ویزای هنرمندان و دانشمندان در آفریقای جنوبی

ویزای هنرمندان و دانشمندان در آفریقای جنوبی

آیا تا به حال در مورد ویزای اشخاص خاص مثل ویزای هنرمندان و دانشمندان در آفریقای جنوبی مطلبی شنیده یا خوانده اید؟؟ در مورد ویزای هنرمندان و دانشمندان در آفریقای جنوبی چه اطلاعاتی دارید ؟؟ برای بخشی از متقاضیان ورود بهآفریقای جنوبی خصوصا افرادی با تخصص های هنری ویژه و یا اساتید و دانشمندان با جایگاه علمی خاص و شناختهشده ، در آفریقای جنوبی شرایطی برا کار و اقامت در نظر گرفته شده است . ویزای هنرمندان و دانشمندان در آفریقای جنوبی  تا حدودی همانند ویزاهای EB1  آمریکا و یا Self Employed  در کانادا میباشد اما درعین حال تفاوتهایی نیز باآنها دارد . در واقع ویزای هنرمندان و دانشمندان در آفریقای جنوبی به منظور جذب نیروهای متخصص واستثنائی برایفعالیت در آفریقای جنوبی تهیه دیده شده است . بناراین هنگامی که سخن از ویزای هنرمندان و دانشمندان در آفریقای جنوبی به میان می آید نباید فکر کنیم که هر هنرمند و یا شخص تحصیل کرده ای میتواند واجد شرایط  دریافت چنین ویزایی باشد بلکه همانگونه که به عرضتان رسید این اشخاص باید به نوعی خاص و شناخته شده باشند و دارای شرایط ویژه ای باشند که بتوانند مشمول اخذ این نوع از ویزا شوند . در این مقاله که حضورتان ارائه میشود به بررسی شرایط ویزای هنرمندان و دانشمندان در آفریقای جنوبی پرداخته شده است .

در ابتدا به بررسی ویزای هنرمندان و دانشمندان در آفریقای جنوبی میپردازیم . در این نوع ویزا که از سال ۲۰۱۴ میلادی تهیه شده است در واقع به گروهای هنری خاص اجازه ی ورود و فعالیت هنری برای مدت محدودی داده شده است . به این ترتیب که گروهای فیلمسازی و مدلینگ و بازیگران و هنرمندان کشورهایی که با افریقای جنوبی پیمان همکاری منعقد کرده باشند میتوانند برای فعالیتهای تجاری و فیلم سازی و فعالیت های مدلینگ و از این دست فعالیتهای هنری به افریقای جنوبی سفر کنند و مشغول فعالیت شوند .  حداکثر زمان این نوع ویزا در بار اول صدور ۹۰ روز میباشد . که البته هم قابل تمدید میباشد و هم قابل تبدیل به نوع دیگری از ویزا . البته اخذ این ویزا منوط به دریافت یک تائیدیه از ۳سازمانی است که به

این منظور  مشغول فعالیت هستند . نام این سازمانها به طور اختصاری CPA , SSAASP , NAMA  میباشد . ضمنا سفارت برای بررسی و مراحل درخواست نباید بیش از ۵  وز کاری زمان نیاز داشته باشد .

مدارک مورد نیاز برای تقاضای ویزای هنرمندان در آفریقای جنوبی

_پاسپورت متقاضی که حداقل ۳ برگ سفید داشته و حداقل ۶ ماه به تاریخ انقضایش باقی مانده باشد

_تکمیل فرم DHA 84 توسط متقاضی

_ گواهی واکسیناسیون تب زرد

_ تائیدیه از سازمان CPA

_پرداخت هزینه های مربوطه

_ تاییدیه حساب بانکی مبنی بر اینکه متقاضی توان پرداخت هزینه های زندگی خود را دارد .

_ گواهی سلامت و آزمایشات پزشکی یا رادیولوژی

نوع دیگر ویزاهای خاص ویزای دانشمندان و متخصصان علمی شناخته شده در افریقای جنوبی است که به CRITICAL SKILLS VISA موسوم است .  متقاضی درخواست این نوع ویزا باید ابتدا ثابت کند که یک نیروی متخصص ویا استاد و دارای جایگاه علمی شناخته شده است .  بررسی این موارد با سازمانی به نام SAQA  در افریقای جنوبی میباشد . تمام مدارک مربوطه به صورت ترجمه شده توسط مترجم رسمی باید مورد بررسی این سازمان قرار گیرد . سازمان تخصصی دیگری وجود دارد با نام اختصاری SACNASP  که مورد تائیید SAQA  میباشد و در گرفتن این تائیدیه به متقاضیان کمک میکند . به این منظور متقاصی باید برای تقاضانامه ی این سازمان و هزینه های بررسی مربوطه جمعا ۵۸۵۰ R رند هزینه نماید . ضمنا اگر تقاضا رد  شد هزینه ها قابل برگشت نمیباشد . مراحل بررسی حدود ۲ ماه زمان میبرد

مدارک مورد نیاز

_ رزومه ی کامل علمی متقاضی CV

_ سوابق کاری و علمی و تحقیقاتی متقاصی

_ کپی برابر با اصل شده ی مدارک و مدارج تحصیلی و علمی متقاضی

_ گواهی اشتغال در دو مسئولیت اخیر متقاضی

_ تائیدیه از SAQA

_ تاییدیه مدارک و تخصص و تبحر متقاضی توسط SAQA

_  نامه ی بانکی که تایید کند حساب بانکی متقاضی کافیست برای هزینه های زندگی او تا زمانیکه حقوق دریافت کند

_ گواهی سلامت و آزمایشات پزشکی یا رادیولوژی

متقاضی باید درمدت حداکثر ۱۲ ماه از تاریخ صدور این ویزا کار متناسب با مدارج علمی خود را یافته و قرارداد کاری و استخدامی خود را در آفریقای جنوبی ارائه نماید .

این ویزا برای بار اول حداکثر میتواند برای ۵ سال صادر شود . لازم به ذکر است متقاضی میتواند همراه نیز داشته باشد .قابل ذکر است این ویزا در صورت ادامه ی کار به مدت ۵ سال میتواند منجر به دریافت اقامت دائم گردد .

نتیجه آنکه با توجه به خاص بودن شرایط ویزای هنرمندان و دانشمندان در آفریقای جنوبی و نیز پیچیدگی های مربوطه این نوع ویزا برای افراد و گروهای مخصوصی که ذکر شد تدارک دیده شده است . بنابراین با محدودیت هایی صادر خواهد شد . در پایان به  متقاضیان عزیزی که با توجه به شرایطشان حس مسکنند میتوانند واجد شرایط دریافت ویزای هنرمندان و دانشمندان در آفریقای جنوبی باشند ، پیشنهاد مینمائیم که اکیدا شخصا و بدون مشورت با وکلای مهاجرت ،برای دریافت ویزای هنرمندان و دانشمندان در آفریقای جنوبی اقدام ننمایند . زیرا ممکن است علاوه بر از دست دادن هزینه های مربوطه ، به دلیل عدم آگاهی و آشنایی کامل با مراحل این نوع ویزا ، فرصت دستیابی به چنین ویزایی را نیز از دست  بدهند .

نگارنده : شبنم هروی

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *