درباره و هزینه زندگی در اسلواکی

درباره و هزینه زندگی در اسلواکی

کشور اسلواکی یکی از کشورهایی است که درصد زیادی از تقاضای مهاجرت به اروپا را به خود اختصاص داده است. مهاجرت به اسلواکی به دلایل خاصی به عنوان یک گزینه خوب مهاجرت معرفی می شود که در این مقاله سعی ما بر این است برخی از دلایل مهارجرت به اسلواکی را بیان داریم و هزینه زندگی در اسلواکی، شرایط زندگی در اسلواکی و موقعیت کشور اسلواکی را به تفصیل بیان نماییم. شاید یکی از مهم ترین سؤالات متقاضیان مهاجرت به اسلواکی، هزینه زندگی در اسلواکی و شرایط زندگی در اسلواکی باشد طبق آماری که از مؤسسات مهاجرتی به دست آمده دغدغه بسیاری از آنهاست. توصیه اکید ما این است که اطلاعات خود را در زمینه مهاجرت به اسلواکی و شرایط زندگی در اسلواکی از مؤسسات معتبر مهاجرتی و وکلای حقوقی با تجربه کسب نمایید و به هیچ وجه به تبلیغات بی اساس مؤسسات نا معتبر اعتماد نکنید. هدف از ارائه این مقاله این است که پاسخ صریح و روشنی برای سؤالات متداول متقاضیان مهاجرت به اسلواکی بیان داریم و بر اطلاعات اینگونه افراد بیفزاییم.

1

اسلواکی کشوری واقع در اروپای مرکزی است و با کشورهایی همچون اتریش، لهستان، اوکراین، مجارستان هم مرز است. از این رو می توان گفت اسلواکی موقعیت جغرافیایی بسیار خوبی دارد و شرایط ایده آلی برای زندگی در این کشور فراهم آمده است. پایتخت اسلواکی شهر براتیسلاوا است و این شهر حدود۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد. جمعیت اسلواکی در حدود ۵،۴ میلیون نفر است و به طور کل به دلیل جمعیت کم موقعیت های اجتماعی و شغلی بسیار خوبی در اسلواکی فراهم است. اسلواکی جزء حوزه شنگن است و واحد پولی آن یورو می باشد. زبان رسمی مردم اسلواکی، اسلواک است. اسلواکی به دلیل موقعیت مناسب جغرافیایی آب و هوای متعادلی دارد و متوسط دمای سالیانه در اسلواکی ۹_۱۰ درجه سانتی گراد است. و در فصول سرد میانگین دما ۳_ درجه سانتی گراد است.

اقتصاد کشور اسلواکی بسیار به آلمان وابسته است و این وابستگی بیشتر در زمینه تولید و صدور خودرو و وسایل الکترونیکی ظهور یافته است. اسلواکی از منابع طبیعی فوق العاده ای برخوردار است و اقتصاد این کشور بیشتر خود را مدیون منابع طبیعی این کشور است. مهمترین صنایع کشور اسلواکی صنایع نظامی الکتریکی، صنایع نظامی، صنایع فلزی، خودرو سازی، نساجی، کاغذ و چاپ، صنعت برق، گاز و سرامیک است. منابع طبیعی مهم اسلواکی مس و منگنز، آهن، نمک؛ زمین های کشاورزی، نمک، نفت و گاز است.

اکثر مهاجرین اسلواکی به صورت تحصیلی و اغلب از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اسلواکی اقامت اسلواکی را اخذ نمودند. دانشجویان در اسلواکی هزینه بسیار کمی برای زندگی صرف می کنند. با توجه به اینکه هزینه زندگی در غالب کشورهای اروپایی در یک سطح قرار دارد لذا هزینه زندگی در اسلواکی تفاوت چندانی با هزینه های زندگی در دیگر کشورهای همسایه خود ندارد اما هزینه زندگی در اسلواکی در مقایسه با نقاط نزدیک به خود کمی پایین تر است و از این رو انتخاب خوبی برای تحصیل دانشجویان است. به طور متوسط هزینه زندگی یک دانشجو در اسلواکی سالیانه ۸۰۰ یور می باشد که این هزینه شامل هزینه خوابگاه، خوراک و پوشاک دانشجوست. البته دانشجویان در اسلواکی می توانند مسکن مستقلی برای خود اجاره کنند که هزینه اجاره مسکن ماهیانه حدود ۳۰۰ تا ۵۰۰ یورو است اما هزینه خوابگاههای دانشجویی ماهیانه حدود ۲۰۰ یورو است.

دانشجویان در اسلواکی بالاجبار می بایست از بیمه درمانی استفاده کنند که هزینه بیمه درمانی دانشجویان سالیانه از آنها دریافت می شود که مبلغی در حدود ۳۰۰ دلار است. بیمه درمانی در اسلواکی و سایر کشورهای اروپایی خدمات بسیار خوبی به دانشجویان و شهروندان ارائه می دهد و کلیه خدمات درمانی آنها تقریبأ به صورت رایگان ارائه می شود.

همانطور که پیشتر ذکر شد بخش زیادی از مهاجرین به اسلواکی متقاضیان سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اسلواکی هستند. اغلب متقاضیان درخواست خرید ملک در اسلواکی را دارند که باید به این عزیزان بیان داریم با مبلغی در حدود ۴۰۰۰۰ یور می توان در بهترین نقاط اسلواکی خرید ملک نمود. البته بسیاری از متقاضیان مهاجرت به اسلواکی به دلیل موقعیت بسیار مناسب این کشور از جهت اقتصادی خواهان ثبت شرکت در اسلواکی هستند. ثبت شرکت در اسلواکی در مقایسه با کشورهای همسایه خود با سرمایه بسیار کم امکانپذیر است و بازدهی سرمایه از این طریق سرمایه گذاری بسیار مناسب است. از سویی مالیات اسلواکی برای کار آفرینان بسیار مناسب است و متقاضیان از طریق ثبت شرکت پس پس از ۵ سال پرداخت مالیات در اسلواکی امکان اخذ اقامت دائم اسلواکی را خواهند داشت.

یکی از مهم ترین دلایل انتخاب اسلواکی برای اخذ اقامت مسافت بسیار کم پایتخت این کشور، شهر براتیسلاوا با زیباترین شهر اروپا، وین است. با توجه به اینکه با اخذ ویزای کشورهای حوزه شنگن حتی با داشتن اقامت موقت می توان در هر یک از کشورهای حوزه شنگن اقامت نمود لذا با در نظر گرفتن این قانون افرادی که اقامت اسلواکی را از طریق ثبت شرکت و یا پذیرش تحصیلی و یا طرق دیگر مهاجرتی اخذ می نمایند می توانند در بهترین شهر دنیا یعنی شهر وین زندگی کنند و با توجه به مسافت کم پایتخت دو کشور اتریش و اسلواکی مرکز تجارت و شرکت خود را با توجه به شرایط مناسب سرمایه گذاری در اسلواکی قرار دهند و محل اقامت خود را در وین در نظر بگیرند.

توجه داشته باشید در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با مهاجرت به اسلواکی، هزینه زندگی در اسلواکی، شرایط زندگی در اسلواکی و ثبت شرکت در اسلواکی می توانید به دفاتر معتبر مهاجرتی مراجعه نمایید. در رابطه با بررسی راههای مهاجرتی و انتخاب بهترین راه مهاجرت برای خود و خانواده و عزیزانتان حتمأ یا وکلای حقوقی مشورت نمایید و از اعتماد به دفاتر نامعتبر و فاقد ثبت قانونی پرهیز کنید.

3 پاسخ
  1. Avatar
    جاذبی می گوید:

    سلام
    با تشکر از سایت مفیدتون
    میخواهم در اسلواکی ثبت شرکت انجام دهم برای شغل آرایشگری زنانه لطفا میزان هزینه ثبت شرکت و همچنین در مورد این شغل اگر اطلاعاتی دارید برایم ایمیل فرمایید .
    با تشکر

    پاسخ
    • Avatar
      گلنوش باقری می گوید:

      با سلام و عرض ادب
      مخاطب گرامی ، در حال حاضر ، هزینه ثبت شرکت در اسلواکی ۲۵۰۰۰ یورو می باشد که شما بایستی در حساب شخصی خود در اسلواکی نشان دهید و مبلغ فوق بایستی سه الی پنج سال در حساب باشد . در خصوص راه اندازی بیزنس شرایط و مدارک شما بایستی مورد بررسی قرار گیرد . در صورت کسب اطلاعات بیشتر با موسسه حقوقی پیشگامان عدالت ایلیا یکی از شعب همکار دکتر ملکپور واقع در نیاوران ، تماس برقرار نموده و از مشاوره رایگان تلفنی مشاوران و کارشناسان ارشد برخوردار شوید . تلفن تماس : ۰۲۱۲۲۸۲۹۵۳۸ و ۰۲۱۲۲۸۲۹۵۴۸

      پاسخ
      • Avatar
        امیر می گوید:

        سلام دوست عزیز
        در صورتی ک دکتر ملک پور خودشون میگن ۲۵ هزار یورو اگر یک هفته در حساب بمونه کافیه!شما چطور میگین ۳ الی ۵ سال باید در حساب بمونه؟؟؟؟؟؟

        پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *