بورسیه ی تحصیلی اتریش

بورسیه ی تحصیلی اتریش

 

آیا به دنبال بورس های تحصیلی و کمک های مالی دراتریش هستید ، آیا متقاضی اخذ بورسیه تحصیلی از دانشگاه های اتریش هستید؟ آیا به دنبال راه های اخذ کمک هزینه تحصیلی از دانشگاه های اتریش هستید ؟در اینجا شما می توانید اطلاعات متعلق به فرصت های بورس تحصیلی در اتریش را پیدا کنید. دانشگاههای اتریش انواع مختلفی از بورس های تحصیلی برای دانشجویان بین المللی در رشته های مختلف آموزشی فراهم می کنند .بورس های تحصیلی مختلفی برای تحصیل در اتریش ارائه شده است.  توجه داشته باشید امکان دریافت کمک هزینه تحصیلی در اتریش وجود دارد. بورس های تحصیلی و همچنین تامین مالی پروژه های ممکن برای دانش آموزان و محققان بین المللی در کشور اتریش میسر است. بسته به کشور خود از مبدا و سطح مطالعات خود ، گزینه های مختلف برای اخذ بورسیه وجود دارد. لطفاً در نظر داشته باشید که بورسیه تحصیلی توسط موسسات مختلف ارائه می شود .

در سال ۲۰۰۵ شورای ملی اتریش، بورس بنیاد جمهوری اتریش را به عنوان قانون در مجلس اتریش به تصویب رساند ، که به عنوان کمک هزینه آموزشی برای تمام مناطق در اتریش در نظر گرفته شده است.

دانشجویان مقطع کارشناسی، فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد و دکترا در اتریش که مایلند تحقیقاتی در مورد دیپلم، پایان نامه کارشناسی ارشد یا پایان نامه خود داشته باشند می توانند برای این بورس تحصیلی اقدام کنند . که در موسساتی نظیر(دانشگاه ها، آکادمی علوم اتریش، کتابخانه ملی، آرشیو ملی)  برای یک دوره ۱ الی ۴ ماهه به پژوهش و تحقیقات علمی بپردازند . بسته شدن تاریخ برای اقدام: اول مارس و اول سپتامبر هر سال می باشد .

متقاضیان کار در دانشگاههای خارج از اتریش که مایل به تحقیقات در اتریش در مقطع فوق دکتری باشند می توانند برای پژوهش در موسسات تحقیقات علمی (به مانند دانشگاه ها، آکادمی علوم اتریش، کتابخانه ملی، آرشیو ملی) اقدام نمایند؛ که طول مدت اقامت به حداکثر ۱۲ ماه محدود شده است. بسته شدن تاریخ برای اقدام: اول مارس و اول سپتامبر هر سال می باشد.

امکان به دست آوردن یک برنامه کمک هزینه تحصیلی (کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری) در اتریش وجود دارد. در شرایط معمولی و برای مقطعی غیر از مقطع دکترا, کمک هزینه یا بورسیه هنگام پذیرش وجود ندارند. پس از ورود به دانشگاه می توان برای موسسات مختلف در خواست بورسیه داد.

بورس های تحصیلی اتریش عبارتند از:

  • کمک هزینه تحصیلی ارائه شده توسط طیف گسترده ای از موسسات
  • کمک هزینه تحصیلی برای دانشجویان دانش آموختگان، فوق لیسانس و دانشجویان دکترا
  • بورس های تحصیلی نهادی ارائه شده توسط موسسات آموزش عالی

تحصیل در کشور اتریش به طور کلی رایگان به حساب می آید. اتریش نیز از کشور هایی میباشد که در آن تحصیل رایگان  است.

در میان کشور هایی که تحصیل رایگان در اروپا را دارند، تحصیل رایگان در اتریش از شرایط مناسب تری برخوردار است ، به دلیل :

–       عدم محدودیت سن جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های اتریش

–       عدم محدودیت سن برای اخذ ویزای تحصیلی اتریش

–       امکان قطعی اخذ ویزای همراه جهت تحصیل رایگان در اتریش

–       تحصیل قطعی رایگان در دانشگاه های اتریش

–       تحصیل رایگان در دانشگاه های تراز اول دنیا در اتریش مانند دانشگاه وین

–       استفاده از امکانات اتحادیه ی اروپا و محدوده ی شنگن با داشتن اقامت تحصیلی در کشور اتریش

–       امکان تحصیل رایگان در اتریش بدون نیاز به ارائه ی مدرک زبان IELTS و B1 یا B2 زبان آلمانی.

–       امکان اخذ کارت اقامت موقت اتریش با دریافت کارت قرمز سفید قرمز پس از تحصیل رایگان در اتریش

–         امکان قطعی ورود از فوق لیسانس به دکتری با تحصیل رایگان در دانشگاه های اتریش

–       امکان تحصیل رایگان به زبان انگلیسی در دانشگاه های اتریش برای رشته های مدیریت و محیط زیست

–       امکان تحصیل رایگان در اتریش درتمامی رشته ها در تمامی مقاطع

 

جهت متقاضیان اخذ بورسیه ی تحصیلی از دانشگاه های اتریش راه هایی وجود دارد که بدون پرداخت شهریه وارد دانشگاه های معتبری مانند دانشگاه وین شوند. بطور کلی اگر به دنبال اخذ بورسیه از دانشگاه های اتریش باشیم باید بدانیم در این مسیر نیاز است در مدارک قبلی معدلی بالا و نمراتی بسیار خوب داشته و همچنین مقاله یا مقالاتی نیز در سطح بین الملل ارائه داده باشیم. همچنین ارائه ی یک طرح ابتدایی پروپزال و یا نگارش یک motivation letter الزامیست.

در راستای مقوله تحصیل رایگان در اتریش، جهت تحصیل در این دانشگاه ها در نظر بگیرید که متقاضی هزینه ای پرداخت نمیکند. تحصیل در بهترین دانشگاههای اروپا که در کشور اتریش واقع شده اند و دارای رنکینگ مناسبی در سطح جهانی می باشند بدون آنکه هزینه ای بابت تحصیل پرداخت شود ، و با وجود هزینه های مناسب زندگی جهت دانشجویان، میتواند راحت ترین راه استفاده از بورسیه تحصیلی اتریش باشد. در حال حاضر میدانیم اخذ بورسیه جهت تحصیل در دانشگاه های معتبر امری بسیار دشوار است اما شما در صورتی که سریعاً جهت ثبت نام و رزرو ظرفیت دانشگاه هایی چون دانشگاه وین اقدام نمایید، میتوانید از اینکه رایگان ثبت نام شده اید کسب اطمینان نمایید.

در این میان دانشگاه های اتریش انواع برنامه های کمک هزینه ی تحصیلی و بورسیه تحصیلی را برای متقاضیان بین المللی تحصیل با بورسیه در دانشگاه های اتریش فراهم کرده اند. دانشگاه های وین، تکنینک گراتس، لئوبن و سایر دانشگاه های معتبر کشور اتریش در رشته های مختلفی در حال حاضر PHD Positionزیادی ارائه میدهند که این فرصت ها در رشته هایی چون: ریاضیات، فیزیک و انرژی، اکولوژی میکروبی، تکنولوژی مولکول شناسی و پروتئین، علوم کامپیوتر، GIS، تحقیقات CeMMو تعدادی دیگر از زمینه های تحقیقاتی و پژوهشی که به صورت PHD Positionو به لحاظ در آمد جهت متقاضیان تحصیل PHDبا بورسیه در نظر گرفته شده است. البته لازم به ذکر است که این موقعیت های بسیار با ارزش در مقاطع دکتری فقط قابل دسترس خواهد بود و متقاضی حتما بایستی دارای پیش زمینه ی آکادمیک بسیار برجسته با معدل و نمرات بالا باشد تا در میان رزومه های ارسالی به اساتید راهنما وAdmission Groupانتخاب شده و در هر رشته به کار گرفته شوند.

بسته به نوع بورسیه و کمک هزینه های تحصیلی، بیمه ی سلامت و تصادفات هم تا حدودی در دل همین بورسیه ها خواهد بود و گاها از ۲۲۰ الی ۴۵۰ یورو در این باب کمک هزینه اعطا خواهد شد.

به طور کلی شرایط اخذ بورسیه در اتریش نیازمند background علمی بسیار قوی میباشد، لذا خیلی از متقاضیان استفاده از بورسیه های تحصیلی در اتریش از این موضوع ناکام خواهند ماند. باید در نظر داشت که وقتی صحبت از کشور اتریش که بی اغراق بهترین کشور از لحاظ امنیت و رفاه اجتماعی در موازات کشور سوئیس قیاس میشود به میان میاید با وجود تحصیل رایگانش انقدر شرایط زندگی دانشجویی را سهل نموده است که دیگر نیازی به در پی بورسیه بودن نداشته باشد. به طور میانگین هر دانشجو با لحاظ اجاره ی مسکن میتواند در شهری زیبا مانند شهر وین با ماهیانه ۸۰۰ الی ۱۰۰۰ یورو یک زندگی مناسب داشته باشد. یعنی متقاضی تحصیل در این کشور با نهایتاً سالیانه حدود ۱۰ هزار یورو هزینه ،میتواند زندگی کند. دانشگاه نیز هزینه های جانبی بسیار جزئی در حدود ۷۵۰ تا ۱۵۰۰ یورو در سال  دارد.

افرادی که متقاضی اخذ بورسیه تحصیلی در رشته های علوم مهندسی، علوم طبیعی، علوم ریاضی، علوم کامپیوتر و علوم انسانی میباشند البته شرایطی ویژه را گاهاً دارا خواهند بود تا علاوه بر اتریش در کشور هایی چون ایتالیا، پرتغال، کانادا، آمریکا، روسیه و در شاخه های مدیریت، در انگلستان تجربه ی تحصیل به همراه بورسیه را پیدا کنند. برای مثال در ایتالیا بورسیه به دو شکل ارائه میشود، بورسیه ی دانشگاهی و بورسیه ی استانی در روسیه نیز میتوان تمام هزینه های شهریه و هزینه های اقامت مانند مسکن را در قالب نوعی بورسیه دریافت نمود. در کشور انگلستان جهت رشته ی مدیریت بورسیه ی ویژه ای در شهر لندن قابل دریافت است. همچنین کشور آمریکا در برخی مواقع درصدی از شهریه ی دانشگاه را به صورت وام دانشجویی یا بورسیه به دانشجویانش ارائه میدهد.

اما جهت دانشجویانی که تصور دارند از وضعیت تحصیلی و شرایط معدلی مناسبی برخوردار نیستند، و یا فکر میکنند از لحاظ اعتبار مدارک تحصیلی قبلی خود واجد شرایط اخذ بورسیه یا کمک هزینه های تحصیلی نخواهند بود میتوان خاطر نشان کرد که در کشور هایی چون ایتالیا و روسیه مسولین این امر در ارائه ی بورسیه های تحصیلی نگاه سختگیرانه ای خاصی نخواهند داشت و هر شخصی با بررسی اولیه پرونده اش میتواند شانس خود را جهت بورسیه ی تحصیلی بیازماید و این افراد در مورد اخذ پذیرش تحصیلی رایگان دانشگاه های اتریش سدی بر سر راه خویش نخواهند دید.

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *