تحصیل و اعزام دانشجو به پرتغال

تحصیل و اعزام دانشجو به پرتغال

1

نحوه اخذ ویزای تحصیل کشور پرتغال . دانشگاههای معتبر پرتغال . تحصیل در پرتغال .راههای مهاجرت به پرتغال . وکیل مهاجرت پرتغال .ریسکهای مهاجرت به پرتغال . کار در کشور پرتغال . تحصیل در مقطع دکترا در پرتغال . هزینه های تحصیل در پرتغال . هزینه های تحصیل در کشور پرتغال .

کشور پرتغال در جنوب غربی اروپا .با مرکزیت لیشبون دارای ۶ دانشگاه برتر دنیا ، یکی از بهترین گزینه های مهاجرت تحصیلی ، تحصیل در دانشگاههای پرتغال میباشد .دانشگاههای پرتغال از لحاظ سطح علمی در رنکینگ زیر ۵۰۰ دنیا قراردارند . تحصیل در پرتغال نیمه رایگان محسوب میشود و دانشجویانی که برای تحصیل به کشور پرتغال رفته اند میتوانند هزینه تحصیل خود را بصورت اقساط پرداخت نمایند .  تحصیل و اعزام دانشجو به پرتغال یکی از مهترین راههای مهاجرت به پرتغال میباشد . افرادی که تمایل به کار کردن در کشور پرتغال را دارند بهتر است در ابتدا از طریق تحصیل وارد  پرتغال شوند . دانشگاههای پرتغال سکوی پرتاب خوبی برای ورود به دیگر کشورها از جمله امریکا میباشد . زبان تدریس در دانشگاههای پرتغال به زبان انگلیسی میباشد  در این مقاله سعی بر ان داریم  کاملترین اطلاعات در باب تحصیل و اعزام دانشجو به پرتغال را ارائه دهیم .امید است مفید واقع شود

کشور پرتغال در غرب اروپا واقع شده و تنها همسایه اش کشور اسپانیا میباشد .کشور پرتغال دارای اب و هوای مدیترانه ای معتدا میباشد و مدمان پرتغالی مردمانی ارام و خونگرم و مهربان میباشند کشور پرتغال سالانه پذیرای تعداد زیادی توریسم میباشد که یکی از عمده ترین راههای اخذ درامد در این کشور میباشد پایتخت پرتغال شهر لیسبون  بزرگترین شهر پرتغال میباشد و زیبایی خاص از لحاظ اصول معماری و شهرسازی و طراحی مدرن برای گردشگران بسیار جالب و مورد پسند میباشند .زبان اصلی مردمان این کشور پرتغالی میباشد ولی اکثر مردمان پرتغالی به زبان انگلیسی هم مسلط هستند.

تحصیل در دانشگاههای پرتغال

افرادی که تمایل به تحصیل در دانشگاههای پرتغال را دراند میتوانند برای انجام پذیرش و راهنمایی های لازم در این زمینه با وکیل مهاجرتی مجرب صحبت کرده و مشورت بگیرند .در زیر تعدادی از دانشگاههای معروف و تاپ پرتغال را معرفی میکنیم Instituto Politécnico de Bragança (Bragança)

• Instituto Politécnico de Castelo Branco (Castelo Branco)

• Instituto Politécnico de Coimbra (Coimbra)

• Instituto Politécnico de Leiria (Leiria)

• Instituto Politécnico de Lisboa (Lisbon)

• Instituto Politécnico de Portalegre (Portalegre)

• Instituto Politécnico de Santarém (Santarém)

• Instituto Politécnico de Setúbal (Setúbal)

• Instituto Politécnico de Tomar (Tomar)

• Instituto Politécnico de Viana do Castelo (Viana do Castelo)

• Instituto Politécnico de Viseu (Viseu)

تحصیل در مقطع لیسانس در دانشگاههای پرتغال ، معمولا به زبان پرتغالی میباشد و محدود هستند  رشته های که به زبان انگلیسی تدریس شود در ضمن لازمه ورود به این مقطع باید دانایی زبان پرتغالی را داشته باشید رشته های انگلیسی زبان رشته های از جمله مدیریت . پرستاری و فیزیولوژی و علوم کامپیوتر میباشد . هزینه تقریبی این دوره بین ۲ تا ۴ هزار یورو متغیر میباشد و دانشجویان حق ۱۰ ساعت کار دانشجویی در هفته را دارند  و با این  دستمزد میتواند مقداری از هزینه های شخصی خود را ساپورت نمایند

2

تحصیل در مقطع فوق لیسانس در دانشگاههای پرتغال

تحصیل در این مقطع لازمه اش داشتن مدرک تحصیلی معتبر در مقطع لیسانس بوده و وشخص متقاضی بهتره دانایی زبان داشته باشد  تحصیل در این مقطع حدودا ۲ سال طول میکشد و و معمولا بای کورس یا ریسرچ میباشد در هر صورت تحصیل در دانشگاههای پرتغال با هزینه خیلی پایین میباشد و دانشچو میتواند به صورت اقساط واریز نماید و به راحتی ویتواند وارد مقطع دکترا شود .لازمه تحصیل در این زمینه اخذ ایلتس ۶/۵ تا وقت سفارت میباشد

تحصیل در مقطع دکترا در دانشگاههای پرتغال

تحصیل در این مقطع حدودا ۴ سال طول میکشد و هزینه تحصیل در مقطع دکترا در دانشگاههای پرتغال ۲۷۰۰ یورو میباشد تحصیل در این  دوره ها بصورت تحقیقاتی میباشد و فرصت مناسبی برای اخذ اقامت کشور پرتغال میباشد چون افرادی که به مدت ۵ سال در این کشور حضور داشته باشند بطور اتوماتیک میتوانند اقامت دائم پرتغال را کسب کنندو لازمه این کار داشتن مدرک زبان پرتغالی میباشد و بهتر است دانشجویان در حین تحصیل از کلاسهای رایگان زبان پرتغالی که معمولا شهرداری برای مهاجرین برگزار میکند استفاده نمایند .

3

شایان ذکر است که هزینه های زندگی در کشور پرتغال به مراتب کمتر از سایر کشورها در حوزه شنگن میباشد و دانشجویان ماهیانه هزینه ای بالغ بر ۴۰۰ تا ۵۰۰ یورو برای کل هزینه هایشان پرداخت مینمایند و در ضمن با اخذ اقامت پرتغال شخص دارند این کارت میتواند شانس خود را برای جستجوی کار در کل کشورهای حوزه شنگن امتحان نماید.

افرادی که از دانشگاههای پرتغال فارغ التحصیل میشوند راحتتر میتوانند جذب بازار کار شوند نسبت به افرادی که میخواهند مستقیما وراد بازار کار شوند .از مزیت های تحصیل در دانشگاههای پرتغال اشنایی با استاید و پروژهای علمی و نیازمندیهای بازار کار پرتغال میباشد.

در حالت کلی افرادی که تمایل به اخذ ویزای تحصیل کشور پرتغال را دارند بهتر است با وکلای معتبر در این زمینه مشورت کنند و با براورد هزینه و انتخاب رشته خوب با اینده کاری بهتر اقدام به تحصیل در دانشگاههای پرتغال نمایند و بهتر است از طریق موسسات حقوقی معتبر اقدام نمایند .

1 پاسخ دادن
  1. Avatar
    پرستو ناصری می گوید:

    سلام امکان کار حین تحصیل در مقطع دکترا در این کشور هست یا نه؟وایا راحت کار دانشجویی پیدا میشود یا خیر؟مدرک زبان میخواد یانه؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *