ثبت شرکت در نیوزلند

ثبت شرکت در نیوزلند

افرادی که تمایل به ثبت شرکت در نیوزلند را دارند باید تمامی  اطلاعات مربوط به شرایط و موارد مورد نیاز در ثبت شرکت در نیوزلند را دانسته و بعد در صورت داشتن شرایط مورد نظر اقدام به این امر نمایند و باید توجه داشته باشید به هیچ عنوان بدون داشتن آگاهی های لازم اقدام به ثبت شرکت درنیوزلند ننمایید . البته افراد می توانند از راه های دیگری برای اخذ اقامت علاوه بر ثبت شرکت در نیوزلند اقدام نمایند .اما برای کسب اطلاعات در مورد تمامی راه های مهاجرت از جمله ثبت شرکت در نیوزلند از وکیل مهاجرت به نیوزلند نیز راهنمایی های لازم را اخذ نمایید . مهاجرت از طریق ثبت شرکت در نیوزلند چگونه می باشد؟برای مهاجرت از طریق ثبت شرکت چه میزان سرمایه مورد نیاز می باشد ؟کشور نیوزلند از نظر سرمایه گذاری دارای چه وضعیتی می باشد ؟

اشخاصی که تمایل به ثبت شرکت یا سرمایه گذاری در نیوزلند دارند ابتدا باید این موضوع راثابت کنند که از قبل در ایران به مدت دوسال فعالیت تجاری داشته اند . که این تجارت می تواند داشتن فروشگاه ، کارگاه ، شرکت ، کارخانه و یا دفتر و غیره باشد  همچنن حساب بانکی شان می بایست حدود ۳۰۰ ملیون گردش مالی در سال داشته باشند . و همین طور ارزش دارائی های شخص  متقاضی می بایست ۳۰۰ ملیون تومان باشد . واین مقدار هزینه باید ه کشور نیوزلند منتقل شود وبا این مقدار هزینه تجارت مورد نظر خود را راه اندازی کند . در صورتی که شخص متقاضی سرمایه گذاری در نیوزلند شرایط فوق الذکر را داشته باشد  پس از اینکه مدارکش را به اداره مهاجرت نیوزلند ارسال کرد یک ویزای ۳ ساله دریافت می کند که می بایست در این سه سال حداقال به مدت دو سال یک بیزینس فعال و موفق در نیوزلند داشته باشد . و یا اینکه حدود ۵۰۰ هزار دلار برای انجام یک تجارتی  در نیوزلند وار کند و سه نفر را نیز از اتباع نیوزلند استخدام نمایند . که در این حالت به خود شخص وخانواده اش اقامت دائم داده می شود .

کشور نیوزلند به عنوان یک کشور بریتانیایی در منطقه نیم کره شمالی از نظر امنیت سرمایه گذاری و همچنین از نظر حسابرسی مالیاتی  از محبوبیت خاصی در بین سرمایه گذاران برخوردار است . لازم به ذکر است که کشور نیوزلند  از نظر نظام اداری  در بالاترین حد امنیت در معاملات تجاری برخوردار است و تمام اشخاصی که در نیوزلند شرکت به ثبت رساندن  می توانند به طور پنهان به معامله بپردازند . البته میزان مالیات  در نیوزلند صفر نمی باشد اما این را می توان گفت که در هر سال مالی به ازای هر ۹۹۹ دلار درآمد ۲۵ درصد آن مالیات کسر می شود که این نسبت مالییاتی بسیار خوبی محسوب می شود .

کشور نیوزلند با حمایت های مالی خود این اجازه را به کلیه اتباع خارجی می دهد  تا بتوانند در کشور نیوزلند شرکت تاسیس کنند واز تمام امکانات تجاری دولتی و غیر دولتی در نیوزلند برخوردار میشوند . نکته ای که مورد توجه می باشد این است که نظام بانکی نیوزلند هیچ ممنوعیتی برای ورود ارز به نیوزلند ندارد  حتی اگر صاحبان امتیاز شرکت همگی در خارج از نیوزلند زندگی کنند . شرکت متبوع هیچ مالیاتی را پرداخت نمی کند بنابراین از این نظر می توان نیوزلند را بهشت مالیاتی اقیانوسیه  نام داد .

 

 

ثبت شرکت دولتی (شرکتی که بیشتر سهام آن تامین شده از دولت باشد )

این شرکت نوعی شرکت خیریه می باشد و به عنوان شرکت های دولتی محدود ثبت می شود . و این به این معنی می باشد که مسئولیت اعضای این شرکت محدود می باشد .بهتر است بدانید خود شرکت در اینجا یک نهاد مجزا از کارکنان خود به حساب می آید و برای  خود شخصیتی مستقل دارا می باشد در قسمت ذیل مواردی که باید در این نوع شرکت وجود داشته باشد را مطالعه می نماییم :

یک شرکت دولتی باید حداقل متشکل از سه مدیر عامل و یک نماینده باشد و پس از آن فردی به عنوان کارمند

باید دارای یک دفتر مشخص و همچنین آدرس دقیق این دفتر که در اساسنامه ذکر شده باشد

دفتر مورد نظر باید باز بوده و در دسترس عموم قرار گیرد

قوانین یک شرکت دولتی باید تماما مطابق با قانون اساسی کشور نیوزلند باشد

ثبت نام تمام اعضای شرکت

تعیین یک قطعنامه از شرکت

تعیین فرد حسابرس برای شرکت ظرف یک ماه از ثبت شرکت

باید تمامی سوابق مالی را همراه با مدارک موجود در این زمینه حفظ نمایند

همچنین تسلیم اظهارات و گزارشات مالی و حسابرسی پس از پایان هر سال مالی که باید این امر بسیار با دقت انجام شود

ارسال یک کپی از بیانیه ها و گزارش های مالی البته این امر در برخی از شرکت های محدود انجام نمی شود

این نوع از شرکت ها سالیانه یک بار یک نشست عمومی برگزار می نمایند که این جلسه در ظرف مدت پنج ماه از پایان سال مالی برگزار می شود .

دریافت و بررسی بیانیه ی شرکت به صورت سالیانه و پرداخت هزینه های بررسی سالیانه ی شرکت . که این امر برای سازمان های غیر انتفاعی نمی باشد البته در برخی سازمان های خیریه اعمال می شود که به منظور کاهش هزینه ها می باشد . اگر اطلاعات مربوط به شرکت و یا نوع شرکت تغییر یافت حتما باید به اطلاع دولت رسیده و تمامی اسناد در بازه ی زمانی مشخص تحویل و تسلیم دولت داده شود. این انجمن باید تحت نظر قوانین منطقه و ایالت خود فعالیت نماید که توسط ASIC ثبت گشته است . انجمن می تواند افرادی را استخدام نماید که درمحدوده شرکت و انجمن عضو شده و زندگی می نمایند

 

قوانین انجمن و مواردی که باید در نظر گرفته شود :

انجمن در مرحله ی اول باید یک کمیته ی مستقل داشته زیرا این کمیته مسئولیت رهبری و مدیریت انجمن را بر عهده دارد و تمامی تصمیمات مهم انجمن در نیوزلند از طریق این  کمیته اتخاذ می شود.

داشتن یک افسر عمومی برای انجمن

ثبت دفتر شرکت

انجام تمامی قوانین ذکر شده در شرکت

برگزاری مجمع عمومی حداقل یک بار در سال

تسلیم بیانیه حداقل یک بار در سال

نگهداری تمامی سوابق مالی و حسابداری مناسب

وجود تمامی اعضای کمیته و تمامی اعضای شرکت در جلسات موجود

داشتن یک مهرو موم برای انجام مراودات مالی شرکت

با توجه به مباحث گفته شده می توان نتیجه گرفت ثبت شرکت در نیوزلند نیز گزینه ی مناسبی برای انجام کسب و کار در نیوزلند می باشد اما شما علاوه بر ثبت شرکت در نیوزلند می توانید از طرق دیگر مهاجرت نیز به این کشور مهاجرت نمایید که برای اخذ اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با وکیل مهاجرت به نیوزلند در ارتباط باشید اما باید بدانید که وکیل مهاجرت به نیوزلند نیز شما را هم در زمینه ی ثبت شرکت در نیوزلند و هم در زمینه های دیگر مهاجرت مانند تحصیل درنیوزلند مهاجرت کاری در نیوزلند راهنمایی می نماید .

 

نگارنده: علیرضا واقفی

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *