بورسیه تحصیلی در دانمارک

بورسیه تحصیلی در دانمارک

سوال بسیاری از دانشجویان متقاضی مهاجرت به اروپا راه و روش چگونگی بورسیه تحصیلی در دانمارک است ، باید در نظر داشت بورسیه تحصیلی در دانمارک با شرایط خاصی اهدا می شود و تلاش شده است که در این مقاله تمام اطلاعات در باب هزینه های تحصیل در دانمارک ، بورسیه تحصیلی در دانمارک ، هزینه های زندگی در دانمارک ، اجازه کار حین تحصیل در دانمارک ، اقامت پس از تحصیل در دانمارک و سایر طرق مهاجرتی در این کشور از جمله کار در دانمارک ، سرمایه گذاری در دانمارک و طرق اخذ اقامت در دانمارک را به صورت شفاف و کامل به نظر شما بزرگواران برسانیم . در این باب باید خاطر نشان کرد که باید تمام قوانین مهاجرتی را از وکیل مهاجرتی مختصص و مجرب پرس و جو کرد . متقاضیان بورسیه تحصیلی در دانمارک باید در زمان های مطرح شده و با تمام مدارک عنوان شده به صورت دقیق اقدام به اخذ بورسیه تحصیلی در دانمارک نمایند و این بسیار مهم است که زمان را از دست ندهند . دانمارک کشوری است در شمال اروپا و پایتخت آن کپنهاگ است . جمعیت این کشور حدوداً ۵٫۵ میلیون نفر و زبان رسمی آن دانمارکی است.

زبان این کشور یکی از مسائلی است که باید دانشجویان متقاضی بورسیه تحصیلی در دانمارک به آن دقت نمایند و دوره را انتخاب کنند که به زبان ارائه شده در آن دوره تسلط و مدرک آن را داشته باشند . واحد پول این کشور کرون دانمارک است و با اینکه این کشور در سال ۱۹۷۳ به اتحادیه اروپا پیوسته اما به حوزه یورو تا کنون ملحق نشده است . لذا این موارد و همچنین موقعیت جغرافیایی و سطح زندگی و سطوح علمی بالای دانشگاه ها سبب شده است تا سیل عظیمی از دانشجویان به فکر بورسیه تحصیلی در دانمارک باشند .

تحصیل در دانمارک به صورت به صورت رایگان نیست و تنها افرادی که تابعیت کشور های عضو اتحادیه اروپا و سوئیس را دارند می توانند به صورت رایگان تحصیل نمایند ، و اما در مورد دانشجویان بین المللی که خواستار تحصیل در دانمارک هستند تقریباً ۶۰۰۰ تا ۱۶۰۰۰ یورو باید در سال پرداخت نماید . یکی از بورسیه تحصیلی در دانمارک متعلق به دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا و پژوهشگران بین المللی است که در رشته های خاصی از جمله طراحی ، معماری ، تحقیقات زیست محیطی خواستار تحصیل هستند که باید در این کشور به زبان دانمارکی تحصیل شود و تنها از چند کشور مصر ، روسیه ، چین و ژاپن امکان اخذ بورسیه تحصیلی در دانمارک است و این بورسیه به جهت ترویج زبان رسمی کشور دانمارک است .

یکی دیگر از بورسیه تحصیلی در دانمارک در دانشگاه IT کپنهاگ ارائه می شود . این بورسیه از طرف دولت و دانشگاه کپنهاگ مشترکاً اهدا خواهد شد . این بورسیه به صورت کامل تمام هزینه های تحصیل شما را ساپورت خواهد کرد و این بورسیه تقریباً مقداری از هزینه های زندگی دانشجویان را نیز ساپورت خواهد کرد . این امکان نیز وجود دارد که افراد در برنامه مطالعاتی UCN ثبت نام کنند و در این سازمان کمک هزینه تحصیلی به افراد می دهد . این سازمان به این صورت است که تقریباً ۳۰ تا ۵۰ درصد هزینه های زندگی دانشجویان را پرداخت می کند . این بورسیه به صورت ماهیانه به افراد تعلق می گیرد .

دانشگاه Roskilde یکی از دانشگاه هایی است که به دانشجویان بورسیه تحصیلی در دانمارک اهدا خواهد کرد ، لذا این بورسیه نیز به صورت ماهیانه به دانشجویان اهدا خواهد شد ، لذا این بورسیه به دانشجویان زمانی که اهدا می شود که تقریباً هزینه های زندگی افراد را ساپورت خواهد کرد و نکته حائز اهمیت این بورسیه تحصیلی در دانمارک به این صورت است که تنها به دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا تعلق می گیرد و به دانشجویان مقطع کارشناسی اهدا نخواهد شد . این بورسیه مبلغ ۷۸۰۰ کرن دانمارک پرداخت خواهد کرد .

بورسیه تحصیلی در دانمارک به این نحو است که باید در نظر داشته باشید که این بورسیه به دانشجویان کارشناسی اهدا نخواهد شد . لذا باید در نظر داشته باشید که در مقطع لیسانس در دانشگاه های دانمارک امکان اخذ بورسیه تحصیلی امکان پذیر نیست و باید در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا برای رشته های خاص اقدام کرد .

مدارک مورد نیاز جهت اخذ بورسیه تحصیلی در دانمارک :

  1. مدرک زبان مورد نیاز دانشگاه ( آیلتس ۶٫۵ و ۷ به بالا )
  2. مدارک تحصیلی قبلی به انضمام ریز نمرات
  3. تائیده از اساتید دانشگاه مقصد و تائید موضوع تز دکترا
  4. انگیزه نامه معتبر
  5. رزومه علمی فوق العاده ( مقالات بین المللی ، تالیف کتاب و … )
  6. سابقه کار مرتبط

زمان ارسال مدارک جهت اخذ بورسیه تحصیلی در دانمارک در ماه سپنامبر و اکتبر و آپریل است . لذا باید در زمانی که دانشگاه اعلام  می کند در این مقطع زمانی تمامی مدارک مورد نظر را به صورت کامل آپلود نماید . در پایان شایان ذکر است که همانطور که مستحضر هستید اخذ بورسیه تحصیلی در دانمارک نیازمند رزومه درخشان علمی و مدارکی همچون مقالات بین المللی و مدرک زبان با نمره نسبتا بالا است. دانشجویانی که قصد تحصیل در دانمارک در مقطع کارشناسی ارشد را دارند شانس پایین تری برای اخذ بورسیه تحصیلی در دانمارک را دارند البته این امر برای دانشجویان با رزومه خوب غیر ممکن نیست اما به طور کلی دانشجویان مقطع دکترا به دلیل اینکه رزومه علمی بهتری دارند شانس بالاتری برای اخذ بورسیه دارند. توصیه می شود جهت انجام اقدامات اخذ پذیرش و بورسیه تحصیلی در دانمارک با مشاورین و وکیل مهاجرتی با تجربه در این زمینه مشورت نمایید زیرا تعداد درخواست ها برای اخذ بورسیه تحصیلی در دانمارک بسیار زیاد است و رعایت نکات کلیدی در این زمینه شانس بیشتری به شما خواهد داد.

کار در دانمارک ، سرمایه گذاری در دانمارک ، تحصیل در دانمارک ، ازدواج در دانمارک ، ویزای توریستی در دانمارک ، تولد فرزند در دانمارک و پناهندکی در دانمارک طرق مهاجرتی مهاجرت به دانمارک است و باید بدانید تمام قوانین مهاجرتی اخد اقامت دانمارک را باید از وکیل مهاجرتی کسب اطلاعات کنید و باید اخذ بورسیه تحصیلی در دانمارک را در کنار این موارد بررسی کرد .

نگارنده : رضا شریفی

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *