کارآفرینی در کانادا

 

کارآفرینی در کانادا

 

آیا در فکر کارآفرینی در کانادا هستید ؟ آیا شرایط و ضوابط کارآفرینی در کانادا را می دانید ؟ کارآفرینی در کانادا از چند طریق صورت می پذیرد . کارآفرینی در کانادا را در بسیاری از استان ها و ایالت ها  می توان انجام داد و افراد برای کارآفرینی در کانادا باید دارای یک سری شرایط باشند تا بتوانند موفق به انجام این کشور شوند . کارآفرینی در کانادا یکی از راه ها و روش های مهاجرت به این کشور می باشد . شما می توانید از راههای دیگر مهاجرت نظیر مهاجرت کاری به کانادا ، مهاجرت سرمایه گذاری به کانادا , مهاجرت تحصیلی به کانادا نیز اقدام نمایید و همچنین می توانید تمامی سوالات خود را از وکیل مهاجرت به کانادا جویا شوید .

 یکی از راه‌های دریافت اقامت کانادا، طرح سرمایه گذاری و کارآفرینی در این کشور است . این برنامه جهت توسعه و تولید اشتغال در کانادا با جذب سرمایه ی افراد با تجربۀ کار های تجاری و توان مدیریتی به وجود آمده است. اگر شما نتوانسته‌اید از راه‌های دیگر به خاطر این که سن بالای ۳۵ سال دارید و یا مشمول شدن به سربازی فرزند پسر و نداشتن آیلتس ۷به بالا و… هستید , به کانادا مهاجرت کنید، می‌توانید از طریق مهاجرت سرمایه گذاری و کارآفرینی که در زیر برای شما توضیح داده شده است ، ویزای اقامت دائم که به گذرنامه کانادایی می ‌رسد ، دست پیدا کنید .

 

دلایل و انگیزه های مهاجرت به کانادا :

الف – کانادا در حال حاضر ارزان ‌ترین روش مهاجرتی را از طریق استانی دارا می‌ باشد ، چنانچه مقایسه کنیم ، خواهیم دید که در حال حاضر مهاجرت سرمایه گذاری  در استرالیا حدود ۸۰۰ هزار دلار، آمریکا بین ۵۰۰ الی یک میلیون دلار (که با محاسبه پرداخت حقوق ۷ کارمند طی ۵ سال این رقم به دوبرابر خواهد رسید ) و ویزای اتحادیه اروپا (مجارستان و بلغارستان و… ) در حدود ۱۲۵هزار یورو است . سرمایه گذاری در کانادا با سپرده گذاری ۱۰۰هزار دلاری ( برمبنای دلارکانادا ) یک روش سودمند خواهد بود .

ب – شما و خانواده‌ شما در کانادا از بیمه خدمات درمانی رایگان تا انتهای عمر بهره مند خواهید بود , البته چنانچه مشغول به کار باشید ، می‌توانید بیمه درمان کامل دندان را داشته باشید .

ج – تمام فرزندان شما از تحصیل رایگان برخوردار خواهند شد . توسط بسیاری از دانشگاه‌ها به شما بورس و وام ( اگر مقیم باشید و نه دانشجوی بین المللی International Student) تعلق خواهند گرفت . در حال حاضر مثلا تحصیل در رشته فیزیک در دانشگاه کونکوردیا در شهر مونترال برای یک شخص مقیم رایگان و ماهیانه ۵۷۰ دلار کمک تحصیلی به فرد داده خواهد شد .

ه – تعداد زیادی از مهاجران ایرانی در شهرهای تورنتو، ونکوور، مونترال، ساسکاچوان، کلگری و نیوبرانزویک زندگی می‌کنند.

 

روش کار آفرينی فدرال

هدف از طرح کار آفرینی , جذب افراد با سابقه در فیلد تجارت و بیزینس جهت ایجاد شغل و فرصت های شغلی در کانادا و توسعه اقتصاد این کشور می باشد . البته این روش مهاجرتی از تاریخ ۱۹ ژوئن ۲۰۱۴ دیگر استفاده نمی شود. شما می توانید به جای این برنامه از روشهای کارآفرینی کبک و یا بیزینسی استان های خاص استفاده نمایید . یک کارآفرین دارای شرایط می تواند به وسیله برنامه فدرال ( متقاضیان اقامت در کانادا به غیر از کبک ) اقامت دائم کانادا را کسب نماید . در این برنامه متقاضی باید بيزينسی را در کانادا خريداری و یا تاسيس کند که بیش ۳۳/۳۳ % سهام آن را دارا بوده باشد و همچنين بايد نقش پر رنگی در اداره کردن آن بيزينس داشته باشد . این بیزینس باید حداقل یک کارمند تمام وقت که دارای سیتیزن شیپی کانادا می باشد را به استخدام خود در بیاورد .

کارآفرینی کبک

پیشرفت اقتصادی و صنعتی و خدمات اجتماعی سطح بالای استان کبک از یک سوی و روش های متنوع مهاجرتی ، سرعت پردازش و درصد قبولی بالای پرونده‌های مهاجرت به کانادا توسط اداره مهاجرت کبک از سویی دیگر، مهاجرت به کانادا از طریق این استان را به یکی از مطمئن‌ ترین و سریع‌ ترین روش های مهاجرت به کانادا تبدیل کرده است . مهم‌ترین روش های مهاجرت به کانادا از طریق استان کبک شامل موارد زیر می باشد : ۱ ) مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری در استان کبک ۲ ) مهاجرت به کانادا از طریق کارآفرینی در استان کبک  ۳ ) مهاجرت به کانادا از طریق متخصصان مشاغل استان کبک . در زیر به طور خلاصه به شرایط مهاجرت به کانادا از شیوه کارآفرینی استان کبک اشاره شده است .

شرایط گرفتن ویزای کانادا از طریق طرح کارآفرینی استان کبک

دارایی به ارزش حداقل $ ۳۰۰۰۰۰ دلار کانادایی داشته باشد .

حداقل ۲ سال سابقه تجربه کاری در زمینه مدیریت یک کسب و کار (کشاورزی، صنعتی، تجاری) در ۵ سال اخیر داشته باشد .

راه اندازی یک کسب و کار در استان کبک با مدیریت مستقیم فرد و یا مشارکت تمام وقت وی در کارهای مدیریتی و اجرایی آن . متقاضی باید به تنهایی یا به یاری همسر خود حداقل مبلغ سرمایه گذاری شده به ارزش حداقل $ ۱۰۰۰۰۰ دلار کانادایی را داشته باشد .

استخدام یک شهروند استان کبک به صورت دائمی و این که حداقل ۳۰ ساعت کاری در هفته کار کند . این فرد نباید از بین اعضای خانواده متقاضی انتخاب شود . کارآفرینان در فیلد کشاورزی از قانون استخدام تمام وقت مستثنی می باشند .

 

عوامل موثر در موفقیت پرونده‌های مهاجرت به روش کارآفرینی در استان کبک

 

سن متقاضی و همسر وی

میزان تحصیلات و رشته تحصیلی متقاضی

داشتن مهارت‌هایی در زبان های انگلیسی و فرانسه

توانایی‌های شخصی و میزان اطلاعات وی از استان کبک

و مهم‌ترین عامل این است که بسته به روش انتخابی، توانایی متقاضی در راه اندازی یا مدیریت یک کسب و کار چگونه باید باشد .

 

خود اشتغالی در کبک

متقاضیان خوداشتغالی ، جهت مهاجرت به کانادا باید تصمیم و توانایی ایجاد یک کار برای خود در کشور کانادا را داشته باشند. مهاجر باید ثابت نماید که شغل پیشنهادی تولید درآمد کافی برای تأمین زندگی خود و وابستگانش را دارد . کشاورزان ، ورزشکاران ، هنرمندان ، نویسندگان ، مترجمان و … نمونه‌های از این نوع متقاضیان می‌باشند .

 

شرایط مهاجرت از طریق کارآفرینی منیتوبا

برای گرفتن اقامت کانادا از طریق برنامه کار آفرینی منیتوبا باید شرایط اولیه زیر را دارا باشید :

متقاضی حداقل باید ۳۵۰,۰۰۰ دلار کانادایی دارایی داشته باشد .

حداقل ۳ سال سابقه کاری تحت عنوان رئیس بیزینس یا مدیر آن داشته باشد .

حداقل ۶۰ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز در بخش امتیاز بندی را کسب کرده باشد .

توانایی اینکه بعد از قبولی در مصاحبه توانایی حداقل ۱۰۰ هزار دلار به دولت کانادا را داشته باشد .

 

شرایط مهاجرت از طریق کارآفرینی استان ساسکاچوان

برای گزینش از طریق برنامه کارآفرینی ساسکاچوان متقاضی باید دارای ۳ شرط باشد :

داشتن دارایی به مبلغ حداقل ۵۰۰ هزار دلار کانادا که قابل اثبات باشد .

اثبات انباشتگی این دارایی از طریق قانونی

داشتن حداقل ۳ سال سابقه درزمینه کارآفرینی و مدیریت کسب و کار

بعد از گزینش به وسیله استان ساسکاچوان برای دریافت دعوت‌نامه برای اقامت دائم کانادا فرد متقاضی باید شرایط ذیل را داشته باشد :

سرمایه‌گذاری حداقل به مبلغ  ۳۰۰ هزار دلار کانادا در ۲ شهر رجینا یا ساسکاتون و یا حداقل ۲۰۰ هزار دلار کانادا در سایر نواحی استان ساسکاچوان

مالکیت حداقل ۳۳ درصد کسب و کار در شهر ساسکاچوان یا سرمایه‌گذاری بالاتر از ۱ میلیون دلار کانادا

داشتن نقش مدیریتی فعال در کسب و کار به‌ صورت روزانه و مستمر

ایجاد حداقل ۲ فرصت شغلی برای شهروندان یا  افراد مقیم دراستان ساسکاچوان

 

شرایط مهاجرت از طریق کارآفرینی استان پرنس ادوارد

 

برای اینکه متقاضی بتواند از طریق کارآفرینی به استان پرنس ادوارد مهاجرت کند , باید شرایط لازم کارآفرینی به شرح زیر را داشته باشد :

 

۱- حداقل دارایی باید به مبلغ ۶۰۰ هزار دلار کانادا باشد .

 

۲- سن باید بین ۲۱ تا ۵۹ سال باشد .

 

۳- مدرک زبان آیلتس نمره  ۴ داشته باشد .

 

۴- حداقل دیپلم دبیرستان داشته باشد .

 

۵- بیش از ۵ سال سابقه مدیریتی داشته باشد .

 

در پایان از مطالب گفته شده می توان چنین برداشت کرد که کارآفرینی در کانادا یکی از راه ها و روش های متنوع مهاجرت به کانادا می باشد . چنانچه خواهان مهاجرت از طریق روش کارآفرینی در کانادا هستید , باید شرایط و مقرراتی را رعایت نمایید که یکی از آن ها استخدام یک فرد کانادایی و یا داشتن سابقه کار می باشد . برای این منظور می توانید در استان ها و ایالت های مختلف کانادا مبادرت به انجام این کار نمایید . شما چنانچه خواهان اطلاعات بیشتری درباره کارآفرینی در کانادا هستید , می توانید از طریق وکیل مهاجرت به کانادا اقدام نمایید .

 

نگارنده: سعید آزاد

 

 

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *