تحصیل در مقطع لیسانس در آمریکا

تحصیل در مقطع لیسانس در آمریکا

تحصیل در کشور آمریکا، تحصیل در بهترین دانشگاه های آمریکا ، اخذ بورسیه در آمریکا

امروزه افراد کثیری هستند که قصد مهاجرت به کشور آمریکا را دارند که یکی از مهمترین و آسانترین راه ها ادامه تحصیل در آمریکا می باشد. بنابراین تحصیل در آمریکا یکی از اهداف اصلی اشخاص است که تمایل دارند به کشور آمریکا مهاجرت کنند. آمریکا دارای دانشگاه های کثیری با رنکینگ بالا و معتبر در سراسر جهان میباشد به همین دلیل دانشجویان فراوانی رویای تحصیل در آمریکا را در سر دارند و انتخاب اول آنها برای تحصیل در خارج از کشور آمریکا است. که از لحاظ آب و هوایی نیز بسیار بی نظیر میباشد.حال چرا کشور آمریکا؟ شاید بتوان آمریکا را سرزمین فرصت ها و شانس ها به شمار آورد. پیشرفت علمی و تحصیلی دانشجو به خوبی قابل لمس و مشاهده میباشد، دانشگاه های کشور آمریکا از به روز ترین تکنولوژی روز دنیا بهره میگیرند و بهترین تجهیزات و امکانات را برای دانشجویان حتی در رشته هایی غیر از مهندسی فراهم میکند اشخاصی که به تازگی دیپلم دریافت کرده اند و هنوز مدرک پیش دانشگاهی خود را اخذ ننموده اند و تمایل به تحصیل در مقطع لیسانس در آمریکا را دارند میتوانند در آمریکا به ادامه تحصیل بپردازند که در ادامه مقاله شرایط آنها نیز مورد بررسی قرار میگیرد.افرادی که قصد تحصیل در آمریکا را دارند به آنها توصیه میکنیم که این شانس را از دست ندهند چراکه میتوانند آینده درخشانی باری خود رقم بزنند.مدارک صادر شده از کشور آمریکا برای تمام جهان شناخته شده و معتبر میباشد و میتواند پوئن مثبتی برای رسیدن به شغل مناسب و کار در حیطه تحصیلی باشد.

آمریکا همانند کشور انگلستان کلیه مدارک تحصیلی کشور ایران ازجمله (سراسری،آزاد،غیرانتفاعی،علمی کاربردی و پیام نور) را قبول دارد و آنها را معتبر میشمارد. دانشجویان ایرانی با داشتن مدارک تحصیلی از هریک از دانشگاههای فوق الذکر امکان ادامه تحصیل در دانشگاه های کشور آمریکا را دارند.

اما به طور کلی نظام آموزشی در کشور آمریکا برای دوره کارشناسی ۴ ساله  است  که بیش از ۲۰۰۰ دانشگاه در آمریکا وجود دارد که این دوره لیسانس را ارائه میدهند  وهمین طور دوره های ۲ ساله نیز وجود دارد که معادل کاردانی در ایران میباشد که بعد از دریافت مدرک دیپلم  باید ۲ سال در کالج یا دانشگاه بگذرانند که بیش از ۱۰۰۰ کالج  برای این دوره ۲ ساله وجود دارد .و برای دوره کارشناسی ارشد ۲ ساله و همینطور برای دوره دکتری از ۳ سال تا ۵ ساله میباشد که بسته به رشته متفاوت است.

اما دانشجویان خارجی که تمایل دارند در مقطع لیسانس وارد یکی از دانشگاه های آمریکا شوند باید مدرکی معادل دیپلم دبیرستان اخذ نموده باشند یا یا به عبارتی گواهی ۱۲ سال تحصیل در دوره های دبستان و راهنمایی و دبیرستان را که نشان دهنده ی اتمام این دوره میباشد را دارا باشند. حال اشخاصی که مدرک تحصیلی آنها دیپلم میباشند و در حال حاضر مدرک پیش دانشگاهی از ایران را اخذ ننموده اند میتوانند به راحتی در کشور آمریکا دوره پیش دانشگاهی خود را در یکی از معتبرترین کالج های آمریکا و جهان بگذرانند.

برای مثال شخصی که هنوز مدرک پیش دانشگاهی خود را اخذ نکرده است و دیپلم ریاضی و فیزیک دارد و قصد ادامه تحصیل در یکی ازبهترین رشته های مهندسی و ریاضی فیزیک در بهترین دانشگاه های دنیا را دارد میتواند قبل از شروع به تحصیل در یک دوره ۶ الی ۹ ماهه ،زبان و درس های دانشگاهی را در کالج های معتبر بگذرانند که آن  دوره fandetion  نام دارد و با توجه به شرایطشان وارد ترم یک (۱)یا دو (۲) یا سال دوم دانشگاه مرتبط  با رشته تخصصیشان میشوند که مدت زمان آن ۴ سال میباشد.هزینه های تحصیل در کالج ها تقریبا بین ۲۵۰۰۰ هزار دلار تا ۳۵۰۰۰ هزار دلار میباشد و به طور کلی دانشگاه های آمریکا به دو دسته مراکز دولتی و خصوصی تقسیم بندی میشوند که دانشگاه های دولتی بسیار ارزانتر از دانشگاه های خصوصی میباشد و همین طور تحصیل در مقطع لیسانس در آمریکا بین ۲۰۰۰۰ هزار تا ۳۰۰۰۰ هزار دلار میباشد. که تقریباً بین ۷۰ میلیون تا ۱۰۰ میلیون تومان میباشد.

امکان اخذ بورسیه تحصیلی در آمریکا

بورسیه تحصیلی به طور کلی برای مقطع لیسانس در بدو امر در کشور آمریکا به ندرت اتفاق می افتد که واقعاً اشخاص باید شرایط بی نظیری داشته باشند در اصل باید نخبه باشند اما به طور کلی در آمریکا نیز امکان دریافت بورسیه تحصیلی ، کمک هزینه تحصیلی و وام های دانشجویی  برای دانشجویان مقطع لیسانس وجود دارند که با توجه به شرایط خاص این بورسیه  برای تشویق دانشجویان به آنها اعطا میگردد. که در صورت تحصیل تمام وقت برای دریافت کمک هزینه های تحصیلی با توجه به شرایط ذیل میتوانند اقدام کنند. عواملی که باعث میشود دانشجویان واجد بورسیه و کمک هزینه تحصیل شوند عبارتند از: داشتن ایده های علمی معتبر و تحقیقات علمی،داشتن معدل بالا در دوره دیپلم و پیش دانشگاهی ،داشتن مقالات بین المللی ISI ، ثبت اختراع در همایش های بین المللی ،داشتن مدرک زبان معتبر با نمره IELTS 7 به بالا و داشتن رزمه تحقیقاتی و کاری مناسب و ایده آل میباشد در صورت داشتن این شرایط میتوانند از بورس استفاده کنند. که اگر شرایط آنها خیلی عالی باشد در همان ابتدای پذیرش میتوانند با رضایت دانشگاه از کمک هزینه تحصیلی و بورس استفاده کنند. اما اغلب دانشجویان باید حداقل ۲ ترم را در مقطع لیسانس در آمریکا گذرانده باشند و اگر معدل آنها و شرایط تحصیل آنها عالی و ایده آل باشد با توجه به نظر اساتید و دانشگاه میتوانند از کمک هزینه تحصیلی استفاده کنند که این کمک هزینه بسته به نوع و نیاز دانشجویان ببین المللی دارد. وبه طور کلی شامل همه دانشجویان نمیشود. بایستی شرایط مورد نظر را اخذ کنند تا بتوانند از این مزایا و کمک هزینه ها استفاده کنند.

هزینه های زندگی در کشور آمریکا به طور تقریبی در طول مدت یک سال ۱۰۰۰۰ هزار دلار میباشد که شامل هزینه های مسکن و تمام هزینه های روزانه دانشجو می باشد که با توجه به شرایط هر شخص و شهر محل زندگی فرد متغییر میباشد.

در کشور آمریکا بیشترین میزان پذیرش در ترم پاییز ( سپتامبر/اکتبر) اتفاق می افتد و حتی بورس و کمک هزینه تحصیلی بیشتر در این ترم صورت میگیرد و اما ترم دیگر بهار (ژانویه/فوریه) می باشد که تعداد کمتری پذیرش در این ترم صورت میگیرد البته برخی از دانشگاه ها برای دانشجویانی که تمایل به افزایش سطح توانایی خود را دارنند ترم تابستانی(جولای) را نیز در نظر گرفته اند که هر دانشجویی میتواند از این فرصت بسته به تواناییش استفاده کنند .

دانشگاه HULT در آمریکا

یکی از بهترین دانشگاه های جهان و البته کشور آمریکا دانشگاه HULTمیباشد که  رنکینک بالایی دارد ،دانشگاه HULT از نظر اکونومیک در کشور آمریکا رتبه ۲۱ و در سراسر جهان رتبه ۳۱ را از آن خود کرده است .در دانشگاه  HULTدانشجویان ۱۴۰ کشور جهان با ۱۰۵ زبان مختلف دنیا را خواهید دید که هر کدام از این دانشجویان با ایده و تفکرات تجاری و کسب و کار در محیط های بین المللی وارد این دانشگاه میشوند که میتوانند تجربه های فوق العاده ای در زمینه تجارت بین الملل و کسب و کار کسب نمایند که باعث پیشرفت آنها در شغلشان نیز میگردد در دانشگاه HULT دوره یکساله  MBA(مدیریت اجرایی) ارائه میگردد.کسانی که در دانشگاه HULT تحصیل مینمایند باید این را مد نظر داشته باشند که در بهترین و برترین دانشگاه تجارت جهان تحصیل میکنند

دانشگاه HULTدارای campus هایی در سان فرانسیسکو ، دبی ، لندن ،بوستون،شانگهای و همینطور نیویورک میباشد. با توجه به این campus ها یکی از مزایاهای دانشگاه HULT بر این است که دانشجویانی که مشکل مسافت را دارند میتوانند ابتدا در یکی از شعبات دانشگاه HULT در یکی از کشورهای جهان ثبت نام کنند و سپس ۳ ماه در دو شعبه دیگر دانشگاه  در آمریکا ادامه تحصیل دهند.

دانشگاه HULT در ابتدای تاسیس توسط رهبران کسب و کار طراحی شده و افرادی که در آن کار میکنند دارای تجربه های فراوانی  در زمینه بازارهای جهانی از جمله بازارهای اروپایی و بازارهای آمریکایی و کشورهای در حال توسعه میباشد به همین دلیل دانشجویان دانشگاه HULT نسبت به سایر دانشگاه های دیگر مدیران کارآمد و حرفه ای تری میباشند که وارد عرصه کاری میشوند.و نسبتاً راحتر از داشجویان دیگر دانشگاه ها میتوانند مشغول به فعالیت در تجارت بین الملل باشند.

دانشگاه MIT در کشور آمریکا

دانشکده فناوری MIT

یکی از دانشگاه های برتر آمریکا که توانسته رتبه های برتر و بالایی را در جهان اخذ کند موسسه فناوری ماساچوست میباشد که امروزه به دانشگاه MIT معروف و مشهور میباشد.دانشگاه MIT بیشتر در رشته های فنی و مهندسی دانشجو میگیرد و هر ساله به عنوان بهترین و برترین دانشگاه مهندسی جهان شناخته میشود. دارای تعداد فراوانی زیر مجموعه میباشد که تعداد بسیاری رشته های اصلی و فرعی را ساپورت و حمایت میکند. یک جامعه بین المللی قوی در MIT وجود دارد که تقریباً دانشجویان  ۱۱۶ کشور در این دانشگاه حضور دارند که در حال تحصیل میباشند و ۴۰ در صد از دانشجویان MIT از شهروندان کشور های متفاوت هستند. برنامه این دانشگاه بر این است که فقط دانشجویان باهوش و بااستعداد میتوانند به دانشگاه MIT  ورود پیدا کنند در واقع دانشجویان کثیری از سراسر جهان رویای تحصیل در این دانشگاه را دارند و سالیانه بالای ۴۰۰۰ نفر تقاضای تحصیل در دانشگاه MIT را دارند اما نهایتاً ۱۵۰ نفر میتوانند به این دانشگاه ورود پیدا کنند. دانشگاه MIT دارای امکانات فوق العاده و بی نظیر است که از تکنولوژی روز دنیا بهره مند است که دارای تجهیزات مهندسی عدیده ای میباشد شاید به خاطر همین امکانات فوق العاده است که اغلب دستاوردهای تکنولوژی و مهندسی از این دانشگاه نشات میگیرد. وامکان تحقیقات گسترده و فنی را برای دانشجویان خود فراهم میکند. البته علاوه بر دانشکده فنی مهندسی دانشکده های دیگری چون دانشکده پزشکی ،دانشکده مدیریت،دانشکده علوم ،دانشکده معماری و طراحی و دانشکده علوم انسانی ،هنر و علوم اجتماعی را میتوان نام برد.

اما به طور کلی تحصیل در مقطع لیسانس در کشور آمریکا دارای مزیت هایی همچون آینده شغلی دانشجویان در بازارهای آمریکایی و حتی در بازار های اروپایی  و کشور های در حال توسعه  میباشد و همینطور دارای رنکینگ و اعتبار بالایی هستند و دارای آب و هوای بی نظیر میباشد که نسبت به کشورهایی همچون کانادا و استرالیا در رتبه بالاتری قرار میگیرید .

 

 

1 پاسخ دادن

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *