ویزای کار آمریکا

ویزای کار آمریکا

ویزای کار آمریکا هدف نهایی بسیاری از مردم دنیا برای امر مهاجرت به آمریکا است و سیل کثیری از هموطنان سوالاتی در باب ویزای کار آمریکا است که شاید به اذعان عمومی افراد شاید بهترین و راحت ترین راه برای ورود به ایالات متحده آمریکا باید ولکن تلاش شده است تمامی شرایط اخذ ویزای کار آمریکا به صورت کامل شرح داده شود و گفتنی است شما می توانید جهت برخورداری از اطلاعات کافی و بررسی شرایط خود با وکیل مهاجرتی مختصص مشورت کنید و از تمام قوانین آمریکا، در زمینه ویزای کار آمریکا و به طریق اولی اخذ اقامت آمریکا و اخذ تابعیت آمریکا مطلع شوید .

ویزای کار  آمریکا یکی از طرق مهاجرت به آمریکا است که در کنار طرق مختلفی از جمله تحصیل در آمریکا ، بورسیه تحصیلی در آمریکا ، سرمایه گذاری در آمریکا و طرق دیگری که در کتب حقوقی اشاره شده مثل تولد فرزند در آمریکا و ازدواج در آمریکا مورد استقبال اکثر هموطنان عزیزمان قرار گرفته است.

ایالات متحده آمریکا ، کشوری درقاره ی آمریکای شمالی و به پایتختیِ شهر واشینگتن، دی. سی. است. ایالات متحده آمریکا سومین کشور پرجمعیت دنیا و سومین کشور پهناور جهان است و از لحاظ نژادی و گوناگونیِ مردم متنوع‌ترین کشور جهان شناخته می‌شود . چون از اقتصاد پر رونقی بهره مند است بسیاری از متقاضیان اخذ اقامت آمریکا به دنبال اخذ ویزای کاری آمریکا هستند . لذا عللی از جمله موقعیت جغرافیایی و برتری نظام سلطه و بازار کار در آمریکا ، منجر شده است که به بزرگ‌ترین قدرت اقتصاد در میان کشورهای دنیا مبدل شود و بسیاری از افراد به فکر اخذ اقامت آمریکا از طریق ویزای کار آمریکا باشند .

گفتنی است همان طور که مستحضر هستید طرق مهاجرتی زیادی برای اخذ اقامت آمریکا وجود دارد ، ازجمله : تحصیل در آمریکا  ، کار در آمریکا ، سرمایه گزاری در آمریکا ، ثبت شرکت در آمریکا ، کارآفرینی در آمریکا ، ازدواج در آمریکا ، تولد فرزند در آمریکا و یا طرق دیگر قانونی که می توان گفت در نگاه اول ویزای کاری  آمریکا شاید مناسب ترین راه اخذ اقامت آمریکا  است ، ولکن شما برای اخذ تابعیت آمریکا از طریق ویزای کار در آمریکا بعد چند سال پرداخت مالیات و کسر بیمه از حقوق و مزایای شما در آن کشور درخواست اخذ اقامت دائم نمایید.

شاید به نظر اکثر مردم امروزه با توجه به سختگیری های بی دلیل افسر های ویزای آمریکا بهترین راه برای ورود به این سرزمین رویاها اخذ اقامت از طریق  ویزای کار آمریکا باشد ولکن باید خاطر نشان کرد ویزای کار آمریکا شرایط خاصی دارد که به نظر شما دوستان عزیز خواهیم رساند .

حداقل مدرک تحصیلی برای اخذ ویزای کار آمریکا مدرک دیپلم ۱۲ ساله می باشد ، لذا افرادی که فوق دیپلم و همچنین دیپلم هستند شانس درخواست ویزای کار آمریکا را نخواهند داشت ، علاوه بر مدرک زبان افراد باید سابقه کاری و نیز دیپلم های خاصی داشته باشد ، بعضاً برای ویزای کاری در آمریکا گواهینامه هایی مورد نیاز است که متاسفانه اجرا نمی شود و دیده شده افراد برای گرفتن این گواهینامه ها و گذراندن این دوره ها به کشور های آسیایی سفر می کنند و از هدف نهایی که اخذ اقامت آمریکا از طریق ویزای کاری در آمریکا دور می شوند.

 

 

شایان ذکر است نظر به اعلام سفارت های آمریکا در کشور های اطراف ایران و تجربه وکلای مهاجرتی اکثر افراد نمی توانند برای ویزای کار آمریکا اقدام نمایند ، زیرا برای اخذ ویزای کار آمریکا احتیاجی به مدرک تحصیلی خاصی نیست ولی باید گفت کمتر از ۲ سال مورد نیاز است.

علاوه بر این مباحث شایان ذکر است اخذ اقامت آمریکا از طریق ویزای کار آمریکا مستلزم این است که شما فرم ETA-9089 ذکر شده در سایت سفارت آمریکا را پر نمایید ، فرآیند به این صورت است که کارفرمای بعد از یک دوره کاری برای شما فرم I-140 را ارسال خواهد کرد که در آن برای اخذ اقامت آمریکا شما از طریق ویزای کار آمریکا برای دولت آمریکا ارسال خواهد شد.

یکی دیگر از معایب ویزای کار آمریکا این است که همراه شانس زیادی برای ورود به ایالات متحده آمریکا نخواهد داشت ، شاید همسر متقاضی ویزای کار آمریکا تحت عنوان E34 یا EW4 وارد کشور آمریکا شود و همچنین فرزندان زیر ۲۱ سال متقاضی ویزای کار آمریکا تحت عنوان E35 یا EW5 وارد شود ولیکن باید خدمت شما عارض شویم که امکان ورود این افراد زیاد بالا نیست شاید به این علت که میزان حقوق شخص متقاضی ویزای کار آمریکا زیاد قابل توجه نخواهد بود.

شما برای ورود به ایالات متحده آمریکا از طریق ویزای کار آمریکا در ابتدای امر باید وزارت کار ایالات متحده DOL  که در لیست مخصوصی مشاغل خاصی را که تعیین می کند را تائید نماید. وزارت کار ایالت متحده آمریکا در هر سال لیست خاصی را منتشر می کند که در آن به تمامی عناوین شغلی و موقعیت ها اشاره می کند که باید شرایط خود و مدرک تحصیلی خود را با لیست DOL  چک و بررسی نمایید.

حقوق و دستمزد شما در ایالات متحده آمریکا با توجه به کار و همچنین موقعیت جغرافیایی کار شما و شرایط دیگر در وزارت کار آمریکا تعیین می شود و شما برای اخذ ویزای کاری آمریکا شاید لازم باشد دسمتز کمتری در ابتدا نسبت به دیگر افراد اعلام نمایید که شانس بیشتری داشته باشید.

ویزای کار آمریکا  این گونه است که کارفرمای آمریکایی به اداره آمریکا اعلام می کند که شخصی را که می خواهد با ویزای کاری در آمریکا به آمریکا دعوت کند در ۲ سال به صورت کامل حقوق را تامین کند و حتی اگر در چند ماه اول که از طریق ویزای کار آمریکا وارد آمریکا شده است بخواهد از این کار جدا شود کارفرما متعهد است که ماهیانه حقوق و دستمزد شما را به وی بدهد.

این امر باعث شده است مقداری در ویزای کار در آمریکا محتاط عمل کنند و در این مورد شانس کمتری را برای اخذ اقامت آمریکا را داشته باشند ، گفتنی است سن کار در آمریکا به نحوی باشد که افرادی که بالای ۴۰ سال دارند شانس کمتری  برای ویزای کار آمریکا نسبت به افراد جوانان داشته باشند.

در پایان پیشنهاد می شود به منظور کسب اطلاعات بیشتر در زمینۀ ویزای کار آمریکا و تمام قوانین مهاجرتی آمریکا و چگونگی مهاجرت به آمریکا را از وکیل مهاجرتی متخصص در ارتباط باشید تا ایشان اطلاعات لازم در خصوص ویزای کاری به آمریکا را در اختیار شما عزیزان قرار دهند و همچینن شرایط قوانین بین المللی آمریکا از جمله سرمایه گذاری در آمریکا و طرق دیگر مهاجرت آمریکا را نیز برایتان بازگو نمایند.

نگارنده : رضا شریفی

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *