مهاجرت تحصیلی به ژاپن

مهاجرت تحصیلی به ژاپن

افراد بسیار زیادی وجود دارند که قصد مهاجرت تحصیلی به ژاپن را دارند. از معقول ترین راه هایی که برای مهاجرت به کشور ژاپن وجود دارد، مهاجرت تحصیلی به ژاپن می باشد. همیشه برای شما در امر مهاجرت یک سری سوال ایجاد خواهد شد که در ادامه برای شما ارائه خواهد شد. ایا مهاجرت تحصیلی به ژاپن کار ساده ای است؟ ایا افراد می توانند از طریق مهاجرت تحصیلی به ژاپن برای اقامت اقدام نمایند؟ وضعیت همراهان در مهاجرت تحصیلی به ژاپن چطور است؟ ایا در مهاجرت تحصیلی به ژاپن افراد باید هزینه های بالایی را بپردازند؟ حق کار افراد در مهاجرت تحصیلی به ژاپن چقدر است و اینک ایا افراد با کار کردن به صورت پاره وقت می توانند هزینه های زندگی خود را تامین نمایند؟ ایا افراد به راحتی می توانند زبان ژاپنی را یاد بگیرند؟

همانطور که می دانید راه های بسیار زیادی برای اخذ ویزاهای دانشجویی کشور ژاپن وجود دارد. به طور مثال افراد می توانند از طریق دوره های مختلف وارد کشور ژاپن شوند و ادامه تحصیل خود را در کشور داشته باشند. اما باید بدانید افرادی که وارد کشور برای ادامه تحصیل می شوند، زمانی که مدت تحصیل انها بیش از سه ماه باشد باید برای اخذ ویزا اقدام نمایند در غیر اینصورت نیاز به ویزا نخواهند داشت.

از مهمترین موضوعات در پروسه تحصیلی به کشور ژاپن اخذ پذیرش تحصیلی در کشور ژاپن می باشد. در واقع افراد می توانند با اخذ پذیرش از دانشگاه های معتبر پروسه ی ویزای خود را گارانتی نمایند. در حال حاضر برای سفارت، پذیرش دانشگاه بسیار قابل اهمیت می باشد و پذیرش شما به نوعی اعتبار ویزای شما را بالا خواهد برد.

تحصیل در مقطع لیسانس در ژاپن

تحصیل در مقطع لیسانس در کشور ژاپن به زبان ژاپنی است و افرادی که قصد ادامه تحصیل در این مقطع را دارند باید به زبان ژاپنی تسلط کامل داشته باشند در غیر اینصورت نمی توانند وارد مقطع لیسانس شوند. تحصیل در بیشتر رشته ها در مقطع لیسانس امکان پذیر می باشد البته در نظر داشته باشید برای ورود به رشته های خاص مانند پزشکی و حقوق باید در ابتدا دوره های مورد نیاز را طی نمایید و در صورت قبولی وارد مقطع پزشکی شوید.

طول دوره ی تحصیلی ۴ ساله می باشد البته افراد می توانند این دوره را فشرده تر بخوانند و زودتر از ۴ سال به اتمام برسانند که این کار ساده ای نیست و بیشتر افرادی که به زبان ژاپنی تسلط دارند و یا شهروند این کشور هستند می توانند به صورت فشرده طی نمایند.

افراد دانشجو در این مقطع اجازه ی کار دارند البته اجازه ی کار این افراد کاملا محدود می باشد و هزینه های انها را تامین نمی کند.

 

تحصیل در مقطع فوق لیسانس در ژاپن

همانطور که می دانید تحصیل در ژاپن کار ساده ای نیست و افراد باید از توانایی های بالایی برخوردار باشند تا بتوانند دوره های تحصیلی خود را با موفقیت طی نمایند. پس به طور کلی افرادی که وارد مقطع تحصیلی فوق لیسانس می شوند باید از دانشگاه های معتبری در مقطع لیسانس فارغ التحصیل شده باشند و این موضوع برای انها بسیار حائز اهمیت می باشد.

طول دوره ی تحصیلی در مقطع فوق لیسانس ۲ سا می باشد و افراد می توانند بعد از طی کردن این مقطع وارد بازار کار شوند و از در امد زایی که مدنظرشان هست استفاده نمایند. تحصیل در این مقطع به زبان انگلیسی می باشد البته باید در نظر داشته باشید در تمامی رشته ها به زبان انگلیسی نیست، در بعضی رشته های انسانی به زبان ژاپنی است و افراد باید تسلط کامل به زبان ژاپنی داشته باشند.

ارائه ی پایان نامه یکی از موضوعاتی است که افراد باید توجه نمایند و دفاع از پایان نامه بسیار مورد اهمیت می باشد.

حتی افراد در بعضی مواقع باید امتحان ورودی خود را پاس نمایند تا بتوانند ادامه تحصیل دهند.

تحصیل در مقطع دکترا در ژاپن

از مهمترین موضوعاتی که در پروسه تحصیلی در مقطع دکترا حائز اهمیت می باشد، ارائه مدرک معتبر از مقطع تحصیلی فوق لیسانس است. افرادی که از دانشگاه های معبتر فارغ التحصیل شده اند نگرانی برای ورود به کشور ژاپن را ندارند.

ارائه ی مقاله ISI از دیگر مواردی است که فرد باید به دانشگاه مورد نظر ارائه دهد. از مهمترین موضوعی که باید به ان دقت شود، تاید استاد راهنما در پروسه تحصیلی می باشد. افرادی که بتوانند تایید استاد راهنما را بگیرند این امتیاز را دارند که بتوانند از حقوق های بالایی برخوردار باشند.

طول دوره تحصیلی در کشور ژاپن سه ساله می باشد. هزینه ها در این دوره بسیار بالا می باشد و افراد مجبورند از طریق استاد راهنما اقدام نمایند تا بتوانند هزینه های خود را تامین نمایند در غیر اینصورت از بابت هزینه ها با مشکل مواجه می شوند. یا باید از یکی از انواع بورس ها در این کشور استفاده نمایند.

 

حق کار دانشجویان در کشور ژاپن

دانشجویان معمولا در کشور ژاپن می توانند حدود ۴ ساعت در روز مشغول به کار شوند که این موضوع در روزهای دیگر افزایش پیدا خواهد کرد که حدودا مقداری از هزینه های زندگی فرد از طریق کار دانشجویی تامین می شود. البته دانشجویان می توانند تایم کاری خود را با توافق کارفرما افزایش دهند.

ژاپن یکی از کشورهای بسیار پیشرفته در سطح بین المللی است وهمینطور دومین اقتصاد بزرگ را در جهان دارد قدرت اقتصادی ژاپن به علت صنعت قوی و تحقیق و توسعه در زمینه های بین المللی مانند تویوتا، پاناسونیک، سونی و… می باشد که ممکن است برای شما این سوال ایجاد شود که چطور این همه پیشرفت در یک کشور وجود دارد؟ ایا این موضوعات واقعی است؟

کشورژاپن به علت سیستم اموزشی بسیار قوی و برتر افراد زیادی را اموزش داده است و این موضوع باعث شده است که افراد بتوانند با نو اوری های جدید کشور را به سمت پیشرفت سوق دهند. همه ی این پیشرفت ها بخاطر وجود دانشجویان برتر و اموزش دیده می باشد.

هزینه های افراد دانشجو در کشور

بیمه بهداشت و درمان دانشجویی، بیمه حوادث و مسولیت شخصی، هزینه های تحصیل بر حسب دانشگاه مورد نظر، هزینه های زندگی با توجه به شهر مورد نظر متفاوت می باشد. همانطور که می دانید معمولا هزینه های زندگی در پایتخت کشور بیشتر می باشد. توکیو پایتخت کشور ژاپن می باشد که سال گذشته رتبه دوم را داشته است. البته در نهایت بهتر است بدانید که هزینه های زندگی در کشورهای مختلف با توجه به سطح زندگی افراد کاملا متفاوت می باشد.

زبان مردم کشور ژاپن، ژاپنی است که این زبان بیشتر شبیه زبان چینی است اما از بابت دستور زبان کاملا متفاوت می باشد. البته در نظر داشته باشید یادگیری زبان ژاپنی کار ساده ای نیست و افراد باید با اساتید برتر زبان ژاپنی را فراگیرند.

به طور کلی کشور ژاپن از لحاظ تحصیل بسیار قوی می باشد و هر ساله افراد زیادی وارد مقاطع مختلف تحصیلی در ژاپن می شوند. البته افرادی که تمایل به ادامه تحصیل دارند باید بتوانند هزینه های بالای ان را متحمل شوند.

اما به طور کلی سطح علمی در کشور ژاپن بسیار بالاست و افرادی که در این کشور فارغ التحصیل می شوند در کشورهای زیادی می توانند مشغول به کار شوند. و شما عزیزان حتی اگر نتوانستید به علت هزینه های بالا در کشور بمانید با تحصیلات عالی که در کشور ژاپن به دست اورده اید می توانید در کشورهای دیگر مشغول به کار شوید.

ارزوسادات نفر

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *