تحصیل در مالزی

تحصیل در مالزی :

آیا شما علاقه مند به تحصیل در مالزی هستید و اطلاعاتی در زمینه ی مهاجرت به مالزی ندارید ؟ هم اکنون با ما همراه باشید .ما با اطلاعات کافی در این زمینه شما را یاری مینماییم تا بهتر درباره ی آینده ی خود تصمیم گیری کنید و بهترین راه ممکن را انتخاب کرده و سپس تصمیم گیری نمایید.

درباره ی مالزی :

مالزی کشوری است در جنوب شرقی آسیا که پایتخت ان شهر بسیار زیبای کوالالامپور میباشد. مالزی کشوری چند دینی است که دین اسلام را به عنوان دین رسمی خود انتخاب کرده و ملت های مختلفی در آن زندگی میکنند . از جمله قومیت های هندی ، تلیلندی ، چینی و ….

مردم در این کشور به زبانهای گوناگونی صحبت میکنند و مهم ترین زبان آن انگلیسی میباشد. این کشور دارای مناظر بسیار زیبای طبیعی بوده و جزء زیباترین کشورها در قاره ی آسیا میباشد.

یادگیری زبان انگلیسی در مالزی :

سالانه تعداد زیادی از افراد مالزی را به قصد یادگیری زبان انگلیسی مقصد خود قرار میدهند.اگر شما هم جزء این افراد هستید و تصمیم به یادگیری زبان انگلیسی در مالزی دارید باید بدانید که شما باید مبلغی معادل ۸۰۰۰ دلار را ماهانه برای یادگیری زبان انگلیسی به این کالج ها پرداخت نمایید.

ادامه ی تحصیل در مالزی :

تحصیل در مالزی به دوره های ابتدایی ، راهنمائی و دبیرستان وبعد از ان دانشگاهی در مقطع لیسانس ، فوق لیسانس و دکترا تقسیم میشود. از انجایی که بیشر افراد قصد ادامه ی تحصیل در دانشگاه های این کشور را دارند باید بگوییم که دانشگاه های بسیاری در مالزی وجود دارند که هزاران دانشجوی ایرانی در انها مشغول به تحصیل هستند.برای مثال میتوان دانشگاه” پوترا “در مالزی را نام برد که میتواند مقصد خوبی برای شما دوست عزیز که قصد ادامه ی تحصیل در مالزی را دارید باشد.

دانشجویان در این کشور امکانات بسزایی دارند.برای مثال با پرداخت ۵۰ دلار در سال میتوانند در این کشور از خدمات درمانی بهره مند شوندو همچنین با پرداخت ۱۵۰ تا ۲۰۰ دلارمیتوانند از خوابگاه های دانشجویی نیز استفاده کنند. بسته به این که شما قصد ادامه ی تحصیل در دانشگاه خصوصی یا دولتی را داشته باشید شرایط شما متفاوت خواهد بود. در مورد دانشگاه های دولتی باید بداید که این دانشگاه ها تخفیف شهریه نداشته و اگر بورسیه ای به ان تعلق بگیرد فقط شامل مقطع دکترا میباشد.

در مورد دانشگاه های خصوصی باید بدانید که گاهی اوقات این دانشگاه ها بسته به ظرفیتی که دارند تخفیف شهریه را ارائه خواهند داد.زیرا گاهی اوقات تعداد دانشجویان به حد نصاب نرسیده و برای اینکه این ظرفیت تکمیل گردد تخفیفی برای دانشگاه لحاظ میشود. در مورد ادامه ی تحصیل درمقطع لیسلنس باید گفت که همانند بسیاری از کشورها دوره ی این مقطع ۴ ساله بوده و سپس وارد مقطع فوق لیسانس میشوید .که در این مقطع یا شما باید در کلاس درس شرکت کرده و در پایان دوره با موفقیت در ازمون آن را پشت سر بگذارید و یا باید در طول ترم به تحقیق پرداخته و با ارائه ی تحقیق خود به اساتید نمره ی لازم را کسب نموده و یا باید نیمی از ترم را به تحقیق پرداخته و نیمی دیگر را در کلاس درس شرکت نمائید و اما اگر شما قصد ادامه ی تحصیل در مقطع دکترا را دارید باید بدانید که داشتن معدل بالا ، داشتن مقالات بین المللی و داشتن پروپوزالی با موضوع مهم و جدید از شروط آن میباشد.

اکنون اگر قصد دارید در دانشگاه های مالزی ادامه ی تحصیل دهید باید به شما بگوییم که هزینه های ان بسته به شهر مورد نظر ،رشته ی تحصیلی شما و مقطع تحصیلی شما متفاوت میباشد. برای مثال در مقطع لیسانس مبلغی معادل ۱۲۰۰۰ دلار و در مقطع فوق لیسانس و دکترا مبلغی معادل ۱۱۰۰۰ دلار را باید برای آن در نظر بگیرید. هم چنین این نکته را مد نظر قرار دهید که شما به عنوان دانشجو در مالزی حق کار کردن ندارید و هزینه های خود را باید از کشور مبدا تامین نمایید. در مورد هزینه های زندگی شما هم باید بگوییم که ماهانه مبلغی معادل ۴۰۰ دلار هزینه ی زندگی شما میباشد. اگر شما جزء دسته ای از افراد هستید که مالزی را به دلیل نزدیک بودن آن به ایران انتخاب کردید باید به شما بگوییم که کشورهای بسیار تاپ اروپایی نیز وجود دارند که هم به ایران نزدیک بوده و هم از نظر هزینه ای با ایران برابر میباشند که شما میتوانید به یکباره از ایران برای ان کشور ها اقدام نمایید. توصیه ای که برای شما دوست عزیز داریم این است که قبل از اینکه هر گونه اقدامی انجام دهید ابتدا اطلاعات کافی را در مورد تمامی کشورها اخذ نموده و با وکلای مجرب در این زمینه به گفتگو بپردازید و از موسسات معتبر در امور مهاجرت برای اقدام نمودن کمک بگیرید.

چرا که امروزه متاسفانه افراد زیادی در زمینه ی مهاجرت به خارج در حال فعالیت هستند و براحتی میتوانند شما را به گمراهی بکشانند.پس اکیدا توصیه مینماییم که اگر تمایل به تحصیل در خارج از کشور دارید حتما با متخصصین این امور که تجربه ی کافی در این زمینه دارند و رزومه ی کاری انها مشهود است فعالیت کنید .

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *