بورسيه تحصيلي در آلمان

 

بورسيه تحصيلي در آلمان

قوانین اخذ بورسيه تحصيلي در آلمان

بورسيه تحصيلي در آلمان  در اين مقاله براي متقاضيان عزيز تشريح و معرفي ميگردد. براي اطلاع كامل از ليست بورسيه تحصيلي در آلمان به سايت اصلي دانشگاه هاي اين كشور ميتوانيد رجوع نماييد. در واقع در اين متون براي شما توضيحي كاربردي داده ميشود كه بورسيه تحصيلي در آلمان را بشناسيد و آنها را انتخاب نماييد.

همانطور كه ميدانيد اين كشور دانشگاه هاي زيادي دارند اما ممكن است شرايط همه ي متقاضيان با اخذ بورسيه تحصيلي در آلمان منطبق نشود. در موضوع بورسيه تحصيلي در آلمان در واقع اولويت با اين است كه يا در دانشگاه هاي اين كشور فارغ التحصيل شده باشيد يا آنكه شرايط و رزومه ي عالي داشته باشيد. در ادامه پاسخ سوالات خود در باببورسيه تحصيلي در آلمان  را خواهيد يافت. آلمان نه تنها یکی از ارزان­ترین مقاصد تحصیلی در اروپا محسوب می­شود، از شهرت بین­المللی بی­نظیری نیز برخوردار است. این کشور منزلگاه بسیاری از دانشگاه­هایی است که در رتبه­بندی جهانی دانشگاه­ها از مرتبه­ی بالایی برخوردارند. بسیاری از رشته­ها در کشور آلمان بخصوص در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا به زبان انگلیسی برگزار می­شود مه در آنها امکان اخذ بورسيه تحصيلي در آلمان میباشد.

پیش از آنکه قوانین آلمان را برای متقاضیان اقامت آلمان یا تحصیل و مهاجرت آلمان تشریح کنیم، دراین صفحه قوانین بورسيه تحصيلي در آلمان را برای شما نام توضیح میدهیم.

در ادامه مجموعه­ای از بورسیه­ های بین­ المللی تمام مقاطع آلمان را در اختیار شما می­گذاریم.

بورسیه ­های دولتی تحصیل در آلمان

  • بورسیه­های DAAD: سرویس تبادل آموزشی آلمان (DAAA) بورسیه­های بسیاری را جهت تحصیل دانشجویان بین­المللی در مقاطع مختلف تحصیلی در آلمان ارائه می­دهد.
  • بورسیه­ی Erasmus+: بزرگ­ترین ارائه­دهنده­ی بورسیه­های تحصیل در اتحادیه­ی اروپا. Erasmus+ توسط کمیسیون اروپا اداره می­شود و از دانشجویان بین­المللی جهت تحصیل در اروپا کمک مالی می­نماید. هنگام شرکت در یک برنامه­ی تبادلی جهت تحصیل در اروپا این بورسیه هزینه­های زندگی دانشجویان را تأمین می­کند.

بورسیه­ های غیردولتی تحصیل در اروپا

  • بورسیه­ی بنیاد آلفرد تاپفر Alfred Topfer: این بورسیه­ها محصوص دانشجویان اروپا، اسرائیل و ترکیه به جز آلمان است؛ دانشجویانی که قصد دارند (به جز مقطع کارشناسی) در رشته­ای مرتبط با فرهنگ، علوم اجتماعی، هنر، معماری و کشاورزی و جنگل­داری در آلمان تحصیل کنند. پذیرش این بورسیه اکنون ممکن نیست. لطفاً در پایان سال ۲۰۱۷ برای دور بعدی درخواست پذیرش اقدام نمایید.
  • فلوشیپ بین­المللی فوق دکترا انیشتین (Einstein International Postdoctoral Fellowship): بورسیه­ی بنیاد انیشتین جهت پژوهش فوق دکترا در دانشگاهی در برلین.
  • بورسیه­های هاینریش بال (Heinrich Boll) برای دانشجویان بین ­المللی: بورسیه­هایی مخصوص دانشجویان بین­ المللی در مقطع دکترا یا کارشناسی ارشد که قصد دارند در مؤسسه­ای معبتر در آلمان تحصیل کنند.
  • فلوشیپ پژوهش Humboldt برای محققین فوق دکترا: بورسیه­ های فوق دکترا برای دانشمندان و محققین هر رشته­ای و هر ملیتی. دانشجویان کشورهای در حال توسعه ممکن است واجد شرایط اخذ Georg Forster Fellowship باشند.
  • بورسیه­های Konrad-Adenauer-Stiftung (KAS): بورسیه­های ماهانه­ی مقطع کارشناسی ارشد و دکترا برای متقاضیان بین­المللی زیر ۳۰ سال که مدرکی دانشگاهی را در کشور مبدأ خود اخذ کرده­اند. شما مستلزم هستید که ثابت کنید در جهت منافع اجتماعی در کشور خود دست به فعالیت­های داوطلبانه زده­اید و به مسائل سیاسی علاقه دارید.
  • بورسیه­های علوم Kurt Hansen: بورسیه­ های علوم جهت تحصیل در آلمان که توسط بنیاد Bayer تأمین می­شود و دانشجویانی که آموزش می­بینند تا در آینده مدرس علوم شوند واجد شرایط این بورسیه­ ها هستند.
  • فلوشیپ بین­المللی Marie Curie برای کشورهای در حال توسعه (IIF): بورسیه­های پژوهش فوق دکترا برای دانشجویان بین­المللی که قصد تحصیل در آلمان دارند. این بورسیه­ها توسط کمیسیون اروپا تأمین می­شود.
  • بورسیه­ی Mawista: بورسیه برای افرادی که علاوه بر تحصیل در خارج از کشور قصد مراقب از یک کودک را نیز دارند. شامل افرادی که قصد ادامه تحصیل در آلمان دارند.
  • بورسیه­ی Deutschland Stipendium: بورسیه­های شایستگی محور ماهانه ۳۰۰ یورو مخصوص دانشجویان بسیار با استعدادی که در دانشگاه­های آلمان ثبت­نام می­کنند. درآمد شخصی و ملیت تأثیری بر شانس اخذ این بورسیه ندارد.
  • انجمن Helmholtz: فلوشیپ سالانه مخصوص دانشجویان دکترا و فوق دکترا از سراسر دنیا، این فرصت را در اختیار آن­ها قرار می­دهد که در مرکز Helmholtz پژوهش کنند و در عین حال حقوق دریافت نمایند.

بورسیه­ های دانشگاهی تحصیل در آلمان

  • دانشگاه بین­المللی علوم اجتماعی : فرصت­هایی برای دانشجویان پیش­دکترا، PhD و فوق دکترا جهت تحصیل در آلمان در دانشگاه Bremen.
  • بورسیه­های DRD برای آفریقایی­های Sub-Saharan: بورسیه­های شایستگی محور برای دانشجویان کشورهای در حال توسعه در آفریقا Sub-Saharan که قصد تحصیل مطالعات ترقی و توسعه، مدیریت عمومی و مدیریت توسعه در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه Ruhr-University Bochum دارند. برنامه­ی ترکیبی UWC در آفریقای جنوبی.
  • مدرسه­ی مالی و مدیریت فرانکفورت: ۱۰ بورسیه برای دانشجویان دکترا که قصد تحصیل یک برنامه­ی مالی، حسابداری، ریاضیات و مدیریت تجارت انگلیسی زبان در فرانکفورت را دارند.
  • برنامه­ی فلوشیپ برای محققین بین­المللی FRIAS Cofund : بورسیه­های آلمان برای دانشجویان بین­المللی جهت تحصیل در Universitat Freiburg در برنامه­­ای پژوهشی.
  • بورسیه­ های مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه علوم کاربردی هامبورگ: این بورسیه­ها مخصوص دانشجویان بین­ المللی است که در یک برنامه­ ی مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه ثبت­ نام کرده­ اند (برای همه­ ی رشته ­ها به جز طراحی، بهداشت عمومی و مدیریت عمومی).
  • بورسیه­ ی MSc بین­المللی HHL برای رهبری مؤثر و کارآمد: فرصت­های بورسیه­ ی جهت تحصیل مدیریت در مقطع کارشناسی ارشد در مدرسه مدیریت HHl Leipzig.
  • فلوشیپ پژوهش بین­ المللی دانشگاه Humboldt : فرصت­های فلوشیپ پژوهش برای دانشجویان بین ­المللی که قصد انجام پژوهش در رشته­ های تاریخ، انسان­شناسی، حقوق، جامعه­ شناسی، علوم سیاسی، جغرافیا، اقتصاد را در دانشگاه Humboldt دارند.
  • موقعیت­های دکترا بین ­المللی در مدرسه مطالعات اروپا جنوب شرقی و شرقی: این بورسیه­ ها مخصوص دانشجویانی است که به عنوان یک محقوق مطالعات اروپا جنوب شرقی و شرقی قصد تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا را در دانشگاه Ludwig-Maximillians-Universitat یا در دانشگاه Universitat Regensburg دارند.
  • فلوشیپ PhD بین­المللی در مدرسه­ی پژوهش Max Planck مخصوص Ultrafast Imaging and Structural Dynamics: این بورسیه­ها مخصوص دانشجویان بین­المللی در مقطع دکترا جهت تحصیل در دانشگاه هامبورگ در رشته­ های فیزیک یا شیمی است.
  • بورسیه­ های KAAD مخصوص کشورهای در حال توسعه: این بورسیه­ ها مخصوص دانشجویان بین­المللی از کشورهای در حال توسعه (آفریقا، آسیا، خاورمیانه و آمریکای لاتین) جهت تحصیل در دانشگاهی در آلمان در مقطع کارشناسی ارشد یا دکترا است. متقاضیان باید دارای مهارت زبان آلمانی و مسیحی کاتولیک باشند.
  • بورسیه­ های Kofi Annan MBA برای دانشجویان کشورهای در حال توسعه: این بورسیه به حداکثر ۵ دانشجو از کشورهای در حال توسعه جهت تحصیل در یک دوره­ی ساله تمام وقت MBA در مدرسه­ی اروپایی مدیریت و تکنولوژی ESMT در برلین تعلق می­گیرد.
  • بورسیه­ های دانشگاه Ulm برای دانشجویان بین­المللی: بورسیه­ های براساس نیازمندی برای دانشجویان بین­المللی در حال فارق­التحصیلی در دانشگاه Ulm. این بورسیه فقط یک ترم به دانشجو اعطا می­شود.
  • بورسیه­ های شایستگی محور دانشگاه هامبورگ: این بورسیه­ ها مخصوص تمام دانشجویان ممتاز (از تمام مقاطع و رشته­های تحصیلی) است که حداقل ۲ ترم در برنامه­ی مورد نظر خود ثبت­نام کرده­اند. این بورسیه­ها نیاز مالی متقاضی را بررسی می­کند.
  • بورسیه­ های دانشگاه آخن RWTH Aachen: مخصوص دانشجویان آلمان و بین ­المللی در دانشگاه آخن RWTH Aachen.

همانطور كه در مطالب فوق مطالعه فرموديد، بورسيه تحصيلي در آلمان براي متقاضيان عزيز نام برده و تشريح شد. بورسيه تحصيلي در آلمان را ميتوان با در نظر داشتن قوانين و شرايط مورد نيازش انتظار داشت. اگر شما در اين دانشگاه ها يا مدارس عالي فارغ التحصيل شده باشيد مطمئنا براي مقطع بعدي جهت بورسيه هاي تحصيلي آلمان ميتوانيد اقدام نماييد. بورسيه تحصيلي در آلمان، شرايط را براي تحصيل متقاضيان خارجي رويايي و ايده آل مي نمايد. بسياري هم بدنبال ساير قوانين آلمان، و يا پيرو تحصيل در اين كشور، بدنبال مهاجرت به آلمان به طور دائم، يا اخذ اقامت آلمان ميباشند، توصيه ميشود در صورتي كه اقامت آلمان يا ويزاي آلمان مدرنظر افراد ميباشد حتما با وكيل مهاجرت به آلمان يا وكيل تحصيل در آلمان مشورت نمايند.

 

علی رضا خرم شاهی

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *