تحصیل رایگان در نروژ

تحصیل رایگان در نروژ

امروزه دغدغه بسیاری از مردم تحصیل در دانشگاه های رایگان است. اگر قصد ادامه تحصیل در بهترین دانشگاه ها با هزینه ی رایگان دارید در این مقاله با ما همراه باشید.یکی از کشور هایی که تحصیل در مقاطع مختلف رایگان است نروژ است. ایا قصد ادامه تحصیل رایگان در نروژ دارید؟ ایا از شرایط تحصیل  رایگان در نروژ اطلاع دارید؟ایا از شرایط پذیرش در دانشگاه های رایگان نروژ اطلاع دارید؟ اگر قصد تحصیل در دانشگاه های نروژ دارید  شما نیاز به وکیل مهاجرتی دارید. برای اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل رایگان در نروژ با  وکیل مهاجرتی خود مشورت نمایید.

کشور نروژ برای دوازدهمین سال پیاپی بهترین کشور از نظر رفاه اجتماعی و زندگی در دنیا قرار گرفته است.  هزینه ی تحصیل در نروژ رایگان است و برای پذیرش در دانشگاه های نروژ حداقل آیلتس ۶ آکادمیک مورد نیاز است. دانشجویان بین المللی در نروژ هفته ای ۲۰ ساعت در هفته اجازه ی کار دارند. اگر شما قصد ادامه تحصیل در نروژ بیشتر از سه ماه دارید باید اجازه ی اقامت دانشجویی را  از اداره ی مهاجرت دریافت نماید. اقامت در نروژ کمتر از سه ماه  نیاز به اجازه ی اقامت نیست ولی برای ویزا باید درخواست دهید. مدارک برای دریافت اقامت دائم می بایست توسط شخص متقاضی به سفارت نروژ ارائه شود.شخص متقاضی برای تحصیل در نروژ نیاز به پرداخت شهریه ندارد و شخص متقاضی بابت خدمات رفاهی باید حدود ۳۰۰ تا ۶۰۰ کرون نروژ باید به دانشگاه در نروژ پرداخت نماید. هزینه تحصیل دانشجویان بین الملل  در نروژ با دانشجویان تبعه ی نروژ تفاوتی ندارد.تحصیل در دانشگاه های نروژ در مقطع لیسانس سه ساله است و به زبان نروژی ارائه میشود شخص متقاضی قبل از اقدام به تحصیل باید در دوره های زبان نروژی به مدت یک سال به صورت رایگان اقدام نمایند شخص متقاضی برای تحصیل رایگان در نروژ باید حداقل یک سال را در کشور خود گذرانده باشد تا بتئاند در مقطع کارشناسی اقدام نماید. تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد به مدت ۲ سال به طول می انجامد و تحصیل رایگان در دانشگاه نروژ به زبان انگلیسی ارائه میشود. در نروژ تحصیل در مقطع دکتری  ۳ تا ۵ سال طول میکشد و این مدت زمان تحصیل در نروژ منجر به اخذ اقامت در نروژ میشود.ویزای تحصیل در نروژ مولتی پل است یعنی دانشجو در نروژ اجازه ی تردد در حوزه ی شینگن را دارد.تحصیل در نروژ یک تجربه منحصر به فرد  به دانش آموز ارائه می دهد. دانشگاه ها و دانشکده ها در نروژ برای تسهیل برای دانشجویان بین المللی دائما در تلاش هستند. حدود ۱۵۰۰۰  اتباع خارجی در حال حاضر در مقاطع تحصیلی لیسانس و ارشد و دکتری در دانشگاه های نروژ و آموزش عالی در حال تحصیل هستند. برای اخذ ویزای تحصیلی در دانشگاه های نروژ شخص متقاضی باید گواهی تمکن مالی همراه با مدارک تحصیلی خود به دانشگاه ارائه دهند. شخص متقاضی برای تحصیل در دانشگاه های رایگان در نروژ باید مبلغ ۹۰۰۰۰ کرون یا معادل ۱۵۰۰۰ دلار در حساب بانکی خود نشان دهد این گواهی برای تمام مقاطع تحصیل به صورت یکسان است و برای اخذ پذیرش الزامی است. وکیل مهاجرتی میتواند در خصوص اخذ پذیرش در دانشگاه های رایگان در نروژ و اخذ ویزا شما عزیزان را راهنمایی و همراهی نماید.

مدارک مورد نیاز برای تحصیل رایگان در نروژ

۱)ارائه ترجمه مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی و ریز نمرات

۲)ارائه ترجمه مدرک کارشناسی از یکی از دانشگاه های ایران و ریز نمرات برای اخذ پذیرش در کارشناسی ارشد

۳)ارائه ایلتس اکادمیک بستگی به مقاطع مختلف به دانشگاه حداقل آیلتس۶ یا ۶٫۵

۴)ارائه ترجمه کارشناسی ارشد و ریز نمرات برای اخذ پذیرش در مقطع دکتری

آموزش با کیفیت در نروژ

طیف گسترده ای از دوره های با کیفیت بالا و انعطاف پذیری زیاد موسسات در نروژ به اثبات رسیده است . زندگی در نروژ به گران بودن شهرت دارد.هزینه های زندگی در نروژ بالاتر از بسیاری از کشورهای دیگر است.  هزینه هر ترم تحصیل در نروژ  متفاوت است. در مورد زندگی در نروژ، صندوق دولتی وام تحصیلی تخمین زده است . در اینجا یک لیست از آموزش دانشگاه رایگان در نروژ برای دانشجویان بین المللی ارائه میشود. دانشگاه برگن در نروژ، اسلو و دانشگاه علوم کاربردی در نروژ، دانشگاه علم و صنعت در نروژ، دانشگاه نردلند، دانشگاه هدمارک علوم کاربردی در نروژ، دانشگاه کالج لیلهامر در نروژ، دانشگاه کالج مولده – دانشگاه تخصصی در حمل و نقل در نروژ، برگن آکادمی هنر و طراحی، نروژ، ،Narvik دانشگاه

دانشگاه هدمارک علوم کاربردی در نروژ

به طور کلی آموزش در  تمام مقاطع تحصیل عادی در موسسات آموزش عالی در نروژ برای نروژی و همچنین دانش آموزان بین المللی رایگان  است.

دانشگاه کالج لیلهامر در نروژ:

مهلت درخواست: ۱ مه برای ترم پاییز و ۱۵ اکتبر برای بهار است.

برگن آکادمی هنر و طراحی، نروژ:

بخشی از سیستم آموزش و پرورش عمومی در نروژ، شهریه پرداخت نمی کنند. دانشجویان بین المللی باید برای کمک های مالی برای پوشش هزینه های  زندگی از کشور خود باید ارائه دهند. تاریخ برنامه بسته شدن در هنرهای زیبا: ۱ فوریه، در طراحی: ۲ ماه آوریل است

 دانشگاه Narvik  در نروژ:

برای به دست آوردن مجوز ورود برای تحصیل در نروژ  اقدام نماید.NOK 92 500.- (2012)  شخص متقاضی باید در یک حساب بانکی  متقاضیان باید تمام شرایط را قبل از ۱ جولای به انجام برسانند. مهلت درخواست مارس ۱ است.

 دانشگاه Nesna در نروژ:

معیارهای پذیرش برای دانشجویان بین المللی به ملیت شخص متقاضی بستگی دارد.

 

در این مقاله سعی بر این داشتیم تا تحصیل رایگان در نروژ و اخذ پذیرش و مدارک مورد نیاز برای مقاطع مختلف را به اطلاع شما عزیزان برسانیم یکی از کشورهایی که تحصیل در ان رایگان است نروژ میباشد. اگر قصد ادامه تحصیل در مقاطع مختلف در دانشگاه های رایگان  و مهاجرت به نروژ را  دارید این کار  را به دست وکلای مهاجرتی بسپارید.جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیل رایگان در نروژ و مهاجرت تحصیلی به نروز با وکیل مهاجرت به نروژ مشورت نمایید.

نگارنده: سارا شکرریز

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *