سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اسلواکی

سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اسلواکی

چرا اسلواکی؟ آیا اسلواکی کشور مناسبی برای مهاجرت و سرمایه گذاری میباشد؟ شرایط و مدارک لازم برای ثبت شرکت در کشور اسلواکی چیست؟ آیا ثبت شرکت در کشور اسلواکی نیازمند داشتن سرمایه های کلان است؟ مناسب ترین راه جهت مهاجرت به کشور اسلواکی چه میتواند باشد؟ آیا ثبت شرکت در اسلواکی نیازمند  مدرک تحصیلی خاصی میباشد؟  آیا ثبت شرکت در اسلواکی کاری آسان است؟ با ثبت شرکت اسلواکی چه مزایایی شامل شما و خانواده تان میشود؟  اخذ اقامت دانم اسلواکی از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اسلواکی چگونه است؟

جمهوری اسلواکی کشوری در اروپای مرکزی و از ماه می سال ۲۰۰۴، یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا است. اسلواکی از سپتامبر ٢٠٠٧ به مجموعه كشورهاى شینگن پیوست. پایتخت آن براتیسلاوا و شهرت این کشور زیبا با جمعیت پنج میلیون نفری به مراكزتفریحی آن است، اسلواکی سرزمین قصرهای افسانه ای است. براتیسلاوا با قرار گرفتن بین اتریش و مجارستان تنها پایتخت دنیا میباشد که با دو کشور مرز مشترک دارد. این کشوردارای ویژگی هایی است که به آن موقعیت خاصی می دهد. اسلواکی، اصلاحات ساختاری بزرگی انجام داد که به این کشور کمک نمود تا فاصله اش را در مقایسه با کشورهای بسیار پیشرفته عضو اتحادیه اروپا کاهش دهد. بسيارى ازتحلیلگران معتقدند که ملک در جمهوری اسلواکی درحال حاضرارزش فوق العاده ای دارد و اسلواکی بهترین کشور برای سرمایه گذاری در ضمینه خرید ملک میباشد. بصورت کاملا باور نکردنی تورم در اسلواکی حدودا ۷۹/۱ درصد یرای سال ۲۰۱۳  بوده است.

کشور اسلواکی در راستای اعطای اقامت به متقاضیان مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در اسلواکی برنامه ای را تدارک دیده است که در آن شما نیاز به یک طرح توجیهی برای بیزینس وسرمایه گذاری خود دارید، این طرح  بایستی جزو طرحهای تصویبی دولت باشد در غیر اینصورت طرح بیزینسی مورد تایید قرار گرفته نمیشود. برای تحقق این مهم، شما نیاز به ثبت شرکت در کشور اسلواکی دارید که میتواند با حداقل مدرک تحصیلی و سرمایه ای کم میسر گردد. با این انتخاب شما بعد از گذشت ۵ سال به اقامت دائم اسلواکی دست خواهید یافت ، مسلما اخذ اقامت دائم اروپا پاسخ گوی بسیاری از نیاز ها و تمایلات  افکار تجاری شما میباشد.

اقامت اسلواکی در ۵ سال اول بصورت اقامت موقت و یکساله میباشد، پس از اتمام ۵ سالی که هر سال متقاضی می بایست مالیات شرکت خود را سال به سال سر موعد پرداخت نموده باشد ، میتواند تقاضای اخذ اقامت دائم اسلواکی را برای خود و خانوادۀ خود به سازمان امور مهاجرین کشور اسلواکی ارائه نماید . و پس از گذشتن ۲ تا ۳ سال دیگر پس از آن میتوانند با ارائه مدارک دال بر زندگی در اسلواکی و پرداخت مالیات تقاضای اخذ پاسپورت اسلواکیایی و تابعیت اسلواکیایی را بنمایند و پس از این مرحله نیز باید امتحان زبان و تاریخ این کشور را بدهند تا بعنوان یک فرد اسلواکیایی مورد قبول دولت اسلواکی واقع گردند .از مزایای ثبت شرکت در اسلواکی آنست که حتیدر مرحلۀ اول کار نیز ، با در دست داشتن کارت اقامت موقت یک سالۀ خود میتوانید براحتی در حوزۀ کشورهای شنگن رفت و آمد و زندگی نمایید .

مدارک لازم جهت ثبت شرکت در کشور اسلواکی:

  1. اصل پاسپورت.
  2. گواهی عدم سو پیشینه به فارسی و انگلیسی که به تایید وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران رسیده باشد.
  3. اسکن و اصل عکس استفاده شده در پاسپورت.
  4. انتخاب ۵ اسم پیشنهادی برای شرکت شما.
  5. مدارک هویتی همراهان.
  6. ارائه طرح توجیهی اقتصادی برای شرکت شخص متقاضی .
  7. مدارک مالی مورد نیاز که باید پرینت حساب بانکی باشد این حساب در ایران و حساب خود شخص میباشد.
  8. گواهی سلامت.

پروسه ثبت شرکت در اسلواکی یک پروسه ثبت شرکت با مسئولیت محدود میباشد به این صورت ،که شخص متقاضی ابتدا  با یک ویزای توریستی وارد اروپا شده و از طریق وکلایی که  مقدمات را برای وی فراهم نموده اند به ثبت شرکت میپردازید و پس از انجام کارهای قانونی این اقدام، که در اداره پلیس و همچنین سفارت وجود دارد به کشور خود بر میگردد، پس از آن شخص کارت اقامت یکساله اسلواکی خود را طی یک تا دو ماه بعد دریافت خواهد کرد. این پروسه ثبت شرکت اسلواکی حدودا به ۵ تا ۶ ماه زمان احتیاج دارد.

توجه  بفرمایید برای تمدید اقامت یکساله اسلواکی ، شرکت ثبت شده شما بایستی سالیانه حداقل بیست و پنج هزار یورو گردش حساب بانکی داشته باشد که نشان از فعالیت شرکت شما خواهد داشت ،  و مالیاتی در حدود پنج تا هشت هزار یورو در سال باید توسط شرکت پرداخت گردد ، در صورتی که مالیات سالیانه پرداخت نگردد ، متاسفانه اقامت یکساله فرد صاحب شرکت و خانوادۀ وی نیز تمدید نخواهد گردید .

قابل ذکر است که تمامی اعضای خانواده شما (همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال ) میتوانند همزمان با پروسه ثبت شرکت در اسلواکی  به همراه شما مهاجرت کنند و با پرداخت حداقل مالیات اقامت ۲۸ کشور عضو شنگن و اتحادیه اروپا را دریافت نمایند. که البته نمیتوان ارزش بسیار این مسئله را نادیده گرفت .

مزایای ثبت شرکت و  اقامت در کشور اسلواکی چیست؟

  • با بدست آوردن اقامت دائم اسلواکی شما قادر خواهید بود که بدون ویزا به تمامی کشورهای اروپایی حوزه شنگن سفر نموده و یا زندگی نمایید .
  • محدودیت های سنی برای کسب اقامت دائم اسلواکی مطرح نمی باشد.
  • با اخذ اقامت دائم اسلواکی امکان زندگی، تحصیل وکار در سراسر اروپا را خواهید داشت.
  • با اخذ اقامت دائم اسلواکی  امکان اقدام و اجازه بی قید و شرط برای ویزای ورود به دیگر کشورها از جمله انگلیس ،آمریکا ،کانادا و استرالیا وجود خواهد داشت.
  • با اخذ اقامت اسلواکی شهروند اتحادیه اروپا محسوب می شوید.
  • شما به همراه خانواده خود می توانید از شیوه زندگی اروپایی لذت ببرید ، امکان بهره بردن از سبک تجارت اروپایی را دارید.
  • با اخذ اقامت دائم اسلواکی امکان خرید اتومبیل و نیز خرید ملک در اسلواکی و همچنین همه کشورهای اروپایی را خواهید داشت..
  • در کشور اسلواکی سطح مالیات بسیار پایین است و همین طور مخارجی که برای نگهداری شرکت لازم میباشد بسیار اندک میباشد.
  • با اخذ اقامت دائمی اسلواکی میتوانید از وام های بانکی اروپا استفاده کنید.
  • با اخذ اقامت اسلواکی می توانید از امکانات رایگان درمانی و رفاهی در اتحادیه اروپا استفاده نمایید.
  • نگرش بسیار مثبت مردم مهمان نواز اسلواکی در مواجه با خارجی ها به علت حجم اندک مهاجرین موجود در این کشور و… سایر امتیازات دارا بودن کارت اقامت کشور عضو شنگن.

موقعیت بی نظیر جغرافیایی اسلواکی, که درست در قلب اروپا قرار دارد, را ازاین منظربهترمیتوان دریافت که براتیسلاوا, پایتخت اسلواکی, با ماشین کمتر از یک ساعت از وین, پایتخت اتریش, حدود دو ساعت از بوداپست, پایتخت مجارستان, و کمتر از چهار ساعت از پراگ, پایتخت جمهوری چک, فاصله دارد. این امر باعث شده است که شرکتهایی که در اسلواکی فعالیت اقتصادی و بازرگانی دارند به بازارهای بسیار بزرگتر و خدمات این کشورها نیز دسترسی داشته باشند.

این راه ورود به اروپا و کشوری از اعضای شنگن و با مخارجی چنین اندک ، قدمت چندانی نداشته و راهی جدید در امور مهاجرتی محسوب می گردد ، لیکن این روزها بازار تقاضای ثبت شرکت در اسلواکی بسیار داغ شده و دقت داشته باشید که شرکت های مهاجرتی که حتی اجازۀ ثبت شرکت خود را ندارند ، در کمین افراد ساده لوح و زود باور هستند ، حتمآ قبل از هرگونه اقدامی به سراغ یک وکیل کارکشته و مجرب در امور حقوق بین الملل رفته و جویای شرایط واقعی در مورد این راه مهاجرت گردید و با اینکار از سواستفاده های شرکت های مهاجرتی که دام بر سر راه متقاضیان مهاجرت پهن نموده اند ، جلوگیری بعمل آورید ، و قطعآ پس از مشورت با وکیل امور حقوق بین الملل تصمیم درست را میتوانید اتخاذ نمایید .

5 پاسخ
  1. Avatar
    علی حسینی 09121780155 می گوید:

    سلام وممنون از اطلاعات خوبتان کلا هزینه ثبت شرکت همراه باکارمزد شما چقدر است وچه مدت این پروسه طول میکشد ۰۹۱۲۱۷۸۰۱۵۵

    پاسخ
    • Avatar
      علی تقوی می گوید:

      جهت اطلاع از شرایط و مشاوره با دفتر نیاوران در تماس باشید
      ۰۲۱۲۲۸۲۹۵۳۸
      ۰۲۱۲۲۸۲۹۵۴۸

      پاسخ
  2. Avatar
    Imagine dragons می گوید:

    باسلام و خسته نباشید
    محصل پایه ی چهارم دبیرستان هستم و جز اتباع افغانستانم و معدل دبیرستانم ۱۸/۰۶…میخواستم ببینم اگه بخوام برای بورسیه یا تحصیل در اروپا اپلای بدم کارم پیش میره و ایران اجازه ی خروج میده؟

    پاسخ
  3. Avatar
    hamid می گوید:

    باسلام
    آیا مهاجرت با خانواده از طریق سرمایه گذاری در اسلواکی برای اتباع افغان مقیم ایران (که با گذرنامه اقامت دارند)امکان دارد یا خیر
    لطفا راهنمایی کنید

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *