اخذ تابعیت استرالیا

 

( مهاجرت به استرالیا ، اقامت دائم استرالیا ، اخذ تابعیت استرالیا از طرق مختلف ، وکیل اخذ تابعیت استرالیا، ازدواج با اتباع استرالیایی ، اخذ تابعیت استرالیا از طریق ویزای کار )

اخذ تابعیت استرالیا موضوعی است که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت. اخذ تابعیت استرالیا به طرق مختلفی امکان پذیر می باشد. از جمله این موارد می توان به سرمایه گذاری در استرالیا، مهاجرت کاری به استرالیا و یا ازدواج با یک بتعۀ استرالیائی می باشد که تمامی طرق اشاره شده می تواند ختم به اخذ تابعیت استرالیا شود. اما یکی دیگر ای طرق مهاجرتی و اقامت در استرالیا، مهاجرت تحصیلی به استرالیا می باشد. مهاجرت تحصیلی به استرالیا از مزایای بسیاری برخوردار می باشد و تنها ایرادی که شاید بتوان در این خصوص وارد نمود این است که هزینۀ تحصیل در استرالیا تقریبا بالا می باشد البته به منظور کاهش هزینه ها متقاضی می تواند در صورتیکه رزومۀ خوبی از خود ارائه نماید از بورسیه تحصیلی استرالیا استفاده نماید اما به طور کلی به منظور کسب اطلاعات در خصوص قوانین کشور استرالیا در خصوص اخذ تابعیت استرالیا، پیشنهاد می نمائیم با وکلا و مشاورین ارشد تماس حاصل نمائید تا شما را به طور کامل در زمینۀ اخذ تابعیت استرالیا هدایت و راهنمائی نمایند.

آیا اخذ تابعیت استرالیا امکان پذیر می باشد ؟

اخذ تابعیت استرالیا از چه طرقی به دست می آید ؟

آیا با ازدواج با فردی که تبعه استرالیا باشد میتوان تابعیت استرالیا را اخذ نمود ؟

و سوالات دیگر که ذهن شما را در باب اخذ تابعیت استرالیا مشغول کرده است را سعی میکنیم با تکیه بر قوانین کشور استرالیا و قوانین بین الملل حقوق خصوصی مورد بررسی قرار دهیم .

  • اخذ تابعيت استراليا از طريق تولد:

طبق قنون مكتوب اساسي استراليا مصوب سال ١٩٤٨ ميلادي، مشخص شده است كه چه اشخاصي ميتونن اخذ تابعيت استراليا را داشته باشند.قوانين اخذ تابعيت استراليا را ميتوانيد در فرايندهاي حقوقي مصوب زير نظر Department of Immigration and Border Progectionبيابيد. در مفاهيم تشريحي اخذ تابعيت استراليا، واژه هاي Nationality و Citizenship را زياد ميشمويد و مشاهده ميكنيد، جالب است بدانيد كه اولي را بيشتر در فرم ها و مكتوبات و دومي را در مكالمات عاميانه مرتبط با اخذ تابعيت استراليا مشاهده ميفرماييد.

طبق قوانين مربوط به اخذ تابعيت استراليا از طريق تولد، فرزندي كه پيش از ٢٥ ژانويه ي ١٩٤٩ در خاك اين كشور اگر متولد ميشد به طور خودكار تابعيت استراليا را اخذ مينمود و از قانون خاك تبعيت ميكرد. با توجه به وضعيت و شرايط اقامتي والدين، كه مقيم باشند يا توريست باشند و يا … ، باز هم در ان زمان قابليت اخذ تابعيت استراليا از طريق وولد در آن كشور وجود داشت. در اخذ تابعيت استراليا از طريق تولد استثنايي هم وجود داشت كه اگر بعد از ٢٠ آگوست سال ١٩٨٦ فقط اقامت دائم داده ميشد به جاي تابعيت استراليا! از  ٢٠ آگوست سال ١٩٨٦به بعد، قانون اخذ تابعيت استرالیا از طريق تولد تغيير كرد، اين گونه كه تولد يك فرزند فقط در شرايطي موجب اخذ تابعيت استراليا ميشد كه حداقل يكي از والدين استراليايي باشند، اما اگر غير از اين حالت باشد، آن فرزند اگر تا ١٠ سالگي بدون خروج، در اين كشور زندگي كند به راحتي ميتواند پاسپورت استراليايي اخذ نمايد.

اخذ تابعیت استرالیا از طریق ازدواج:

 

در بحث اخذ تابعيت استراليا از طريق ازدواج، كه اين روز ها متقاضيان، يكي از راه هاي اخذ تابعيت استراليا را ازدواج با يك تبعه ي استراليايي ميدانند، اگر همسر يك استراليايي بشويد، باز هم جهت اخذ تابعيت استراليا بايد شرايط مورد نياز را به طور جداگانه خودتان داشته باشيد. يكي از شرايط اينست كه بايد شما اقامت دائم استراليا راداشته باشيد و از نظر شخصيت شناسي بخش اداره ي مهاجرت استراليا، يك شخصيت sharp،active و good character باشيد. به طور خلاصه، شما بايد پس از اينكه اين شرايط را داشتيد، و مداركي دال بر ازدواج و زندگي كردن در كنار يك شهروند و تبعه ي استراليايي را فراهم نموديد، اقدام به اجراي مراسم رسمي ازدواج در استراليا نموده و مدارك مكتوب و مصور آن را در پرونده ي درخواست تابعيت خود قراردهيد. همچنين نياز است كه هزينه فرم درخواست را پرداخت نموده تا دعوت نامه صادر گردد و سپس جهت مصاحبه فراحوانده ميشويد. دقت نماييد هزينه ي مورد نياز براي فرم درخواست تابعيت استراليا از طريق ازدواج فقط ٢٨٥ دلار استرالياست.

اخذ تابعیت استرالیا از طریق پناهندگی:

این روش کاملا مردود اعلام میگردد به دلیل خطرات فراوان، ضمن اینکه تا طرق قانونی سفر به استرالیا هست چرا باید ریسک کرد و به جان و مال خود بازی کرد؟

اخذ تابعیت استرالیا از طریق سرمایه گزاری یا ثبت شرکت:

اخذ تابعيت استراليا از طريق سرمايه گزاري موضوعيست كه برخي از اقراد به دنبال آن هستند. جهت آنكه بتوانيد اقامت دائم و سپس تابعيت استراليا را اخذ نماييد ميبايست شرايطي داشته باشيد:

– متقاضي بايد حداكثر ٤٥ ساله باشد.

– بايد يرنامه اي داشته باشد و ارائه دهد كه حداقل ٤ سال سرمايه اش در خاك استراليا باشد.

– بايد يك شبكه ي مالي حداقل به ازش ٢٢٥٠٠٠٠ دلار استراليا داشته باشد.

– همچنين متقاضي ميتواند در پروژه و يا موضوعي كه به اقتصاد استراليا كمك كند مبلغ ١٥٠٠٠٠٠ دلار استراليا سرمايه گزاري نمايد.

– شخصي كه اقدام به اخذ تابعيت استراليا از طريق سرمايه گزاري مس نمايد بايد پيش از ارسال فرم درخواستش حداقل ٥ سال سابقه ي فعاليت (با سهم حداقل ١٠ درصد) در زمينه ي مشترك با طرح ارائه شده ي جاري داشته باشد يا در يك تجارتي كه حداقل گردش مالي ١٥٠٠٠٠٠ دلاري را ايجاد نموده باشد شريك يا مالك باشد.

– از نظر اخذ گواهي سلامت، تاييد عدم سو پيشينه از اداره پليس، رعايت تمامي استاندارد ها و تثبيت شخصيت فرد متقاضي بايد كاملا شرايط ذكر شده را داشته و فراهم نمايد. در نهايت اين شرايط ابتدا يك اقامت ٤ ساله به متقاضي داده ميشود و نهايتا به اقامت دائم استرالیا و با رعايت قوانين ميتواند به تابعيت استراليا منجر شود.

اخذ تابعیت استرالیا از طریق کار در این کشور:

طريق ديگري كه جهت اخذ تابعيت  استراليا اين روز ها در فضاي مجازي بسيار در مورد آن جستو جو ميشود، اخذ تابعيت استراليا از طريق كار ميباشد. در ابتدا بايد ذكر كنيم كه شما ميتوانيد براي اخذ اجازه ي كار از برنامه ي Skilled Worker استفاده نماييد، كه اگر واجد شرايط بوديد بتوانيد اخذ رواديد كار براي بيش از يك يا دو سال نماييد. سپس ادامه و تكرار همين روند بدون آنكه هرنوع تحلف يا كم كاري در استراليا داشته باشيد ميتواند شما را به اقامت دائم استراليا برساند و سپس درخواست تابعيت استراليا را بدهيد. در مورد شرايط اخذ ویزاي كار در استراليا به صفحه ي مربوطه با نام كار در استراليا در همين سايت مراجعه نماييد.

اخذ تابعیت استرالیا از طریق تحصیل:

در این مورد باید متقاضیان بدانند که این روش، یعنی تحصیل در استرالیا میتواند به فرد متقاضی اقامت کوتاه مدت بدهد  اما برای آنکه این اقامت به دائم تبدیل گردد باید حتما پس از تحصیل یکی از طرقی که در بالا ذکر شد را متقاضی اتخاب نماید و در صورت واجد شرایط بودن، هم اقامت دائم اخذ نماید هم تابعیت استرالیا.

اخذ تابعيت استراليا را از نقطه نظر هاي متعددي بررسي كرديم. باز هم توصیه میگردد بیشتر تحقیق نمایید. در متون فوق مشاهده نموديد كه اخذ تابعيت استراليا از طريق تولد، اخذ تابعيت استراليا از طريق ازدواج، اخذ تابعيت استراليا از طريق كار، اخذ تابعيت استراليا از طرق سرمايه گزاري و ثبت شركت را مختصرا شرح داديم و البته شما متقاضيان عزيز ميتوانيد مبسوط و تكميل اين مضوعات را در صفحات مربوطه در همين سايت جستو جو نموده و از مطالعه ي آن لذت بريد.

 

نگارنده : امید جلالی فراهانی

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *