ترک تابعیت برزیل

مجددا به بازگویی موضوعی حقوقی با عنوان ترک تابعیت برزیل پرداخته شده که شما میتوانید با مطالعه ی متون زیر هرآنچه که در باب ترک تابعیت برزیل و شرایط ترک تابعیت برزیل سوال دارید را پاسخ گرفته و به بحث و بررسی بپردازید. ترک تابعیت برزیل امریست حقوقی که آثار آن هم فقط برگرفته از راهکار های حقوقی قابل حل میباشد. در زیر، قوانین مربوط به ترک تابعیت برزیل آورده شده است:

ترک یا از دست دادن تابعیت برزیل

برزیل یکی از کشورهایی است که به مردم اجازه می­دهد بدون ترک تابعیت پیشین دارای تابعیت دوگانه باشند. در این مقاله اطلاعاتی را در باب تابعیت چندنگانه در این کشور در اختیار شما خواهیم گذاشت.

تابعیت دوگانه تحت عنوان تابعیت چندگانه نیز شناخته می­شود. هیچ قانون بین­المللی یا استاندارد مشخصی برای تابعیت چندگانه وجود ندارد. برخی کشورها این اجازه را به اتباع خود می­دهند ولی سایر کشورها این اجازه را به مردم خود نمی­دهند که تابعیت دیگری اخذ کند. در برخی موارد جهت اخذ تابعیت جدید لازم است که تابعیت اصلی باطل شود.

کشورهایی که اجازه­ی تابعیت دوگانه با برزیل را می­دهند

اگر تبعه­ی یکی از کشورهای زیر هستید و قصد دارید تابعیت برزیل را اخذ کنید نیازی نیست که تابعیت اصلی خود را ترک نمایید:

ارمنستان، استرالیا، بنگلادش، باربادوس، بلژیک، بلیز، کانادا، کلمبیا، قبرس، دومینیکا، ال­سالوادور، فنلاند، فرانسه، یونان، گرنادا، مجارستان، ایسلند، عراق، ایرلند، اسرائیل، ایتالیا، اردن، لتونی، لبنان، مقدونیه، مالتا، مکزیک، مونته­نگرو، نیوزیلند، فیلیپین، پرتغال، روسیه، صربستان، سیرالئون، اسلواکی، اسلوونی، آفریقای جنوبی، کره جنوبی، اسپانیا، سری­لانکا، سنت­کیتس و نویس، سوئد، سوئیس، سوریه، تونگا، ترکیه، انگلستان، آمریکا، ویتنام، ساموآ غربی.

کشورهایی که اجازه­ی دارا بودن تابعیت دوگانه با برزیل را نمی­دهند:

آندورا، آرژانتین، اتریش، آذربایجان، بحرین، بوتسوانا، برونئی، شیلی، چین، دانمارک، اکوادور، مصر، استونی، فیجی، آلمان، هند، اندونزی، ژاپن، قزاقستان، کنیا، کیریباتی، کویت، لیتوانی، مالزی، موریس، میانمار، نپال، هلند، نروژ، پاکستان، پاپوآ گینه نو، پرو، لهستان، رومانی، عربستان صعودی، سنگاپور، جزایر سلیمان، کره جنوبی (در این کشور تابعیت دوگانه فقط به فرد بالای ۲۱ سال تعلق می­گیرد)، امارات متحده عربی، ونزوئلا.

حتی اگر قانون مستلزم نداند فرد می­تواند داوطلبانه تابعیت خود را ترک نماید.

در شرایط زیر فرد تابعیت برزیلی خود را از دست می­دهد:

الف) در صورت ارتکاب به اعمالی که منافع عمومی را به خطر بیندازد با تصمیم دادگاه تابعیت باطل می­شود.

ب) در صورتی که فرد تابعیت دیگری را اخذ کند، به جز موارد زیر:

  • پذیرش تابعیت اصلی توسط مراجع قانونی خارجی،
  • تحمیل تابعیت، به عنوان شرطی برای اخذ حقوق مدنی در کشوری که فرد اقامت دارد.

چنانچه تبعه­ی برزیل قصد داشته باشد تابعیت خود را ترک کند مستلزم ارائه­ی مدارک زیر خواهد بود:

  • فرم خطاب به وزیر دادگستری، با این محتوی که فرد داوطلبانه قصد دارد یک تابعیت خارجی اخذ کند و در عین حال می­خواهد تابعیت برزیلی خود را ترک نماید؛
  • گواهی پذیرش تابعیت
  • کپی دو برگ نخست گذرنامه­ی خارجی
  • گواهی تولد (یا یک کپی تائید شده توسط مراجع برزیل)؛ می­توان گواهی ازدواج را جایگزین آن کرد، به شرطی که نام اداره یا دفتری را که تولد در آن ثبت شده است ذکر شده باشد.
  • اگر فرد نام خود را به صورت قانونی تغییر داده است مدرک آن را باید ارائه دهد، البته اگر این تغییر در گواهی پذیرش تابعیت (یا گواهی ازدواج) ذکر نشده باشد
  • به علاوه ترجمه­ی رسمی گواهی پذیرش تابعیت و در صورت لزوم ترجمه­ی مدرک تغییر نام نیز باید ارائه شود.

اتباعی که در حال حاضر متحمل از دست دادن قانونی یا ترک تابعیت برزیلی هستند این حق را دارند که از گذرنامه­ی برزیلی خود استفاده کنند؛ در آن حاشیه­نویسی یا تائید خواهد شد که دارنده علاوه بر این دارای گذرنامه­ی جدیدی از تابعیت اخذ شده است.

توجه:

از دست دادن یا ترک تابعیت برزیل فقط پس از انتشار حکم در روزنامه­های رسمی (Diario Oficial da Uniao) ممکن خواهد بود. دفتر کنسولگری بخش مربوطه را در مورد از دست دادن یا ترک تابعیت برزیل مطلع خواهد کرد.

ترک تابعیت برزیل

کشور برزیل تابعیت دوگانه را به رسمیت می­شناسد ولی مراقب باشید که از قوانین و مقررات مالیاتی هر دو کشور پیروی کنید زیرا شما هنوز نسبت به هر دو مسئول هستید.

در برزیل تنها پس از شروع فرآیند پذیرش تابعیت در کشور دیگر می­توانید تابعیت خود را ترک کنید.

چنانچه یک تبعه­ی برزیلی قصد داشته باشد تابعیت خود را باطل نماید، مستلزم انجام امور اداری مربوطه در کنسولگری است. فرد مستلزم است که فرم مربوطه را در مقابل شاهدی در کنسولگری تکمیل کند. به علاوه باید به طور شفاهی نیز ترک تابعیت خود را بیان نمایید.

جهت ترک تابعیت مستلزم ارائه­ی اصل مدارک زیر هستید:

  1. گواهی تولد برزیلی
  2. گواهی پذیرش تابعیت
  3. گذرنامه­ی برزیلی (حتی اگر منقضی شده باشد) و
  4. پرداخت مبلغ ۱۵ دلار به کنسولگری.

مدارک لازم به وزارت روابط خارجی در برزیل ارسال خواهد شد. وزارت روابط خارجی مسئولیت ارسال مدارک به وزارت دادگستری را برعهده دارد. وزارت دادگستری نیز به امور لازم رسیدگی خواهد کرد.

هنگامی که تابعیت لغو می­شود و در مطبوعات رسمی منتشر می­گردد، کنسولگری نامه­ای ارسال خواهد کرد و در این نامه اطلاع داده می­شود که تابعیت برزیلی فرد لغو شده است. کل فرآیند لغو تابعیت ۶ تا ۱۲ ماه به طول می­انجامد.

ترک تابعیت برزیل را در بالا به طور کامل مطالعه نمودیم. همانطور مشاهده نمودید، اگر شخصی متقاضی ترک تابعیت برزیل میباشد، حتما میبایست قواعد مشخصی را رعایت نماید و همچنین اکر ترک تابعیت برزیل به شخصی تحمیل گردد، میبایست شخص اصول آن را رعایت نموده تا دچار مشکلات حقوقی نگردد. شما اگر در موضوع ترک تابعیت برزیل یکی از حالات فوق را دارید، قطعا نیاز دارید با یک فرد کارکشته و مجرب در این امور که وکیل یا مشاور  در زمینه ی مهاجرت برای موضوع ترک تابعیت برزیل باشد مشورت نمایید.

نگارنده : نفیسه هاشمی

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *