بورس تحصیلی در قبرس

بورس تحصیلی در قبرس :

همواره افراد زیادی در سرتاسر دنیا وجود دارند که قصد تحصیل در قبرس را دارند . ودر میان فراد متقاضیان بسیار زیادی هستند که قصد استفاده از بورس تحصیلی در قبرس را دارند . همان طور که میدانید دانشجویان زیادی وجود دارند که می خواهند برای بورس تحصیلی کشورهای دیگر به خصوص بورس تحصیلی در قبرس اقدام کنند .برای مهاجرت به قبرس راه هایمتعددی وجود دارد ولی مهاجرت از طریق بورس تحصیلی در قبرس معمولا بهترین راه بین راه ها انتخاب می شود . البته بورس تحصیلی در کشورهایی مثل قبرس یکی از برترین موضوعاتی می باشد که امروزه که بسیاری از افراد متقاضی تحصیل در قبرس تمایل به دریافت بورس تحصیلی در قبرس دارند . دانشجویانی که  موفق به دریافت بورس تحصیلی در قبرس می شوند هزینه تحصیل شان به طور رایگان می باشد.در مقایسه با دیگر راه های مهاجرت به قبرس بورس تحصیلی در قبرس کم هزینه تر ومناسب تر می باشد .ما در این مقاله سعی بر این داریم تا اطلاعات لازم در زمینه بورس تحصیلی در قبرس وشرایط اخذ بورس تحصیلی در قبرس را به طور تفصیل شرح دهیم .

شرایط بورس تحصیلی در قبرس چگونه می باشد؟ آیا  دانشجویان در قبرسامکان در یافت بورس تحصیلی را دارند؟ درچه مقاطعی در قبرس امکان دریافت بورس تحصیلی در قبرس وجود دارد؟ برای اخذ بورس تحصیلی در قبرس چه مدارک وشرایطی لازم است ؟

 

روند اخذ بورس تحصیلی در قبرس :

دانشجویان  متقاضی اخذ بورس تحصیلی در قبرس جهت اخذ بورس تحصیلی در قبرس می بایست ابتدا درخواست پذیرش خود را در مقطع تحصیلی مورد نظر بستگی به شرایط سنی  شخص رسال کند و همچنین می بایست پس از آن مدارک تحصیلی و هویتی خود را برای دانشگاه مورد نظر در قبرس ارسال نماید .  دانشجو متقاضی پس از  اینکه برگه پذیرش خود را  از دانشگاه های قبرس دریافت نمود می بایست فرم بورس تحصیل در قبرس را پر کند و ارسال نماید . در پروسه دریافت بورس تحصیلی در کشور قبرس در صورتی که دانشجو  مورد پذیرش قرار گرفت درخواست بورس تحصیلی در قبرس به میزان حساب بانکی متقاضی جهت اخذ ویزای تحصیلی تغییر خواهد کرد . در صورتی دانشجو متقاضی دریافت بورس تحصیلی در قبرس موفق به دریافت بورسیه به میزان ۱۰۰% هزینه ی  شهریه ی تحصیل در دانشگاه های  قبرس شود شخص دانشجو دیگر نیازی به داشتن حساب بانکی نخواهد داشت .

همانطور که در فوق ذکر شد دانشجویان  امکان درخواست بورس تحصیلی در قبرس در تمام مقاطع تحصیلی و همین طور  برای رشته های مختلف البته به غیر از رشته های پزشکی امکان پذیر می باشد و میزان شهریه برای دانشجویان پزشکی ۱۰ هزار دلار برای هر ترم  می باشد که می تواند بین ۲۵% تا ۵۰%  این هزینه ها متغیر باشد البته راه های دیگری نیز برای دریافت بورس تحصیلی قبرس وجود دارد از جمله بعضی امتیازات و شرایط مثل تحصیل در رشته های پزشکی  دانشجویانی که معدل بالا  کسب کردند و فارغ التحصیلان مدارس تیزهوشان باعث می شود که شخص متقاضی از حداقل ۵۰% بورس تحصیلی در قبرس بهره مند شود . علاوه بر این ها  شرایط دیگری نیز برای دریافت بورس تحصیلی در قبرس وجودارد که دانشجویان از آن  بهره مند شوند آن هم به این صورت است که دانشجو متقاضی فقط تنها با گذراندن یک ترم تحصیلی و آوردن معدل ۳ از ۴  در حالتی که استاد راهنما دانشجو متقاضی را تحت عنوان دستیار استاد قبول کند دانشجو می تواند به عنوان دستیار استاد دانشگاه مشغول شود و از ۵۰% تخفیف شهریه ی دانشگاه بهره مند شود و ۴۵۰ لیر معادل ۹۰۰ هزار تومان در ماه حقوق دریافت کند . در صورتی که دانشجو در مقطع دکتری به عنوان دستیار استاد در دانشگاه فعالیت کند در صورت فعالیت به صورت تمام وقت از ۱۰۰ درصد تخفیف  هزینه شهریه دانشگاه و ۹۰۰ لیر معادل ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به طور ماهیانه دریافت کنند .

مرکزی که در کشور قبرس مسئول رسیدگی و اعطا کننده بورس تحصیلی در قبرس می باشد هیئت ارزیابی بورس در دانشگاه  ها می باشد که سهم قطعی در حدود ۲۵% تا ۵۰% را دریافت می کند .  لازم است بدانید که در هر ترم تحصیلی تنها دو متقاضی از کشورهای متعدد دنیا می توانند از بورس تحصیلی در قبرس به طور ۱۰۰% بهره مند شوند و سایر دانشجویان  از ۵۰% بورس تحصیلی در قبرس بهره مند می شوند . حال اگر دانشجو متقاضی بورس تحصیلی درکشور قبرس که از ۵۰% تخفیف هزینه شهریه بهره مند شده  اگر موفق به دریافت نمره ی ۸ شود می تواند از ۵۰ % تخفیف از تخفیف قبلی نیز بهره مند شود و در نهایت هزینه ای برای تحصیل پرداخت نکند .

موسسه بین المللی مدیریت CIIM یک موسسه مدیریتی غیر انتفاعی در کشور قبرس می باشد که توسط جمعی از اساتید برجسته در زمینه مدیریت تاسیس شده است که برای جذب دانشجویان از سر تا سر دنیا برای تحصیل در CIIM    در مقاطع کارشناسی وکارشناسی ارشد بورسیه ارائه می کند .

این موسسه برای رشته های ذیل بورس کامل ارائه می دهد :

  • کارشناسی مدیریت بازرگانی وکارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی
  • کارشناسی ارشد مدیرت بخش دولتی
  • کارشناسی ارشد مدیریت
  • کارشناسی ارشد خدمات مالی
  • کارشناسی ارشد منابع انسانی
  • کارشناسی ارشد رهبری آموزشی و اداری

بورسیه کامل برای رشته های فوق الذکر در بالا در کل به ارزش ۸۲٫۰۰۰ یورو ارائه می شود که  این هزینه شامل شهریه تحصیلی می شود .  و همچنین برای دانشجویانی که بورسیه دریافت نکردند به صلاح دید دانشگاه کمک هزینه های تحصیلی شامل ۲۰ درصد و ۵۰ درصد تخفیف در شهریه داده می شود .

مدارک لازم برای دریافت بورس تحصیلی در قبرس  :

فرم درخواست بورس تحصیلی در قبرس کامل و امضاء شده

دو قطعه عکس

کپی پاسپورت معتبر

ارائه ی مدرک دیپلم برای متقاضیان مقطع کارشناسی

ارائه ی مدرک اصلی لیسانس به انضمام ریز نمرات و مدرک معتبر دیگر که ترجمه ی انگلیسی شده

 

در نهایت باتوجه به مطالب گفته شده می توان گفت که ما در این مقاله سعی بر این داشتیم تا با معرفی بهترین بورس تحصیلی در قبرس در سرتاسر قبرس پرداخته و در حد معمول اطلاعات کافی در زمینه هر یک را به تفصیل بیان کنیم . توجه داشته باشید که اخذ بورسیه تحصیلی در قبرس بین دانشجویان نخبه بسیار رقابتی بوده و برای اخذ آن نیاز به دقت و ارائه اطلاعات کافی به دقیق ترین صورت ممکن می باشد . لذا به شما هموطنان عزیز توصیه می شود که قبل از اقدام  برای بورس تحصیلی در قبرس به یک وکیل مجرب و با تجربه در خصوص مهاجرت به کانادا مراجعه فرمایید .

گرد آورنده : مریم مومنی

 

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *