ویزای کار آفریقای جنوبی

ویزای کار آفریقای جنوبی :

همانطور که میدانید افراد زیادی مشتاق مهاجرت به فریقای جنوبی هستند را ه های زیادی برای مهاجرت به آفریقای جنوبی وجود دارد که یکی ازاین طرق ویزای کار آفریقای جنوبی میباشد . ویزای کاری آفریقای جنوبی همواره مورد توجه  خیلی از افراد درسرتاسر جهان شده است . ویزای کار آفریقای جنوبی انواع مختلفی دارد که در این مقاله به آن ها می پردازیم .  ویزای کار آفریقای جنوبی  نیازمند شرایط و مدارک  خاصی میباشد که مادر این مقاله انواع ویزای کار آفریقای جنوبی، شرایط ومدارک مورد نیاز  ویزای کار آفریقای جنوبی را تشریح میکنیم . مهاجرت از طریق ویزای کار آفریقای جنوبیچگونه میباشد؟ چند نوع ویزای کار آفریقای جنوبی وجود دارد؟ شرایط ومدارک اخذ ویزای  کار آفریقای جنوبی چیست؟ هزینه های اقامت از طریق ویزای کار آفریقای جنوبی چه مقدلر است؟ ویزاهای کار آفریقای جنوبی چه مدت زمان اعتبار دارد؟

کشور آفریقای جتوبی جزء کشورهای درحال توسعه می باشد که به نیروی کار متخصص احتیاج زیادی دارد . به همین دلیل کشور آفریقای جنوبی افراد زیادی را برای کار جذب می کند .   و قوانین مهاجرتی شان را برای کسانی  که شرایط لازم  ورود به کشور آفریقای جنوبی را دارند ویزاهای متعددی را پیشبینی وتعریف کرده است .

ویزای کار افریقای جنوبی انواع مختلفی دارد که به آن ها در ذیل اشاره می کنیم :

  • ویزای کار عمومی
  • ویزای مهارت های خاص کاری
  • یزای انتقال درون شرکتی
  • ویزای شرکتی یا موسسه بازرگانی

که به طور تفصیل هر کدام را توضیح می دهیم

 

 ویزای  General Work Visas ( ویزای کار عمومی) :

این ویزای یکی از معروف ترین وپرطرفدارترین  ویزاهای کار آفریقای جنوبی می باشد . که برای دریافت این ویزا می بایست افراد کارفرما داشته باشند وکارفرما هم  باید این موضوع را اثبات کند تمام سعی خود را برای استخدام نیروی کار انجام داده است اما هیچ کدام از شهروندان آفریقای جنوبی تمایلی به انجام دادن این کار نشان نداده اند . کارفرمای آفریقای جنوبی برای اثبات این موضوع می تواند از طریق آگهی  و تبلیغات نیاز خود را برای نیروی کار در سراسر آفریقای جنوبی نشان دهد . که البته هدف ا انجام این کار این اسنت که هیچ نیروی کاری در آفریقای جنوبی بیکار نباشد .

مرحله بعدی در ویزای کاری عمومی در آفریقای جنوبی این است که کارفرما باید مدارک وشرایطی را که مرتبط با شغل مورد نیازش می باشد را به ادار مهاجرت افریقای جنوبی ارائه دهد .

اثبات این مرحله ( مرحله اول) معمولا بر عهده کارفرما  ومتقاضی ویزای کار آفریقای جنوبی می باشد . اما اثیات مراحل بعدی و مدارک فقط برعهده متقاضی ویزای کار می باشد . مرجعی که به این موارد و مدارک رسیدگی می کند و در این خصوص تصمیم گیری و ویزای کار را صادر می کند SAQA می باشد .

کارفرما می بایست حقوق وتکالیف و مزیت هایی که برای این کار تعیین شده است را به طور دقیق و شفاف بیان کتد و نباید حقوقی که برای متقاضی کار تعیین کرده است از حقوق اتباع آفریقای جنوبی در شغل مشاب کم تر باشد . .همچنین می بایست قراردار کار میان کارفرما و متقاضی کار در آفریقای جنوبی بر اساس استاندارد های کار در آفریقای جنوبی باشد .

ویزای  Critical Skills Work Visas (مهارت کاری) :

هدف اصلی دولت آفریقای جنوبی از دادن این ویزا کمک به دولت آفریقای جنوبی برای تحقق کردن پروژه های ملی و زیربنایی و طرح های مهم در آفریقای جنوبی است .

وزرات کشور آفریقای جنوبی گاهی اوقات یک لیست از مهارت هایی که  در کشور لازم دارد  را در روزنامه  های رسمی کشور  آفریقای جنوبی آگهی می کند .  واین  لیست ارائه شده توسط  وزارت کشور آفریقای جنوبی بر طبق اعلام وزرات آموزش پرورش آفریقای جنوبی برای مهارت ها و تخصص هایی که  در کشور افریقای جنوبی  کمیاب هستند اماده  می شود . فلذا متقاضی کار در آفریقای جنوبی  قبل از ارسال درخواست برای ویزای مهارت کاری باید ابتدا مدارک و پیشینه  تحصیلی و کاری خود را به زبان  آفریقای جنوبی به صورت رسمی ترجمه کند و به اداره مهاجرت  آفریقای جنوبی  ارسال کند .  طبق  قوانین مهاجرتی کشور آفریقای جنوبی اشخاص متقاضی کار در آفریقای جنوبی  که  مدرک دکترای تخصصی در رشته مورد نظر خودشان دارند  و مقالات زیادی علمی در نشریات بین المللی و معتبر داشته باشند این موضوع کمک قابل توجهی به ارزشمند شدن و بالا بردن  مدارک متقاضی می کند .

براساس ایین نامه ی اجرایی  وزارت کشور و اداره مهاجرت آفریقای جنوبی امتقاضیانی که این ویزا را دارند  بعد از صدور این ویزای برای درخواست اقامت اقدام کنند . اما به طور کلی ویزای مهارت کاری به مدت پنج سال صادر می شود و این ویزا یک سال هم قابل تمدید است . و دارندگان ویزای مهارت کاری می توانند به صورت نیمه وقت در آفریقای جنوبی به ادمه تحصیل بپردازند .

 

ویزای کاریExceptional skills work permit :

این ویزای کار برای افرادی می باشد که در حرفه و شغل هایی که احتیاج به مهارت حاصی داند فعالیت می کنند وقصد کار در آفریقای جنوبی را دارند مدت اعتبار این ویزا ۳ سال می باشد . اخذ ویزای کار آفریقای جنوبی مزیت های زیادی دارد  از جمله اینکه این ویزا در مدت زمان بسیار کمی قابل اخذ است این ویزا را می توان در مدت ۳ ماه دریافت نمود . و احتیاج به مدرک زبان تافل و یا آیلتس ندارد . اشخاصی که متقاضی کار در افریقای جنوبی هستند می توانند بعد از گذشت ۵ سال برای اقامت دائم این کشور اقدام نمایند . از مزایای دیگر ویزای کار آفریقای جنوبی این است که فرد می تواند همزمان خانواده اش را با خد به آفریقای جنوبی ببرد واین موضوع مزیت بسیار مهمی می باشد . نکته ای که قابل توجه می باشد این است که در آفریقای جنوبی حدود۳۵۰۰۰ فرصت شغلی  در بیش از ۷۰ رشته تحصیلی برای افرادی که در جستجوی کار می باشند وجود دارد .

 

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کاری آفریقای جنوبی :

پاسپورت معتبر

ترجمه کلیه مدارک تحصیلی از مقطع دیپلم تا مقاطع بالاتر

ریز نمرات مقاطع تحصیلی

گواهی عدم سوءسابقه

مدارک مبنی بر داشتن سوابق کاری وترجمه این مدارک

یک رزومه کامل وقوی

در نهایت با توجه به مطالب گفته شده می توان گفت که دریافت ویزای کاری آفریقای جنوبی یکی از راه های ورود به کشور آفریقای جنوبی می باشد وافراد میتوانند با داشتن حداقل مدرک فوق دیپلم برای ویزای کار آفریقای جنوبی اقدام نمایند . درخواست اخذ ویزای کار  کشور آفریقای جنوبی بسیار آسان می باشد . به اشخاص متقاضی ویزای کار آفریقای جنوبی  توصیه می شود که در صورتی که به اخذ ویزای کار افریقای جنوبی تمایل دارند حتما در این زمینه با وکلای با تجربه در زمینه امور مهاجرتی  و مهاجرت به آفریقای جنوبی از طریق ویزای کار مراجعه کنند .

نگارنده: مریم مومنی

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *