اعزام دانشجو به اسپانیا

اعزام دانشجو به اسپانیا :

بهتر است بدانید که بسیاری از افراد هستند که در دنیا به اعزام دانشجو به اسپانیا فکر می کنند . اعزام دانشجو به اسپانیا همواره مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است . دانشجویان که قصد تحصیل در اسپانیا را دارند می توانند از طریق ویزای تحصیلی اسپانیا اقدام نمایند . کشور اسپانیا در جنوب غرب اسپانیا قرار گرفته است و دارای آب و هوای مناسب معتدل می باشد که این موقعیت جغرافیایی مناسب دلیل عمده افراد زیادی برای اعزام دانشجو به اسپانیا می باشد . لازم به ذکر است افراد قبل از اقدام برای اعزام دانشجو به اسپانیا می بایست شرایط و مدارک لازم برای مهاجرت تحصیلی به اسپانیا  اقدام نمایند . همه کشور ها قواعد خاص خود را برای اعزام دانشجو دارند کشور اسپانیا نیز قواعد و شرایط و مدارک خاص خود را برای اعزام دانشجو به اسپانیا دارد . ما در این مقاله سعی بر این داریم شرایط اعزام دانشجو به اسپانیا را به تفصیل بیان کنیم . شرایط اعزام دانشجو به اسپانیا به چه صورت می باشد؟ شرایط و مدارک لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی در کشور اسپانیا به په صورت می باشد؟ تحصیل در اسپانیا در چه مقاطعی امکان پذیر می باشد؟ آیا دانشگاه های اسپانیا مورد تایید وزارت علوم و بهداشت می باشد؟ آیا تحصیل در اسپانیا منجر به اقامت دائم می شود یا خیر؟ آیا برای تحصیل در اسپانیا احتیاج به مدرک زبان آیلتس وجود دارد؟

 

تحصیل در اسپانیا :

کشور اسپانیا ازنظر موقعیت جغرافیایی  در جنوب غرب اتحادیه اروپا واقع شده است که در همسایگی کشور هایی مثل پرتغال وفرانسه قرار دارد . و از نظر آب و هوایی در شرایط مناسبی قرار دارد . کشور اسپانیا  جاذبه های توریستی فوق العاده ای را دارا می باشد از جمله سواحل زیبا و اماکن های تاریخی که این موضوع افراد زیادی را چه برای تحصیل و چه برای توریستی به خود جذب می کند . کشور اسپانیا دانشگاه های معتبری همچون دانشگاه مستقل مادرید و دانشگاه بارسلون را در خود جای داده است که از رنک بالای علمی در سطح جهان بر خوردار است . کشور اسپانیا از مراکز مهم تحصیلی و آموزشی در سطح دنیا می باشد که در این سال ها  دراکثر رشته ها مثل پزشکی و اقتصاد دارای رتبه فوق العاده بالا در جهان به شمار می آید.کشور اسپانیا در مقطع تکمیلی زبان انگلیسی دارای شرایط بسیار عالی می باشدو خدمات بسیار خوبی را در این زمینه ارائه میدهد . چنانچه افرادی در ایران دارای مدرک لیسانس و فوق لیسانس باشند  می توانند برای ادامه  به کشور اسپانیا مهاجرت کرد و در دانشگاه های آن کشورنیز تحصیل کنند حتی در مدارج بالا چون فوق لیسانس و دکترا  لذا  شهریه تحصیلی دوره لیسانس به ۲۴ هزار یورو در سال و  البته در مقطع  دکترا تقریبا هزینه تحصیلی  رایگان میباشد.

هزینه زندگی  دانشجویی در کشور اسپانیا  تقریبا حدود ۶۵۰۰ تا ۸ هزار و پانصد یوروو  می باشد که البته این هزینه نسبت به  سایر کشور های اروپایی بسیار پایین تر می باشد و لذا یکی از مزایای تحصیل در کشور اسپانیا همین هزینه پایین تحصیلی  تلقی می شود . تحصیل در همه مقاطع تحصیلی در کشور اسپانیا برای همه دانشجویان بین المللی وجود دارد . در دانشگاه های اسپانیا رشته های مختلفی تدریس م شود اعم از : علوم پایه ، رشته های فنی مهندسی ، زیست شناسی ، حقوق ، دندانپزشکی و پزشکی . تحصیل در مقطع ارشد در کشور اسپانیا معمولا به زبان انگلیسی می باشد  و این مزیت باعث شده است که جمعیت زیادی از افراد برای ادمه تحصیل شان کشور اسپایا را انتخاب کنند .

 

همانطور که در فوق گفته شد برای تحصیل در دانشگاه های اسپانیا نیاز به مدرک زبان وجود ندارد و افراد برای اقدام می بایست مدرک دیپلم ۱۲ ساله را داشته باشند . همچنین در کشور اسپانیا  ۲ نوع دانشگاه وجود دارد دانشگاه خصوصی و دولتی  که تنها در دانشگاه دولتی که هزینه تحصیل رایگان است و زبان مورد تدریس اسپانیایی می باشد . پس برای اینکه  افراد دچار مشکل دانستن زبان اسپانیایی نشوند بهتر است برای ادامه تحصیل زبان اسپانیایی را در کشور خود بگذرانند چون یادگیری زبان اسپانیایی در اسپانیا بسیار مشکل است . و معمولا  دوره های زبان در کشور اسپانیا بر گذار نمی شود .

لازم به ذکر است که هزینه های تحصیلی در مقطع دکترا  در کشور اسپانیا تقریبا رایگان می باشد . یعنی سالی۵۰۰ تا ۷۰۰ یورو  می شود و در مقطع کارشناسی ارشد ۴ هزار تا ۶ هزار یورو می باشد . هزار یورو یا به عبارت دیگر برای هر واحد هر واحد درسی از ۳۰ تا ۷۰ یورو متفاوت می باشد البته این هزینه ها به صورت تقریبی است . دوره تحصیل در اسپانیا در مقطع دکترا ۳ تا ۵ سال طول میکشد و از زمانی که اخذ پذیرش تحصیلی صورت گیرد تا زمانی که ویزا از سفارت صادر گردد دانشجو می تواند تحصیل در اسپانیا را آغاز نماید و امکان اشتغال به کار در محیط دانشگاه برای دانشجویان مقطع دکترا وجود دارد و میزان زمان اشتغال اشخاص دانشجو حال انکه اجازه کار دانشجویی در کشور اسپانیا برای مقطع ارشد  ۲۰ ساعت در هفته می باشد و می توان از بیمه دانشجویی در دوران تحصیل نیز استفاده کرد . حال انکه هزینه زندگی دانشجویی در کشور اسپانیا از ۴۵۰ هزار یورو به بالا شروع می شود چه مقطع کارشناسی ارشد باشد چه مقطع دکترا و همچنین در مقطع کارشناسی ارشد دارای ۳ دوره است دوره یکساله ۶۰ واحدی و دوره یکساله و نیمه ۹۰ واحد درسی و دوره دو ساله ۱۲۰ واحد درسی میباشد .

 

مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش ویزای تحصیلی :

 

  • گرفتن ویزای از یکی از دانشگاههای اسپانیا
  • ترجمه تمام مدارک به زبان اسپانیایی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
  • اخذ گواهی عدم سو پیشینه از اداره آگاهی و گواهی صحت پزشکی
  • تکیل فرم مخصوص اخذ ویزای دانشجویی از سفارت اسپانیا در تهران و همین طور گرفتن وقت قبلی برای تحویل همه ی مدارک به سفارت کشور اسپانیا در تهران
  • رزرو هتل که بخواهید در آن اسکان پیدا کنید یا اگر فامیل یا بستگانی دارید که انجا خانه ای دارند قرارداد خانه یا کپی سند
  • مدرکی که گردش حساب مالی شما رو ظرف شش ماه (نزدیک زمانی که برای ویزا اقدام کردید) نشون بدهد،مقدار پولی که در حساب هست هرچقدر بیشتر باشه بهتر است.(تمکن مالی از بانک)
  • فیش حقوقی که بیانگر تمکن مالی شخص باشد یعنی فیشی که قرار هست شما رو از لحاظ مالی حمایت کند .

 

در کل با توجه به مطالب گفته شده می توان گفت که بحث اعزام دانشجو به اسپانیا یکی از بهترین راه های مهاجرت به اسپانیا می باشد .  قواعد پذیرش تحصیلی کشور اسپانیا در بین کشور های اتحادیه اروپا  برای اعزام دانشجو به اسپانیا  سهل تر از کشور های دیگر می باشد واحتیاجی به مدرک زبان خاصی  ندارد . اعزام دانشجو  به اسپانیا همواره جزء مواردی بوده است که دانشجویان بین المللی برای ادامه تحصیل انتخاب می کنند .

گرد آورنده : مریم مومنی

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *