هزینه تحصیل در هلند

هزینه تحصیل در هلند

امروزه بسیاری از افرادی که متقاضی تحصیل در هلند می باشندخواستار اطلاع از هزنیۀ تحصیل در هلند هستند. کشور هلند نیز جز کشورهایی است که متقاضی بسیار را به لحاظ تحصیلی به خود جلب نموده است و در مقاطع مختلف برای افراد متقاضی پذیرش تحصیلی صادر می شود. اما سوالاتی که ممکن است ذهن متقاضی را در خصوص هزینه تحصیل در هلند خود مشغول دارد و ما به دنبال ارائۀ رهکارهائی در این زمینه می باشیم این است که،آیا از هزینه تحصیل در هلند در مقطع کارشناسی اطلاع دارید ؟ هزینه تحصیل و زندگی در هلند برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد به چه میزان است؟  در این مقاله که توسط وکیل مهاجرت به هلند تهیه شده است در نظر داریم تا به شما در رابطه با هزینه تحصیل در هلند اطلاعاتی تقدیم نماییم.
اطلاع در مورد هزینه تحصیل و زندگی در هلند یکی از موارد بسیار مهم برای تصمیم گیری در این زمینه است که آیا مهاجرت تحصیلی یا مهاجرت کاری یا سرمایه گذاری در این کشور و اقامت در هلند جهت تحصیل منجر به اقامت دائم و نهایتاً اخذ تابعیت این کشور می شود. و همچنین اطلاع از قوانین مهاجرتی هلند و مهاجرت به این کشور و دانستن هزینه تحصیل در هلند و یا شرایط اخذ بورسیه تحصیلی و یا اینکه تحصیل رایگان در هلند برای بسیاری از متقاضیان تحصیل در این کشور بسیار مهم می باشد با این تقاسیر پیشنهاد می شود  برای کسب اطلاعات بیشتر با وکیل مهاجرت به هلند مشاوره نمایید.

هزینه جانبي تحصيل در هلند

هزینه تحصیل در هلند علاوه بر هزينه شهریه دانشگاه شامل هزينه هاي جانبي كه مربوط به تحصيل دانشجويان است نيز مي باشد.اين هزينه ها شامل خريد كتاب و جزوات كمك درسي است. البته بايد توجه داشت هزينه هاي جانبي بسته به رشته مورد تحصيل دانشجو متفاوت مي باشد و معمولا در حدود ۳۵۰ تا ۷۰۰ يورو در سال متغير مي باشد.

كمك هزينه تحصيلي دانشجویان

پیرو هزینه های تحصیل در هلند، بد نیست به این مطلب اشاره نمائیم که، دريافت بورسيه تحصيلي و يا كمك هزينه تحصيل و زندگي،وام دانشجويي در كشور هلند به مانند اكثر كشورها وجود دارد كه مراحل اخذ اين كمك هزينه به اين صورت است كه دانشجوي متقاضي اخذ بورسيه بايد رزومه بسيار خوبي در حين تحصيل از خود ارائه داده باشد تا در اين صورت دانشگاه يا دولت هلند بورسيه را به دانشجو اعطا نمايد.البته دريافت وام هاي دانشجويي نيز براي داشنجويان امكان پذير مي باشد كه در صورت بررسي وضعيت تحصيل وي از سوي دانشگاه اعطا مي شود.

هزينه تحصیل در مقطع ليسانس و فوق ليسانس

هزينه تحصيل در هلند به دو شكل مي باشد كه يك مورد هزينه تعيين شده از سوي دولت هلند برای دانشگاه ها و ديگري هزينه هاي تحصيل تعيين شده از سوي دانشگاه ها:

۱- هزینه های تعيين شده دولتي

هر ساله دولت هلند هزينه هاي تحصيل در دانشگاه را برای تمام دانشگاه ها اين كشور مقرر و تنظیم ميكند كه طي ابلاغيه اي براي دانشگا ها ارسال ميشود. هزينه تعيين شده براي مقاطع ليسانس و فوق ليسانس در سال تحصيلي ۲۰۱۶-۲۰۱۷ براي تمامي دانشجويان بومي و غير بومي (دانشجويان بين المللي) ساليانه در حدود ۲۰۰۰ يورو مي باشد.

۲- هزينه هاي تحصيل تعيين شده از سوي دانشگاه

هزينه تحصيل يا شهریه تعيين شده از سوي خود دانشگاه به نسبت رشته هاي انتخابي و سطح علمي و امكانات تحصيلي متفاوت مي باشد. ميانگين هزينه هاي تحصيل در سال ۲۰۱۶-۲۰۱۷ در حدود ۷۰۰۰ الي ۲۰۰۰۰ يورو در طول سال مي باشد. البته هزينه دوره هاي مقدماتي براي دانشجويان بين المللي در حدود ۶تا۱۰ هزار يورو در سال مي باشد.

هزينه تحصيل در مقطع ليسانس براي اتباع اتحاديه اروپا در طول سال در حدود ۱۹۸۴يورو و هزينه تحصيل دانشجويان بين المللي خارج از اروپا در حدود ۸تا۱۰هزار يورو در سال مي باشد.
هزينه تحصيل در مقطع فوق ليسانس برای دانشجویان اتحادیه اروپا ۱۹۸۴ یورو و اين هزينه تعيين شده از سوي دانشگاه براي دانشجویان تبعه خارج از اتحاديه (دانشجويان بين المللي)در حدود بین ۷۰۰۰ تا ۲۰,۰۰۰ یورو در سال متغير می باشد. به عنوان مثال هزينه تحصيل در رشته MBA در حدود بین ۴۰,۰۰۰ تا ۵۰,۰۰۰ یورو می باشد.

با توجه به هزينه هاي ذكر شده متقاضيان بايد در نظر داشته باشند اين هزينه مربوط به شهريه دانشگاه بوده و هزينه هاي جانبي مثل خريد كتب و جزوات كمك درسي و هزينه هاي لوازم كارآموزي شامل هزينه هاي ذكر شده نمي باشد. البته با توجه به زشته تحصيلي و سطح علمي دانشگاه و شهر مقصد دانشگاه هزينه هاي جانبي دانشجو در حدود بین ۷۰۰ تا ۲۰۰۰ یورو در سال متغیر می باشند.
برطبق آمار ارائه شده از سوي اداره مهاجرت و اعطاي تابعیت هلند (IND) ، هزينه هاي جانبي و هزينه زندگي دانشجویان بين المللي به طور متوسط در طول سال درحدود ۱۰۰۰۰ یورو مي باشد.

گردش حساب مالي دانشجويان

افراد متقاضي تحصيل در هلند و دانشجویانی که قصد سفر به اين كشور را به جهت ادامه تخصيل دارند بايد مدارك گردش حساب مالي خود را كه نشان دهنده توانايي تامين منابع مالي مي باشد را ارائه دهند و حداقل گردش حساب مورد پذيرش از سوي دولت هلند به مدت يك ماه مي باشد ولي به طور معمول دانشجو بايستي هزينه هاي زندگي خود طي يكسال را در حساب خود داشته باشد و مدارك گردش حساب را علاوه بر مدارك تحصيلي و هويتي خود ارائه دهد.مبلغي كه بايد در حساب فرد متقاضي باشد در حدود ۱۰٫۴۰۰ يورو مي باشد البته اين مبلغ پس از ورود دانشجو بايد اين مبلغ را به حساب دانشگاه واريز نموده و پس از ورود به اين كشور مي تواند از مبلغ فوق برداشت نمايد.
تحصيل در كشور هلند به نسبت ديگر كشورهاي اروپايي از كيفيت بالايي برخوردار بوده و به نسبت هزينه هاي تحصيل و زندگي در اين كشور نيز بالا مي باشد البته هزينه هاي تحصيل و زندگي در اين كشور در مقايسه با كشورهايي مثل انگلستان و كانادا و امريكا مقرون به صرفه مي باشد.

هزینه زندگی و اقامت در هلند

هزینه تحصیل و زندگی در هلند شامل تمامی هزینه های زندگی از جمله خورد و خوراک و محل اقامت و دیگر هزینه های جانبی می باشد. هزینه های زندگی در هلند ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ یورو در ماه می باشد.

با توجه به موارد ذکر شده در رابطه با هزینه های تحصیل و زندگی در هلند باید متذکر شد که هزینه ها در این کشور به نسبت دیگر کشور های اروپایی از لحاظ کیفیت تحصیل و زندگی بالا می باشد و به طور میانگین یک دانشجو با درآمد متوسط در حدود ۴۰۰ تا ۶۰۰ در ماه می باشد و در ذیل به اختصار هزینه زندگی در خوابگاه و منزل دانشجویی قید می شود:

۱- هزینه اجاره اتاق یا آپارتمان دانشجویی در هلند در حدود ۵۰۰ یرور در ماه می باشد

۲- هزینه زندگی دانشجو در خوابگاه ها در کشور هلند در حدود ۳۵۰یورو در ماه می باشد

در پایان با توجه به موارد ذکر شده در این مقاله هزینه تحصیل در هلند به اختصار برای شما عزیزان ذکر شده است. و پیشنهاد میشود برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت به هلند و اخذ اقامت و نهایتا تابعیت این کشور بعد از تحصیل در این کشور و به نهایتاً هزینه های تحصیل در هلند می توانید با وکیل مهاجرت به هلند جهت مشاوره در خصوص هزینه تحصیل در هلند به صورت رایگان مشاوره نمایید. در انتها خدمت شما سروران گرامی عرض می نماییم که قبل از هر گونه اقدام برای اخذ پذیرش و مهاجرت به هلند ، با وکیل مهاجرت به هلند مشورت کنید.

نگارنده:شهاب مرادی

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *