مهاجرت به قبرس

مهاجرت به قبرس

 

وقتی صحبت از مهاجرت به قبرس میکنیم ،باید دو نوع اقامت را مدنظر داشته باشیم . در نوع اول اقامت کوتاه مدت اتفاق می افتد و متقاضی میتواند برای مهاجرت به قبرس با توجه به زمان مشخص در ویزا اقامت  داشته باشد . که این زمان قابل تمدید است . در نوع اقامت دائم شما برای مهاجرت به قبرس ۲ راه خواهید داشت . و از این طریق موفق به گرفتن مستقیم اقامت دائم خواهید شد . راه های مهاجرت به قبرس چه می باشند؟ چرا افراد مهاجرت به قبرس را انتخاب می کنند؟

برای اقامت دائم در کشور قبرس شما میتوانید یکی از راه های موجود را انتخاب کنید تا اقامت خود را قطعی کنید . در گزینه  اول طبق قوانین کشور قبرس  ازدواج  با یک شخص قبرسی منجر به اقامت دائم خواهد شد . در مورد دوم شما نیاز دارید تا یک مسکن به قیمت سیصد هزار یورو خریداری نمائید . که دویست هزار یورو به صورت نقد و یکصدهزار یورو به صورت اقساط پرداخت می گردد . در هر ۲ راه شما نیاز دارید تا ریسک نمائید . و در مورد اول زندگی خودتان و در مورد دوم سرمایه ی خودتان را به خطر بیاندازید  ، راه های دیگری هم برای مهاجرت به قبرس وجود دارد که در ذیل به آنها اشاره خواهیم کرد. یکی از راه های موجود اقامت قبرس و البته  اقامت موقت این کشور تحصیل در دانشگاه ها و یا مدارس  قبرس می باشد . در این روش شما می توانید اقدام به تحصیل نمایید و حتی والدینی که فرزندانشان تحصیل می کنند می توانند اقامت موقت در قبرس داشته باشند و همراه با فرزندانشان در قبرس حضور داشته باشند .  ولی توجه داشته باشید پدر و مادر های این فرزندان اجازه ی کار نخواهند داشت و نشان دادن تامین مالی از الزامات این روش میباشد و  برای این موضوع که تامین مالی هستند باید مدارکی دال بر اثبات این موضوع داشته باشند . طبق قانون اروپا اگر شما ۷ سال در یک کشور به صورت قانونی زندگی کرده باشید می توانید تقاضای اقامت دائم بدهید و کشور قبرس نیز از این قاعده مستثنی نیست و شما با تحصیل در این کشور میتوانید برای اقامت دائم اقدام نمایید .

البته مهاجرت به قبرس با راه های اقامت موقت ، دیگری هم میسر می باشد و بدیهی است که اقامت های موقت پس از مراحل مشخص  به سمت اقامت دائم و سپس تابعیت خواهد بود .  یکی از راه های اقدام از طریق اقامت موقت ثبت شرکت میباشد در این گزینه شما با توجه به اینکه مالیات در قبرس نسبت به سایر کشورهای اروپایی پایین تر است برخی از شرکت ها برای پرداخت کمتر مالیات در قبرس شعبات خود را دایر میکنند و از این ثبت شرکت در قبرس از رونق قابل قبولی برخوردار است  . از این رو لازم است در خصوص سرمایه گزاری در قبرس به اینکته اشاره کنیم که ، برخی از تجار ایرانی و نیز شرکت های بین المللی ،تجارت و بیزنس خود را ، از طریق تاسیس و راه اندازی شرکت در قبرس شروع می نمایند .

 

راه دیگر در زمینه سرمایه گذاری و مهاجرت به قبرس خرید ملک است ، شما میتوانید  با خريد ملك در اين كشور به اقامت برسيد .

شما میتوانید با خريد ملكي به ارزش ٢٥٠٠٠٠ يورو و نگهداري آن به مدت ٣ سال در ابتداي اقامت موقت را کسب نمایید  و سپس  در مدت ٣ ماه و پس از انجام فرآیند های لازم و بدون یادگیری زبان رایج  و برخی تشریفات مورد نیاز اقامت دائم کشور قبرس را دریافت کنید و به تبع آن و پس از ۳ سال برای شما پاسپورت صادر ميگردد .

با سرمایه گذاری در ملک شما به صورت کامل و صد در صدی مالک ملک خریداری شده هستید و شما نیازی ندارید تا شهروند قبرسی در پرونده خود داشته باشید . قیمت ملک هم در قسمت های مختلف قبرس متفاوت خواهد بود ولی برای املاک بالای صد هزار یورو شما میتوانید وام نیز دریافت کنید . برای اقدام برای خرید ملک شما دارای ویزای خواهید بود که اجازه ورود و خروج از قبرس را به شما میدهد . در پروسه ۳ ساله خود شما نیاز دارید در قبرس حضور داشته باشید و بیش از نود روز  در یک خروج و بیش از یکصدو هشتاد روز در یک سال خاک قبرس را ترک نکرده باشید .

 

 

در این مقاله را های مختلفی از مهاجرت به قبرس را با هم بررسی کردیم  ، توجه داشته باشیم برای هر اقدامی نیاز داریم تا تحقیقات کافی برای موضوع مورد نظر انجام دهیم . همانطور که در سطوح قبل ملاحظه فرمودید برای برخی از انواع مهاجرت به قبرس ریسک قابل توجهی را باید بپذیرید . امر مهاجرت ، امری بسیار مهم و سرنوشت ساز خواهد بود ، پس برای مهاجرت به قبرس که دروازه های اروپا را برای شما باز میکند نیاز به وکیلی مجرب دارید تا در این راه شما را یاری داده و شما را به سرمنزل مقصود برساند .

 

 

گردآورنده : شهرام مطیع

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *