شرایط اخذ اقامت مالتا

شرایط اخذ اقامت مالتا :

همانطور که می دانید هرکشوری برای اعطای تابعیت مبنا و منشاء خاص خود را دارد . شرایط اخذ اقامت مالتا هم طبق قوانین مهاجرتی آن تعیین و مشخص شده است . افراد از طرق های مختلف می توانند برای کسب تابعیت اقامت از طریق شرایط اخذ اقامت مالتا اقدام نمایند . شرایط اخذ اقامت مالتا مختلف و متعدد می باشند که به هر کدام در این مقاله اشاره خواهد شد . لازم است توجه داشته باشید که شرایط اخذ اقامت مالتا  به نسبت سایر کشورهای اتحادیه اروپا آسان تر می باشد . اخذ اقامت مالتا از طریق تحصیل ،کار ، سرمایه گذاری  و…ما در این مقاله سعی بر این داریم تا شرایط اخذ اقامت مالتا به طور تفصیل بیان کنیم .  به اشخاصی که قصد قطعی مهاجرت به مالتا را دارند توصیه می شود به یک وکیل مهاجرت به مالتا مراجعه نمایند . آیا از شرایط اخذ اقامت مالتا اطلاع دارید ؟ شرایط اخذ اقامت مالتا چگونه می باشد؟ راه های اخذ اقامت مالتا چیست ؟ آیا از طریق سرمایه گذاری می توان اقامت مالتا را کسب کرد؟ هزینه زندگی در مالتا چه مقدار می باشد؟

 

اقامت مالتا :

برنامه اقامت دائم مالتا در سال ۱۹۹۸ از سمت دولت مالتا برنامه ریزی شده است . این برنامه بیشتر برای افرادی که بازنشسته هستند و همین طور برای اشخاصی که دوست دارند اقامت یک کشور دیگر را داشته باشند با نظر به مالیات پایین کشوری مناسب در کشورهای اروپایی محسوب می شود . شرایط اخذ اقامت دائم مالتا ، شرایط بسیار ساده و جذاب می باشد از جمله این شرایط : این است که برای در یافت اقامت دائم مالتا و تمدید ویزاشون نیازی به زتدگی و سکونت در مالتا ندارند .  هزینه مالیاتی که افراد در سال پرداخت می کنند ۴۱۵۰ یورو است . افراد برای درآمد هایی که در نقاط دیگر دنیا کسب می کنند نیاز به پرداخت مالیات در مالتا ندارند . افراد برای دریافت اقامت مالتا احتیاج به خرید ملک ندارند . و همچنین نیاز به هیچ گونه سرمایه گذاری ندارند . از مزیت های دیگر اقامت در مالتا رفت وآمد به تمام کشور های اتحادیه اروپا بدون نیاز به ویزا می باشد . شرایط اخذ اقامت مالتا متعدد می باشد که در ادامه به آن ها می پردازیم .

تحصیل  :

یکی از راه های اخذ اقامت مالتا مهاجرت از طریق تحصیل می باشد . تحصیل در کشور مالتا برای دانشجویان خارجی در مقطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد ، دکتری و همچنین دوره های زبان انگلیسی امکان پذیر می باشد . به طور معمول دانشجویانی که مشتاق تحصیل در دوره های زبان در اتحادیه اروپا در بهترین دانشگاه های اروپا بدون نیاز به مدرک زبان آیلتس در کشور مالتا این شرایط برایشان مهیا می باشد . در کشور مالتا امکان تحصیل در دوره های MBA در دانشگاه های انگلیسی زبان وجود دارد کلا برای افرادی که متقاضی تحصیل در رشته مدیریت وجود دارد .

لازم به ذکر است مهاجرت تحصیلی به مالتا و مرحله دارد :

مرحله اول : آماده نمودن مدارک مرتبط با پذیرش تحصیلی از دانشگاه های مالتا

مرحله دوم : آماده کردن مدارک برای ارائه دادن به سفارت مالتا

اخذ اقامت مالتا از طریق کار :

یکی دیگر از راه های مهاجرت به مالتا از طریق کار می باشد که اقدام از طریق ویزای کار مالتا از سه طریق امکان پذیر می باشد . ویزا های کار مالتا متعدد هستند که  حال به معرفی های آن ها می پردازیم :

ویزای پیشنهاد کار : این نوع ویزا برای اشخاصی می باشد که پیشنهاد کار از سمت یک کارفرمای خارجی دارند و کارفرمای مورد نظر برای شان دعوت نامه کاری فرستاده باشد و نشان دهد که می تواند متقاضی را ساپورت کند این ویزا ابتدا در کشور مالتا به مدت ۳ ماه  اطلاعیه می شود در صورتی که شخصی با مشخصات مذکور  در اطلاعیه کارفرما در کشور مالتا یافت نشد مجددا سه ماه در اتحادیه اروپا اطلاعیه می شود ودر نهایت اگر باز هم کسی یافت نشد متقاضی می تواند در آن شغل استخدام شود .

ویزای جستجوی کار : برای اقدام از طریق این ویزا ابتدا افراد باید شرایط تحصیلی شان ، سوابق کاری شان  و… بررسی شود  در صورت داشتن این شرایط  موفق به دریافت این ویزا می شوند که در این صورت کشور مقابل به او اجازه یافتن کار را در مدت زمان مشخص می دهد . نکته ای که در این ویزا بسیار حائز اهمیت می باشد این است که خانواده شخصمتقاضی پس از یافتن شغل و در حالت اشتغال فرد و دریافت حقوق می توانند به او ملحق شوند .

ویزای مهارت کاری : این نوع ویزا که به skill worker  معروف است در این نوع ویزا شخص باید برای کسب امتیاز مورد نظر شرایط سنی ، تحصیلی ، سابقه کاری و … بررسی شود ودر صورت آوردن امتیاز مورد نیاز  می توانند وارد کشور شوند و برای اقامت دائم کشور مورد نظر اقدام کنند .

اخذ اقامت مالتا از طریق سرمایه گذاری :

یکی دیگر از را های اقامت در مالتا اقدام از طریق سرمایه گذاری می باشد . سرمایه گذاری واخذ اقامت در مالتا از طرق کار آفرینی ، خرید ملک ، خرید اوراق قرضه که هرکدام از این ها میزان سرمایه شان متفاوت می باشد . افراد از طریق خرید ملک در مالتا یک سند هویت مالتایی در یافت می کنند به نام کارت eresidence  واین کارت به معنای شروع اقامت فرد متقاضی در مالتا می باشد .بعد از ۱۲ ماه هم می توانند شهروندی ویا تابعت مالتا را دریافت کنند . که پس از دریافت شهروندی مالتا نیازمند حضور کامل در مالتا را ندارند می توانند به کشور های دیگر رفت و آمد کنند .

اخذ اقامت  مالتا از طریق تولد و ازدواج :

راه های دیگر برای اخذ اقامت در مالتا تولد فرزند می باشد . همانطور که می دانید سیستم اعطای تابعیت کشور مالتا از طریق خون می باشد و فرزندی که در کشور مالتا به دنیا می آید تابعیت کشور متبوع پدر ومادر خود را می گیرد . اگرفرزند متولد شده در خاک مالتا و یا خارج از خاک مالتا از پدر و مادر مالتایی به دنیا بیاید تابعیت مالتا را کسب می کند . اخذ اقامت مالتا از طریق ازدواج یکی دیگر از راه های اقامت مالتا می باشد . که فرد متقاضی می بایست شرایط و مدارک لازم برای ازدواج را دارا باشد . متقاضیان می بایست از دوسال قبل از اقدام با هم در ارتباط باشند و شخصی که قرار است همسر خود را به مالتا بیاورد می بایست ثابت کندکه تمکن مالی برای ساپورت کردن همسرش را در کشور مالتا دارد . برای این موضوع یکی از همسران باید سه ماه قبل از ازدواج مدارک لازمه را با توجه به وضعیت خود ارسال نماید .

 

در نهایت با توجه به مطالب گفته شده می توان گفت که شرایط اخذ اقامت مالتا یکی از بهترین راه های ورود به اتحادیه اروپا و اخذ اقام می باشد . که شرایط اخذ اقامت مالتا روش های مختلف و متعددی دارد که در مقاله فوق به هر کدام اشاره شد . یکی از روش های اخذ اقامت مالتا روش  ازدواج بود که بهترین و آسان ترین راه اخذ اقامت مالتا می باشد . لازم است بدانید که کسانی که برای اخذ اقامت مالتا اقدام می کنند می بایست واجد شرایط و مدارک اخذ اقامت مالتا باشد . به شما دوستان که قصد اخذ اقامت مالتا  را دارید توصیه می شود که ابتدا شرایط و مدارک لازم برای اخذ اقامت مالتا را مطالعه بفرمایید .

نگارنده : مریم مومنی

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *