مهاجرت تحصیلی در کانادا

 مهاجرت تحصیلی در کانادا

آیا خواهان مهاجرت تحصیلی در کانادا هستید؟ آیا با قوانین تحصیل در کشور کانادا آشنا هستید؟ مقاله مهاجرت تحصیلی در کشور کانادا، به شما عزیزان ارائه می گردد؛ در مقاله مهاجرت تحصیلی در کانادا، ضمن ارائۀ اطلاعاتی جامع و کامل در باب سیستم آموزشی کشور کانادا، دوره های تحصیلی در کانادا، هزینه مهاجرت در تحصیل در کانادا، بورسیه در مهاجرت تحصیلی در کشور کانادا، مدارک لازم برای اخذ پذیرش، تحصیل در کالج های کانادا، هزینه زندگی در کشور کانادا با بیان مطالبی ویژه در خصوص مهاجرت تحصیلی در کانادا و ویزای همراه و فرزندان جهت تحصیل در کشور کانادا، به همۀ جوانب و ابعاد مهاجرت تحصیلی در کانادا می پردازیم. شما می توانید با راهنمایی و مشورت از وکیل مهاجرت که مسلط به قوانین کانادا می باشند تماس حاصل نمائید تا ایشان شما را به طور کامل راهنمائی در خصوص مهاجرت تحصیلی در کانادا راهنمائی نمایند و سرنوشت خود را به دست فردایی طلایی بسپارید.

 

در کانادا، والدین برای آموزش و پرورش فرزندانشان مسئولیت دائمی دارند. دولت های استانی و ایالتی سیستم های آموزشی را اداره و تنظیم می کنند. هیچ حوزه آموزشی واحد و یکپارچه و سیستم ملی ای وجود ندارد، به جای آن هر استان و ایالت سیستم آموزشی خودش را دارد.

اما سیستم های آموزشی با وجود برخی تفاوت هایی که بین استان ها و ایالت ها وجود دارد، معمولاً در برابر سراسر کانادا، مشابه می باشند.

وب سایت انجمن ادارات آموزش و پرورش کانادا در دیدگاه کلی یا over view آموزش و پرورش کانادا می نویسد:

علی رغم اینکه تشابهات بسیار زیادی در سیستم آموزشی ایالات و استان های کانادا وجود دارد، تفاوت های قابل توجهی نیز د برنامه تحصیلی، ارزشیابی و سیاست های مسئولیت پذیری  میان حوزه های مختلف وجود دارد که جغرافیا، تاریخ، زبان، فرهنگ و نیاز های تخصصی شدۀ مربوط به جمعیت را بیان می کند.

ماهیت قابل فهم، متنوع و گستردگی دسترسی به سیستم آموزشی در کانادا، باور و اعتقاد جامعه را در اهمیت آموزش و پرورش منعکس می کند.

بچه ها از سن ۵ تا ۱۷ یا۱۸ سالگی در ۱۲ سطح  به مدرسه می روند. این که کدام یک از این سطوح به دورۀ ابتدایی یا راهنمایی و دبیرستان اختصاص دارد در ایالت های مختلف متفاوت است. به عنوان مثال بچه ها در کبک به جای ۱۲ سال ۱۱ سال تحصیلی را می گذرانند و دو سال دورۀ پیش دانشگاهی دارند. دانش آموزان ۵ روز در هفته به مدت ۵ الی ۶ ساعت در روز از زمان خود را در مدارس می گذرانند. سال تحصیلی آنان از ماه سپتامبر که تقریباً برابر با مهرماه ما می شود، آغاز می شود و تا ماه ژوئن که مصادف با خرداد ماه است، ادامه می یابد. اما برخی از مدارس برنامه هایی را برای دوره ی تابستان نیز ارائه می دهند.

مدارس دولتی کانادا برای شهروندان و کسانی که دارای کارت اقامت دائم کانادا می باشند، رایگان است اما دانش آموزان خارجی باید ۱۶ تا ۲۰ هزار دلار کانادایی هزینه بپردازند. شهریه مدارس خصوصی بین۳۰ تا۶۰ هزار دلار می باشد که طبعاً کیفیت و امکانات بالاتری را در اختیار دانش آموزان قرار می دهد؛ همچنین مدارس شبانه روزی نیز در این کشور موجود می باشد که دانش آموزان در آنجا اقامت دارند و شهریه ی آن به طور میانگین بین ۳۰ تا ۶۰ هزار دلار می باشد. همچنین از نظر دور نداریم که به دلیل دو زبانه بودن کشور کانادا، مدارس هم به زبان انگلیسی و هم به زبان فرانسوی قابل دسترسی است.

برنامه درسی در مدارس کانادا

دروس مدارس کانادا در دوشاخۀ دروس اختیاری و اجباری ارائه می شود: دروس اختیاری شامل بیزینس، نساجی، برنامه نویسی با کامپیوتر، شیمی، فیزیک، زیست، یادگیری زیبان های سایر کشور های دنیا، تاریخ و جغرافیا، زیست، مکانیک خوددرو و آشپزی می باشد و دروس اجباری ریاضی، کامپیوتر، علوم، زبان و هنر است.

دانش آموزان خارجی

دانش آموزان زیر ۱۷ سال که برای تحصیل وارد کشور کانادا می شوند، باید به همراه شخص دیگری که می تواند غیر از پدرو مادر دانش آموز باشد و نقش حمایتی و حفاظتی دارد، بیایند؛ این اشخاص برای ورود باید با ویزایی تحت عنوان گاردین ویزا وارد کشور کانادا شوند. البته کودکان زیر ۱۰ سال، لزوماً باید به همراه پدر یا مادر خویش برای تحصیل وارد کانادا شوند. این اشخاص یعنی کسانی که به عنوان گاردین می آیند و والدین وی باید قبل از ورود، فرم مخصوصی را پرکنند.

همچنین، دانش آموزان بین المللی می توانند، با پرداخت هزینه معینی به مبلغ ماهیانه حدود ۹۰۰ دلار به برخی خانواده های کانادایی که در طرح مخصوصی به نام Home Stay  برای این موضوع اختصاص داده شده اند، در کنار آنان و فرزندانشان اقامت داشته باشند.

اما اگر والدین بخواهند به همراه فرزندانشان در زمان تحصیل او در کانادا باشند، تنها می توانند با ویزای توریستی وارد کشور کانادا شوند.

موسسه ملک پور پیشنهادات ارزشمندی برای آینده ی طلایی فرزندانتان دارد، یک تماس کوتاه و مشاوره با مشاوران و وکلای برجستۀ مادر مقابل آینده و سرنوشت فرزندانتان، قطعاً امر با ارزشی خواهد بود.

همچنین ناگفته نماند که فرزندان دانشجویان خارجی که در دانشگاه های کانادا، مشغول تحصیل هستند؛ برای ورود به مدارس دولتی کانادا، در برخی از استان ها باید شهریه بپردازند و در بعضی از استان ها می توانند به طور رایگان درس بخوانند.

 

مدارک لازم برای اخذ پذیرش در مدارس کانادا

 

  • پرداخت هزینۀ پذیرش
  • آدرس به همرا کد پستی و شماره تماس
  • نام و مشخصات والدین دانش آموز
  • اسکن یک عکس ۳٫۵ در ۴٫۵
  • اسکن ترجمۀ کارنامۀ سه سال اخیر دانش آموز
  • اسکن پاسپورت

ورود به دانشگاه

دانش آموزان دورۀ دبیرستان برای اینکه وارد دانشگاه شوند، باید در سال یازدهم تحصیلی خود دروس انگلیسی، علوم، زبان خارجی و اجتماعی و در سال دوازدهم تحصیلی خود، دروس انگلیسی و تا ۴ درس آکادمیک دیگر را بگذرانند.

فارغ التحصیلان دورۀ مدارس کانادا، برای ورود به دانشگاه با توجه به دانشگاه و رشتۀ انتخابی شان ، باید معدل کافی و لازم را در سال یازدهم و دوازدهم تحصیلی خود در مدارس ( یعنی سال سوم و چهارم دبیرستان، سطح دوره ۱۱ و ۱۲) را به دست آورده باشند.

در صورت کافی نبودن معدل، آنان می توانند با ورود به کالج ها و دانشگاه های که رنک پایین تری دارند، تحصیل کنند و پس از کسب معدل کافی که معیار دانشگاه مورد نظرشان می باشد به آن جا منتقل شوند.

دوره های زبان:

در کشور کانادا، موسسات آموزش زبان، دانشگاه ها، کالج هایی وجود دارند که دوره های آموزش زبان انگلیسی و فرانسه را برای مدت ۶ ماه تا دو سال برگزار می کنند، متقاضیان می توانند با اخذ پذیرش در این دوره ها از طریق ویزای دانشجویی وارد کشور کانادا شوند.

تحصیلات پس از اتمام دورۀ مدارس در کانادا به سه صورت وجود دارد:

  • کالج ها
  • موسسات فنی
  • دانشگاه ها

کالج ها

دوره تحصیل در کالج ها بین ۲ تا۴ سال می باشد و شهریۀ آن ها به طور میانگین از ۸۰۰۰دلار تا۱۶هزار دلار است. اکثر کالج های کانادا برای پذیرش مدرک دیپلم و آیلتس۶ می خواهند اما در صورت نداشتن این مدرک نیز شما می توانید با گذراندن دورۀ زبان کالج به تحصیل در رشته مورد نظرتان بپردازید.

رشته های تحصیلی کالج ها معمولاً فنی، کاربردی،مهندسی و هنری می باشد و آنان را برای ورود به بازار کار آماده می کنند. از همین روی تکیه چندانی بر مسائل تئوریک وجود ندارد. با این وجود، طی موافقت نامه ای که با دانشگاه های کانادا دارند، دانشجویانی که نتوانستند در دورۀ دبیرستان معدل کافی را برای پذیرش در دانشگاه های موردنظرشان کسب کنند، پس از تحصیل در کالج و تقویت زبان انگلیسی می توانند با کسب نمرات لازم به دانشگاه مورد نظرشان انتقال یابند.

برای کسب اقامت دائم کانادا، پس از دورۀ تحصیل باتوجه به نوع کالج و رشته ی مورد نظر برخی از ایالت های کانادا پس از اخذ مجوز کار، آن را اعطا می کنند و برخی پس از پایان دوره ی تحصیل  آن را به فارغ التحصیلان عرضه می دارند.

مقاطع تحصیلی در دوره ی دانشگاه

دوره مقدماتی مقطع لیسانس: pre bachelor

این دوره مخصوص کسانی است که نمرۀ کافی در دوره دبیرستان و زبان را کسب نکردند؛ لذا برای ورود به مقطع لیسانس مجبور به گذراندن آن هستند.

مقطع لیسانس: bachelor

پس از گذراندان ۱۲ سطح در دورۀ مدرسه و گرفتن مدرک آن و داشتن آیلتس۶ می توان وارد مقطع لیسانس شد، مقطع لیسانس در کشور کانادا۴ ساله است اما در استان کبک دانشجویان می توانند پس از گذراندن ۱۱ سطح در دورۀ مدرسه وارد کالج شود و یا پس از گذراندن ۲ سال دوره پیش دانشگاهی، بعد از ۳ سال مقطع لیسانس خود را به پایان برساند.

دوره مقدماتی مقطع فوق لیسانس: pre master

این دوره را دانشجویانی طی می کنند که نمرۀ کافی را برای ورود به مقطع فوق لیسانس و همچنین نمرۀ زبان کافی را کسب نکردند. برای اخذ پذیرش این دوره مدرک زبانی که ۵٫۵ باشد و معدل بالای ۱۲ در دوره لیسانس لازم است.

همچنین دانشجویان رشتۀ حقوق، مدیریت و مهندسی پس از گذراندن این دوره، دیگر ملزم به دادن آزمون های خاص این رشته ها، مانند LSAT,GRE و GMAT نیستند.

مقطع کارشناسی ارشد: Master

شرط ورود به این مقطع داشتن معدل بالای۱۳ در دوره کارشناسی و باتوجه به رشته و دانشگاه مورد نظر داشتن آیلتس ۶ و یا ۶٫۵ است. این مقطع باتوجه به تعداد واحد هایی که در هر رشته باید گذرانده شود یک ساله و یا دوساله است. دانشجویان این مقطع را یا به صورت پژوهش با همراهی استاد مورد نظر و مشخص یا نشستن در سر کلاس و گذراندن واحد های درسی و یا به صورت ترکیبی از هر دو می گذرانند.

مقطع دکترا

برای پذیرش در دورۀ دکترا، شما باید معدل بالای ۱۳ در دورۀ کارشناسی و کارشناسی ارشد داشته باشید، همچنین داشتن مدرک زبان بالای ۶یا ۶٫۵با توجه به رشته و دانشگاه مورد نیاز می باشد. این دوره ۳ تا۵ سال طول می کشد و شخص هم دوره های کورس یا آموزش و هم پژوهش یا پروژه را برعهده دارد. این پروژه ها معمولا، توسط شرکت ها، حمایت می شوند. لذا به دانشجوی این مقطع در اکثر موارد کمک هزینه تحصیلی اعطا خواهد شد.

 

مدارک لازم برای اخذ پذیرش در دوره های تحصیلی دانشگاه

 

  • پرداخت هزینۀ پذیرش
  • آدرس به همرا کد پستی و شماره تماس
  • نام و مشخصات والدین دانشجو
  • اسکن یک عکس ۳٫۵ در ۴٫۵
  • اسکن ترجمه ی همۀ مدارک تحصیلی و ریز نمرات دیپلم و پیش دانشگاهی
  • اسکن پاسپورت
  • اسکن مدرک زبان
  • برای دانشجویان فوق لیسانس به بالا: ارائه رزومه
  • انگیزه نامه
  • توصیه نامه

اما در زیر چارت سیستم آموزشی کانادا را مشاهده می کنید:

لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم دانشگاه های کانادا

دانشگاه هایی که در ردۀ دانشگاه های ممتاز قرار دارند

 

  • دانشگاه دالهاوزی Dalhousie University
  • دانشگاه لاوال Laval University
  • دانشگاه اچ ای سی مونترال (Montréal School of Higher Commercial Studies (HEC Montréal
  • دانشگاه مک گیل McGill University
  • دانشگاه مک مستر McMaster University
  • دانشگاه کوئینز Queen’s University
  • دانشگاه سایمن فریزر SFU Simon Fraser University
  • دانشگاه مونترال Université de Montreal
  • دانشگاه پلی تکنیک مونترال Universitié de Montreal Ecole Polytechnic
  • دانشگاه آلبرتا University of Alberta
  • دانشگاه بریتیش کلمبیا UBC University of British Columbia
  • دانشگاه کلگری University of Calgary
  • دانشگاه گلف University of Guelph
  • دانشگاه اتاوا University of Ottawa
  • دانشگاه تورنتو University of Toronto
  • دانشگاه ویکتوریا University of Victoria
  • دانشگاه واترلو University of Waterloo

 

دانشگاه هایی که در رده ی خوب قرار دارند:

 

  • دانشگاه کارلتون Carleton University
  • دانشگاه کنکوردیا Concordia University
  • دانشگاه کبک دانشگده عالی فنی Ecole de Technologie Supérieure, University of Quebec
  • دانشگاه وسترن انتاریو The University of Western Ontario
  • دانشگاه کبک Université du Québec
  • دانشگاه گلف University of Guelph
  • دانشگاه مانیتوبا University of Manitoba
  • دانشگاه ساسکاچوان University of Saskatchewan
  • دانشگاه یورک York University
  • دانشگاه نیوبرانزویک University of New Brunswick
  • دانشگاه رجینا university of Regina
  • دانشگاه مموریال نیوفاندلاند Memorial University of Newfoundland
  • دانشگاه ملی تحقیقات علمی کبک National Institute Scientific Research, University of Quebec
  • دانشگاه وینزور University of Windsor

 

دانشگاه هایی که در رده ی متوسط قرار دارند

 

  • دانشگاه آکیدیا Acadia University
  • دانشگاه آگوستانا Augustana University College
  • دانشگاه بیشاپ Bishops University
  • دانشگاه براندون Brandon University
  • دانشگاه براک Brock University
  • دانشگاه کیپ برتون Cape Breton University
  • دانشگاه لیکهد Lakehead University
  • دانشگاه لورانتین Laurentian University
  • دانشگاه مانت آلیسون Mount Allison University
  • دانشگاه مانت سن ویسنت Mount Saint Vincent University
  • دانشگاه کبک – مدرسه ملی مدیریت National School of Public Administration, University of Quebec
  • دانشگاه نیپیسینگ Nipissing University
  • دانشگاه کشاورزی نوا اسکوشیا Nova Scotia Agricultural College
  • دانشگاه رایرسون Ryerson University
  • دانشگاه سن آن Universite Saint – Anne
  • دانشگاه سن پائول Saint Paul University
  • دانشگاه سنت ماریز Saint Marys University
  • دانشگاه سنت فرانسیس خاویر Francis Xavier University
  • دانشگاه کینگز کالج The Kings University College
  • دانشگاه لت بریج The University of Lethbridge
  • دانشگاه سنت جرومز The University of St. Jeromes College
  • دانشگاه وینیپگ The University of Winnipeg
  • دانشگاه ترنت Trent University
  • دانشگاه ترینیتی وسترن Trinity Western University
  • دانشگاه مونکتون Universite de Moncton
  • دانشگاه پرنس ادوارد University of Prince Edward Island
  • دانشگاه کبک چیکوتیمی University of Quebec at Chicoutimi
  • دانشگاه کبک هول University of Quebec at Hull
  • دانشگاه کبک ریموسکی University of Quebec at Rimouski
  • دانشگاه کبک تروسی ریویر University of Quebec at Trosi – Rivieres
  • دانشگاه کبک آبیتیبی تمیسکامینگ University of Quebec, Abitibi – Temiscamingue
  • دانشگاه شربروک University of Sherbrooke
  • دانشگاه کالج سنت میشل University of St. Michaels College
  • دانشگاه سودبوری University of Sudbury
  • دانشگاه ترینیتی کالج University of Trinity College
  • دانشگاه کالج سن بونیفاس University College of Saint – Boniface
  • دانشگاه ویلفرید لوریر Wilfrid Laurier University دانشگاه‌های کانادا

 

بورسیۀ 

 

بورسیه ها در کانادا یا به صورت  اسکالرشیپ Scolarship هستند و یا به صورت فاند Fund و یا کمک هزینه تحصیلی که fellowship  نامیده می شود.

اسکالر شیپ یا بورسیه تحصیلی، معمولاً از سوی دانشگاه به دانشجویانی تعلق می گیرد که رتبۀ علمی بالایی در دانشگاه داشته باشند مانند معدل خوب و انجام کارهای پژوهشی و نمره ی بالا در مهارت های آزمون زبان.

اما فاند و فلورشیپ نوعی کمک هزینه ی تحصیلی محسوب می شود که ممکن است از طرف مراکزی غیر از دانشگاه برای حمایت از دانشجویان (مخصوصاً دانشجویان خارجی) به افرادی تعلق بگیرد که حتی رتبه ی علمی بالایی هم ندارند.

گاهی نیز ممکن است دانشگاه بورس هایی را برای برخی از دانشجویان با عنوان Teaching Assisstantship و همچنین برای پروژه های تحقیقاتی بودجه هایی با عنوان Reasearch Assisstantship در نظر بگیرد.

علاوه بر موارد فوق نهاد هایی غیر از دانشگاه برای جذب نیرو های متخصص هزینه هایی را می پردازند که در زیر به آنها اشاره می کنیم:

بورس تحصیلی فارغ التحصیلان ونیر کانادا: Vanier CGS

این برنامه به نهاد ها و موسسات کانادایی کمک می کند تا دانشجویان مجرب کانادا را جذب کنند که هر سال مبلغ ۵۰ هزار دلار کانادایی به مدت سه سال برای مطالعات دکتری در نظر می گیرند و برای آن سه معیار برتری علمی، توسعه ی تحقیقاتی، و رهبری به طور مساوی لحاظ می شود.

بورس دکترا بنیاد ترودو : Trudeau Foundation Doctoral Scholarships

این بنیاد با هدف تشویق تحقیقات، انعکاس و عمل در ۴ حوزۀ مهم کانادا: حقوق بشر و کرامت، شهروندان مسوول، نقش کانادا در جهان، مردم و محیط زیست آنها، سالیانه مبلغ ۶۰هزار دلار برای دانشجویان دوره دکترا، در نظر می گیرد.

مخارج تحصیل در کانادا

شهریۀ دانشگاه برای دانشجویان بین المللی با توجه به نوع مدرسه، رشته، دانشگاه، دولتی و یا خصوصی بودن آن متغیر است اما به طور کلی می توان گفت هزینۀ تحصیل به طور میانگین بین ۱۲ تا ۱۵ هزار دلار در سال است.

هزینۀ زندگی در شهر های کوچک و بزرگ کانادا، متفاوت است. در زیر لیستی از هزینه ها را به طور کلی ارائه می دهیم:

  • هزینۀ هزینه ی حمل و نقل: حدود ۲۵۰ دلار
  • هزینۀ پوشاک: حدود ۵۰۰ دلار
  • هزینۀ ارتباطات: حدود ۱۵۰ دلار
  • و دیگر هزینه های اضافی حدود ۷۰۰ دلار

 

 ویزای تحصیلی

برای تحصیل در کانادا شما به مجوز تحصیل نیاز دارید و این امکان بعد از دریافت پذیرش از دانشگاه یا مدارس کانادا، برای شما فراهم می شود.

برای دریافت مجوز تحصیل مدارک  زیر باید تامین شود

  • مدارک پذیرش (گواهی پذیرش دانشگاه)
  • مدارک هویت

شما باید پاسپورت معتبر یا سند مسافرت را برای خودتان و هرکدام از اعضای خانواده تان که همراه شما هستند، آماده کنید، این پاسپورت باید به شما اجازه دهد که به کشوری که از آن صادر شده بازگردید. شهروندان ایالات متحدۀ آمریکا به پاسپورت احتیاج ندارند.

به هر حال شما باید مشخصاتتان را که تابعیت یا اقامت دائم شما را ثابت می کند، به همراه داشته باشید.

دو کپی از صفحه آخر پاسپورت خود و اعضای خانواده تان که با شما می آیند نیز باید آماده کنید که نام و تاریخ تولد هر شخص پشت هر برگۀ کپی نوشته شده باشد.

  • نشان دادن توانایی مالی

شما باید ثابت کنیدکه می توانید خود و اعضای خانواده تان را تامین مالی کنید. شما می توانید ثابت کنیدکه منابع مالی کافی برای حمایت از خود در کانادا را با نشان دادن برخی از موارد زیر دارید:

  • مدرکی مبنی بر یک حساب بانکی در کانادا به نام خود, اگر پول به کانادا منتقل شده باشد
  • مدرکی مبنی بر یک وام دانشجویی از یک موسسه مالی
  • حساب بانکی شما در چهار ماه گذشته
  • یک پیش نویس بانکی ارز قابل تبدیل.
  • دلایلی مبنی بر توانایی پرداخت شهریه و هزینه های محل اقامت.
  • نامه ای از کسی یا نهادی مبنی بر پرداخت پول
  • اثبات فاند در کانادا وپرداخت آن اگر شما در یک بورس تحصیلی و یا در یک برنامه آموزشی کانادا فاند گرفته باشید

جدول زیر حداقل مبلغی را که شما نیاز دارید را نشان می دهد:

Number of persons

(نام شخص)

All provinces except Quebec

(همه ی استان ها به جز کبک)

Quebec

(کبک)

Single student

(دانشجوی تنها)

Tuition plus $10,000 for a 12-month period (or $833 per month)Tuition plus $11,000 for a 12-month period (or $917 per month)
+ one family member

(دانشجو به انضمام یکی از اعضای خانواده)

$۴,۰۰۰ for a 12-month period (or $333 per month)$۵,۱۰۰ more for a person 18 years of age or older for a 12-month period (or $425 per month)

$۳,۸۰۰ more for a person under 18 years of age for a 12-month period (or $317 per month)

+ each additional family member

(دانشجو به انضمام هر عضو اضافه دیگر خانواده)

$۳,۰۰۰ for a 12-month period per dependent child of any age (or $255 per month)$۵,۱۲۵ more for a person 18 years of age or older for a 12-month period (or $427 per month)

$۱,۹۰۳ more for a person under 18 years of age for a 12-month period (or $159 per month)

 

  • نامۀ توضیحی

در برخی موارد ممکن است شما برای مجوز تحصیل درخواست کنید، درحالیکه فوراً به آن نیاز ندارید. داشتن مجوز تحصیل، حتی اگر شما به آن احتیاج نداشته باشید، مزایای یادی دارد؛ اگر شما مجوز تحصیل معتبر داشته باشید، می توانید:

  • به صورت نیمه وقت در محوطه ی دانشگاه یا کالجی که در آن به عنوان یک دانشجوی تمام وقت، ثبت نام کردید، به صورت پاره وقت کار کنید.
  • اگر تصمیم داشتید تا تحصیلاتتان را در کانادا، ادامه دهید، می توانید مجوز تحصیلتان را در کانادا تمدید کنید.

در حالی که اگر این نامۀ توضیحی را نداشته باشید و بخواهید پس از اتمام تحصیلاتتان در برنامه های دیگر، ادامه تحصیل دهید، باید درخارج از کانادا به ادارۀ ویزای کانادا، درخواست دهید.

اگر شما به مجوز تحصیل احتیاج ندارید و برای آن درخواست می کنید، باید یک نامه ای داشته باشید که در آن توضیح دهید چرا این درخواست را می کنید؟ نامه به ادارۀ ویزا اطلاع خواهد دادکه شما گزینه های خودتان را می فهمید، برای مثال یک نامه ممکن است در بردارندۀ محتوای زیر باشد:

آفیسر ویزای عزیز:

من مجوز ویزا را برای دوره ی هشت هفته ای زبان می خواهم، چون می خواهم بعد از اتمام آن برای دانشگاه کانادایی درخواست بدهم.

  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • گواهی سلامت پزشکی

علاوه بر این مدارک، ممکن است زمانی که درخواست اجازۀ تحصیل می کنید، مجبور باشید اطلاعات دیگری را نیز آماده کنید که به ادارۀ ویزایی که درخواست می دهید بستگی دارد.

اگر شما شهروند کشوری نباشید که درآنجا درخواستتان را ارائه دادید شما باید مدارک وضعیت مهاجرتی اکنون تان در کشوری که درخواست می دهید را نیز آماده کنید.

درخواست ویزای تحصیلی یا به صورت آنلاین و یا به صورت کاغذی صورت می گیرد.

مدت زمان روند کار

مدت زمان گرفتن ویزا بستگی به ادارۀ  ویزایی دارد که شما درخواستتان را آنجا مطرح می کنید.

همراه و فرزندان

همسر یا شریک زندگی عرفی و همچنین فرزندان کسانی که برای ویزای تحصیلی کانادا اقدام می کنند، می توانند با او به کانادا بروند و جالب است بدانید که آنها در کانادا هم اجازۀ تحصیل و هم اجازۀ کار خواهند داشت، بدون اینکه برای کار نیاز به پیشنهاد کارفرما و تایید اداره ی منابع انسانی و توسعۀ کانادا داشته باشند.

 

نتیجه گیری

مهاجرت تحصیلی در کانادا، یکی از روش های رایج و همچنین بسیار آسان و پرسرعت برای مهاجرت به کانادا ست. در این مقاله با جزئیات مهاجرت تحصیلی در کانادا آشنا شدیم، برای دریافت اخذ ویزای تحصیلی و راه کار های اقامت دائم پس از تحصیل خود و کسب اطلاعات لازم در خصوص مهاجرت تحصیلی در کانادا حتماً با یک وکیل مهاجرت  تماس بگیرید تا فردایی متفاوت را با زندگی در کشور پهناور و زیبای کانادا تجربه کنید.

نگارنده: بهار حمزه زاده

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *