مؤسسات کاریابی در فرانسه

موسسات کاریابی در فرانسه

همانطور که مطلع هستید راه های مهاجرت گوناگون می باشد ، یکی از راه های بسیا ر مناسب جهت مهاجرت ، مهاجرت  کاری می باشد . افراد بسیاری هستند که به دلیل شرایط مطلوبی ک دارند علاقه مند به مهاجرت کاری به فرانسه هستند . یکی از مهمترین مسائلی که در مورد مهاجرت کاری به فرانسه مطرح می شود ، چگونگی جستجوی کار است . موسسات کاریابی در فرانسه در چند دهه اخیر برای متقاضیان کار در فرانسه را سهل و آسان کرده است . موسسات کاریابی در فرانسه با توجه به رزومه شخص متقاضی در کوتاه ترین زمان به جستجوی کار می پردازند . فعالیت های موسسات کاریابی در کشور فرانسه در ده های اخیر بسیار چشمگیر شده است . خدماتی که موسسات کاریابی در فرانسه انجام می دهند علاوه کمک به متقاضی جستجوی کار در پیشرفت و اقتصاد کشور فرانسه نیز تاثیرات مثبتی داشته است . ما در این مقاله سعی بر آشنایی شما عزیزان با موسسات کاریابی در فرانسه را داریم . فرانسه یکی از بزرگترین کشور های اتحادیه اروپا می باشد . زبان رسمی این کشور فرانسوی میباشد و واحد پول آن یورو است . برای جستجوی کار در کشور فرانسه می توان از منابع مختلفی استفاده نمود . که عبارتند از ؛

آژانس کاریابی بین المللی EURES ، وبسایت های کاریابی در کشور فرانسه ، آژانس های کاریابی در کشور فرانسه ، جستجوی کار در روزنامه های کشور فرانسه

روند کار موسسات کاریابی :

جستجوی کار برای متقاضیان این امر بدون هیچ واسطه ای کار مشکلی است ، از طرفی نیز پیدا کردن یک متخصص که مناسب با اهداف موسساتی که خواستار نیروی کار هستند به همان اندازه سخت می باشد . موسسات کاریابی هر دو مورد را مدیریت می نماید . این موسسات با توجه به رزومه ، علایق فرد و محل زندگیش در کوتاه ترین زمان شغل مناسبی را برای متقاضی جستجو می کنند . بنابراین بهترین گزینه برای جستجوی کار در فرانسه استفاده از موسسات کاریابی و یا سایت های کاریابی هستند . استفاده از این گزینه ها برای جستجوی کار نسبت به جستجوی  خود به خودی و یا از طریق روزنامه و مجلات بسیار مناسب تر می باشد .

قاعدتا موسسات کاریابی با معرفی متقاضی برای شغلی خاص هزینه دریافت می نماید . دریافت این هزینه در موسسات مختلف ویا سایت های کاریابی  با توجه به شغل مورد نظر متفاوت می باشد . و معمولا مقداری از حقوق متقاضی برای مدت یک ماه تا یک سال به عنوان هزینه برای موسسات کاریابی کاسته می شود .

 

آژانس کاریابی بین المللی EURES :

اگرمتقاضی یک شهروند اتحادیه اروپا و یا سوئیس باشد ، می توانید برای جستجوی کار از طریق EURES اقدام نمایید . EURES یک پرتال بسیار فعال است که برای جستجوی کار در منطقه حرکت آزاد اتحادیه اروپا طراحی شده است . هدف از ایجاد  EURES دسترسی آسان افراد در هر کدام از کشورهای اتحادیه اروپا از جمله فرانسه برای جستجوی کار است . متقاضی می تواند رزومه خود در EURES آپلود نماید و با دریافت مشاوره و گفتگو در رابطه با مسائل حقوقی کار در فرانسه ، شغل مورد نظر خود را با توجه به رزومه اش و محل زندگی دریافت نماید . EURES در سر تا سرکشور فرانسه دسترسی محلی دارد و متقاضیان کار در هر نقطه ای از ای کشور می توانند به این دفاتر مراجعه کنند . برای اطلاع بیشتر در رابطه با جستجوی کار در EURES می توانید به سایت www1.eurohrjobs.com مراجعه نمایید .

وبسایت های کاریابی در فرانسه :

وب سایت های برتر برای کاریابی در فرانسه به شرح زیر می باشد ؛

_ برای مشاغل پزشکی  ….www.intelliagence.fr

_ برای مشاغل کشاورزی …. www.anefa-emploi.org

_ شغل های پاریس ….www. paris.craigslist.fr

_ شغل های مربوط به کار دانشجویی و فارغ التحصیلان جوان …. www.letudiant.fr

_ شغل های مربوط به هتل و رستوران …. www.lhotellerie-restauration.fr

_ مشاغل مربوط به روابط عمومی ،بازاریابی و ارتباطات …. www.emploi.strategies.fr

_ لیست سازمان کار فرانسه برای استخدام جفت  AU…. www.iapa.org

_ شغل سبز…. www.bonial.fr

www.emploiannonces.fr_

_ www.indeed.fr

_ www.keljob.com

_ www.lesjeudis.com

_ www.monster.fr

_  www.recrut.com

_www.thelocal.fr

 

مشاغل انگلیسی زبان :

مردم کشور فرانسه فقط به زبان فرانسوی محاوره می کنند . برای کار در این کشور دارا بودن دانش زبان فرانسوی امری بسیار مهم می باشد ، و  تقریبا جستجوی کار بدون دانستن زبان فرانسوی امری غیر ممکن است . بعضی از سایت های کار یابی در فرانسه صرفا برای فرصت های شغلی به زبان انگلیسی است و متقاضی برای بدست آوردن این مشاغل باید در حد محاوره ساده زبان فرانسوی بداند . سایت های کاریابی مربوط به مشاغل انگلیسی به شرح زیر می باشد ؛

_ www.jobsinparis.fr

_ www.speaking-agency.com

 

معرفی  آژانس های کاریابی در کشور فرانسه :

_ آژانس کاریابی آدکو

خیابان واگراد/ گرنل، ۱۴۳ بلومه، پاریس، فرانسه

تلفن ۰۱۵۶۵۶۱۷۱۷

 

_ آژانس کاریابی Ples Convergence

خیابان شانزه لیزه، ۶۳ پانسو، پاریس، فرانسه

تلفن ۰۱۵۸۳۶۱۸۸۱

 

_  کاریابی  Cabinet RecrutementSpécialisé

خیابان ۹ ادین، پاریس، فرانسه

تلفن ۰۱۸۰۵۰۶۳۳۹

 

_آژانس کاریابی پرو – تِک

پِرر / کاردینه / کورسل، پاریس، فرانسه

تلفن ۰۱۵۳۸۱۸۵۸۵

 

_ آژانس کاریابی آکنت

ویکتور هوگو، خیابان ۱۴ سیام، پاریس، فرانسه

شماره تلفن ۰۱۴۰۲۹۸۱۱۰

 

جستجوی کار در روزنامه های فرانسه :

روزنامه های ملی و روزنامه های محلی در کشور فرانسه معمولا چند صفحه را به آگاهی های استخدام اختصاص می دهند .برخی از روزنامه های اختصاصی به منظور کاریابی عبارتند از  لوموند ، لیبراسیون و لو نقطه همچمنین روزنامه FUSAC مربوط به شغل هایی می باشد که به دانش زبان انگلیسی نیازمندند .

 

میزان دستمزد در کشور فرانسه :

حداقل میزان دستمزد در سال ۲۰۱۶ در کشور فرانسه ۶۷/۹ یورو در ساعت می باشد و برای کار تمام وقت (۳۵ ساعت در هفته) ماهانه ۱،۴۶۶٫۶۲ یورو تعیین شده است .

 

از آنچه که در این مقاله ذکر شد می توان این نتیجه را گرفت که موسسات کاریابی در فرانسه بهترین راه جهت جستجوی کار در این کشور می باشند . موسسات کاریابی در فرانسه جستجوی کار در این کشور را بسیار آسان کرده اند. شخص متقاضی با توجه به رزومه و انتظاراتی که از کار مد نظرش دارد در کوتاه ترین زمان می تواند از طریق موسسات کاریابی در فرانسه مشغول به کار شود . باید توجه داشت  که دولت فرانسه برای مهاجرت به این کشور سیاست های سختگیرانه ای در پیش گرفته است ، بنا براین  بهتر است برای مهاجرت به فرانسه از طریق موسسات حقوقی معتبری که تجربیات لازم در این زمینه را دارند اقدام نمایید . این موسسات با تکیه بر وکلای حاذق مهاجرتی ، آشنایی با قوانین بین المللی و تجارب ارزشمندی که دارند هموطنان عزیز را در امر مهاجرت یاری می کنند .

نگارنده: علیرضا واقفی

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *