مهاجرت به پرتغال

مهاجرت به پرتغال

راه های مختلفی جهت مهاجرت به پرتغال وجود دارد. در این مقاله سعی و تلاش وکلا و حقوق دانان این است که برای شما عزیزان تمامی راه های مهاجرت به پرتغال را ذکر کنند تا بتوانید تصمیم بگیرید. از جمله راه های مهاجرت به پرتغال، مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری، مهاجرت ثبت شرکت و کار آفرینی، مهاجرت از طریق پناهندگی، مهاجرت از طریق تولد و ازدواج و توریستی می باشد. سوالی که اینجا مطرح می شود این است که ایا تمام شرایط مهاجرت به پرتغال یکسان می باشد؟ شرایط و مدارک مهاجرت به پرتغال چیست؟ در این زمینه از وکلای مهاجرتی و مهاجرت به پرتغال کمک بگیرید.

مهاجرت تحصیلی به پرتغال

در ابتدا برای شما عزیزان در رابطه با تحصیل در پرتغال توضیح خواهیم داد. یکی از راه های مهاجرت به کشور پرتغال ویزای تحصیلی می باشد. در نظر داشته باشید جهت تحصیل در کشور پرتغال افراد می توانند در مقاطع مختلف و رشته های مختلف اقدام نمایند. سن شروع تحصیلی در پرتغال از شش سالگی شروع خواهد شد. افراد بعد از اتمام تحصیل وارد مقاطع تحصیلی در دانشگاه خواهند شد. برای ورود به مقاطع تحصیلی دبیرستان و یا حتی پایین تر، سخت می باشد. اما متقاضی می تواند با ارائه ی مدرک ۱۲ ساله ی دیپلم وارد لیسانس شود. همچنین افرادی که دیپلم و پیش دانشگاهی خود را به اتمام رسانده اند می توانند جهت ورود به پزشکی اقدام نمایند.

طول دوره ی تحصیلی در مقاطع مختلف کاملا متفاوت است. در مقطع لیسانس ۴ سال، فوق لیسانس ۲ سال و دکترا ۳ تا ۵ سال می باشد که افراد در این مقاطع اجازه ی کار هم خواهند داشت. البته اجازه ی کار به این معنا نیست که افراد بتوانند تمام هزینه های خود را تامین نمایند. ممکن ایت با ۲۰ ساعت در هفته بتوانند هزینه های اجاره مسکن را تامین نماید که البته خود این موضوع به افراد در باب اجاره مسکن کمک زیادی خواهد کرد.

مدارک لازم جهت مهاجرت تحصیلی به پرتغال

ارائه ی مدارک هویتی من الجمله: پاسپورت، شناسنامه به همراه ترجمه در کنار کپی از تمام صفحات

ارائه ی مدارک تحصیلی به همراه ریز نمرات و ترجمه

رزومه ی کامل ( ذکر تحصیلات و سابقه ی کاری و … )

زبان تحصیل در مقطع لیسانس بیشتر به زبان پرتغالی است اما در مقطع فوق لیسانس و دکترا بیشتر به زبان انگلیسی است و افراد می توانند ادامه ی تحصیل در مقاطع فوق لیسانس و دکترا را به زبان انگلیسی در رشته های زیادی طی نمایند.

مهاجرت کاری به پرتغال

همانطور که می دانید برای هر کشور قانون و شرایط خاصی جهت مهاجرت کاری وجود دارد. کشور پرتغال هم از جمله کشورهایی است که افراد می توانند وارد بازار کار شوند. اما با توجه به اینک کشور پرتغال از جمله کشور های عضو شینگن می باشد قانون خاصی را به همراه خواهد داشت که در ادامه برای شما عزیزان توضیح داده خواهد شد. ممکن است فرد از کشور پرتغال فردی را به عنوان کارفرما داشته باشد. نظر افراد بسیار زیادی این است که افراد می توانند مستقیم در مجموعه مورد نظر مشغول به کار شوند. اما این موضوع کاملا اشتباه است. بلکه کارفرما باید در ابتدا شغل مورد نظر را به مدت ۳ ماه در کشور آگهی نماید در صورتی که فرد مورد نظر پیدا نشد، باید این شغل به مدت ۳ ماه در اتحادیه اروپا آگهی شود. در صورت ارائه ی آگهی و پیدا نشدن فرد مورد نظر، متقاضی می تواند وارد پروسه ی کار در کشور پرتغال شود.

افرادی که به عنوان ویزای کار وارد کشور می شوند می توانند به صورت تمام وقت در کشور مشغول به کار شوند و حقوق خوبی را دریافت نمایند. متقاضی می تواند با ۳ سال کار به صورت مستمر و تمام وقت، همچنین پرداخت مالیات جهت اقاما دائم اقدام نماید همچنین با ۵ سال کار و پرداخت مالیات جهت تابعیت اقدام نماید. همچنین یکی از راه های اخذ ویزای کاری، ادامه ی تحصیل می باشد. افراد می توانند جهت ادامه تحصیل و کار به صورت پاره وقت اقدام نمایند. اما ممکن است فرد بعد از اتمام تحصیل جهت کار به صورت تمام وقت اقدام نماید که این موضوع هم موجب اقامت و کسب تابعیت خواهد شد.

مهاجرت از طریق ثبت شرکت و کار آفرینی در پرتغال

اگر قصد مهاجرت به کشور پرتغال را دارید بهتر است در ابتدا از راه های دیگر همچون مهاجرت تحصیلی و مهاجرت کاری اقدام نمایید در صورتی که شرایط فراهم بود سپس جهت ثبت شرکت اقدام نمایید اما در ادامه برای شما توضیح داده خواهد شد که اطلاعات کامل و جامع را در باب مهاجرت از طریق ثبت شرکت و کار آفرینی در پرتغال به دست آورید. دو نوع شرکت در کشور پرتغال وجود دارد، شرکت عمومی و شرکت خصوصی. اعضای شرکت عمومی حداقل ۵ نفر، اعضای شرکت خصوصی ۲ نفر هم کافی می باشد. به طور کلی برای شروع کاردر زمینه ی ثبت شرکت در پرتغال بهتر است شرایط و مدارک را کامل بدانید و در صورت نیاز اقدام نمایید.

اولین قدمی که جهت ثبت شرکت در پرتغال وجود دارد اعلام نام شرکت می باشد. نام شرکت از طرف متقاضی ارائه خواهد شد. مرحله ی بعدی اعلام نام سهامداران و مدیرعامل و ارائه ی پاسپورت همه ی اعضا می باشد. البته در این مرحله باید سوء پیشینه ی همه ی اعضا اعلام شود. سومین مرحله ارائه ی بیزینس پلن و هدف اقتصادی می باشد  در صورتی که هدف فرد مشخص مورد تایید کشور باشد می توانند اقدام نمایند. موضوع مهمی که در این مرحله باید ارائه شود تمکن مالی فرد می باشد. در واقع فرد باید تمکن مالی خود را نسبت به هدف خود ارائه نماید.

مهاجرت از طریق پناهندگی در پرتغال

همانطور که می دانید موضوع پناهندگی از پر خطر ترین و نا امن ترین راه ها جهت مهاجرت می باشد. نظر حقوق دانان و وکلا این است تا زمانی که راه قانونی و با احترام وجود دارد سراغ راه های غیر قانونی نروید. اما در نظر داشته باشید افرادی بابت اعلام پناهندگی در پرتغال باید در خواست خود را به SEF اعلام نمایند. ممکن است در خواست افراد رد شود که در صورت ردی باید به کمیساریای ملی پناهندگان اعلام شود. در غیر اینصورت افراد می توانند طی ۸ روز اعتراض خود را اعلام نمایند. افراد زیادی هستند که به علت عدم اطلاعات به سمت پناهندگی می روند اما در جریان نیستند که با کمی تحقیق و کمک از وکلا و حقوق دانان می توانند بهترین راه ها را انتخاب نمایند.

مهاجرت از طریق تولد و ازدواج در پرتغال

از جمله راه های مهاجرت به پرتغال، ازدواج می باشد. افراد می توانند با فردی در کشور پرتغال ازدواج نمایند. اما در ابتدا باید شرایط کلی را اخذ نمایند و در صورت قبول کشور می توانند وارد کشور شوند. شرایط کلی ازدواج این است که افراد باید تمکن مالی کافی جهت حضور طرف مقابل در کشور را داشته باشند. از موضوعات مهم این است که افراد باید شهروند کشور باشند. در غیر اینصورت در خواست ازدواج فرد پذیرفته نمی شود.

از موارد دیگر نشان دادن علقه بین خود و فرد مورد نظر می باشد. در واقع باید ثابت نمایند که قصد از ازدواج کاملا واقعی است و ازدواج صوری نیست. نشان دادن علقه ها می تواند با عکس هایی که در سنین مختلف با یکدیگر انداخته اند، نشان داده شود. یا سفر هایی که باهم رفته اند هم می تواند علت خوبی باشد. به طور کل باید هدف افراد واقعا ازدواج باشد در غیر اینصورت در خواست فرد حتما رد خواهد شد.

مورد بعدی تولد در پرتغال می باشد. در همه ی کشورها دو سیستم کلی خون و خاک جهت تولد در نظر گرفته می شود. باید در ابتدا تحقیقات را انجام داد که سیستم تولد در کشور پرتغال چیست. سیستم خون به سیستمی گفته می شود که بر روی تابعیت پدر و مادر و سیستم نسبی تاکید خواهد کرد. در واقع افراد بی توجه به تولد در آن کشور، تابعیت پدر و مادر خود را اخذ می کنند اما در کنار آن سیستم خاک به سیستمی گفته می شود که به افرادی که در آن کشور متولد می شوند تابعیت آن کشور اعطا می شود. این سیستم بیشتر در کشور آمریکا و کانادا حکم فرماست.

در کشور پرتغال سیستم خون حکم فرماست و افراد تابعیت پدر و مادر خود را دریافت می نمایند. نکته ای که در کشور پرتغال حکم فرماست این است که افرادی که به عنوان فرزند خوانده از سوی تبعه ی پرتغالی انتخاب می شوند می توانند جهت تابعیت پرتغال اقدام کنند. موضوع مهمی که در اینجا ایجاد می شود این است که افراد می توانند دو تابعیت را هم زمان حفظ نمایند. در واقع کشور پرتغال افراد را مجبور به ترک تابعیت نمی کند.

در نهایت می توان در رابطه با توریستی کشور پرتغال صحبت کرد. کشور پرتغال به علت بودن در شینگن کمک زیادی به افراد خواهد کرد. شما می توانید از طریق توریستی وارد کشور پرتغال شوید و از شرایط کشور و جاذبه های گردشگری استفاده نمایید. مدارکی هم جهت اخذ ویزای توریستی وجود دارد مانند تمکن مالی، نامه ی کاری و سابقه ی کار از کشور خود، مرخصی تحصیلی از مدرسه و … که افراد می توانند با ارائه ی این مدارک جهت اخذ ویزای توریستی اقدام نمایند.

در نهایت با توجه به اطلاعاتی که در باب مهاجرت به پرتغال به دست آوردید به این موضوع پی بردید که بین راه های مهاجرت به پرتغال، از بهترین راه ها مهاجرت تحصیلی می باشد. اما در این زمینه به همه ی افراد اعتماد نکنید به افرادی که حقوق دان و وکیل هستند اعتماد کنید تا در پروسه ی مهاجرت به پرتغال با مشکل مواجه نشوید. افراد می توانند از طرق مختلف وارد کشور شوند و در نهایت با گذران زمان، پرداخت مالیات و یررسی کردن شرایط و همچنین مقدمات اقامت، جهت اخذ اقامت و تابعیت از پرتغال اقدام نمایند.

نگارنده: آرزو سادات نفر

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *