کارآفرینی در اسپانیا

کارآفرینی در اسپانیا :

با توجه به اینکه کشور اسپانیا از نظر ساختار اقتصادی جزء کشورهای درجه اول اتحادیه اروپا محسوب میشود. همین امر باعث شده است کارآفرینی در اسپانیا مورد استقبال افراد زیادی  درسرتاسر جهان قرار گرفته است. همواره موقعیت خاص کشور اسپانیا باعث جذب کارآفرینان برای کارآفرینی در اسپانیا شده است.کارآفرینی در اسپانیا  به دلیل سیستم مالیاتی مناسب وپایین مکان مناسبی برای کارآفرینی می باشد . کار آفرینی در اسپانیا  به نسبت کارآفرینی در سایر کشور های اروپایی ودنیا کم ریسک تر و کم خطرتر می باشد. دولت اسپانیا از متقاضیان خارجی که قصد کارآفرینی در اسپانیا را حمایت های لازمه را میکند. ما در این مقاله سعی بر آن داریم شرایط کارآفرینی در اسپانیا و مهاجرت به اسپانیا  از طریق کارآفرینی را به تفصیل تشریح کنیم. چنانچه قصد کارآفرینی در اسپانیا دارید توصیه می شود مقاله ذیل را مطالعه بفرمایید.

کارآفرینی در اسپانیا چگونه است؟ شرایط کارآفرینی در اسپانیا به چه صورت میباشد؟ آیا میتوان از طریق ویزای کارآفرینی به اسپانیا مهاجرت کرد؟ هزینه ومبلغ لازم برای ویزای کارآفرینی در اسپانیا چه میزان است؟

امروزه اقتصاد اکثر کشورها نه تنها فقط براساس سرمایه گذاران کلان بلکه برپایه کار آفرینان خرد وکوچک در حال چرخش است .کارآفرینانی که باعث ایجاد شغلهای جدید می شوند ومحصولات خدماتی که ارائه می دهند مورد نیاز برای کشور هایی که اقتصادشان ضعیف است و در پی ترمیم هستند وبه دنبال رشد و توسعه اقتصادی کشور خود هستند توجه ویژه ای برای این کارآفرینان قائل می شوند ودر جهت جذب این افراد اقدامات زیادی را انجام دادند .

کشوری مثل اسپانیا که به تازگی مشکلات اقتصادی خود را حل کرده است شرایط ویژه ای را برای کار آفرینان در اسپانیا مهیا کرده است . از جمله این شرایط می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • متقاضیان کار آفرینی در اسپانیا می توانن از این طریق اقامت دائم اسپانیا را دریافت کنند .
  • متقاضیان کار آفرینی در اسپانیا این امکان را دارند تا بتوانند تا حداقل ۱۰۰ هزار یورو سرمایه برای راه اندازی تجارت در اسپانیا اقدام کنند .
  • کار آفرینان در اسپانیا می توانند از مالیات کمتری نسبت به سایر کشورهای اروپایی برخوردار باشند .
  • کارآفرینان می توانند بعد از اینکه شرکتشان را ثبت کردند برای زندگی و کار به همه کشورهایی که در حوزه شنگن هستند رفت وآمد کنند .
  • متقاضیان بعد از ۵ سال می توانند در خواست شهروندی کنند .
  • کارآفرینان که در اسپانیا حضور دارند این امکان را دارند که خانه ای را بخرند که ۵۰ درصد از ارزش ملک  از طریق وام تهیه شده است .
  • کارآفرین پس از ثبت شرکت می تواند خانواده خود (همسر وفرزندان زیر ۱۸ سال) خود را با خود به اسپانیا ببرد . همچنین فرزندان  وخانواده او در اسپانیا امکان ادامه تحصیل به صورت رایگان را دارند .
  • در اسپانیا کارآفرینان هیچ تعهدی به استخدام کارمند بومی یا حوزه اتحادیه اروپا ندارند .

کار آفرینان در اسپانیا  ملزم به استخدام نیروی کار بومی نیستند واین خود یک امتیاز بزرگی محسوب می شود ولی این موضوع مسلم است که  برای راه اندازی یک شغل و کارآفرینی در اسپانیا به یک شخصی که مهارت دارد و به بازار و شرایط اقتصادی اسپانیا آشنا هست  احتیاج می باشد . علاوه بر کار آفرینی افراد می توانند از طریق خرید ملک مسکونی یا تجاری می توانند تمایل خود را برای کار آفرینی در اسپانیا نشان دهند و راه اندازی یک کسب و کار جدید را به آینده موکول کنند .

خرید ملک در اسپانیا بسیار زیاد مورد توجه افرادی که پزشک و یا تاجر هستند  و در پی این هستند که بتوانند اقامت گاه دومی  در اتحادیه اروپا  برای خود وخانواده شان  ایجاد کنند  و از این طریق برای توسعه امور تجاری خود  و همین شرایط ویژه  طرح خرید ملک استفاده کنند .

نکته ی دیگر اینکه کشور اسپانیا  در جنوب غربی اروپا  واقع شده است که پایتخت آن شهر زیبای مادرید می باشد و دارای مناظر طبیعی بسیار زیبا می باشد و از بناهای تاریخی بسیار قدیمی برخوردار است و  همچنین دارای مردمی بسیار خون گرم و صمیمی با روابط اجتماعی بالا می باشد و هزینه های زندگی در کشور اسپانیا نسبت به سایر کشور های اروپایی بسیار پایین می باشد و این موارد اسپانیا را از دیگر کشور ها در اتحادیه اروپا متمایز کرده است .  بنابراین  به نظر می رسد بتوان  برای سرمایه گزاری در این کشور به موفقیت رسید البته چنانچه شخص بتواند قواعد بازی وشرایط اقتصادی  در این کشور را بیاموزد  که البته نیاز به داشتن دانش در این زمینه دارد و مقدمه کسب دانش در این مورد این است که فرد قبل از اقدام برای کارآفرینی و ثبت شرکت در این کشور با ویزای تحصیلی یا ویزای کار یا ویزای توریستی قبلا به کشور اسپانیا سفر داشته و از نوع کسب و کار و نحوه ی امرار معاش مردم و چگونگی درامد مردم نحوی اخذ مالیات ها و بیمه کارگران و خیلی از موارد دیگر که نیاز به کار آفرینی در اسپانیا دارد کسب اطلاع و اخبار کرده و باتمام ریزکاری های سرمایه گزاری دراین خصوص  آشنا شده تا مبادا  تمام سرمایه خود را از دست دهند  لذا توصیه می شود با دقت کافی و علم به این موضوع که امکان دارد سرمایه خود را از دست بدهند اقدام به گرفتن ویزای سرمایه گزاری در این خصوص نماید .

افرادی که قصد کارآفرینی در اسپانیا را دارند می توانند از طریق خرید ملک در کشور اسپانیا به اقامت دائم اسپانیا دست یابند و نکته حائز اهمیت این است که فرد متقاضی کارآفرینی و همچنین خرید ملک در اسپانیا می تواند اقامت دائم اسپانیا را دریافت نماید. کشور اسپانیا افرادی را که به خرید ملک و همچنین کارآفرینی در اسپانیا می پردازند مورد حمایت خود قرار می دهد بنابراین افراد می توانند با ۱۶۰۰۰۰  یورو در کشور اسپانیا ملک مورد نظر خود را خریداری نمایند و از این طریق اقامت دائم اسپانیا را نیز بدست آورند و همچنین با اخذ اقامت دائم اسپانیا امکان سفر به سایر کشورهای عضو شنگن برای فرد نیز فراهم می شود .

مورد دیگر برای کارافرینی در اسپانیا این است که فرد می تواند اقدام به سرمایه گذاری نماید و از این طریق اقامت کشور اسپانیا را اخذ نماید این است که فرد در کشور اسپانیا در یک پروژه سرمایه گذاری نماید و شغلی را ایجاد کند و همچنین توسط شغلی که ایجاد کرده و چندین نفر اسپانیایی را استخدام کرده و به کار مشغول دارد که می تواند از این طریق هم سرمایه گذاری نماید و نیز اقامت دائم اسپانیا را نیز بدست آورند .

یکی دیگر از امتیازات بزرگ کشور اسپانیا سرعت صدور ویزای این کشور است و این امکان برای شخص کار آفرین به وجود می آید تا بتواند به همراه خانواده اش برای گرفتن کارت اقامت یکساله به کشور اسپانیا مسافرت کند . شخص کارآفرین در کشور اسپانیا ۱۲ ماه زمان  برای انتقال سرمایه اش و راه اندازی یک کسب وکار و تجارت ویا خرید ملک زمان دارد وپس از این مدت کارت اقامت برای او ۳ سال وسپس ۵ سال تمدید می شود . شایان ذکر است متقاضی پس از ۵ سال می تواند برای اخذ شهروندی اقدام نماید . در صورتی که تمایل به اخذ شهروندی ندارند تا زمانیکه در اسپانیا کار آفرینی می کنند می توانند موقعیت خود را حفظ کنند وهیچ مشکلی برای آنها به وجود نمی آید .

در نهایت با توجه به مطالب گفته شده می توان گفت که کار آفرینی در اسپانیا و راه اندازی یک تجارت جدید در کشور اسپانیا از راه های مختلفی صورت می گیرد و اشخاص می توانند یکی از طرق کارآفرینی در اسپانیا را انتخاب کرده وبعد اقدام کنند .  برای گرفتن ویزای کارآفرینی در اسپانیا در این کشور باید شرایطی را مدنظر داشت و با توجه به آنان اقدام به گرفتن ویزای کارآفرینی کشور اسپانیا کرد . سرمایه گذاری در اسپانیا از طریق سرمایه گذاری ،ایجاد کسب وکار و خرید ملک صورت می گیرد . به شما توصیه می شود قبل از اقدام برای کارآفرینی در اسپانیا به یک وکیل مهاجرت اسپانیا مراجعه ومشاوره لازمه را کسب کنید .

گردآورنده : مریم مومنی

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *