سرمایه گذاری در برزیل

سرمایه گذاری در برزیل

آیا تا کنون به سفر ومهاجرت به برزیل فکر کرده اید ؟آیا میدانید راه های اخذ اقامت برزیل چگونه است ؟ایا به دنبال راهی مناسب جهت سرمایه گذاری در برزیل هستید ؟آیا سفر به آمریکا برای شما رویایی دست نیافتنی است ؟امروزه سفر به امریکا و مهاجرت به امریکا آرزوی اکثر هموطنانمان است اما ایا می دانید که برزیل کشوری است که راه را برای ورود شما به آمریکا هموار می سازد ؟شاید آنقدر که درباره ی مهاجرت به امریکا و جذابیت های کشور آمریکا برایمان گفته اند درباره ی کشوری مثل برزیل اطلاعات چندانی نداشته باشیم. ما در این مقاله در پی آنیم تا ضمن معرفی کشور برزیل راه های مهاجرت به این کشور زیبا را نیز بیان کنیم. در این مقاله به تمامی سوالات شما عزیزان در خصوص سرمایه گذاری در برزیل، هزینه های سرمایه گذاری در برزیل، شرایط سرمایه گذاری در برزیل و تمامی موارد سرمایه گذاری در برزیل پاسخ داده می شود.

برزیل کشوری با جذابیت های خاص در سواحل شرقی آمریکای جنوبی است که با کشورهای اروگوئه از جنوب و آرژانتین و پاراگوئه از جنوب غربی و بولیوی و پرو از غرب و کلمبیا از شمال شرقی همسایه است . پایتخت این کشور برازیلیاست و زبان رسمی این کشور پرتغالی است .

منابع طبیعی غنی و آب و هوای خوب این کشور را از سایر کشورها متمایز کرده است . جنگل های بارانی آمازون به خصوص در ماه های جولای ، سپتامبر، دسامبر و ژانویه و جنگل آتلانتیک ،تالاب پانال و آبشارهایی همچون ایگواچو و کاراکول، کوهستان کله کندی و دریاچه ی ماندیوره از جمله جذابیت های این کشور است که هر ساله توریست های زیادی را از گوشه کنار جهان به خود جلب می کند . کارناوالهای مختلفی که در این کشور هر ساله برگزار می شود من جمله کارناوالی که قبل از عید شکرگذاری به مدت ۶ هفته برگزار می شود یکی دیگر از مواردی است که این کشور را متمایز می سازد .

برزیل از لحاظ وسعت پنجمین کشور در جهان بعد از کشورهای روسیه ، کانادا، چین و آمریکا است و پس از هند بهترین منطقه برای سرمایه گذاری است و همچنین بزرگ ترین و پرنفوذترین کشور امریکای جنوبی است . برزیل با در اختیار داشتن بخش های گسترده و توسعه یافته ی کشاورزی ، معدن ، تولید ، خدمات و نیز نیروی کار ، دارای تولید ناخالص داخلی (برابری قدرت خرید ) بیش از سایر کشورها ی آمریکای لاتین است و این امر برزیل را تبدیل به قدرت اقتصادی منطقه کرده است . برزیل در حال گسترش حضور خود در بازارهای جهانی است .

طبق گزارش صندوق بین المللی پول و بانک جهانی ، برزیل نهمین اقتصاد بزرگ جهان از نظر برابری قدرت خرید و یازدهمین قدرت اقتصادی جهان از نظر نرخ دادو ستد بازار است .برزیل دارای اقتصاد متنوع درامد متوسط است و نیز دارای تنوع از نظر سطح توسعه است .

برزیل دارای پیشرفته‌ترین بخش صنعتی در آمریکای لاتین است. صنایع برزیل که یک سوم تولید ناخالص داخلی این کشور را به خود اختصاص داده‌است، از صنایع خودروسازی تا صنایع فولاد، پتروشیمی، رایانه، هواپیما، و نیز کالاهای مصرفی بادوام را شامل می‌شود. با توجه به افزایش ثبات اقتصادی که ماحصل اجرای طرح رئال است، بخش‌های تجاری برزیل و نیز واحدهای تجاری چندملیتی سرمایه‌گذاری گسترده‌ای در تجهیزات و فناوری جدید کرده‌اند، که بخش عمده آن از شرکت‌های آمریکای شمالی خریداری شده‌است. پتروبراس بزرگترین شرکت نفتی برزیل است .

برزیل دارای صنعت گسترده و پیچیده خدمات نیز هست. در اوایل دهه ۱۹۹۰، بخش بانکداری ۱۶ درصد از تولید ناخالص داخلی برزیل را به خود اختصاص داد. صنایع خدمات مالی برزیل گرچه با تحول عمده‌ای روبرو شده‌است، اما این صنعت محصولات متنوعی در اختیار واحدهای بازرگانی محلی قرار داده و در حال جذب شرکت‌های جدید بسیاری از جمله شرکت‌های مالی ایالات متحده آمریکاست. بورس اوراق بهادار سائوپائولو و ریودو ژانیرو در حال ادغام هستند .

نزدیکی سطح مخارج زندگی ایران و برزیل ، امکان انتقال ارز به برزیل، امکان خرید منقول و غیر منقول ملک در برزیل آن را به یکی از کشورهایی تبدیل کرده که هر ساله شمار زیادی از هموطنانمان متقاضی اخذ اقامت در آن کشور هستند . همچنین تنها کشوری است که بدون داشتن ویزا می توان به انگلیس سفر کرد و همچنین به ۷ کشور امریکای جنوبی وآرژانتین ،شیلی ،پاراگوئه . بنابراین اگر به دنبال مناسب ترین راه برای ورود به کشور امریکا هستید ، سرمایه گذاری برزیل می تواند پلی برای سیدن به خواسته شما باشد .به این ترتیب که می توان از طریق ویزای سه تا ۵ ساله ی آمریکا از طریق برزیل اقامت امریکا را دریافت کرد و در سفر به اروپا تا سه ماه امکان اقامت بدون ویزا را کسب کرد .

حال سوال این است ، چه راههایی برای اخذ اقامت برزیل وجود دارد ؟

یکی از راههای اخذ اقامت در برزیل خرید ملک یا سرمایه گذاری در یک شرکت معتبر برزیلی است . میزان سرمایه مورد نیاز بیش از ۶۰۰۰۰ دلار است که به نسبت مبلغ بالایی به نظر می رسد . اداره مالیات بر درآمد، مسئول موضوعات مالیاتی در برزیل است. اساس مالیاتی کشور برزیل به گونه ای است که تحت آن کلیه افراد حقیقی و حقوقی ملزم به پرداخت مالیات بر اساس درآمد کسب شده هستند. افراد خارجی که اقامت دائم دریافت و بیش از ۱۲ ماه در برزیل اقامت داشته اند، باید مالیات درآمد خود را به اداره مالیات بر درآمد پرداخت کنند. لذا به نظر می رسد سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت و پس از ان پرداخت مالیات عملا امری پرهزینه ولی زودبازده است .

لذا گزینه های ی بعدی اخذ اقامت برزیل از طریق تولد فرزند ، ویزای تحصیلی و ویزای ثبت شرکت و اقامت از طریق ازدواج در برزیل است.

اقامت برزیل از طریق تولد فرزند

با استفاده از ویزای توریستی سه ماهه و امکان تمدید ان تا ۶ ماه و با توجه به اینکه برزیل سیستم خاک را قبول دارد می توان در صورت تولد فرزند در خاک برزیل از مزیت های ان استفاده کرد و برای پدر و مادر نیز اقامت اخذ نمود . به نظر می رسد یکی از اسان ترین و مقرون به صرفه ترین روش ها همین باشد چرا که از طریق این ویزا ضمن اخذ اقامت دائمی برای والدین ، هزینه های درمان و بیمه نیز رایگان است

اخذ اقامت برزیل از طریق تحصیل

ویزای تحصیلی یکی دیگر از روش هایی است که بوسیله ان می توان اقامت برزیل را گرفت .با لحاظ تقاضای بسیار زیاد برای آموزش تکمیلی و فقدان مکان های آموزشی ، کالجها و دانشگاه ها در کشور برزیل ، موسسات خصوصی و دولتی این کشور ملزم به اجرای امتحان ورودی می باشند . پس از تکمیل یک دوره ی کامل آکادمیک، دانشجویان دانشگاه ممکن است به مدرک لیسانس دست یابند و همچنین احتمال دارد یک سال آموزش اضافی را بسته به سطح آموزشی خود بگذراند .

در حال حاضر بیش از حدود ۱۰۰۰ دوره ی کارشناسی ارشد و دکتری در رشته های متفاوت در برزیل وجود دارد که بیشتر این دوره ها در دانشکده های بسیار عالی هم سطح با موسسات مشابه در بیشتر کشورهای پیشرفته برگزار می گردند . لازم به ذکر است نظام آموزشی برزیل بسیارمشابه آمریکاست و آموزش دانشگاهی در فدرال، ایالت ، شهرستان ، دانشگاه های خصوصی و دیگر موسسات وابسته به فدراسیون ها و موسسات مستقل ارائه می گردد . دانشگاه ها متشکل از دانشکده ها یا مدارس بوده که سازمان داخلی آن ها بر اساس دپارتمان مرتبط با مدارس ، دانشکده ها یا مراکز مرتبط است . زبان رسمی این کشور پرتغالی و برزیلی است و اکثردانشجویان ضمن تسلط به زبان رسمی این کشور باید به زبان انگلیسی نیز مسلط باشند .

در مقطع کارشناسی که چهار سال است ، دانشجو نیاز است که به زبان پرتغالی تسلط داشته باشد چرا که دروس به زبان پرتغالی است . ضمن اینکه فراموش نشود برای ورود به دانشگاه در مقطع لیسانس نیاز به داشتن نمره ی زبان۶ است و باید مدرک انگلیسی داشته باشد . دانشجویان این مقطع حق کار به مدت ۱۰ ساعت در هفته معادل ۱۰۰۰۰دلار را دارا هستند تا بتوانند هزینه های زندگی خویش که شامل هزینه ی اجاره مسکن ، غذا، رفت و آمد هاو بیمه و هزینه هایی که در دوران دانشجویی مورد نیاز است ، را تامین کنند .

دوره ی کارشناسی ارشد دوره ای دو ساله است که دانشجو علاوه بر گذراندن دروس مربوطه باید پروژه تحقیقاتی خود را نیز ارائه دهد.لازم به ذکر است برزیل تنها کشوری است که در تمام رشته های کارشناسی ارشد پذیرش می د هد . ماهیانه حدود ۴۵۰ تا ۷۰۰ دلار جهت تامین مخارج به دانشجویان پرداخت می شود .کتاب ها و امتحانات به زبان انگلیسی بوده اما پرتغالی جزو واحدهای درسی افراد می باشد .

تحصیل در مقطع دکتری ضمن نیاز به داشتن رزمه ی قوی در زمینه ی کاری مربوط و یافتن پوزیشن در دانشگاه نیاز به ارائه ی پروپزال تحقیقاتی است . طول دوره ی دکتری ۳،۴و۵ سال است و دانشجو باید پروژه ی خود را نیز همراه مقالات مربوطه ارائه دهد .در صورت بورس شدن به دانشجویان دکتری ۱۰۰۰دلار بصورت ماهیانه بعنوان حقوق پرداخت می شود . در مقطع دکتری نیاز به مدرک زبان ۶ /۵ است . با وجود اینکه زبان دانشگاه در مقطع دکتری پرتغالی است در برخی موارد برحسب در خواست دانشجویان و یا استاد ،دروس به زبان انگلیسی ارائه می شود .

با توجه به هزینه ی بالای دانشگاه ها و تحصیل در برزیل به نظر می رسد که اقدام از این طریق را به عنوان گزینه ی اخر مورد توجه قرار دهیم.

اقامت از طریق ثبت شرکت

چهارمین گزینه اقامت از طریق ثبت شرکت بامبلغی حدود ۵۰۰۰۰ دلار در یک شرکت برزیلی با قابلیت برداشت است که ابتدا اقامت یکساله و سپس قابل تمدید است .بنابراین ثبت شرکت برزیل می تواند راهی مناسب در جهت اخذ اقامت دائمی برزیل باشد .

اخرین گزینه ازدواج با اتباع برزیلی است که به وسیله ی ان اقامت از تبعه برزیلی به فرد خارجی داده می شود . در یک جمع بندی کلی با توجه به مطالب بیان شده به نظر می رسد مناسب ترین روش ها برای اخذ اقامت برزیل ثبت شرکت و تولد فرزند در خاک برزیل است . با این حال سرمایه گذاری و ثبت شرکت در برزیل نیز گزینه ای درخور توجه است و در بازه ی زمانی کمتری جوابگوست.

 

1 پاسخ دادن

بازتاب‌ها و دنبالک‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *