بورسیه در اسلوونی

بورسیه  در اسلوونی

امروزه اشخاص بسیاری مایل به اخذ بورسیه در اسلوونی هستند. در این مقاله به تمامی سوالات شما عزیزان در خصوص بورسیه در اسلوونی، مدارک مورد نیاز برای بورسیه در اسلوونی و امثالهم پاسخ داده میشود. کشور اسلوونی یکی از زیباترین کشورهای اروپا می باشد کشور اسلوونی در همسایگی کشور ایتالیا بوده و داریای طبیعتی بسیار زیبا و  محیطی دوست داشتنی است و  توانسته است  توجه بسیاری از دانشجویان خارجی را به خود جلب کند .  کشور اسلوونی با توجه به ظرفیتی که در جذب دانشجوی خارجی دارد  رنکینگ نسبتا خوبی را دانشگاه های آن در سالهای اخیر توانسته اند به دست اورند و بسیاری از دانشجویان ایرانی را  جذب خود کند.

توجه داشته باشیم که به دلیل شرایط خاص دانشگاه های کشور اسلوونی و  عدم نیاز به مدرک زبان برای تحصیل در این دانشگاه بسیاری به  دانشگاه های کشور اسلوونی درخواست تحصیل ارائه می دهنند. برای همین در این مقاله ما سعی داریم شما را هرچه بیشتر با  مسایل مالی و  وضعیت شهریه مخصوصا امکان دریافت بورس تحصیلی در اسلوونی آشنا کنیم .

در مورد کشور اسلوونی  ای نکته مهم   این می باشد که تحصیل در این کشور بسیار ارزان می باشد و و در کنار خرج زندگی کم  در این کشور و موقعیت عالی برای تحصیل در اروپا در حوزه شنگن نیز  میباشد به همین دلیل که شهریه تحصیل کشور اسلوونی بسیار کم باشد  طبیعتاً امکان بورس به صورت همگانی وجود ندارد  چرا که همانطور که می دانید در کشورهایی ماننده آلمان اتریش و دیگر کشورهای تحصیلات رایگان می باشد و یا مثل اسلوونی تحصیلات بسیار ارزان می باشد امکان استفاده از منابع دولتی برای بورس امکان پذیر نیست ولی همانطور که می دانید تمامی کشورهای دنیا و در تمامی دانشگاه های دنیا برای دانشجویان  خوب و مستعد که  سوابق علمی خوبی دارند می توانند در دانشگاه به عنوان دستیار استادان کمک کنند و امکان بورس شدن وجود دارد در این روش  برای مثال برای دریافت بورسیه در اسلوونی  دانشجویان با توجه به سوابق علمی مورد بررسی قرار می گیرند و در صورت نیاز دانشکده مورد نظر می توانند از منابع بورس استفاده کنند و هزینه های تحصیل و زندگی خود را فراهم آورند.  این کار کار چندان سختی نمیباشد و بسیاری از افراد هستند که با دریافت پذیرش از دانشگاه های کشور اسلوونی موفق به دریافت بورسیه در اسلوونی هم میشوند که با توجه به خرج زندگی کم در این کشور می توانند مقدار زیادی را ذخیره کنند و آن در موارد دیگر استفاده نمایند و به نوعی از بورسیه تحصیلی خود پس انداز داشته باشند که گزینه قابل اعتنایی باشد ولی همانطور که گفته شد این بورسیه بورسیه تحصیلی کشورهای ایتالیا یا بورسیه تحصیلی چین و دیگر کشورها  از منابع دولتی  پشتیبانی نمیشود به همین دلیل بر اساس  سطح علمی دانشجو و نیاز  دانشگاه  به  چنین  فردی متعلق میباشد.البته با توجه به ظرفیت بالای دانشجویان ایرانی دریافت این بورسیه تحصیلی بسیار محتمل میباشد و دانشجو میتواند هزینه های تحصیل  خود را از طریق بورسیه  در اسلوونی به دست آورد.

برای دریافت بورسیه در اسلوونی توجه داشته باشیم دانشگاهی وب سایت خود لیست انواع بورسیه های تحصیلی را اعلام میکنند و به همین ترتیب زمانی که دانشجو درخواست پذیرش ادامه تحصیل در آن را بدهد می توانند لیست بورسیه های تحصیلی موجود در دانشگاه را بررسی میکندتا بداند آیا چنین بورسیه هایی  برای رشته اونیز وجود دارد یا خیر.
به طور کلی باید بدانیم دانشجویان رشته های مهندسی شانس بیشتری برای دریافت بورسیه تحصیلی دارند .دانشجویان رشته های دیگر نیز باید بدانند با توجه به اینکه دانشگاه ظرفیت محدودی دانشجوی دکترا جذب می کند و تنها دانشجویان دکتری در پروژه های علمی و تحقیقاتی از طرف دانشگاه شرکت می کنند و اگرچه شاید در ابتدای تحصیل بورسیه تحصیلی دریافت نکنند ولی مطمئنا در زمان اشتغال به تحصیل خود می توانند در پروژه های دانشگاه خود شرکت کرده و از اساتید خود درخواست پروژه بورسیه تحصیلی  نمایند.برای همین  توصیه می کنیم که دانشجویانی که شرایط تحصیلی خوبی دارند برای دکترا در کشور اسلوونی مشغول به تحصیل شود و بعد از مدتی در خواست بورسیه تحصیلی از اساتید خود نمایند تا بتوانند هزینه های تحصیل خود را پوشش داده و بتوانند درآمد  نیز  داشته باشند .

در ادامه ما به بررسی هزینه های تحصیل در دانشگاه های اسلوونی می پردازیم:

هزینه تحصیل در دانشگاه های اسلوونی سالی ۵۰۰۰ یورو میباشد. همچنین هزینه زندگی درکشور اسلوونی ماهی ۵۰۰ تا ۶۰۰ یورو است، که شامل هزینه های خوراک، پوشاک، خوابگاه و رفت و آمد می شود که این هزینه در مقایسه با دیگر کشورهای اروپائی نسبتا کمتر است. متذکر میشوم افراد در حین تحصیل در کشور اسلوونی اجازه ۲۰ ساعت کار در هفته را دارند.

تحصیل در اسلوونی مقطع کارشناسی ارشد و دکترا

در اکثر رشته ها به زبان انگلیسی است و معدل مقاطع قبل، در اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های اسلوونی در کارشناسی ارشد و دکترا موثر می باشد. طول دوره تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا تفاوتی با دیگر کشورهای اروپائی ندارد. شما با داشتن مدرک زبان آیلتس شانس بیشتری در پذیرش مقطع دکترا دارید.

از دانشگاه های مطرح و معتبر غیر پزشکی در اسلوونی میتوان به سه دانشگاه زیر اشاره کرد:

University of Ljubljana

University of Maribor

University of Primorska

دانشگاه لیوبلیانا از قدیمی ترین و معتبرترین دانشگاه های کشوراسلوونی است که جز ۴۰۰ دانشگاه برتر جهان میباشد. شهرت این دانشگاه بیشتر وابسته به رشته های فنی مهندسی و فن آوری اطلاعات آن است. در کل دانشگاه های کشور اسلوونی در سالهای اخیر در رشته های مهندسی کامپیوتر، اقتصاد و مدیریت بسیار خوب عمل کرده اند.

بسیاری از دانشجویان تحصیل دردانشگاه لیوبلیانا را به دلیل کثرت دانشجو در این دانشگاه، همچنین نزدیکی به کشورایتالیا ترجیح میدهند.

مزایای تحصیل و اقامت در کشور اسلوونی :

کشور اسلوونی به دلیل نزدیکی به دانشگاه های گراتس اتریش، شرایط پذیرش و ویزای تحصیلی درکشور اتریش و دانشگاه های نسبتا رایگان این کشور را برای فرد فراهم میکنند. در اسلوونی برخلاف بسیاری از کشورهای اروپائی، زمان پذیرش و ویزا گپ تحصیلی بصورت چشمگیری حائز اهمیت نیست. تحصیل در اسلوونی به زبان انگلیسی می باشد. جهت اخذ پذیرش برای فرد متقاضی نیاز به ارائه مدرک آیلتس یا تافل نمیباشد. مدارک دانشگاه های اسلوونی در سراسر جهان قابل قبول میباشد. با دریافت اقامت از کشور اسلوونی شما میتوانید بدون ویزا به تمام کشورهای اروپائی حوزه شینگن سفرکنید. با اقامت کشور اسلوونی شهروند اتحادیه اروپا محسوب میشوید. شما به همراه خانواده ی خویش امکان بهره از سبک تجارت اروپائی را داشته و میتوانید از شیوه زندگی اروپائی لذت ببرید.

با اقامت در کشور اسلوونی می توانید از امکانات رایگان درمانی و رفاهی در اتحادیه اروپا استفاده نمایید.

 

1 پاسخ دادن
  1. Avatar
    shole می گوید:

    سلام . من میخوام ادامه تحصیل در رشته خودم بدم. یعنی نقاشی.
    کدوم دانشگاه مناسب تره؟
    فوق دیپلم دارم. ۳۵ سالمه و سالهاست نقاشی رو ادامه دادم اما برای مهاجرت اسلوونی رو دوست دارم.
    لطفا راهنمایی کنید

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *