هزینه تحصیل در اتریش

هزینه تحصیل در اتریش

 آیا قصد ادامۀ تحصیل در اتریش را دارید ؟  آیا از هزینه تحصیل در اتریش آگاهی دارید ؟

هزینه تحصیل در اتریش برای اتباع اتریش و افراد عضو اتحادیه اروپا رایگان می باشد. از طرفی دانشجو با ارائۀ رزومۀ خوب تحصیلی می تواند از بورسیۀ این کشور استفاده نماید که این امر هزینۀ تحصیل در اتریش را به نسبت سایر کشورها بسیار پائین آورده است. شما می توانید در حین تحصیل مشغول به کار شوید که این امر می تواند تا حدودی  هزینه تحصیل در اتریش را پوشش می دهد. شما می توانید از راههای دیگر مهاجرت نظیر مهاجرت کاری به اتریش ، مهاجرت سرمایه گذاری به اتریش نیز اقدام نمایید و همچنین می توانید تمامی سوالات خود را از وکیل مهاجرت به اتریش جویا شوید . ما در این مقاله سعی داریم هزینه تحصیل در اتریش را برای شما سروران گرامی شرح دهیم و به سوالات شما در زمینه هزینه تحصیل در اتریش پاسخ دهیم .

 

تحصیل در کشورهای اروپایی یکی از اهداف افراد برای ارتقای سطح مدرک تحصیلی و ورود به حوزه اتحادیه ی اروپا و گرفتن اقامت دائم این اتحادیه می باشد و مهاجرت را به نوعی در این راستا دنبال می کنند.

اخذ ویزای تحصیلی در اروپا عملاً به دو نوع تقسیم بندی می شود :

  1. کشورهایی که جدا از مدارک مورد نیازشان هزینۀ تحصیل دارند.
  2. کشورهای که جدا از مدارک مورد نیازشان هزینۀ تحصیل ندارند.

که البته بررسی هر کدام ازانواع این روش ها نیاز به تحلیل دارد . در کشورهایی که هزینۀ تحصیل دارند تقسیم بندی می شوند به کشورهای درجه یک و درجه  دو و کشورهایی که حتی با هزینه های پایین تحصیل اصلاً ارزش اقدام ندارند . مثل قبرس و رومانی و …… و کشورهایی که هزینه های تحصیل بالایی دارند که با توجه به اعتبار مدرک و اعتبار کشور ارزش اقدام دارندمثل بریتانیا، سوئیس، سوئد و …. .

ولی در کنار همۀ این کشورها , کشورهایی هستند که هزینۀ تحصیل ندارند و یا عملاً نیمه رایگان می باشند. اخذ پذیرش و اخذ ویزا از این کشورها کاری عملا سخت و فوق العاده دشوار است  و عملا شرایط خاص خود را دارا می با شند . مانند کشورهای : آلمان ، اتریش ، فرانسه ، فنلاند وکه معمولا شروط سختی را حتی برای اخذ ثبت نام دانشگاهی و پذیرش دارا می باشند.

از مزایای تحصیل در اتریش می توان به  نظام آموزشی رایگان اشاره نمود که بیشتر دانشگاه های معتبر این کشور را شامل می شود و اکثر افراد تمایل دارند این نوع پذیرش را دریافت کنند که بستگی به شروطی دارد. شرایطی از قبیل دارا بودن مدرک از دانشگاه های معتبر و داشتن سن مناسب و معدل خوب و ….. مورد دیگر دانشگاه هایی که مبتنی بر  دانشگاه های خصوصی است و البته به صورت هزینه بر که این هزینه به صورت میانگین بین ۱۰ تا ۱۲ هزار یورور در سال و محدود در برخی از رشته های تحصیلی می باشد.

تحصیل در اتریش معمولا به زبان آلمانی می باشد  , مگر در بعضی از دانشگاه های این کشور و در برخی از رشته ها  که به زبان انگلیسی تدریس می شود. البته تدریس و تحصیل در مقطع دکتری به زبان انگلیسی می باشد , اگرچه گرفتن پذیرش در این مقطع از این کشور کاری بسیار دشوار می باشد .

کشور اتریش یازدهمین کشور ثروتمند دنیاست و  حدود ۸ میلیون نفر جمعیت دارد و با رفاه بالای اجتماعی و دارای نظام اقتصادی قوی و پویا می باشد . نکتۀ مهم این که افرادی که در این کشور برای مکالمه به زبان رسمی این کشور تسلط پیدا کنند, می توانند به درآمد زایی خوبی برسند و زبان رسمی این کشور زبان آلمانی می باشد.

پذیرش در دانشگاههای اتریش که به صورت رایگان می باشد  نسبت به پذیرش دانشگاه های خصوصی با سخت گیری بیشتری همراه است و برای نمونه پذیرش در مقطع لیسانس در این کشور مورد نیاز به قبولی در همین رشته در دانشگاه های معتبر می باشد و حداقل باید سه تا چهار ترم از این مقطع را گذرانده باشند.

برای پذیرش در دانشگاه خصوصی اتریش نیاز به قبولی در دانشگاه های ایران نیست و بدون محدودیت در این زمینه و بدون محدودیت سنی این پذیرش صادر می شود و نکتۀ جالب اینکه اجازه بردن همراه هم در این نوع ویزای تحصیلی موجود است و فرد می تواند خانوادۀ خود را همراه داشته باشد و این می تواند بهانۀ خوبی برای ورود به اتحادیه اروپا و اخذ اقامت باشد.

اما در این بخش می پردازیم به هزینه های تحصیل در اتریش:

  • شهریه دانشگاه : از ۳۸۰ یورو تا ۷۴۰ یورو برای هر ترم تحصیلی ، متناسب با رشته و دانشگاه فرد .
  • کتاب های مورد نیاز : متغیر و بطور متوسط ۱۸۰ یورو در سال می باشد .
  • پیش بهای منزل : بر طبق نوع قرارداد تنظیمی میان مالک و مستاجر از معادل یک ماه اجاره بها تا معادل ۳ ماه اجاره بهای ماهانه، متفاوت و متغیر است .

 اما پیرو هزینۀ تحصیل در اتریش،هزینه زندگی بسته به سبک زندگی افراد و شهری که در آن اقامت دارند بالا و پایین می شوند , اما به طور متوسط ماهیانه بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ یورو هزینه زندگی دانشجویی در اتریش می شود . البته دانشجویان بین ۱۰ تا ۲۰ ساعت در هفته اجازه کار دانشجویی دارند . به طور متوسط ماهیانه بین ۲۵۰ تا ۴۰۰ یورو هزینه خوابگاه یا مسکن می باشد . ماهیانه بین ۳۰ تا ۵۰ یورو هزینه رفت و آمد است . ۳۰ یورو در ماه هزینه بیمه دانشجویی و بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ یورو هزینه خورد و خوراک می باشد. در ماه باید بطور متوسط ۱۰۰ تا ۱۵۰ یورو برای هزینه های متفرقه مانند کتاب ، تفریحات  ودر نظر گرفته شود .

 

لیست دانشگاه های اتریش که مورد تایید وزارت علوم ایران هستند به این شرح هستند :

 

    Karl – Franzens  –  Universität Graz

    Johannes Kepler Universität Linz

    Vienna University of Technology

    University of Vienna

    University of Innsbruck

    Universität Klagenfurt

    Technische Universtiät Graz

    Montan universität Leoben

    Akademie der bildendenKünste Wien

    Universitiät Salzburg

    Universität für Musik und darstellende Kunst Wien

    Universität für Musik und darstellendeKunst Graz

    Universität für künstlerische und industrielle Gestaltung Linz

    Universität für Bodenkultur Wien

    Universität für angewandte Kunst Wien

    Wirtschaftsuniversität Wien

    Veterinärmedizinische Universität Wien

    Universität Mozarteum Salzburg

 

 

در نهایت می توان به این امر اشاره نمود که اتریش یکی از پیشرفته ترین کشورهای اروپاست که هزینه تحصیل در اتریش بسیار مناسب است . تحصیل در این کشور به زبان آلمانی است و دانشگاه های فوق العاده مناسبی جهت تحصیل دارد. چنانچه خواهان تحصیل در دانشگاه های دولتی هستید , هزینه تحصیل در اتریش پائین و در دانشگاه های خصوصی هزینه ها بالاتر هستند. به شما پیشنهاد می شود برای دریافت اطلاعات لازم در زمینه هزینه تحصیل در اتریش از طریق وکیل مهاجرت به اتریش اطلاعات لازم را دریافت نمایید. همچنین اگر قصد مهاجرت به اتریش را دارید می توانید از طریق مهاجرت تحصیلی به اتریش اقدام نمایید و یا از طرق دیگر مانند مهاجرت کاری به اتریش و یا سرمایه گذاری در اتریش اقدام نمایید و اقامت و تابعیت اتریش را اخذ نمایید.

 

نگارنده: سعید آزاد

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *