ازدواج با اتباع قبرس

ازدواج با اتباع قبرس

 

آیا در خصوص ازدواج با اتباع قبرس سوالاتی در ذهن شما وجود دارد؟

چگونه میتوان از طریق ازدواج با اتباع قبرسی اقامت دائم کشور جمهوری قبرس را بدست آورد؟

مراحل و چگونگی ازدواج با اتباع قبرس چگونه است ؟

آیا ازدواج با اتباع قبرس روشی مطمئن برای دریافت تابعیت کشور جمهوری قبرس است ؟

ازدواج با اتباع قبرس دارای چه مزایا و معایبی است

همانطور که می دانید ازدواج با اتباع قبرس نیز یکی از راههای اخذ اقامت و یا تابعیت کشور قبرس می باشد و افراد زیادی  مایل می باشند که از این طریق اقدام به اخذ تابعیت نمایند .ازدواج با اتباع قبرس هم  با کشورهای حوزه ی اروپایی و هم با کشورهای آسیایی اتفاق می افتد که  برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید اطلاعات لازم را از مقاله ی ذیل کسب نمایید و یا با وکلای مهاجرتی تماس حاصل نمائید تا شما را در خصوص قوانین کشور قبرس در خصوص ازدواج با اتباع قبرس هدایت و راهنمائی نمایند.

 

جشن ازدواج مدنی و قانونی در جمهوری قبرس

پیرو قواعد ازدواج با اتباع قبرس، قرارداد ازدواج مدنی در جمهوری قبرس از سال ۱۹۲۳ معتبر می باشد و به عنوان روشی ساده برای بسیاری از زوجها از سراسر دنیا شناخته شده که میتوانند این رویداد مهم را در ایام تعطیلات خود در خاک کشور جمهوری قبرس برگزار کنند. اشخاصی که می خواهند واقعۀ ازدواج خود را در خاک جمهوری قبرس ثبت قانونی نمایند ، باید زیر نظر مقررات قانون ازدواج ۱۰۴ (l) که در سال ۲۰۰۳ میلادی به منظور برگزاری جشن ازدواج در جمهوری قبرس وضع شده اقدام نمایند و برای عمل به این منظور ، زوجین پس از ورود به خاک کشور جمهوری قبرس بایستی شخصاً به افسر ازدواج شهرداری که انتخاب این افسر به اختیار خود زوجین می باشد و رعایت یکسری از تشریفات خاصی که قبل از ثبت ازدواج در جمهوری قبرس لازم است مراجعه نمایند. این مقاله متعلق به موسسۀ حقوقی ملکپور است.

 

 

روشی که برای ثبت ازدواج دایم باستی در خاک جمهوری قبرس دنبال شود

در این بخش می پردازیم به طرقی که به منظور ازدواج با اتباع قبرس نیازمند آن می باشیم:

الف) به عنوان اولین قدم در خصوص ثبت واقع ی ازدواج دایم در خاک کشور جمهوری قبرس ، زوجین علاقه مند به ثبت این واقع در کشور جمهوری قبرس باید مدارک شناسایی حقوق خود را که شامل گذرنامه و گواهی تولد (شناسنامه) در اختیار افسر ازدواج منتخب خود قرارداده و در راستای پر کردن فرم مشترکی به نام فرم اطلاعات ازدواج بر اساس اطلاعات و مشخصات مندرج در گذرنامۀ خود در نزد افسر ازدواج مزبور اقدام نمایند.

ب) در همان زمان هر یک از دوطرف باید یک اظهارنامه در راستای ادای سوگند و اعلام آن نزد افسر ازدواج منتخب خود مبنی بر اینکه پیش از ثبت واقعۀ ازدواج در خاک جمهوری قبرس هر یک از طرفین عقد ازدواج مذکور هیچ منع و اکراه قانونی در این مورد نداشته و با رضایت و علاقه مندی کامل در خصوص ثبت عقد ازدواج مذکور در جمهوری قبرس اقدام به عمل می آورند را تکمیل نمایند (انجام چنین عمل قانونی از جمله ملزمات دولت جمهوری قبرس است و عدم انجام این مورد از ثبت واقعۀ ازدواج در خاک جمهوری قبرس جلوگیری به عمل می آورد ).

ج) افراد علاقه مند به ثبت ازدواج دایم در خاک جمهوری قبرس باید مدارکی را نیز که نشان دهنده ی این امر است که این زوجین قبلاً با هم ازدواج نکرده اند را نیز به افسر ازدواج منتخب خود ارائه نمایند ، با این حال اگر افسر ازدواج مزبور هیچگونه شک و شبهه ای در مورد صحت و یا اصالت ارائه شده از سوی افراد علاقه مند به ثبت ازدواج در خاک جمهوری قبرس را یافت ننمود ویا اگر افراد علاقه مند به ازدواج مزبور قادر به ارایۀ چنین سندی به وی نشده باشند (همانن اتباع کشور بریطانیا) افسر ازدواج منتخب زوجین علاقه مند ازدواج دایم در جمهوری قبرس از آنها میخواهد که با حضور در دادگاه محلی نسبت صحت ادعای عدم ازدواج قبلی بین خود ادای سوگند نمایند ، با این حال زنان مطلقه با ارایه ی حکم طلاق خود و زنان بیوه با ارائۀ گواهی مرگ شوهر خود و حضور هر دو نوع زوجه ی مذکور ( منظور مطلقه و بیوه ) در دادگاه محلی در راستای ادای استشهاد مبنی بر عدم ازدواج بعد از وقایع مذکور (طلاق و مرگ شوهر سابق) می توانند در خصوص ثبت ازدواج جدید در خاک کشور جمهوری قبرس اقدام نمایند.

توجه : برای ساکنین ایالات متحده ی امریکا ، اظهارنامه ی بدون ازدواج یا استشهاد از زن مطلقه باید تکمیل و محضری (ثبت رسمی ) و پس از آن باید توسط یک ابستل مهر قانونی شود.

توجه ۲ : توصیه می شود که برای دریافت هرگونه توضیحات بیشتر در خصوص گواهی که افراد علاقه مند به ثبت ازدواج در خاک جمهوری قبرس هستند به افسر ازدواج منتخب خود واقع در شهرداری منطقه ی مزبور مراجعه نمایند.

د) هنگامیکه تشریفات قانونی فوق تکمیل شد ، ازدواج افراد علاقه مند به ازدواج در جمهوری قبرس بایستی در ظرف ۱۵ روز در اولین فرصت ممکن صورت بگیرد ویا حداکثر در ظرف ۳ ماه این واقع ی مهم به ثبت برسد .

اگر به هر دلیلی ازدواج مزبور در مدت حداکثری تعیین شده توسط دولت جمهوری قبرس (یعنی همان حداکثر ۳ ماه ) صورت نپذیرد ، زوجین باید مقام دولتی مزبور را از این مهم مطلع نمود و کلیه ی اقدامات قانونی انجام گرفته از سوی زوجین متقاضی ثبت ازدواج دائم در کشور جمهوری قبرس از درجۀ اعتبار ساقط است. در واقع افراد علاقه مند به منظور داشتن یه ازدواج مدنی و قانونی در کشور جمهوری قبرس ، باید حدود ۲۰ روز در کشور مزبور سکنی گزینند و هزینه ای برابر ۱۲۸٫۱۵ یورو معادل ۷۵ پوند قبرس را بپردازند.

ه) در صورت وجود ضرورت ویا در صورتیکه زوجین علاقه مند به ثبت ازدواج در خاک جمهوری قبرس تمایل به ثبت سریع تر ازدواج دائم خود را در جمهوری قبرس داشته باشند می توانند با پرداخت هزینه ی بیشتری معادل ۲۸۱٫۹۰ یورو به مامور منتخب ثبت ازدواج خود نسبت به ثبت ازدواجشان در ظرف ۲ الی ۳ روز کاری در خاک جمهوری قبرس اقدام نمایند.

ازدواج افراد زیر ۱۸ سال

اگر هر دو طرف علاقه مند به ازدواج در خاک جمهوری قبرس ، که یک بیوه باشد یا نباشد و زیر هجده سال سن داشته باشد، نیاز به اجازه کتبی از پدر، و یا اگر او فوت کرده و یا ناتوان است نیازمند رضایت، مادر وی میباشد، اگر هر دو مرده اند و یا ناتوان می باشند ارائۀ رضایت برای ثبت ازدواج، از سرپرست قانونی مانند حزب، باید به افسر ازدواج منتخب زوجین ارائه شود.

 

  مجازات در نظر گرفته شده برای اظهارات نادرست

درراستای ثبت ازدواج با اتباع قبرس باید به این مهم اشاره کرد که هر فردیکه آگاهانه اقدام به ارائه ی اطلاعات ساختگی یا درج اطلاعات نادرست در هر اعلامیه ی قانونی ، گواهی یا سندی  را که مورد نیاز توسط قانون شناخته شده را نماید ، مسئول حبس در نظر گرفته شده برای آن خواهد بود.

 مراسم مذهبی

یک ازدواج مدنی  و قانونی ممکن است یا توسط افسر ازدواج منتخب زوجین جشن گرفته شود، و یا توسط یک وزیر ثبت شده ازطرف دین در کلیسای مورد نظر طرفین. در این حالت تمام اقدامات در شهرداری به دنبال شود، اما مراسم مذهبی را می توان در یک کلیسا برگزار نمود همه مقدمات لازم با وزیر ثبت نام و کلیسا باید توسط افراد علاقه مند انجام پذیرد.لازم به ذکر است که وزرای هر مذهب یا فرقه باید ثبت نام شده در دفتر ثبت ویژه ی این امر که در وزارت کشور نگهداری میشود شده باشند.

گواهی ازدواج

زن و شوهری که ازدواج رسمی در خاک کشور جمهوری قبرس را انجام داده اند با یک گواهی ازدواج راهی خانۀ بخت خود می شوند ولیکن با اینحال چنانچه زوجین برای تضمین درخواست چند رونوشت دیگر از گواهی مزبور را نمایند. هزینۀ ارائۀ هر برگ گواهی برای آنها معادل ۱۳٫۶۵ یورو برای هر نسخه خواهد بود.

از دست دادن اصل، موضوع یک کپی واقعی از گواهی ازدواج

در مورد از دست دادن اصل گواهی ازدواج و یا اگر شما نیاز به نسخه های بیشتری از سند ازدواج خود را دارید، می توانید نسخه ای از گواهی ازدواج صحیح صادرشده ، توسط شهرداری که در آن مراسم مدنی و قانونی صورت گرفته را توسط طرف های ذینفع از طریق شهرداری به طور مستقیم تماس بگیرید.

 ابستل (Apostille)

از آنجا که در بسیاری از موارد، جشن ازدواج مدنی و قانونی مربوط به زوجینی از سراسر جهان می باشد، اخذ امر فوق ممکن است نیاز به “Apostilled”، با توجه به لایحه ی (ابستل) کنوانسیون ۱۹۶۱ اکتبر ۵، نیاز به ثبت نام برای اسناد دولتی خارجی باشد. بنا بر کنوانسیون تسهیل گردش اسناد عمومی   در کشور عضو این کنوانسیون و در یکی دیگر از حزب دولت به کنوانسیون الحاق شده نیز اجرا می شود.برای مشاهده ی جدول کلیه ی دولتهای الحاق شده به ابستل به لینک زیر مراجعه کنید :http://hcch.e-vision.nl/index_en.php?act=conventions.status&cid=41.

توجه : اگر کشور ملی شما یکی از اعضای قرارداد کنوانسیون ابستل است ، هزینه ی تهیۀ گواهی ابستل توسط وزارت دادگستری و نظم عمومی جمهوری قبرس برای متقاضی معادل ۳٫۴۲ یورو خواهد بود. حال اگر کشور ملی شما عضوی از کنوانسیون مزبور نباشد پرداخت مبلغ فوق الاشعار قانونی نخواهد بود.

 کپی اسنادی که باید به سفارت ارسال شود

همچنین باید اشاره به این مهم نیز  نمود که، با توجه به قانون، اگر هر یک از طرفین به ازدواج در نظر گرفته شده یک موضوع از یک کشور خارجی با سفارت و یا کنسولگری در قبرس باشند، افسر ازدواج باید به سفارت یا کنسولگری مزبور  مانند کشور جمهوری قبرس یک نسخه  از گواهی ازدواج را ارسال نماید .

 

درخاتمه باید به عرض برسانیم که این مقاله در خصوص ازدواج با اتباع کشور قبرس تهیه و تکمیل گردیده، اما پیشنهاد می نمائیم به منظور کسب اطلاعات کامل تر در خصوص قوانین کشور قبرس در زمینۀ ازدواج با اتباع قبرس با وکلای مهاجرتی تماس حاصل نمائید تا ایشان شما را در مسیر صحیح ازدواج با اتباع کشور قبرس راهنمائی و هدایت نمایند.

نگارنده: سپیده ایمانعلی زاده

 

 

 

 

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *