تحصیل در رشته دندان پزشکی در کشور اسپانیا

1

اگر میخواهید در یکی از زیباترین و خوش آب  و هواترین کشورهای اروپا تحصیل کنید ما کشور اسپانیا رو به شما پیشنهاد میدهیم.اگر تمایل به تحصیل دندانپزشکی در اروپا دارید کشور اسپانیا مقصد خوبی برای شماست. آیا میدانید تعداد زیادی از دانشگاههای اسپانیا مورد تایید وزارت بهداشت ایران است ؟

درباره ی کشور اسپانیا:

2

اسپانیا جزو پر جاذبه ترین مناطق توریستی جهان است .اسپانیا جزو شبه جزیره ایبری و در غربی ترین نقطه ی قاره اروپا قرار گرفته است.کشور اسپانیا علاوه بر خو د این کشور  شامل جزایر بالئارس در دریای مدیترانه، جزایر قناری در سواحل آفریقایی اقیانوس اطلس، دو شهر سبته و ملیله در آفریقای شمالی و تعداد زیادی جزیره مسکونی و غیر مسکونی دیگرمانند آلبوران، شافاریناس، آلوزماس و ولز د لا گومرا می باشد.با مساحت نزدیک به ۵۰۵۹۹۲ کیلومتر مربع، اسپانیا مقداری بزرگتر از ترکمنستان و از لحاظ وسعت دومین کشور بزرگ اروپای غربی ودر کل پنجمین کشور بزرگ اروپاست.

اسپانیا کشور بسیار زیبایی در جنوب غربی اروپا و پایتخت اسپانیا مادرید جزء دیدنی ترین شهرهای توریستی  است ، بارسلونا دومین شهر بزرگ اسپانیا یکی از جذابترین شهرهای زیبا و تاریختی میباشد.اسپانیا از شمال با فرانسه و آندرا ، اسپانیا از غرب با پرتغال ، اسپانیا از جنوب با جبل الطارق و مراکش هم مرز میباشد .

فرهنگ و سبک زندگی در کشور اسپانیا:

همانطور که در عکس بالا مشاهده میشود میتوان فرهنگ و زندگی مردم در کشور اسپانیا را در چند کلمه خلاصه کرد:

سرزمین ماتادورها:

3

سرزمین کلیساهای زیبا:

4

سرزمین ساگرادا فامیلیا:

 5

سرزمین سالسا:

6

سرزمین ساحل های زیبا:

7

سرزمین فستیوال گوجه فرهنگی:

8

سرزمین فوتبال:

9

سرزمین معماری اسلامی:

10

 

تحصیل در سرزمین زیبای اسپانیا:

.امکان تحصیل با هزینه بسیار کم و داشتن زیر ساختهای تحصیلی و آموزشی بسیار قوی ،  و هوای بی نظیر دانشجویان بیشماری را از سراسر جهان با اسپانیا میکشاند ، اکثر دانشگاههای اسپانیا به زبان اسپانیایی است اما بسیاری از آنها دوره هایی به انگلیسی و فرانسوی نیز ارایه میدهند .اسپانیا با داشتن دانشگاههای معتبر در شهرهای بزرگ و تاریخی خود دانشجویان خارجی بسیاری را در خود جای داده . دانشگاههای اسپانیا با داشتن رنک  جهانی زیر ۵۵۰ و و هزینه های زندگی و تحصیل پایین در مقایسه با کشورهایی نظیر آمریکا .کانادا و انگلستان و استرالیا و تعداد بیشماری از کشورهای اروپایی کشور ایده الی برای دانشجویان است .

هزینه زندگی در اسپانیا:

هزینه زندگی در اسپانیا در شهرهای نظیر مادرید و بارسلونا با اینکه شهرهای بزرگ و زیبا و توریستی هستند و امکانات فوق العاده ای دارند بسیار پایین است ، امکان کار دانشجویی در اسپانیا بصورت پاره وقت مقدور میباشد .دانشجویان میتوانند در هفته ۲۰ ساعت کار کنند و در ایام تعطیلات دانشگاه ها میتوانند کار استاندارد تمام وقت انجام دهند.کار نیمه وقت مانند دیگر کشورهای اروپایی ۲۰ ساعت در هفته و کار فول تایم ۴۴ ساعت در هفته میباشد.

رشته ی دندان پزشکی در اسپانیا:

دندان پزشکی یکی از رشته های بسیار مهم در گروه علوم پزشکی میباشد که در کل به بیماری ها و ایرادات دهانی و دندانی میپردازد.گرایش های ایمپلنتولوژی و جراحی محبوب ترین و بهترین گرایش در زمینه ی دندان پزشکی هستند.

در کشور اسپانیا قسمت عمده ی تحصیلات د ر رشته ی دندان پزشکی در مقطع لیسانس به ۳  قسمت پرطرفدار  تقسیم میشوند.قسمت اول مقطع لیسانس در دانشگاه والنسیا است.که به موضوعات دندان پزشکی، فک، لثه و بیماری های دهانی و دندانی میپردازد.این دوره ی ۶۰ ماهه معمولا در ماه های سپتامبر و ژانویه آغاز میشود.

دومین قسمت پرطرفدار تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه کاتالونیا است که به زبان انگلیسی تدریس میشود و هزینه ی ۱۳۲۹۰ یورو در سال را در بر دارد و طول دوره ۶۰ ماه است.

قسمت سوم کورس دندان پزشکی در دانشگاه بارسلوناست که همانند دوره های قبل ۶۰ ماهه میباشد و هم به زبان انگلیسی و هم اسپانیای ارایه میشود.

برای تحصیل پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی در اسپانیا مدرک پیش دانشگاهی در رشته های ریاضی فیزیک یا تجربی مورد نیاز است و متقاضیان تا ز یر  سن ۲۲ سال امکان تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی و داروسازی در اسپانیا دارند ، تحصیل دندانپزشکی در اسپانیا به زبان اسپانیایی میباشد و داوطلب باید در آزمون زبان اسپانیایی dele نمره قابل قبولی بیاوردو سپس در آزمون ورودی دندانپزشکی یا پزشکی شرکت کند و بعد از قبولی دوره ۵ ساله دندانپزشکی را سپری کند .

دانشگاههای خصوصی اسپانیا امکان تحصیل به زبان انگلیسی را برای متقاضیان فراهم کرده است بدین ترتیب که ۳ سال اول به زبان انگلیسی و ۲ سال آخر که بالینی میباشد به زبان اسپانیایی است ، لازم به ذکر است است که دانشگاههای خصوصی اسپانیا مورد تایید اتحادیه اروپا ، امریکا و کانادا میباشد ، هزینه های تحصیل دندانپزشکی در اسپانیا به زبان انگلیسی ۱۲ هزار یورو میباشد .

بارسلونا دومین شهر پر جمعیت و مهم اسپانیا در منطقه کاتالونیا  است . بارسلونا از بنادر مهم اروپا در دریای مدیترانه می باشد . بارسلونا قلب موسیقی زنده اروپاست . بارسلونا یک شهر اروپایی بی نظیر با خیابانهای پر از توریست و مراکز تاریخی و تفریحی و کافه های بی شمار است .۹

از جمله دانشگاههای اسپانیا که دندانپزشکی ارائه میدهد دانشگاه بارسلونا است .

11

دانشگاه بارسلونا  University of Barcelona :

بزرگترین دانشگاه دولتی در ایالت کاتالونیا می باشد .

دانشگاه UB دارای ۱۹ دانشکده و ۵ زیر مجموعه می باشد ، دانشکده ها شامل زیست ، شیمی ، دندانپزشکی ، پزشکی ، بازرگانی و اقتصاد ، هنرهای زیبا ، تاریخ و جغرافی ، زمین شناسی ، حقوق ، کتابداری ، ریاضیات ، دارو سازی ، پرستاری ، زبان شناسی ، فلسفه ، فیزیک ، روانشناسی و تربیت معلم است .دانشگاه بارسلونا رتبه ۱۶۶ دانشگاههای جهان عضور گروا combira  که در واقع مجموعه ای از دانشگاههای معتبر و قدیمی اروپاست و همینطور LEUR  دانشگاههای پژوهشی ، انجمن دانشگاههای اروپا می باشد .

دانشگاه بارسلونا دارای ۷۵ رشته در مقطع لیسانس ، ۳۵۳ رشته در مقطع فوق لیسانس و۹۶ رشته در مقطع دکترا می باشد . طبق رده بندی نشریه Qs  دانشگاه UB   بهترین دانشگاه اسپانیا اعلام شده است .

12

 

13

 

Universitat  Autonoma de Barselona       دانشگاه اتونوما

در سال ۱۹۶۸ تاسیس شد و رتبه ۱۶۰ جهان را داد و نماینده سوم اسپانیا در سطح جهانی است .

14

 

دانشگاه کامپلوتس مادرید  University complutense madrid

قدیمی ترین دانشگاه اسپانیا که از قدیمی ترین دانشگاههای جهان  است ، دانشگاه کامپلوتنس مادرید در رتبه ۲۲۶ جهان قرار دارد و در دندانپزشکی جزو ۵۰ دانشگاه برتر جهان است .

15

 

دانشگاه مستقل مادرید Universidad Autonoma de Madrid

دانشگاه مستقل مادرید از بهترین دانشگاههای اسپانیا است که در سال ۱۹۶۸تاسیس شده است ، که شامل دانشکده های فلسفه و هنر ، حقوق ، اقتصاد ، مدیریت بازرگانی ، علوم ، پزشکی ، روانشناسی و پلی تکنیک  است.

16

دانشگاه والنسیا Universidade de valencia

شهر والنسیا با جمعیت ۸۰۹۰۰۰    نفر سومین شهر بزرگ اسپانیا بعد از مادرید و بارسلونا می باشد و در واقع یکی از مراکز تاریخی بزرگ اسپانیا است

17

دانشگاه گرانادا

از بهترین شهرهای اسپانیا برای ادامه تحصیل شهر گرانادای اسپانیا است .۱۳ درصد دانشجویان دانشگاه گرانادا خارجی هستند . دانشگاه گرانادا با ۸۰۰ موسسه آموزش عالی در دنیا تفاهمنامه دارد . شهر گرانادا برای زندگی دانشجویی مقرون به صرفه است .

دانشگاههاي مورد تاييد وزارت بهداشت  درکشور اسپانيا:

  • دانشگاه دولتي بارسلو نا
  • ، دانشگاه گرانادا
  • ، دانشگاه کامپلوتنس مادريد
  • ، دانشگاه اتونوما مادريد
  • دانشگاه والنسيا

وضعیت ویزای همراه و اقامت دایم پس از اتمام تحصیل در کشور اسپانیا:

وضعیت صدور  ویزای همراه درسفارت اسپانیا مناسب نیست.و مسر و فرزندان  شخص متقاضی نمیتواند از ابتدا همراه او وارد کشور اسپانیا شوند.بنا بر این پیشنهاد این است که ابتدا شخص متقاضی پروسه ی پذیرش و ویزای خود را به اتمام برساند و پس از اینکه به کشور اسپانیا رسید و در آنجا سکونت گزیده وآدرس به نام خود ثبت نمود به اداره ی مهاجرت مراجعه کرده و برای همسر و یا فرزندان خود تقاضای ویزای همراه و پیوستن به خانواده نماید.و یا اینکه برای همسر خود جداگانه پذیرش دانشگاهی اخذ نموده و برای ویزای دانشجویی او اقدام نماید.دومین نکته مربوط به اخذ اقامت دایم است.اسپانیا جزو کشورهایی است که به راحتی اقامت دایم به خارجی ها اعطا نمیکند.راه اول برای دانشجویان این است که باید پروسه ی تحصیل خود را طولانی نمایند و تا ۶ الی ۱۰ سال تحصیل کنند و یا اینکه پس از اتمام تحصیلات کار استاندارد تمام وقت پیدا کنند و ویزای خود را از تحصیلی به ویزای کاری تغییر دهند و پس از مدت ۳ سال کار اقامت دایم اخذ نمایند.

نکته آخر:

برای اخذ پذیرش و ویزای کشور زیبای اسپانیا حتما از وکلای رسمی مهاجرت و موسسات حقوقی معتبر کمک بگیرید.موسسات حقوقی و مهاجرتی معتبر پروسه ی اخذ پذیرش و ویزای شما را تسریع نموده و بعد از اخذ ویزا نیز خدماتی مانند ترنسفر فرودگاهی، ثبت نام ثانویه، باز کردن حساب بانکی ، اجاره ی منزل و…را به شما ارایه مینمایند.

 

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *