بورسیه تحصیلی در اسپانیا

بورسیه تحصیلی در اسپانیا

مطالب حاضر توسط وکلا و کارشناسان حقوق بین الملل جهت آشنایی شما عزیزان با موضوع بورسیه تحصیلی در اسپانیا نگاشته شده است، لذا چنانچه قصد کسب اطلاعات در خصوص بورسیه تحصیلی در اسپانیا دارید پیشنهاد می شود مطالب ذیل را مطالعه فرمایید. یکی از مسائلی که ذهن بسیاری از دانشجویان مایل به تحصیل در خارج از کشور را به خود مشغول ساخته چگونگی اخذ بورسیه تحصیلی در اسپانیا و سایر کشورهای دنیا می باشد، البته نباید این مساله را از نظر دور داشت که به دلیل متقاضیان بسیار برای اخذ بورسیه تحصیلی در اسپانیا، می بایست رزومه ی بسیار قوی علمی و آموزشی به دانشگاه مربوطه ارائه گردد. به دلیل هزینه های بالای تحصیل در اسپانیا می توان با اخذ بورسیه تحصیلی در اسپانیا به میزان بسیار زیادی در هزینه های تحصیل و زندگی صرفه جویی نمود. چنانچه با مطالعه ی مطالب حاضر سعی در کسب اطلاعات بیشتر یا طرح پرسش در خصوص بورسیه تحصیلی در اسپانیا داشتید با وکلا و کارشناسان حقوق بین الملل در ارتباط باشید.

انواع کمک های مالی به دانشجویان در اسپانیا

اخذ بورسیه تحصیلی در اسپانیا تحت برنامه های کمک مالی به دانشجویان قرار می گیرد و بر اساس سیستمی است که در آن بهترین دانشجو انتخاب شده و با توجه به استعداد تحصیلی و میزان فعالیت های علمی و شرکت در برنامه های دانشگاه تعیین می گردد. البته به غیر از بورسیه ی تحصیلی انواع دیگری از کمک های مالی نیز وجود دارد که با بورسیه های تحصیلی تفاوت آشکاری دارند. در ادامه به تفصیل انواع کمک های مالی به دانشجویان توضیح داده خواهد شد:

  • وام دانشجویی Loan: وام تحصیلی مقدار مشخصی پول است که جهت پوشش هزینه های تحصیل و زندگی به دانشجو اعطا می گردد، وام های پرداختی به دانشجویان می بایست پس از مدت مشخصی به دانشگاه باز پرداخت گردد و معمولاً میزانی بهره نیز به آن اختصاص داده می شود. میزان وام های پرداختی متفاوت بوده و به درخواست دانشجو و به سوابق تحصیلی و میزان فعالیت های علمی دانشجو بستگی دارد.
  • بورسیه تحصیلی Scholarships: بورسیه تحصیلی میزانی پول است که با توجه به شایستگی ها ی هر فرد به او اعطا می گردد و به وضعیت مالی دانشجو و سوابق علمی او بستگی دارد. میزان بورسیه تحصیلی نیز متفاوت بوده و می تواند کل هزینه های تحصیل و زندگی یا بخشی از هر کدام را پوشش دهد. بورسیه های تحصیلی از منابع مختلفی قابل دریافت است و دولت و موسسات خصوصی نیز می توانند در اعطای بورسیه تحصیلی شرکت نمایند.
  • کمک های مالی بلاعوض Grants: کمک های مالی معمولاً از صندوق دانشگاه که برای این امر پیش بینی شده است اعطا می گردد. این کمک های مالی با توجه به وضعیت مالی دانشجو و در شرایط خاص و محدود اعطا می گردد و نیازی به باز پرداخت نیز ندارند.

با توجه به مطالب مذکور می بایست پیش از تصمیم برای دریافت کمک های مالی نسبت به تفاوت ها و شباهت های انواع کمک های مالی اطلاعاتی کافی کسب نمود.

انواع بورسیه های تحصیلی در اسپانیا

انواع مختلف و متعددی از بورسیه های تحصیلی در اسپانیا به دانشجویانی از سراسر دنیا تعلق گرفته است که بسیاری از این کمک های مالی و بورسیه ها توسط اشخاص و موسسات خصوصی تامین می گردد و بسیاری از آنها توسط دولت طراحی شده است. در ادامه تعدادی از این بورسیه ها معرفی می گردد:

بورسیه تحصیلی Leakey Foundation Fellowships for Students of Developing Countries to Study Abroad

این بورسیه تحصیلی فقط به دانشجویانی که از کشورهای در حال توسعه به اسپانیا وارد شده و در حال تحصیل هستند اعطا می گردد. برای دریافت این بورسیه دانشجو می بایست یک حمایت گر مالی در کشور مبدا خود و نیز یک حمایت گر مالی در کشور اسپانیا برای پوشش هزینه های احتمالی که خود نمی تواند تقبل نماید، معرفی کند. حداکثر کمک مالی و بورسیه تحصیلی ۱۵۰۰۰ دلار امریکا برای یک سال می باشد. پس از سال اول به تشخیص سازمان اعطا کننده ی بورسیه می توان مجدداً بورسیه ای برای دانشجو در نظر گرفت.

بورسیه تحصیلی Michael Smurfit MBA Scholarship

این بورسیه تحصیلی به دانشجویان بسیار شایسته ی در رشته تحصیلی MBA تعلق دارد و تمامی شهریه دانشگاه را به صورت کامل پوشش می دهد. با توجه به اینکه این بورسیه تحصیلی بسیار ارزشمند بوده و تمامی هزینه های دانشگاه را در بر می گیرد به شدت رقابتی است و متقاضیان بسیار زیادی دارد و تعداد دانشجویان انتخابی نیز محدود است، بنابراین می بایست دانشجو امتیازات بسیار بالایی برای کسب این بورسیه داشته باشد و می بایست در آزمون GMAT از ۸۰۰ امتیاز حداقل ۷۰۰ امتیاز کسب نماید. هدف از اعطای این بورسیه تحصیلی جذب دانشجویان نخبه و تلاش برای دست آورد های علمی می باشد.

بورسیه تحصیلی UC3M Scholarships for International Students at Charles III University of Madrid

این بورسیه تحصیلی به دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد اعطا می گردد و بیشتر به دانشجویان رشته ی حقوق تعلق دارد و حداقل میزان این بورسیه ۱۵۰۰ یورو در سال و حداکثر آن ۳۰۰۰ یورو در سال می باشد. برای دریافت این بورسیه تحصلی مدارک لازم می بایست تهیه و آماده شده و به دانشگاه ارسال گردد. از جمله مدارک لازم برای دریافت این بورسیه تحصیلی عبارت است از: انگیزه نامه ی دانشجو و هدفش از دریافت این بورسیه که شامل توضیح وضعیت اقتصادی و شخصی دانشجو و سوابق علمی و تحصیلی می باشد، همچنین چندین توصیه نامه از اساتید مربوطه نیز می بایست به درخواست ضمیمه گردد.

بورسیه تحصیلی Erasmus Mundus Joint Doctorate PhD Fellowships for International Students, 2017

این بورسیه تحصیلی به دانشجویان مقطع دکترا تعلق داشته و بیشتر در خصوص رشته های فنی و مهندسی می باشد و با توجه به این که دانشجویان در مقطع دکترا معمولاً شرایط خاصی داشته و وقت کم تری برای کسب درآمد در خارج از دانشگاه خواهند داشت، این بورسیه تحصیلی بسیاری از هزینه های ضروری زندگی دانشجو را نیز پوشش داده و حقوق و دست مزدی نیز پیش بینی نموده است و در تمام طول ۳ یا ۴ سال تحصیل این بورسیه تحصیلی ادامه خواهد داشت. انواع کمک هزینه هایی که در این بورسیه تحصیلی پیش بینی شده است عبارت است از: هزینه ی سفر و سایر هزینه های مربوط به رفت و آمد حدود ۷۵۰۰ یورو، حقوق و دست مزد ناخالص ۲۸۰۰ یورو در ماه می باشد که پس از کسر مالیات حدود ۱۴۰۰ الی ۱۵۰۰ یورو خواهد بود.

نتیجه گیری

همان گونه که اشاره شد اخذ بورسیه تحصیلی در اسپانیا مزایای بی شماری برای دانشجو داشته و می تواند تا حدود زیادی هزینه های  تحصیل و زندگی دانشجو را کاهش دهد. انواع مختلفی از بورسیه تحصیلی در اسپانیا وجود دارد که در مقاله ی حاضر به برخی از آنها اشاره شد، حال چنانچه قصد تحصیل در اسپانیا داشته و می خواهید با انواع و قواعد و مقررات اخذ بورسیه تحصیلی در اسپانیا بیشتر آشنا شده و موفق به کسب بورسیه تحصیلی در اسپانیا گردید با وکلا و کارشناسان حقوق بین الملل در ارتباط باشید.

نگارنده: رویا خدایاری

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *