سرمایه گذاری در استرالیا

سرمایه گذاری در استرالیا

سرمایه گذاری در استرالیا شاید یکی از مناسب ترین گزینه هایی است که سیل عظیمی از سرمایه گذاران بزرگ از جمله سرمایه داران کشور های مختلفی مثل آمریکا و اروپا و حتی انگلستان یا از سایر نقاط را به سرمایه گذاری در استرالیا  متمایل می کند و به علل مختلفی این امر بسیار مورد تقاضا قرار گرفته است . در سرمایه گذاری در استرالیا امکان اخذ اقامت استرالیا برای شخص سرمایه گذار و همران او که طبق قوانین مهاجرتی همراه شامل همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خواهد بود ، امکان دارد ،  به صورتی که بسیاری متقاضیان سرمایه گذاری در استرالیا  با این راه به فکر اخذ تابعیت استرالیا هستند و  به تحصیل در استرالیا برای اعضای خود و اعضای خانواده و نکته حائز اهمیت این است که امکان کار در استرالیا و سایر طرق مهاجرتی امکان پذیر است . سرمایه گذاری در استرالیا با توجه به آخرین قوانین حقوق بین الملل خصوصی و قوانین مهاجرتی مربوط به این طریق مهاجرتی مهاجرت به استرالیا یکی از مناسب ترین راه ها برای متقاضیان سرمایه گذاری در استرالیا  است که به قصد اخذ تابعیت در استرالیا سرمایه گذاری در یک کشور پیشرفته است.

سرمایه گذاری در استرالیا همچون سرمایه گذاری در کشور های دیگر دنیا  قوانین مهاجرتی  مشخصی دارد که باید در این باب با وکیل مهاجرتی متخصص مشورت شود  و اگر متقاضی سرمایه گذاری در استرالیا  هستید می توانید از این راه به مهاجرت به استرالیا برسد باید دقت بسیار نماید. اگر شما به فکر سرمایه گذاری در استرالیا هستید باید در نظر داشته باشید در ابتدا تمام قوانین این کشور را بدانید و پس از آن اقدام نمایید که در این راه به مشکل خاص مالی و یا با از دست دادن زمان بر نخوردید ، لذا پیشنهاد می شود پس از مشورت با وکیل مهاجرتی طرق مختلف دیگر اخذ اقامت استرالیا از جمله : تحصیل در استرالیا ، کار در استرالیا ، بورسیه تحصیلی در استرالیا و غیره دقت نمایید .

سرمایه گذاری در استرالیا از سال ۲۰۰۵ تقریباً به صورت جدی به عنوان یکی از راه رسیدن به استرالیا مطرح شد و علاقه مندان خاص خود را به خود جلب کرد . امروزه در کنار سرمایه گذاری در کشور هایی از جمله کانادا و انگلستان و سرمایه گذاری در کشور های اروپایی کمتر دیده می شود به علل مختلفی از جمله مسائل مالی و طرق مهاجرتی راحت تر و مقرون به صرفه تر به استرالیا ، افراد به فکر سرمایه گذاری در استرالیا  باشند . بسیاری از متقاضیان سرمایه گذاری در استرالیا سوال مشخصی در ذهن دارند و آن هم این است که سرمایه گذاری در استرالیا مقرون به صرفه ترین و مناسب ترین راه برای سرمایه گذاری کدام است ؟ آیا سرمایه گذاری در سایر کشورها مانند انگلستان و کشور های عضو اتحاده شنگن بهتر است و یا سرمایه گذاری در استرالیا ؟ به طور کلی باید گفت با توجه به قوانین مهاجرتی استرالیا طرق مختلفی دیگر هست که برای رسیدن به استرالیا سریع تر و مناسب تر باشد و برای سرمایه گذاری در استرالیا  نیز می توان با شناخت کامل قوانین این کشور اقدام به سرمایه گذاری در استرالیا  کرد .

استرالیا جز کشورهای ثروتمند از نظر چندین منابع می باشد، ضمنا از نظر آب و هوایی و شرایط جغرافیایی نیز کشور استرالیا جز پر طرفدار ترین کشورهای منطقه می باشد. همچنین باید عنوان کرد که طبق آمار منتشر شده از مراکز آماری استرالیا یکی از ۵ اقتصاد برتر و رو به رشد دنیا می باشد و از این نظر کشور مناسبی برای سرمایه گذاران خارجی می باشد. ویزای سرمایه گذاری در استرالیا ۴ ساله است و شخص متقاضی بصورت موقت در استرالیا اقامت دارد . لذا در صورتی که در مدت این ۴ سال متقاضی تمامی تعهدات خود را انجام دهد می تواند درخواست اقامت دائم استرالیا نماید. هر ایالت قوانین مهاجرتی  و طرح های سرمایه گذاری متفاوتی با ایالات های دیگر دارد . این طرح ها شامل سرمایه گذاری، ثبت شرکت و راه اندازی یا خرید بیزینس و یا کارآفرینی است. از جمله مزایای سرمایه گذاری در استرالیا طبق قوانین حقوق بین الملل خصوصی این است که خانواده شخص متقاضی نیز می توانند بعنوان همراه با شخص متقاضی مهاجرت داشته باشند . در کنار این موضوع اگر شخصی احتیاج به داشتن زمان بیشتر جهت اجرای تعهدات خود داشته باشد می تواند تا دو سال ویزای خود را تمدید نماید. به عبارتی اگر شرایط متقاضی سرمایه گذاری در استرالیا  با توجه به آخرین قوانین مهاجرتی مربوط به سرمایه گذاری در استرالیا می توانند از subclass 188 استفاده بکنند که به صورت کار آفرینی ۴ سال برایشان روادید یا ویزا و اقامت لحاظ خواهد شد. زمانی که برآیند سرمایه گذاری در استرالیا  و کارآفرینی و اشتغال زایی و اجرای بیزنس ۴ ساله به اتمام رسید دولت استرالیا اگر گردش مالی و میزان دارایی شما حداقل ۵۰۰۰۰۰ هزار دلار استرالیا باید که طی دو سال آخر از آن ۲ سال وجود داشته باشد ، به متقاضی سرمایه گذاری در استرالیا  این امکان داده می شود که ۲ سال دیگر به بیزینس خود ادامه دهد .

یکی دیگر از طرق سرمایه گذاری در استرالیا به سرانجام رساندن  بیزنسی به ارزش ۱۵۰۰۰۰۰ میلیون دلار استرالیا می باشد که موارد و احتیاجات جهت امکان انجام این نوع بیزنس و سرمایه گذاری در استرالیا امتیازات خاص خود را دارد ، سن شما مدرک زبان ، مدرک تحصیلی ، نوآوری در بیزینس قبلی ، سابقه مدیریتی ، سابقه کاری و … امتیازیات خاص خود را دارند که به این سرمایه گذاری در استرالیا اجازه عرصه می دهد . باید دقت داشته باشید در طریق مذکور متقاضی سرمایه گذاری در استرالیا  ، در ۲ سال آخر باید از زمان ۴ ساله اولیه حضور خود را در استرالیا میزان ۲۵۰۰۰۰۰هزار دلار استرالیا گردش مالی و دارایی به دولت استرالیا  نشان دهد.

در پایان شایان ذکر است اگر متقاضی سرمایه گذاری در استرالیا هستید می توانید طبق آخرین قوانین مهاجرتی و مشورت با وکیل مهاجرتی مربوط به سرمایه گذاری در استرالیا مدارک مورد نیاز را فراهم کرده و برای این نوع از ویزا اقدام نمایید.ولکن توصیه می شود در صورتی که متقاضی سرمایه گذاری در یک کشور انگلیسی زبان و یا سرمایه گذاری در کشور های اروپایی و مناسب پیشنهاد می شود به جای سرمایه گذاری در استرالیا  و خرید ریسک های زمانی و مالی کشورهایی از جمله : کانادا و انگلستان و سرمایه گذاری در کشور های عضو اتحادیه اروپا اقدام نمایید .

نگارنده : رضا شریفی

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *