سرمایه گذاری در هند

سرمایه گذاری در هند

سرمایه گذاری در هند امروزه در میان سرمایه گذاران خارجی دارای محبوبیت بالایی می باشد و مقصد سرمایه گذاران خارجی که تمایل به سرمایه گذاری در کشورهای آسیایی را در سر دارند می باشد، با توجه به دلایلی همچون اقتصاد قوی و شرایط زندگی با هزینه های پایین در هند سرمایه گذاری در هند میتواند گزینه مطلوب و ایده آل برای سرمایه گذاران خارجی تلقی گردد، هند به عنوان تبدیل شده است، یکی از جذابترین گزینه ها نه تنها برای سرمایه گذاری بلکه برای انجام کسب و کار در سال های اخیر تبدیل شده است، سرمایه گذاری در هند با توجه به ریسک ها و خطراتی که دارد نیازمند این است که برای هر گونه اقدامی در زمینه سرمایه گذاری در هند با وکیل مهاجرت به هند که به قواعد سرمایه گذاری خارجی در هند مسلط می باشد استفاده نمائید تا بتوانید قدم های محکمی در این پروسه بردارید.

آیا امکان سرمایه گذاری در هند برای سرمایه گذاران خارجی در هند وجود دارد ؟ آیا دولت هند سرمایه گذاران خارجی که قصد سرمایه گذاری در هند دارند را مورد حمایت قرار میدهد؟ سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در هند نیازمند چه شرایط و مدارکی می باشند؟ ثبت شرکت در هند به چه صورت می باشد؟ سیاست های سرمایه گذاری خارجی در هند چیست؟ قوانین و قواعد سرمایه گذاری در هند برای سرمایه گذاران خارجی چیست؟ آیا برای سرمایه گذاران خارجی در هند محدودیت هایی برای سرمایه گذاری وجود دارد؟ و سایر سوالات شما در باب سرمایه گذاری در هند که سعی داریم با تکیه بر قوانین سرمایه گذاری در هند و قوانین هند به آنها پاسخ دهیم و در این مقاله شرایط سرمایه گذاری در هند را برای شما تشریح نمائیم.

اقتصاد هند در میان پنج اقتصاد بزرگ جهان محسوب میشود ، کشور هند با رشد اقتصادی هشت درصد در هشت سال گذشته اقتصاد خود را به یک قدرت اقتصادی بزرگ تبدیل کرده است، هند یک کشور غنی در تاریخ، فرهنگ، مذهب و تنوع است ، سرمایه گذاران خارجی به طور مستقیم می توانند در هند سرمایه گذاری به صورت مستقل برای خود و یا به عنوان یک سرمایه گذاری مشترک داشته باشند، برای سرمایه گذاران خارجی در هند به طور استثنا محدودیت های سرمایه گذاری در بخش هایی جزیی وجود دارد، موافقت دولت برای سرمایه گذاری مستقیم خارجی به جز یک لیست منفی کوچک نیز دیده میشود.

برای انجام کسب و کار در هند گزینه های زیر به شرکت های خارجی توصیه میشود :

راه اندازی یک شرکت غیر از شرکت های بزرگ

دفتر رابط: موضوع رابط و یا یک دفتر نمایندگی را می توان در هند به تصویب بانک مرکزی هند رساند، چنین دفتری می تواند فعالیت های رابط از طرف شرکت خود انجام دهد، دفتر مشترک همچنین می تواند به نمایندگی از شرکت پدر و مادر به ترویج واردات و صادرات در هند، ترویج فنی وهمکاری مالی در شرکت مادر  از طرف گروه هماهنگی ارتباطات بین پدر و مادر و شرکت های گروه و شرکت های هندی انجام دهد .

دفتر شعبه: شرکت های خارجی می توانند کسب و کار خود در هند را از طریق شعبه خود را که می تواند پس از اخذ تایید خاص از بانک مرکزی هند اخذ نمایدراه اندازی کند، یک شعبه می تواند فعالیت های زیر را انجام دهد:
واردات و صادرات کالا
ارائه خدمات حرفه ای و یا مشاوره ای
انجام کار تحقیقاتی در منطقه که شرکت مادر درگیر آن است
ترویج فنی، همکاری مالی به نمایندگی از شرکت مادر و شرکت گروه خارج از کشور
به نمایندگی از شرکت پدر و مادر و گروه در هند اقدام به درخواست خرید و فروش عامل در هند نماید
ارائه خدمات فناوری اطلاعات و توسعه نرم افزار در هند
ارائه پشتیبانی فنی برای محصولات عرضه شده توسط شرکت مادر و شرکت گروه در هند

دفتر پروژه: اگر یک شرکت خارجی که توسط یک شرکت هندی مشغول به اجرای پروژه در هند می باشد ممکن است راه اندازی یک دفتر پروژه بدون اخذ تایید از بانک مرکزی هند با توجه به گزارش تطبیقات در هند انجام شود، به عنوان قانون قابل اجرا در مورد یک شعبه، دفتر پروژه به عنوان یک فرمت از شرکت های خارجی قلمداد شده و در نرخ قانون قابل اجرا به شرکت های خارجی مشمول مالیات می باشند.

راه اندازی یک شرکت

کاملا متعلق(وابسته) به شرکت تابعه: شرکت های خارجی می توانند شرکت فرعی کاملا متعلق و وابسته در هند در قالب شرکت های خصوصی موضوع دستورالعمل سرمایه گذاری مستقیم خارجی در هند راه اندازی کنند، حقوق آنها به طور کامل تحت مالکیت ویا یک شرکت تابعه است که حداکثر انعطاف پذیری را به انجام کسب و کار در هند دارند. سرمایه گذاری مشترک با شریک هندی: شرکت های خارجی همچنین می توانند با شرکت های هندی و خارجی در هند قرارداد سرمایه گذاری مشترک تنظیم نمایند. هیچ قانون جداگانه برای سرمایه گذاری های مشترک در هند و قوانین حاکم بر شرکت داخلی اعمال نمیگردد.

نهاد سرمایه گذاری خارجی: سرمایه گذاران خارجی می توانند در هند در بازارهای مالی مانند صندوق های بازنشستگی، صندوق های متقابل، اعتماد سرمایه گذاری و شرکت های مدیریت دارایی سرمایه گذاری کنند، همچنین میتوانند در همه اوراق بهادار در بازارهای اولیه و ثانویه از جمله حقوق صاحبان سهام و سایر ابزارهای شرکت هایی است که ذکر شده و یا به در بورس هند ذکر شده است سرمایه گذاری کنند.

برخی از دلایل که هند را به عنوان یک مرکز سرمایه گذاری معرفی میکند عبارتند از :

دارای بازار کار ارزان ، بزرگ و قابل دسترس برای طبقه متوسط جامعه
هزینه پایین تر از تولید با توجه به نرخ کمتر نیروی کار
در دسترس بودن نیروی انسانی ماهر
منابع طبیعی فراوان
زبان انگلیسی به عنوان یکی از زبان های کسب و کار بزرگ
تاکید دولت بر بهبود زیرساخت
نزدیکی به بازار جنوب شرق آسیا، شرق میانه و همچنین اروپا

هند احتمالا به یکی از بزرگترین اقتصادهای جهان در سال ۲۰۲۵  توسط مشاوران بین المللی شناخته شده و صندوق بین المللی پول پیش بینی شده است .

با توجه به آنچه در باب سرمایه گذاری در هند که در این مقاله بیان شد در می یابیم که سرمایه گذاری در هند با توجه با اقتصاد قوی و بزرگ هند برای سرمایه گذاران خارجی گزینه ایده آل تلقی میگردد که سرمایه گذاران می توانند در زمینه های گوناگونی به سرمایه گذاری بپردازند و اگر اشخاص تمایل به مهاجرت به هند از طرق کم هزینه تر و کم ریسک تری دارند میتوانند از سایر طرق مهاجرت همچون مهاجرت تحصیلی به هند، مهاجرت کاری به هند استفاده نمایند و به سرمایه گذاران خارجی توصیه مینمائیم که قبل از هر اقدام در باب سرمایه گذاری در هند با وکیل مهاجرت به هند که متخصص در امور سرمایه گذاری خارجی مستقیم در هند است مشورت و مشاوره نمائید و سپس اقدام در زمینه سرمایه گذاری در هند نمائید.

نگارنده : امید جلالی فراهانی

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *