تحصیل رایگان در سوئیس

تحصیل رایگان در سوئیس

همانطور که مطلع هستید مهاجرت راه های گوناگونی دارد ازجمله تحصیل ، کار ،سرمایه گذاری و ثبت شرکت ، ازدواج و تولد . مناسب ترین گزینه جهت امر مهاجرت ، مهاجرت تحصیلی می باشد . یکی از کشورهایی که ممکن است مقصد مهاجرت تحصیلی باشد ، کشور سوئیس است .  مهمترین سوالی  که ممکن است از سوی دانشجوی متقاضی مطرح شود ، این است که آیا تحصیل رایگان در سوئیس وجود دارد ؟  اگرقصد تحصیل رایگان در سوئیس را دارید بهتر است از شرایط آن آگاه باشید . تحصیل رایگان در سوئیس می تواند بسیار مقرون به صرفه برای دانشجو باشد . اگردانشجو بتواند به تحصیل رایگان در سوئیس مشغول شود کافی است که هزینه های زندگی خود را بپردازد . ما در این مقاله سعی داریم شما را از شرایط تحصیل رایگان در سوئیس آشنا سازیم .

تحصیل در سوئیس

با تحصیل در سوئیس دانشجویان ازمهمان نوازی آلمانی ، شور و هیجان ایتالیایی و مواد غذایی فرانسویی بهره مند می شوند . کشور سوئیس یکی از محبوب ترین مقاصد تحصیلی در اروپا برای دانشجویان بین المللی می باشد . همچنین این کشور یکی از ثروتمند ترین کشورهای جهان است . چندین دانشگاه این کشوردر لیست ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان جایگاه ویژه دارند . سوئیس یک کشور محبوب برای دانشجویان بین المللی با توجه به کیفیت زندگی در آن و فرصت های آموزشی بسیار عالی است.  مساحت این کشور کم است اما با این حال ، گزینه های زیادی برای بدست آوردن یک فرصت تحصیلی ، مطالعه و پژوهش در آن وجود دارد .

به طور کلی دو نوع انتخاب جهت مطالعه و تحقیق در کشور سوئیس وجود دارد که عبارتند از :

_ دانشگاه استانی ؛ ده دانشگاه استانی در سراسر ۲۶ استان کشور سوئیس وجود دارد . (منطقه)

_موسسات تکنولوژی فدرال ؛  دو موسسه فن آوری درETH در زوریخ و EPFL در لوزان کشور سوئیس وجود دارد .

زبان تدریس در سوئیس :

سوئیس یک کشور چند زبانه است ، زبان تحصیل  بیشتربرای مقطع  کارشناسی آلمانی، فرانسوی یا ایتالیایی می باشد . با این حال، تعداد دانشگاه ها و موسساتی که به تدریس زبان انگلیسی مشغولند در حال رشد و توسعه  است ،  به ویژه در دانشگاه علوم کاربردی.

شهریه در دانشگاه های سوئیس :

هزینه شهریه در هر سال برای دانشجویان بین المللی درکشور سوئیس  حدود ۶۵۰ تا ۱۰۰۰ فرانک است ، اگر چه این می تواند بسته نوع رشته و مقطع تحصیلی انتخاب شخص متقاضی متفاوت باشد . دریافت بورسیه تحصیلی برای دانشجویان بین المللی بهترین گزینه جهت انتخاب کشور سوئیس جهت تحصیل است . این بورسیه تنها در مقطع دکترا به دانش پژوهان اعطا می شود و شرایط خاصی جهت دریافت آن وجود دارد . اگر چه سوئیس یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیست اما  شهروندان اتحادیه اروپا اجازه تحصیل در این کشوررا دارند . دانشجویان از اتحادیه اروپا ظرف مدت ۱۴ روز پس از ورود به این کشور باید به اداره ثبت مربوط به محل اقامت خود مراجعه نمایند و همچنین مدارک زیر را ارائه دهند :

_گذرنامه معتبر

_اثبات دریافت پذیرش از یکی از دانشگاه های کشور سوئیس

_اثبات شواهدی دال بر تامین هزینه های تحصیل و زندگی

_اثبات آدرس محل زندگی

_بیمه سلامت

محل اقامت دانشجو :

خوابگاه دانشجویی برای دانشجویان دوره کارشناسی درکشور سوئیس ارزان نیست . دو نوع  از مسکن دانشجویی برای متقاضیان تحصیل در کشور سوئیس وجود دارد :

_محل اقامت در دانشگاه ، مثل خوابگاه

_محل اقامت خصوصی – اجاره آپارتمان و یا سوئیت

انتخاب محل اقامت دانشگاه یک راه بسیار خوب و راحت استقرارجهت زندگی دانشجو  است و اغلب در محوطه دانشگاه واقع می باشد . این یک گزینه عالی به ویژه  برای دانشجویان بین المللی است که می خواهند تحصیل را در این کشور آغاز کنند . بعضی از دانشجویان بین المللی که نیاز به حفظ حریم خصوصی دارند ممکن است به دنبال محل اقامت خصوصی به دور از دانشگاه  باشند .

 

هزینه زندگی در سوئیس :

کشور سوئیس دارای هزینه های  نسبتا بالایی برای زندگی در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی است . واحد پول این کشور فرانک سوئیس است . غذا خوردن و الکل درکشور سوئیس بسیار گران قیمت ، به ویژه در مقایسه با کشورهایی مانند فرانسه و اسپانیا است .

مثلا  به عنوان یک هزینه اجاره محل زندگی در خارج از دانشگاه برای دانشجو به شرح زیر می باشد :

آپارتمان ۱ خوبه درمرکزشهر – ۱،۴۰۰fr

آپارتمان ۱ خوابه خارج از مرکز شهر – ۱،۰۰۰fr

آپارتمان ۲ خوبه درمرکزشهر – ۲،۶۰۰fr

آپارتمان ۲ خوابه خارج از مرکز شهر -۲،۰۰۰fr

 

کشورسوئیس تا چه حد امن است؟

سوئیس یکی از امن ترین کشورها در اروپا است . یک دانشجوی بین المللی بسیار نادر است، با جرم و جنایت خشونت آمیز در این کشور روبرو شود. کشورسوئیس یکی از بالاترین نرخ سرانه مالکیت اسلحه در جهان را دارا است ، اما جرم و جنایت اسلحه بسیار کم است. جرم هایی که ممکن است رخ دهد در حد  دزدی و جیب بری است .با این وجود ، دانشجویان همیشه باید اقدامات احتیاطی را انجام دهند .

تحصیل رایگان در سوئیس :

هیچ نوع تحصیل رایگان برای دانشگا ه های سوئیس وجود ندارد . مگر آنکه دانشجویان مقطع دکترا موفق به دریافت بورسیه شوند . حتی دانش پژوهان این مقطع ماهیانه حدود ۲ هزار فرانک حقوق دریافت می کنند . لذا دریافت بورسیه تحصیلی مقطع دکترا در کشور سوئیس بسیار رقابتی می باشد .

 

مدارک لازم جهت دریافت  بورسیه در مقطع دکترا در سوئیس :

_داشتن مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد از دانشگاه های مطرح و معتبر

_مدرک زبان آیلتس حداقل ۶٫۵

_ جلب نظر یک استاد به عنوان راهنمای تحصیلی

_ داشتن مقالات بین المللی و چاپ کتاب

در نهایت از آنچه که در این مقاله ذکر شد می توان این نتیجه را گرفت که ؛ تحصیل رایگان در سوئیس فقط در مقطع دکترا برای دانشجو در صورت داشتن شرایط ویژه لازم به دریافت بورسیه تحصیلی امکان پذیر است . دانشجویانی که در فکر تحصیل رایگان سوئیس هستند بهتر است تحقیقات لازم در مورد کشور هایی مانند اتریش ، آلمان و نروژ را بدست آورند .تحصیل در دانشگاه های این کشور ها تقریبا رایگان می باشد و هزینه های زندگی نیز مقرون به صرفه تر است . با توجه به اینکه دریافت بورسیه مقطع دکترا نیز بسیار رقابتی است تقریبا تحصیل رایگان سوئیس امکان نا پذیر است مگر دانشجوی متقاضی این مقطع ، سطح بسار بالایی داشته باشد .  برای مهاجرت تحصیلی به هر یک از کشورها در سطح جهان بهتر است از طریق موسسه MIE قدام نمایید . این موسسات با  دارا بودن تجارب ارزشمندشان در زمینه امور مهاجرتی که در اختیارتان می گذارند می توانید بهترین انتخاب را برای تصمیم جهت انواع راه های مهاجرت از جمله مهاجرت تحصیلی به سوئیس بگیرید .

نگارنده: علیرضا واقفی

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *