مهاجرت کاری به ژاپن

مهاجرت کاری به ژاپن

همانطور که می دانید مهاجرت کاری به ژاپن یکی از راه هایی است که افراد زیادی تمایل به ورود از این طریق را دارند. هر ساله افراد زیادی قصد مهاجرت به کشورهای دیگر را از طریق کار دارند. مهاجرت کاری به ژاپن هم موضوعی است که افراد زیادی تمایل به ورود به آن را دارند. سوالاتی که ممکن است در رابطه با مهاجرت کاری به ژاپن برای شما ایجاد شود را ادامه بیان خواهیم کرد. شرایط کلی مهاجرت کاری به ژاپن چیست؟ آیا افراد در پروسه مهاجرت کاری به ژاپن اجازه بردن همراه دارند؟ به طور کلی شرایط مهاجرت کاری به ژاپن شرایط خاص و ویژه ای دارد که باید دقت کافی و لازم را در این زمینه داشت.

اگر قصد مهاجرت کاری به ژاپن را دارید در نظر داشته باشید کشور ژاپن شرایط و روش های خاص خود را دارد. در ابتدا باید بدانید آیا کشور ژاپن به نیروی کار نیاز دارد؟ حتی اگر کشور ژاپن به نیروی کار هم احتیاج داشته باشد این موضوع باعث نمی شود که هر فرد را در کشور بپذیرند.

برخی مسائل اقتصادی و اجتماعی وجود دارد که باعث شده است کشور ژاپن مهاجران زیادی را در کشور قبول نماید و این امر باعث می شود افرادی که قصد مهاجرت به کشور ژاپن را از طریق ویزای کار دارند بتوانند به راحتی وارد شوند و از شرایط کار استفاده نمایند. کشور ژاپن هر ساله شاهد ورود مهاجران زیادی است. ژاپن یکی از بزرگترین کشورهای بزرگ جهان در طراحی و ساخت صنعت و فناوری است.

افراد مختلفی حق کار در کشور ژاپن را دارند. از جمله افرادی که مقیم کشور ژاپن هستند اما به طور کل باید دید آیا افراد اجازۀ کار قانونی دارد یا خیر؟ آیا کار مورد نظر در کشور آگهی شده یا خیر. افرادی که قصد کار دارند باید بدانند اولویت اولیه با فردی است که در آن کشور زندگی می کند در صورتی که فرد مورد نظر در کشور نبود، افراد دیگر می توانند وارد کشور شوند. این افراد باید از اداره کار اجازه بگیرند تا با کسب اجازه بتوانند با وجود کارفرما یا جستجوی کار مشغول شوند.

ساعت کار در کشور ژاپن

پیرو موضوع مهاجرت کاری به ژاپن، بد نیست به ساعت کار در این کشور نیز بپردازیم. ساعت کار در کشور ژاپن از ساعت ۸ صبح شروع می شود و فردی که مشغول به کار است باید کارت خود را به موقع بزند در غیر اینصورت با کارفرما با مشکل روبرو خواهد شد و تاخیر های بیش از حد ممکن است در ادامه ی کار برای فرد مشکل ایجاد نماید. حدود ساعت یک بعد از ظهر وقت ناهار و استراحت افراد است. البته در جریان باشید هزینه های ناهار افراد در شرکت بیشتر برعهده ی کارفرماست.

در پروسۀ ویزای کار در کشور ژاپن باید بدانید دانستن زبان ژاپنی الزامی است. ممکن است برای شما سوال ایجاد شود که آیا ارائه مدرک زبان الزامی است؟ حتی اگر ارائه مدرک زبان هم اجبار نباشد باید بدانید برای کارپیداکردن باید زبان آن کشور را بدانید. و تا زمانی که نتوانید به زبان آن کشور صحبت کنید نمی‌توانید کار مورد نظر را پیدا نمایید. البته دانستن زبان انگلیسی در کنار زبان ژاپنی به شما کمک خواهد کرد.

صنعت عمده در کشور ژاپن: ارتباطات، مواد شیمیایی، کشتی ها، ماشین آلات، فولاد، پردازش، مواد غذایی، رباتیک

موضوعات رشد یافته در کشور ژاپن: نانوتکنولوژی، بیوتکنولوژی، بازاریابی دیجیتال، انرژی های جایگزین

مشاغل مورد نیاز ای که شما عزیزان میتوانید با آن وارد کشور شوید: رشته های هنری، سرمایه گذاری، خدمات حقوقی، حسابداری، خدمات پزشکی، مدرس، مهندس که به نیروی کار ماهر نیاز خواهند داشت.

شرکت های بزرگ در کشور ژاپن: میتسوبیشی، تویوتا موتور، نیپون تلگراف و تلفن، نیسان موتور، هوندا موتور، هیتاچی

مدت زمان کار در هفته برای افراد

زمان کار برای افراد ۴۰ ساعت در هفته می باشد البته در نظر داشته باشید افراد زیادی وجود دارند که تمایل دارند بیش از ۴۰ ساعت در هفته کار کنند این موضوع بستگی به تایید کارفرما دارد و اگر بر حسب نیاز خود اعلام نماید که فرد می تواند بیش از مدت ۴۰ ساعت کار کند مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

تعطیلات افراد در طول سال: در طول سال ۱۸ روز به علاوه ۱۵ روز تعطیلات رسمی می باشد.

میزان مالیات

پیرو موضوع مقاله که در خصوص مهاجرت کاری به ژاپن می باشد، بد نیست به مسئلۀ میزان مالیاتها نیز اشاره ای داشته باشیم.مالیات افراد در طول پروسه کاری: میزان مالیات افراد در طول سال بسته به دوران زندگی و میزان درآمد شما در کشور متفاوت می‌باشد. در واقع باید مشخص باشد که افراد چه مدت در کشور زندگی کرده اند و میزان درآمد آنها چقدر بوده است تا دولت بتواند بر حسب میزان درآمد و طول زندگی آنها مالیات را مشخص نماید.

حتماً سعی کنید قبل از ورود به کشور ژاپن از پیدا کردن کار برای خود تا حدی مطلع شوید تا با مشکل مواجه نشوید.

اطمینان پیدا کردن از کار بدین صورت است که می‌توانیم با کمپانی ها و شرکت های پیشرفته در ارتباط باشید. و رزومۀ خود را برای آنها ارسال کنید این موضوع باعث می‌شود تا حدودی در ارتباط با کار خیالتان راحت باشد.

رزومه شما حدود نباید ۲ تا ۳ صفحه باشد همینطوره این رزومه باید به زبان انگلیسی ارائه داده شود. در این رزومه باید تمام اطلاعات و جزئیات خود را در آن ذکر کنید.

در صورت قبولی این رزومه باید برای یک مصاحبه وارد کشور شوید که این مصاحبه ممکن است دفعات طولانی را به همراه داشته باشد و در بعضی مواقع بیشتر از علاقه‌های بار طول میکشد.

در مصاحبه دقت داشته باشید طرز صحبت و بیان شما بسیار مهم است در واقع باید نظر کارفرما را در این زمینه جلب نمایید.

بعضی افراد در این فکر هستند و این تفکر را دارند که شاید برای کار موقت و یا همان کار پاره وقت نیاز به اجازۀ کارفرما یا به طور کلی ویزا نیست. اما باید بدانید برای کار کردن در کشور ژاپن خطاب به صورت پاره وقت باید ویزا دریافت کنید.

در صورتی که ورود شما به کشور ژاپن فقط برای تعطیلات باشد، نیازی به اجازه کار،اجازه کارفرما و حق کار نیست. اما در صورتی که می خواهید کاری انجام دهید و زیر نظر کارفرما باشید دقت داشته باشید حتما باید از قبل علت ورود شما به کشور کاملا مشخص شده باشد. همینطور حمایت یک کارفرما را در پروسه کار خود باید داشته باشید.

دریافت اقامت از طریق کار در کشور ژاپن شرایط خاص خود را دارد. شما عزیزان باید به طور معمول ۱۰ سال متوالی در ژاپن زندگی نمایید و همینطور نشان دهید فردی بودید که سوء پیشینه و یا دردسری برای کشور ایجاد نکرده اید.

هزینه های زندگی در کشور ژاپن بالا می باشد پس باید در نظر داشته باشید باید تمکن مالی خوبی داشته باشید تا بتوانید از پس از هزینه‌ها بر آیید. در بعضی مواقع و بعضی از شهرهای کشور ژاپن هزینه‌ها با هزینه های کشور انگلستان برابری می‌کنند.

در خاتمه در این مقاله سعی بر آن داشتیم مهاجرت کاری به ژاپن را خدمت شما عزیزان ارائه نمائیم و شرایط مهاجرت کاری به ژاپن را بررسی نمائیم. اما در نهایت به منظور کسب اطلاعات کامل و جامع تر در خصوص قوانین کشور ژاپن با وکلای مهاجرتی تماس حاصل نمائید تا شما را به طور کامل در خصوص مهاجرت کاری به ژاپن هدایت و راهنمائی نماید.

نگارنده: آرزو سادات نفر

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *