تحصیل در چین

تحصیل در چین، تحصیل در دانشگاه های چین، تحصیل به زبان انگلیسی در چین، هزینه های تحصیل در چین

 

همانطور که میدانید تحصیل در کشور های دیگر یکی از انتخاب های افراد برای ورود به کشور ها می باشد.

راه های بسیار زیادی برای ورود به کشور چین وجود دارد که شما عزیزان میتوانید انتخاب نمایید. از بین راه های مهاجرت می توان راه های مهاجرت تحصیلی به چین، مهاجرت کاری به چین، مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به چین و انواع دیگر که شما عزیزان می توانید اقدام کنید.

ما در این مقاله می خواهیم برای شما در رابطه با تحصیل در کشور چین توضیح دهیم. همانطور که میدانید برای ورود به کشور چین باید از شرایط خاصی برخوردار باشید تا بتوانید برای تحصیل اقدام نمایید.

1

کشور چین به علت موقعیت های برتر اقتصادی پیشرفت های زیادی داشته است و این موضوع موجب می شود تا افراد زیادی تمایل به تحصیل در کشور چین را داشته باشند.

بهتر است بدانید کشور چین دانشگاه، مراکز آموزش عالی و کالج های بسیار زیادی دارد که شما عزیزان می توانید با ورود به این دانشگاه ها ادامه تحصیل دهید البته باید در نظر داشته باشید برای ورود به کشور چین، تنها پذیرش از دانشگاه ها کفایت نمی کند بلکه شما باید در نظر داشته باشید دانشگاهی که اقدام میکنید و مورد نظر شماست باید دانشگاه کاملا معتبر باشد تا بتوانید برای اخذ ویزا اقدام نمایید.

در نظر داشته باشید وزارت علوم حدود ۱۸۰ دانشگاه در کشور چین را تایید میکند. در نتیجه در نظر داشته باشید دانشگاهی را که انتخاب میکنید کاملا معتبر و قانونی باشد تا با مشکلاتی نظیر اخذ ویزا، انتخاب دانشگاه های دیگر در مقاطع بالاتر و همچنین انتقال پیدا کردن از دانشگاه های این کشور به کشورهای دیگر دچار مشکل نشوید.

تحصیل در مقاطع مختلف در کشور چین امکان پذیر می باشد و شما عزیزان می توانید برحسب شرایط مورد نیاز مقطع تحصیلی خود را انتخاب نمایید.

کلیات تحصیل در کشور چین:

دانشجویان در مقاطع مختلف در کشور چین همواره اجازه کار پاره وقت دارند اما باید در نظر داشته باشید که دانشجو در کدام مقطع مشغول به کار می باشد. دانشجویان در مقاطع پایین تر در آمد کافی و مناسبی را نخواهند داشت به همین دلیل در ابتدا باید از طریق تامین از سمت خانواده هزینه های خود را تامین کنند.

امکان اخذ خوابگاه برای دانشجویان در تمامی مقاطع امکان پذیر می باشد البته با توجه به شرایط و میزان پذیرش دانشگاه، بهتر است بدانید اخذ خوابگاه های متاهلی برای دانشجویان امکان پذیر می باشد.

شروع ترم های دانشگاهی در کشور چین، در ماه های شهریور و اسفند ماه می باشد. و دانشجویان باید قبل از شروع ترم اقدام به اخذ پذیرش نمایند.

هزینه های زندگی در کشور چین به طور میانگین در شهرهای بزرگ حدود ۹۰۰۰ دلار به بالا می باشد و در شهرهای کوچک حدود ۷۰۰۰ دلار می باشد. این هزینه ها کاملا متغیر می باشد. افراد در مکان ها و شرایط متفاوت، هزینه های متفاوتی را خواهند داشت.

2

در برخی موارد امکان بورسیه در دانشگاه های چین وجو دارد اما کار ساده ای نیست و شرایط بسیار سختی را در بر خواهد داشت.

در کشور چین دو نوع دانشگاه وجود دارد دانشگاه های دولتی و دانشگاه های خصوصی که هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی چین بسیار ارزانتر از دانشگاه های خصوصی است و اکثر افراد تمایل دارند در دانشگاه های دولتی مشغول به تحصیل شوند.

امکان تحصیل برای دانشجویان به زبان انگلیسی وجود دارد همواره افراد می توانند در کنار زبان چینی برای تحصیل زبان انگلیسی را انتخاب نمایند. دانشجوبان برای ادامه تحصیل به زبان انگلیسی باید ایلتس ۶ به بالا را اخذ نمایند.

دانشجویانی که به زبان انگلیسی تحصیل می نمایند، دانشگاه این امکان را برای دانشجویان فراهم کرده است تا بتوانند زبان چینی را در کنار تحصیل ادامه دهند تا در کشور با مشکل مواجه نشوند.

همانطور که می دانید کشور چین یکی از پرجمعیت ترین کشورها می باشد و دانشجویانی که کشور چین را برای ادامه تحصیل انتخاب می کنند باید در نظر داشته باشند کشور چین می تواند آنها را برای زندگی در محیط های شلوغ اماده کند.

کشور چین از لحاظ اب و هوا از شرایط خوبی برخوردار است و دانشجویان تنوع آب و هوا را در شکور چین احساس خواهند کرد.

شرکت های معتبر و زیادی در کشور چین مشغول به کار هستند و دانشجویان خارجی می توانند در صورت توانایی و هچنین تحصیلات عالی نظر کارفرمایان را در این شرکت ها جلب نمایند و مشغول به کار شوند.

تحصیل در مقطع لیسانس در کشور چین کار ساده ای نیست. همانطور که می دانید تحصیل در مقطع لیسانس در اکثر کشورها به زبان خود آن کشور می باشد. بهنتر است بدانید تحصیل در مقطع لیسانس در کشور چین، به زبان چینی می باشد.

افرادی که از رده سنی زیر ۲۵ برخوردار هستند می توانند وارد مقطع لیسانس در کشور چین بشوند و ادامه تحصیل دهند.

افراد بیشتر از مقاطع لیسانس به بالا کشور چین را انتخاب می کنند و دانشگاه های بیشتری به زبان انگلیسی در مقاطع فوق لیسانس و دکترا وجود دارد.

تحصیل در مقطع لیسانس در کشور چین چهار ساله، در مقطع فوق لیسانس ۲ ساله و در مقطع دکترا بین ۳ تا ۴ سال می باشد.

شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با موسسه ما تماس حاصل نمایید و از مشائره رایگان تلفنی استفاده نمایید

1 پاسخ دادن

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *