تحصیل در مدارس و دانشگاه های نیوزیلند

تحصیل در مدارس و دانشگاه های نیوزیلند

همه ساله افراد زیادی خواستار تحصیل در کشور های توسعه یافته و به ویژه انگلیسی زبان هستند. نیوزیلند یکی از کشورهایی است که به دلیل انگلیسی زبان بودن مقاطع تحصیلی متقاضیان زیادی خواستار تحصیل در مدارس و دانشگاه های نیوزیلند هستند. به همین منظور بهتر است شما متقاضیان عزیز برای دستیابی به اطلاعات جامع در مورد تحصیل در مدارس و دانشگاه های نیوزیلند و اخذ ویزای تحصیلی نیوزیلند به سایت ها و منابع معتبر مراجعه کنید. با توجه به ظهور روزافزون سایت ها و دفاتر غیر قانونی و نامعتبر مهاجرتی برای دستیابی به اطلاعات جامع در زمینه تحصیل در مدارس و دانشگاه های نیوزیلند به لینک های سایت ایران مهاجرت و سایت سفارت نیوزیلند مراجعه کنید. ما در این مقاله شما را با سیستم آموزشی نیوزیلند و شرایط تحصیل در مدارس ودانشگاه های نیوزیلند آشنا می کنیم.niozland

کالج ها و دانشگاه های نیوزیلند از رتبه بالای آموزشی در دنیا برخوردارند.تحصیل در کشور نیوزیلند به مقاطع قبل ازfoundation و بعد از foundation اختصاص می یابد. تحصیل در دوره قبل از foundation شامل ابتدایی و دبیرستان یا همان GCSE میشود. مقطع پیش دانشگاهی در کالج های نیوزیلند به ۳ نوع تقسیم بندی می شود که دانش آموزان با توجه به هوش و نمره های درسی در یکی از این مقاطع پیش دانشگاهی تحصیل میکنند. نوع اول فشرده است که مدت زمان تحصیل در این مقطع کمتر از یک سال است. نوع دوم استاندارد است که یکسال به طول می انجامد و مدت زمان تحصیل در دوره extended در این مقطع بیشتر از یک سال می باشد.

پذیرش در دانشگاه های نیوزیلند نیازمند مدرک آیلتس با نمره ۵/۶ می باشد.البته این نکته حائز اهمیت را باید در نظر داشت که دانش آموزانی که سن آنها کمتر از ۶/۱۷ است نیازی به اخذ مدرک IELTS ندارند ومیتوانند در کالج ها و کلاسهای آموزشی در کشور نیوزیلند زبان انگلیسی را آموزش ببینند. شراط خاص و بی نظیر کالج های نیوزیلند باعث شده متقاضیان زیادی رویای تحصیل در نیوزیلند را داشته باشند. از جمله این شرایط خاص می توان این نکته را ذکر کرد که به ازای هر ۳ یا ۴ دانش آموز یک پروفسور تدریس را به عهده دارد البته باید هزینه های این کاج ها را هم در نظر داشت که همانند این شرایط استثنایی در کالج های کشور های انگلستان و آمریکا هم وجود دارد و شما متقاضیان عزیز تحصیل در نیوزیلند میتوانید در تحصیل در یکی از این کشورمطالعه و مقایسه بیشتری انجام دهید.

تنوع در رشته های دانشگاهی از مزایای دانشگاه های نیوزیلند است.دانشگاه های این کشور در رشته های مختلف مثل معماری , رشته های فنی و مهندسی , دندانپزشکی , داروسازی و … پذیرش انجام می دهند. طول دوره لیسانس در دانشگاه های نیوزلند بسته به نوع رشته تحصیلی متفاوت است. در رشته های علوم پایه و مهندسی دوره لیسانس ۳ تا ۴ سال می باشد. مقطع لیسانس در رشته های معماری , دندانپزشکی و دامپزشکی ۵ سال رشته پزشکی ۶ ساله است. از بهترین دانشگاه های کشور نیوزیلند دانشگاه اوکلند با رتبه ۶۴ در دنیاست. دانشگاه صنعتی اوکلند , اوتاگو , کانتربوری و ویکتوریا بهترین دانشگاه های این کشور هستند.دانشگاه اوتاگو رتبه ۱۲۵ جهانی را دارد و قدیمی ترین دانشگاه کشور نیوزیلند است.

Auckland University of Technology Business School 

طول دوره master در دانشگاه های نیوزیلند بستگی به رشته تحصیلی در مقطع لیسانس و طول این دوره دارد. مقطع فوق لیسانس بعد از دوره ۳ ساله لیسانس ۲ سال است و دانشجویانی که دوره ۴ ساله لیسانس را گذرانده اند یک سال در مقطع فوق لیسانس تحصیل می کنند. دانشکده های پزشکی اوکلند و اوتاگو بهترین دانشکده ها برای تحصیل در رشته پزشکی هستند.

دوره دکترا در نیوزیلند به صورت پژوهشی است و همانند بسیاری از کشورها تحصیل در مقطع دکترا به عنوان شغل محسوب شده و دانشجو امکان دریافت حقوق نیز دارد. دانشجویان برای ورود به دوره پزشکی باید در آزمون ورودی رشته پزشکی که umat نام دارد نمره قابل قبولی کسب کنند.

حال هزینه تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی را بررسی می کنیم.

هزینه تحصیل در مدارس نیوزیلند سالیانه حدود ۱۰ تا ۲۵ هزار دلار میباشد. این هزینه در دوره foundation  کالج حدود ۲۱ هزاردلار در سال است. هزینه accomodation  نیزحدود ۱۴ هزار دلار در سال است .هزینه تحصیل در رشته های غیر پزشکی دانشگاهی سالیانه حد اقل ۲۰ هزار دلار است.این هزینه در رشته پزشکی متفاوت است وسالیانه به ۶۰۰۰۰ دلار هم می رسد.این شهریه ها بسته به نوع و کیفیت دانشگاه متفاوت است. بنابراین هزینه تحصیل در کشور نیوزیلند کمی گران به نظر می رسد به همین دلیل دانشجویان ترجیح میدهند این مقاطع را در کشور های توسعه یافته دیگر که فرصت های شغلی بهتری دارند  و با هزینه کمتر مثل انگلستان پشت سر بگذارند. شرایط اخذ بورسیه تحصیلی شرایط دشواری از جمله کسب نمره های بالا است. امکان اخذ بورسیه تحصیلی در نیوزیلند نیز برای افرادی که معدل بالا و رزومه بسیار ممتازی دارند وجود دارد.

افرادی موفق به اخذ ویزای تحصیلی نیوزیلند در مقاطع لیسانس ، فوق لیسانس ودکترا می شوند حق بردن همراه را نیز دارند که البته لازم به ذکر است همراه به همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال اطلاق می شود.

کالج های زبان در نیوزیلند هم در سطح بالایی فعالیت میکنند . دانشجویانی که از کشور های دیگر وارد نیوزیلند می شوند میتوانند در این کالج ها زبان خود را تقویت کنند و مشغول به تحصیل زبان انگلیسی شوند.

هر فرد دانشجو در حین تحصیل در کشور نیوزیلند ۲۰ ساعت در هفته حق کار دارد و در صورت یافتن شغل مناسب این درآمد تنها میتواند در تأمین بخشی از هزینه های معاش دانشجو تأثیرگذار باشد و هزینه های تحصیلی را تأمین نمی کند اما به دلیل فرصت های شغلی اندک یافتن شغل دشوار است. بعد از پایان دوره تحصیلی یک سال به فرد اجازه داده میشود در خاک این کشور بماند و شغل مناسبی بیابد. پروسه اقامت در کشور نیوزیلند ۵ تا ۶ سال به طول می انجامد. بنابراین هر فرد بعد از ۵ سال کار و پرداخت مالیات در این کشور موفق به اخذ اقامت دائم می شود.

افرادی که متقاضی تحصیل در مدارس ودانشگاه های نیوزیلند هستند در کنار دشواری های یافتن شغل و هزینه های بالا باید مزیت ها و رنکینگ بالای دانشگاه های نیوزیلند که قابل مقایسه با دانشگاه ها و کالج های کشور هایی همچون انگلستان و آمریکا هستند را هم در نظر داشته باشند.

 

 

2 پاسخ
  1. Avatar
    Younes می گوید:

    با سلام و عرض خسته نباشید
    بنده یک دانش آموز ۱۷ ساله هستم که رشته ام علوم تجربی هستش،من به زبان انگلیسی تسلط کافی را دارم و خیلی دوست دارم که برای تحصیل (البته با کمترین هزینه) در یک کشور خوب و معتبر تحصیل کنم.
    ولی دقیقا نمیدونم که فردی با شرایط سنی من برای تحصیل در چنین کشوری باید از کجا دقیقا شروع کنه؟؟؟؟راستش من مقاله بالا را به طور کامل خوندم ولی جواب سوال مو نگرفتم
    خیلی ازتون ممنون میشم اگه منو به طور کامل راهنمایی کنید و با توجه به شرایطم توصیه های مناسب رو هر چه زود تر در اینجا یا ایمیلتون ارسال کنید
    با تشکر فراوان از سایت خوبتون

    پاسخ
    • Avatar
      امین نخشبی می گوید:

      با سلام و عرض ادب
      دوست عزیز شما کشور های مختلفی می توانید اقدام نمایید بسته به شرایط مالی از کشور انگلستان و آمریکا گرفته تا کشور هایی نظیر مجارستان و لهستان یا روسیه و بلاروس و… برای تحصیل اتخاذ نمایید.
      جهت اطلاعات بیشتر می توانید با دفتر نیاوران تماس حاصل فرمایید.
      ۰۲۱-۲۲۸۲۹۵۳۸-۴۸

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *