بورسیه تحصیلی در ایرلند

بورسیه تحصیلی در ایرلند

بورسیه تحصیلی در ایرلند یکی از مزیت های تحصیل در ایرلند است که دانشجویان زیادی را به تحصیل در این کشور ترغیب می نماید. به واسطه طرح های مختلف بورسیه تحصیلی در ایرلند دانشجویانی که قصد تحصیل در کشورهای انگلیسی زبان با هزینه پایین را دارند می توانند در این کشور مشغول به تحصیل شوند. اخذ بورسیه تحصیلی در ایرلند دارای مراحل قانونی مشخصی است که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت. علاوه بر این، انواع بورسیه تحصیلی در ایرلند و مقدار کمک هزینه ای که در هر یک از این طرح ها به دانشجویان بین المللی اختصاص می یابد برای شما معرفی و تشریح خواهد شد. مدارک و شرایط مورد نیاز برای اخذ هر یک از انواع بورسیه تحصیلی در ایرلند نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. چنانچه شما نیز متقاضی مهاجرت به ایرلند از طریق تحصیل هستید با مراجعه به وکیل مهاجرت به ایرلند و اخذ اطلاعات تخصصی در حوزه مهاجرت تحصیلی از فرایند اخذ بورسیه تحصیلی در ایرلند نیز آگاهی لازم را کسب و در صورت نیاز اقدام صورت دهید. در ادامه بورسیه تحصیلی در ایرلند را بررسی و انواع آن را ذکر خواهیم نمود.

تحصیل در ایرلند بواسطه نزدیکی نظام آموزشی این کشور به نظام آموزشی انگلستان و سطح بالای آموزش در این کشور مقصد بسیاری از دانشجویان بین المللی است. هزینه های تحصیل در ایرلند به نسبت انگلستان پایین و به نسبت اتحادیه اروپا بالاست و از این رو دانشجویانی که قصد دارند در ایرلند تحصیل کنند مایل به استفاده از بورسیه های تحصیلی این کشور هستند. هزینه های تحصیل در دانشگاه های ایرلند به طور میانگین و بسته به نوع و رتبه دانشگاه از ۷ تا ۳۰ هزار پوند می باشد که با استفاده از بورسیه بخش قابل توجهی از آن حذف می شود. به دانشجویان متقاضی تحصیل در ایرلند توصیه می شود درخواست خود را ۸ تا ۱۲ ماه پیش از شروع دوره تحصیلی ارائه کنند. مهلت درخواست بورس تحصیلی در میان موسسات مختلف متفاوت است. دولت ایرلند و انجمن ایرلندی دانشگاه با طرح ارائه کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان هندی فرصتی برای دنبال مطالعات آنها را در ایرلند با ۱۰ هزار پوند برای هزینه های زندگی و شهریه کامل اعلام کرده اند.

دانشجویان می توانند زمانی که پیشنهاد پذیرش از یک دانشگاه ایرلندی برای زمان کامل آموزش کارشناسی ارشد دریافت کردند یک بار برای این بورس تحصیلی ایرلند اقدام کنند. ایرلند جذب دانشجویان بین المللی و می خواهد برای افزایش دانشجویان بین المللی در ایرلند از خارج از اتحادیه اروپا به ۲۵۵۰۰ سال ۲۰۱۵٫ مشخص شده است که هند نقش مهمی در این و در علاوه بر این به کمک هزینه تحصیلی به طور کامل تامین بسیاری از دانشگاه های بازی می باشد ارائه کمک هزینه تحصیلی جذاب برای کمک به دانشجویان هند به دنبال یک مطالعه در خارج از کشور تجربه در ایرلند. تماس با ما و ما به شما اطلاعات کامل در روند بورس تحصیلی ایرلند فراهم می کند. ایرلند در پی جذب دانشجویان بین المللی است و از سال ۲۰۱۵ می خواهد شمار دانشجویان بین المللی که از خارج از اتحادیه اروپا به ایرلند می آیند را به ۲۵۵۰۰ افزایش دهد.

شمار بورسیه های تحصیلی در ایرلند در مقطع کارشناسی ۱۵ بورسیه و برای کارشناسی ارشد ۱۱ بورسیه کامل به ارزش مجموع ۲۹۰۰۰۰ دلار می باشد بعلاوه هزینه های پرواز و اسکان سالیانه دو دانشجوی خارجی  نیز به آنها ارائه می شود. بورسیه تحصیلی کامل کل شهریه های یک ترم کارشناسی یا دکترا یا یک سال فوق لیسانس را شامل می شود. البته هزینه های خوابگاه، خورد و خوراک، کتب درسی و سایر هزینه های جانبی مشمول این قاعده نخواهد بود.

معرفی معروف ترین بورسیه های کشور ایرلند

  • مدرسه حقوق ترینیتی یکی از ۱۰۰ مدرسه تخصصی حقوق در جهان که برای دانشجویان فرصت تحصیل در کارشناسی ارشد رشته حقوق را فراهم می سازد با ارائه بورسیه ۵۰۰۰ یورویی بخش عمده ای از هزینه های تحصیل و زندگی شخص را کاهش می دهد. دانشجویان از تمامی کشورهای جهان می توانند برای اخذ این بورسیه اقدام نمایند. مهلت درخواست برای این بوررسیه تا اول آگوست سال جاری است. داشتن مدرک زبان آیلتس با نمره ۶٫۵ نیز از دیگر ملزومات اخذ این بورسیه است.
  • موسسه فناوری کورک به دانشجویان تبعه ایرلند که در مقطع دکتری تحصیل می کنند بر اساس پژوهش رقابتی بورسیه ارائه می کند. رشته های مورد نظر عبارتند از ارتباطات و فناوری اطلاعات، صنایع دریایی، انرژی و محیط زیست پایدار، بهداشت و ورزش، هنرهای خلاقانه و چندرسانه ای، آموزش و پرورش و کارآفرینی ونوآوری. ارزش این بورسیه که شامل هزینه های تحصیل و زندگی و مخارج جانبی است مجموعا به مبلغ ۱۸۴۵۵ یورو خواهد بود. مهلت درخواست این بورسیه ۳۱ مارس ۲۰۱۷ می باشد.
  • موسسه فناوری دوبلین ۶۰ ظرفیت برای طرح بورسیه تحصیلی صد سالگی دانشگاه به دانشجویان بین المللی مقطع کارشناسی ارشد ارائه می کند. دانشجویان باید حداقل مدرک آیلتس ۵ داشته باشند. این بورسیه در چهار کالج هنر و توریسم، بیزینس، مهندسی و محیط زیست و علوم بهداشتی ارائه می شود و تا نیمی از هزینه های تحصیل در دانشگاه را پوشش می دهد. مهلت درخواست بورسیه تا ۱۹ می ۲۰۱۷ می باشد.
  • کالج ترینیتی دوبلین از دانشجویان کارشناسی (غیر از پزشکی و دندانپزشکی) در سراسر جهان دعوت به تحصیل همراه با استفاده از بورسیه این کالج می نماید. هر بورسیه تحصیلی به مبلغ ۵۰۰۰ یورو خواهد بود که بخش عمده هزینه شهریه سال اول دانشجو را کاهش می دهد. دانشجویان باید مدرک زبان انگلیسی آیلتس ۶٫۵ ارائه کنند. مهلت درخواست بورسیه ۳۱ مارس سال جاری می باشد.
  • مدرسه بیزینس ترینیتی برگزار کننده دوره های کارشناسی بیزینس همراه با بورسیه به ارزش بین ۵ تا ۲۵ هزار یورو در سال است. دانشجوی متقاضی باید مدارک دوره تحصیلی قبل یعنی دبیرستان و پیش دانشگاهی را ارائه نماید علاوه بر این مدرک زبان آیلتس ۶٫۵ از الزامات پذیرش در دانشگاه و اخذ بورسیه تحصیلی است. مهلت درخواست بورسیه ۳۱ مارس سال جاری می باشد.
  • دانشگاه ملی ایرلند گالوی نیز جزو برترین دانشگاه های جهان و همچنین دانشگاه هایی است که به دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد بورسیه اعطا می کند. دانشجویان دانشگاه ملی ایرلند تا سقف ۲۷۵۰ یورو می توانند از این بورسیه استفاده کنند. داشتن آیلتس ۶٫۵ یا معادل آن از الزاماتی است که متقاضی باید ارائه کند. برای حصول اطلاع از ظرفیت و تاریخ اقدام برای اخذ بورسیه می بایست از واحد اطلاعات دانشگاه پیگیری نمایید.
  • دانشگاه بردفورد برای دانشجویان اتحادیه سلطنتی بریتانیا و اتحادیه اروپا که در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل می کنند امکان استفاده از بورسیه در نظر گرفته است. میزان بورسیه ۵۰۰ پوند است . مهلت درخواست این بورسیه تا پایان جولای ۲۰۱۷ است.

شاخص ترین طرح های بورسیه تحصیلی در ایرلند را بررسی نمودیم. همانگونه که مستحضرید اخذ بورسیه به طور اغلب بعد از پذیرش از دانشگاه اتفاق می افتد از این رو توصیه می شود برای آگاهی از نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های ایرلند و اقدام برای بورسیه تحصیلی در ایرلند به وکیل مهاجرت و کارشناس متخصص این حوزه مراجعه فرمایید و ضمن اخذ مشورت در مورد هزینه های تحصیل و زندگی در ایرلند در مورد سایر طرق مهاجرت مثل مهاجرت کاری به ایرلند یا سرمایه گذاری در ایرلند نیز اطلاعات کاربردی اخذ نمایید.

نگارنده: فرشاد پورآذر

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *