تبدیل اقامت به تابعیت لهستان

تبدیل اقامت به تابعیت لهستان

آیا قصد تبدیل اقامت به تابعیت لهستان را دارید؟ آیا می خواهید از شرایط و ضوابط تبدیل اقامت به تابعیت لهستان مطلع شوید؟ آیا می خواهید بدانید  تبدیل اقامت به تابعیت لهستان دارای چه روندی است؟ آیا می خواهید بدانید لهستان از لحاظ وضعیت مالی و شرایط تحصیلی انتظارات شما را به عنوان مقصدی امن برای مهاجرت و در نتیجه تبدیل اقامت به تابعیت لهستان برآورده می کند ؟آیا از قوانین و راههای  تبدیل اقامت به تابعیت لهستان اطلاع دارید؟ آیا می خواهید بدانید  تبدیل اقامت به تابعیت لهستان چگونه است؟ این مقاله کوششی است تا به شما این امکان را بدهد تا با نگاهی جامع در این خصوص تصمیم بگیرید و راهبردی ترین راههای تبدیل اقامت به تابعیت لهستان را انتخاب کنید.

 

همانطور که می دانید لهستان کشوری مهاجرپذیر در قلب اروپاست که دارای مزایای قابل توجهی برای درنظرگرفته شدن به عنوان مقصدی برای مهاجرت است. یکی از مزایای لهستان این است که این کشور عضو کشورهای حوزه شینگن می باشد. بدین معنی که درصورت گرفتن اقامت موقت یا دائم این کشور میتوانید آزادانه و بدون ویزا به سایر کشورهای اتحادیه اروپا سفرکنید. شما همچنین می توانید با اخذ اقامت دائم لهستان به آمریکا استرالیا انگلیس و کانادا بدون ویزا مسافرت نمایید. از دیگر مزایای مهاجرت به لهستان امکان تحصیل رایگان در این کشور است. همچنین در لهستان با هزینه ی کمتری نسبت به دیگر کشورها می توانید صاحب خانه شوید. در صورتی که شما شهروند لهستان شوید می توانید با استفاده از وام کم بهره و طولانی مدت صاحب خانه اتومبیل و کسب و کار موردعلاقه خود شوید. در وتقع می توان مزایای اخذ اقامت لهستان را به صورت زیر دسته بندی کرد:

 

  1. رفت و آمد بی دردسر به کشورهای عضو پیمان شینگن
  2. اخذ راحت تر ویزای کشورهایی مانند آمریکا کانادا و استرالیا
  3. داشتن موقعیت کار تحصیل و زندگی در کشوری امن با میزان جرم پایین
  4. هزینه ی پایین زندگی
  5. امکان اخذ پاسپورت لهستانی بعد از ۵ سال
  6. استفاده از وامهای طولانی مدت برای خرید خانه و اتومبیل

اقامت در لهستان به طور کلی در سه دسته قرار می گیرد:

اقامت تحصیلی

در صورت اخذ اقامت تحصیلی می توانید به صورت نیمه وقت در این کشور مشغول به کار شوید. بدیهی است پس از پایان دوران تحصیل باید کشور لهستان را ترک کنید.

در صورتی که مایل باشید پس از تحصیل لهستان را ترک نکرده و در آن کشور بمانید باید مدارکی ارایه دهید تا ویزای خود را تبدیل یا تمدید کنید. برای این کار شما نیاز به ارایه دلایل قانع کننده ای دارید تا ویزای خود را تمدید یا تبدیل کنید.  در صورت ازدواج با یک تبعه لهستانی می توانید اقامت پس از تحصیل لهستان را دریافت کنید. همچنین در صورت ثبت شرکت می توانید پس از تحصیل در این کشور بمانید.

درصورت اتمام تحصیل و با دریافت مجوز کتر از اداره کار و اداره مهاجرت می توانید اقامت لهستان را دریافت کنید. در صورتی که کارمند ماهری باشید میتوانید با دریافت کارت ابی مجوز اقامت پس از تحصیل لهستان را دریافت کنید.

با افزایش تعداد دانشجویان بین المللی این کشور تبدیل به یک بازار کتر مناسب در اروپا شده است. برای ورود به بازار کار لهستان می بایست از اداره کار لهستان مجوز کار دریافت کنید. پیدا کردن کار در لهستان مانند مانند سایر کشورها به موتردی چون سابقه کاری ویزگی های شخصی فرد و همچنین زمان ورود به کشور بستگی دارد.. دانشجویان پس از تحصیل با دریافت کارت اقامت لهستان موسوم به pobytu  در لهستان مشغول به کتر شوند که در این صورت نیاز به داشتن مجوز کار ندارند. فرایند تبدیل ویزای تحصیلی ۲ ماه طول می کشد که کعمولا پس از یک ماه کارت اقامت دایم لهستان اعطا خواهد شد. دانجویان خارجی مشغول تحصیل  در لهستان در صورت ازدواج با شهروند لهستانی می توانند اقامت دایم و سپس تابعیت لهستان را دریافت کنند.

اقامت موقت

اقامت موقت کشور لهستان از طریق ایجاد کسب و کار به اشخاص تعلق می گیرد. ازدواج با شهروند لهستانی نیز با اجازه اقامت موقت همراه خواهدبود.

اقامت دائم

کسانی که از طریق اشتغال و کسب و کار اقامت موقت لهستان را دریافت کرده اند و ۵ سال ازاقامتشان گذشته است می توانند با درخواست اقامت دائم کشور لهستان به طور دائم اقامت این کشور را دریافت کنند.بعد از اخذ اقامت دایم شما می تونید درخواست شهروندی لهستان داده و دارای پاسپورت لهستانی شوید. همچنین از تمام امتیازات شهروندی لهستان نیز برخوردارشوید.

از دیگر مزایای مهاجرت به لهستان می توان به سخت و دست و پاگیر نبودن قوانین مربوط به مهاجرت آن اشاره کرد. به علاوه لهستان برای شهروندان خود و دیگر کشورها به طور مساوی حقوق قائل خواهدبود. قابل توجه است که لهستان از لحاظ شاخص شغلی کمترین میزان بیکاری را نسبت به دیگر کشورهای اتحادیه اروپا دارد. بنابراین در صورت مهاجرت به لهستان بدون شغل نخواهید بود. به طور کلی می توان گفت بهترین و کم هزینه ترین راه دریافت اقامت دائم لهستان از طریق ثبت شرکت در این کشور می باشد.

یک راه دیگر اخذ تابعیت لهستانی به این صورت است که اگر شخصی اقامت بلندمدت اتحادیه اروپا را داشته و در لهستان به مدت حداقل ۳ سال ساکن باشد در صورت ازدواج با یک لهستانی تابعیت لهستانی خواهدگرفت.

 

نگارنده در این مقاله تلاش کرده است با در اختیار قراردادن اطلاعات اجمالی درباره شرایط و امتیازات تبدیل اقامت به تابعیت لهستان شما را در خصوص تصمیم گیری در این مورد یاری دهد. و راهنمایی کلی در باب   تبدیل اقامت به تابعیت لهستان به شما خواننده گرامی تقدیم نماید. امید است که با کسب آگاهی های لازم در زمینه ی شرایط و ضوابط تبدیل اقامت به تابعیت لهستان بتوانید با اطمینان خاطر لهستان را به عنوان مقصدی امن برای مهاجرت و زندگی انتخاب کنید.

پریسا یاری

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *