شرایط و مدارک اخذ پذیرش در اسپانیا

شرایط و مدارک اخذ پذیرش در اسپانیا :

همانطور که می دانید امروزه افراد بسیار زیادی برای تحصیل در اسپانیا و اخذ پذیرش از اسپانیا اقدام می کنند .  دانشجویان متقاضی قبل از هر اقدامی می بایست در مورد شرایط و مدارک اخذ پذیرش در اسپانیا آگاهی لازم را داشته باشند . نکاتی که در خصوص شرایط و مدارک اخذ پذیرش در اسپانیا حائز اهمیت می باشد این است که آیا ارائه شرایط و مدارک اخذ پذیرش در اسپانیا الزامی و اجباری می باشد یا اختیاری است ؟ مدت زمانی که می توان مدارک و شرایط اخذ پذیرش در اسپانیا را به دانشگاه مورد نظر تحویل داد چه میزان است ؟ آیا داشتن مدرک زبان انگلیسی جزء شرایط و مدارک اخذ پذیرش در اسپانیا محسوب می شود؟ ما در این مقاله سعی بر این داریم که به بررسی شرایط و مدارک اخذ پذیرش در اسپانیا به طور تفصیل می پردازیم .

تحصیل در اسپانیا :

همانطور که می دانید کشور اسپانیا دارای دانشگاه های معتبر و در سطح بالای علمی در جهان برخوردار است . دانشگاه هایی مانند بارسلونا ویا پلی تکنیک دانشگاه هایی هستند که اکثر دانشجویان بین المللی برای ادامه تحصیل آن ها را بر می گزینند . این دانشگاه ها هرساله شرایط مساعدی برای پذیرش دانشجویان خارجی در دانشگاه ها خود فراهم می کنند . یکی از مواردی که برای تحصیل در اسپانیا الرامی می باشد داشتن مدرک دیپلم ۱۲ ساله می باشد . و جزء کشور هایی می باشد که  برای ادامه تحصیل احتیاج به مدرک زبان آیلتس و یا تافل ندارد . در کشور اسپانیا به صورت کلی دونوع دانشگاه وجود دارد : دانشگاه های دولتی و دانشگاه های خصوصی . دانشگاه های دولتی هزیه تحصیلشان رایگان می باشد ولی اکثرشان به زبان اسپانیایی تدریس می شوند ولی در دانشگاه های خصوصی امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز وجود دارد.

تحصیل در اسپانیا در سه مقطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری امکان پذیر می باشد .  در مقطع لیسانس تحصیل به زبان اسپانیایی می باشد .برای کسانی که قصد تحصیل در مقطع لیسانس را دارند توصیه می شود زبان اسپانیایی را در کشور خود  آموزش ببینند زیرا  دانشگاه های اسپانیا دوره های زبان را خیلی برگزار نمی کنند و همچنین سفارت هم  برای دوره های زبان را به سختی ویزا می دهد . تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی می باشد و طول این مقطع در کشور اسپانیا مثل سایر کشورهای دیگر ۲ ساله می باشد . بعد از گذراندن این مقطع اشخاص می توانند برای مقطع دکتری و دریافت بورس اقدامات لازمه را انجام دهند .

لازم به ذکر است هزینه تحصیل در دانشگاه های کشور اسپانیا در مقطع ارشد حدود ۳۶۰۰ تا ۶۰۰۰ یورو در سال می باشد ولی در مقطع دکتر این هزینه ها کم تر می شود و تقریبا رایگان می شود وحدودا سالانه ۷۰۰ یورو می شود و زبان تحصیل در مقطع دکتری در انگلیسی می باشد طول مدت مقطع دکتری در  دانشگاه های اسپانیا ۳ تا ۵ سال به طول می انجامد و یک دوه تحقیقاتی می باشد . اگر شخص دانشجو در به مدت ۲۷ ماه در کشور اسپانیا حضور داشته باشد و  وتعداد دو مقاله ثبتی داشته باشد در نهایت مدرکش مورد تایید وزارت علوم قرار می گیرد .

هزینه های زندگی به همراه هزینه مسکن و خورد و خوراک در کشور اسپانیا برای دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در دانشگا های اسپانیا را دارند حدودا  ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ یورو  می باشد . دانشجویان از زمانی که در دانشگاه ای اسپانیا ثبت نام کردند نیمی از هزینه های درمانشان تحت پوشش بیمه قرار می گیرند .  دانشجویانی که  قصد دریافت بورس تحصیلی در اسپانیا  را دارند می بایست چند شرط را داشته باشند .  از جمله این شرایط این می باشد که شخص دانشجو در اسپانیا حضورکامل داشته باشد  و از زمان فارغ التحصیلی اش بیشتر از ۳سال طی نشده باشد و  همچنین مقاله  علمی داشته باشد و معدل کلش نباید زیر ۱۶ باشد .

از مزایا تحصیل در اسپانیا  این است که دانشجویان در زمان تحصیل  خود  می توانند  همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود را با خود ببرند و همچنین اجازه کار ۲۰ تا ۳۰ ساعت در هفته  به طور پارت تایم را دارند  که  اگر دستمزد  این کار را ساعتی بین ۸ تا ۱۰ یورو در نظر گرفت نمی توان خیلی رو این مبلغ حساب کرد  و فقط حدود یک سوم هزینه های زندگی شخص را پوشش می دهد . و همچنین تا زمانی که شخص بطور کامل به زبان اسپانیای مسلط نباشند و همینطور تا وقتی که از شرایط کار و اوضاع اقتصادی در اسپانیا مطمئن نشده اند  پیدا کردن کار در کشور اسپانیا  مشکل می شود .

مدارک وشرایط لازم برای پذیرش تحصیلی :

۱- گرفتن ویزای تحصیلی از یکی از دانشگاههای معتبر اسپانیا

۲- ترجمه کلیه  مدارک  تحصیلی به زبان اسپانیایی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه

۳- گواهی عدم سو پیشینه از اداره آگاهی و گواهی صحت پزشکی

۴- تکمیل فرم مخصوص اخذ ویزای دانشجویی از سفارت اسپانیا در تهران و همین طور گرفتن وقت قبلی برای تحویل همه ی مدارک به سفارت کشور اسپانیا در تهران

۵- رزرو هتل  در صورتی که شخص بخواهد در آن سکونت کند یا در صورتی که اشخاص فامیل یا بستگانی دارند که انجا خانه ای دارند قرارداد خانه یا کپی سند

۶- مدرکی که گردش حساب مالی شما رو ظرف شش ماه (نزدیک زمانی که برای ویزا اقدام کردید) نشان دهد . ( نامه تمکن مالی بانک )

۷- فیش حقوقی که بیانگر تمکن مالی شخص باشد یعنی هزینه ای که قرار هست شما رو از لحاظ مالی حمایت کند.

افرادی که قصد دارند مدارک شان  را به سفارت اسپانیا ارائه نمایند باید مدارک خود را به زبان اسپانیایی ترجمه نمایند و سپس به سفارت ارائه دهند .

مدارک اصلی جهت ورود به دانشگاه های اسپانیا برای افراد:

داشتن مدرک volante  مدرک اعتبار بخشی می باشد که خود سفارت افراد را برای نشان دادن این مدرک راهنمایی می کند .

بعد اار اینکه اشخاص مدرک volante  را ارائه دادند می بایست برای امتحان ورودی دانشگاه اقدام نمایند .

سوالات تجزیه وتحلیل متن که به دو زبان انگلیسی واسپانیایی می باشد .

سوالات مربوط به تاریخچه اسپانیا

سوالات زبان خارجی که این سوالات به چند زبان فرانسوی ، انگلیسی ، آلمانی و . . .

سوالات نهایی انتخابش با خود شخص متقاضی می باشد که در زمینه های موسیقی ، هنرهای تجسمی و . . . می باشد .

 

در کل با توجه به مطالب گفته شده می توان گفت که شرایط و مدارک اخذ پذیرش در اسپانیا  دارای موارد خاصی می باشد . شرایط و مدارک اخذ پذیرش در اسپانیا در دانشگاه های مختلف متاوت می باشد همچنین نکته مهم این است که شرایط اخذ پذیرش در اسپانیا با اینکه این کشور یکی از توسعه یافته ترین و پیشرفته ترین کشور های جهان است خیلی سخت و دشوار نیست . البته باید در نظر داشته باشید که مدارک و شرایط اخذ پذیرش در اسپانیا ثابت و تضمینی نیست و ممکن است هر سال تغییر کند .

گرد آورنده : مریم مومنی

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *