فواید و مضرات پناهندگی

فواید و مضرات پناهندگی

در سالهای اخیر شاهد هستیم که هموطنان بسیاری در کشورهای مختلف در خواست پناهندگی نموده و اغلب با جواب منفی رو به رو شده اند.

از طرفی بسیاری از پناهجویانی که جواب منفی گرفته اند به حق دارای مشکلات اساسی در ایران هستند و امنیت آنها به صورت جدی درخواست چه بسا که اگر آنها کیس خود را به نحو مناسبتری ارایه می دادند و با اطلاعات بیشتری در مورد شرایط و قوانین پناهندگی داشتند به چنین سرنوشتی دچار نمی شدند.

موسسه ملک پور هیچ گونه خدماتی برای پناهندگی ارائه نمی کند و مطالب این صفحه تنها جهت ارتقا اطلاعات شما عزیزان و آشنایی با خطرات پناهندگی ارائه می گردد.

مهمترین و اساسی ترین مرحله درخواست پناهندگی داشتن یک پرونده قوی و مناسب است،چنانچه پناهجو کیس مناسب داشته باشد و بتواند نشان دهد که جان و امنیت او در کشورش در خطر است میتوان پیش بینی نمود که درخواست پناهندگی موفقیت آمیز خو اهد بود اما خیل عظیم پناهجویان که درخواست پناهندگی آنها رد شده و سالهای زیادی از عمر خود را در حالت بلا تکلیفی به سر می برند نشان می دهد که ارایه یک پرونده مناسب و قوی پناهندگی کار آسانی نیست.

آیا کسی که با ویزای شنگن قانونی به اروپا آمده باشد میتواند درخواست پناهندگی کند

بله میتواند، اما باید دلایل کافی ارائه دهد، توجه داشته باشید که ورود غیرقانونی به اروپا تضمین قبولی پناهندگی نیست و ورود قانونی به اروپا دلیلی بر رد شدن پرونده پناهندگی نخواهد بود، پناهجویان از طریق اثر انگشت ردیابی میشوند و نه از طریق ویزا، ویزای هر کدام از کشورهای حوزه شنگن تنها زمانی قابل ردیابی است که ادارات امور پناهندگی مشکوک شوند که مثلا شما از طریق ویزای شنگن صادر شده از سفارت آلمان به بلژیک آمده اید در این صورت مشخصات شما را به آلمان میدهند و متوجه موضوع می شوند، در غیر اینصورت آنها باید برای ردیابی این مورد از تک تک کشورهای شنگن بپرسند و این عملا امکان پذیر نیست،  فرض کنیم یکی از بستگان نزدیک شما در دانمارک زندگی میکند و برای شما دعوتنامه دانمارک میفرستد و شما ویزا میگیرید ولی به آلمان میروید و در آنجا تقاضای پناهندگی میکنید، در مصاحبه از شما میپرسند آیا بستگانی در اروپا دارید؟ شما هم در پاسخ میگویید: بله، برادرم در دانمارک زندگی میکند، آنها مشخصات برادر شما را میپرسند و از این طریق بررسی میکنند و میفهمند که شما از طریق دعوتنامه برادرتان ویزا گرفته اید و به آلمان آمده اید و بعد شما را به کشور دانمارک که صادر کننده ویزای شما بوده میفرستند،ولی شما چنانچه با ویزای صادره از سفارت دانمارک وارد دانمارک شوید و بخواهید در همان دانمارک اعلام پناهندگی کنید باید با همان پاسپورت که دارنده ویزای دانمارک است خود را معرفی کنید زیرا با توجه به صدور ویزا در سفارت دانمارک در ایران، مشخصات شما در اداره مهاجرت دانمارک ثبت شده و به محض معرفی مشخص میشود که شما با ویزا آمده اید، به همین دلیل بهتر است چنانچه شما با ویزای قانونی وارد اروپا میشوید و قصد دارید در همان کشور صادر کننده ویزا اعلام پناهندگی کنید، با ویزا و پاسپورت خود را معرفی کنید، ولی باید کیس بسیار قوی برای اعلام پناهندگی داشته باشید. البته باز هم راههای بسیاری برای این موارد وجود دارد، از جمله تغییر مشخصات به شرط عدم وجود اثر انگشت، که هر کدام جنبه های مثبت و منفی دارد.

هنوز بسیاری از متقاضیان پناهندگی، درک درستی از قوانین پناهندگی و جنبه های حقوقی آن ندارند، در حالی که کارمندان دولتی در ادارات مربوط به امور پناهندگی با جزئیات در مورد هر کدام از کیس ها بطور مشخص پرسشهایی را مطرح میکنند و پاسخ مشخص میخواهند، در واقع آنها کاری به این موضوع ندارند که در جوامعی مثل ایران سرکوب و اختناق حاکم است، آنها قاضی هستند و قضاوت و داوری خود را بر دلایل شخصی شخص پناهجو متکی می کنند بنابراین مستقل از اینکه هر میزان ناامنی در ایران وجود داشته باشد یا نه، شخص پناهجو باید اثبات کند که تحت پیگرد قانونی یا خطر شکنجه و مرگ بوده است و اساسا اینکه کدام کیس بهتر است و کدام یک نیست جواب مسئله نیست، مهم برای حقوق دانان دولتی در امور پناهندگان این است که دلایل پناهجو چیست و چگونه بیان می شودعضویت در گروههای سیاسی، مذهبی، جنسی و گرایشات جنسی و نظایر آنها همه و همه شاخصهای پذیرش پناهندگی هستند، ولی باید توجه داشته باشید که افراد دولتی برای بررسی هر کدام از کیس ها به اشکال مختلف تحقیق می کنند و پناهجو باید با اطلاعات کافی و جزئیات کامل دلایل پناهندگی خود را توضیح دهدمسئولین امور مهاجرت و مصاحبه کنندگان در تمام کشورها و در کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در حوزه کاری خود دارای تحصیلات حقوقی و روانشناسی و هم دارای تجارب بسیار زیادی هستند، بنابراین پناهجو قبل از تسلیم تقاضای خود لازم است که تحقیق به عمل آورد تا در جزئیات بیشتر با معیارهای پذیرش پناهندگی و جنبه های مهم قانونی و حقوقی آن آشنا شود، به علاوه در بیشتر اوقات کارمندان دولتی مراکز پناهندگی از قوانین و نحوه داوری و قضاوت و صدور احکام شرعی و غیرشرعی و سیستم محاکمات کشور پناهجویان بسیار بیشتر از خود آنها آشنایی دارند

به دلیل اینکه تغییر دین دادن در ایران کاری بسیار پرخطر میباشد افراد مجبور هستند خود را به کشورهای دیگر از جمله ترکیه برسانند و تغییر دین دهند، تا اینجا مشکل خاصی نیست، اما برای گرفتن پناهندگی فرد باید به کشورش بازگردد و مدتی را در همان جا زندگی کند و بعد از پیدا کردن مشکل خطر جانی (یا حداقل کاملا وانمود کند که جانش به خطر افتاده) از کشورش فرار کرده و خود را به اولین کشور امن رسانده و اعلام پناهندگی کند، البته این نکته را در نظر داشته باشید  که کارمندان مصاحبه کننده بسیار حرفه ای بوده و خیلی دقیقتر از یک بازجوی اداره آگاهی شما را بازجویی میکنند، بله دقیقا شما را بازجویی میکنند و نه مصاحبه، در حدی که شما بعد از به اصطلاح مصاحبه شوکه میشوید که البته این یک امر طبیعی و منطقی می باشد

داشتن  کیس مذهبی به تنهایی باعث گرفتن پناهندگی نمی شود .زیرا شرط اصلی داشتن خطر جانی برای پناهجو می باشد یا به عبارت ساده تر کسی یک پناهنده به شمار می آید که در کشور خود با خطر شکنجه یا کشته شدن به دلیل اعتقادات مذهبی یا سیاسی مواجه باشد و برای نجات جان اقدام به ترک کشور خود نموده است و نه به خاطر مشکلات اجتماعی، فرهنگی یا اقتصادی به این نکته توجه بفرمایید که در هنگام مصاحبه باید اثبات کنید که جانتان در خطر بوده و برای همین کشور خود را ترک کرده و درخواست پناهندگی داده اید، این مطلب شرط لازم برای کیسهای مذهبی می باشد

اگر در کشوری توسط پلیس دستگیر شوید نمیتوانید بگویید  که میخواهم در کشور دیگری اعلام پناهندگی کنم با توجه به قوانین خاص پناهندگی این امکان وجود ندارد و اگر شما در هر نقطه ای دستگیر شوید در همانجا بازجوئی میشوید و وقتی میگوئید پناهنده هستید همه کارهایتان برای دریافت اقامت پناهندگی را در همانجا انجام میدهند و اگر عنوان کنید که مقصد دیگری داشتید این کلام شما موضوع پناهندگی شما را به شدت زیر سوال میبرد و امکان قبولی شما کم میشود .

 بر اساس احکام دادگاههای اروپا باید درخواست پناهندگی بلافاصله پس از آمدن به اروپا ارائه گردد. منظور این است که در فاصله دو هفته پس از ورود به اروپا درخواست پناهندگی باید ارائه شود. در صورتیکه در این کار تأخیر صورت گیرد، باید دلیل قانع کننده ای برای آن ارائه گردد. البته اداره پناهندگی خیلی به ندرت درخواست کسی را به خاطر تأخیر در ارائه آن رد نموده است.

درخواست مجدد پناهندگی، بازگشایی دادرسی و پرونده بسته شده پناهندگی می باشد، آن هم به دلیل حقایق یا مدارک اثباتی جدیدی که در جریان اولیه پناهندگی موجود نبوده اند، در مورد آنها اطلاعاتی در دست نبوده و یا قابل دسترسی نبوده اند. قانون مهاجرت، تا کنون مقررات لازم جهت مجاز بودن درخواست مجدد پناهندگی را تغییر نداده است، اما در برخی از موارد در مورد این موضوع می توان فکر کرد که آیا پذیرش تعقیب ویژه جنسی و غیردولتی بعنوان دلیل پناهندگی به عنوان حقایق جدید به رسمیت شناخته می شوند یا نه، (چرا که قانون از این لحاظ فرقهایی با قبل کرده است). مهلت برای ارائه درخواست مجدد پناهندگی حداکثر سه ماه پس از کسب اطلاع از دلیلی که برای بازگشایی پرونده و جریان پناهندگی ارائه می گردد، می باشد.

فعالیتهای خارج از کشوری اساسا تنها در جریان دادرسی و پرونده پناهندگی مجدد به عنوان دلیل پناهندگی منتفی شده است. اما این فعالیتها در چهارچوب بررسی وجود موانع بازگرداندن پناهجو به کشورش درنظر گرفته خواهد شد.

در تعدادی از کشورهای پناهنده پذیر مثل کانادا شخص در زمان درخواست پناهندگی اجازه کار دارد ولی در اکثر کشورها به طور قانونی خیر، مگر در شرایط خاصی و با تشخیص سازمان رسیدگی کننده به پرونده پناهندگی.

لازم به ذکر است که امکان تحصیل برای فرزندان شخص متقاضی از شروع درخواست پناهندگی قطعا وجود دارد به صورت رایگان از  شروع درخواست پناهندگی قطعا وجود دارد به صورت رایگان از شروع درخواست پناهندگی خدمات پزشکی در موا رد اورژانسی و در بعضی موارد خاص به طور رایگان می باشد .

اگر بعد از پناهندگی بخواهید به کشور خود برگردید  در این صورت ممکن است کمک های مالی به شما قطع شود و به دلیل اینکه مشخص می شود که شما به طور داوطلبانه پاسپورت کشور خود را دریافت نموده اید و به کشور خود مسافرت کرده اید به دلیل تغییر در شرایط دیگر واجد شرایط پناهندگی نخواهید بود و ممکن است وضعیت پناهندگی شما فسخ شود و تشخیص داده شود که شما پناهنده بودید ولی در واقع دیگر نیستید.

 از شروع درخواست پناهندگی از حمایت مالی ،سرپناه،پوشاک و خوراک شخص برخوردار خواهد بود مگر درموارد خاص.

افراد معینی مشمول حق پناهندگی نمی شوند، این افراد شامل کسانی می شوند که  مرتکب اعمال جنایی جدی شده اند و یا مسئول نقض حقوق بشر هستند.همینطور در کنوانسیون “شروط فسخ کننده”ای وجود دارد که می گویند یک فرد می تواند موقعیت پناهندگی اش را بعنوان مثال به این علل از دست بدهد: در زمانی که تقاضای او در حال بررسی است شرایط در کشورش بطور محسوسی بهبود یافته است؛ یا او بعد از اینکه پناهنده شده به کشورش برگشته است. اگر چنین چیزی رخ دهد شما دیگر پناهنده نخواهید بود ولی این لزوما به این معنا نیست که کشور را باید ترک کنید.اگر وضعیت در کشورتان رو به بهبودی گذاشته است ممکن است بتوانید برای بازگشت به کشورتان کمک مالی دریافت کنید.

چنانچه تقاضای پناهندگی شخص پذیرفته شود به او برای پنج سال حق اقامت داده می شود. وی از حق تقاضا برای دریافت گذرنامه پناهندگی سازمان ملل (UN refugee travel document) برخوردار می شود  و می تواند  مانند هر شهروند اروپایی کار و یا تحصیل کند و یا تقاضای دریافت بیمه های اجتماعی بکند. او می تواند در صورتی که پس از اتمام پنج سال از حق اقامت دائم برخوردار شود، برای دریافت تابعیت هم اقدام کند. حق اقامت دائمی در صورتی به وی  داده می شود که دلایل قبولی پرونده پناهندگی شان کماکان برایشان وجود داشته باشد.

در نهایت پناهندگی خطرات فراوانی را در بر خواهد داشت به همین دلیل توصیه نمی شود .

 

44 پاسخ
  1. Avatar
    عليرضا می گوید:

    اگر بنده شرايط پناهندگي را كاملا داشته باشم،و پرونده من در كشورهاي اروپايي و بريتانيا اوكي بگيرد و اجازه اقامت موقت ٥ساله با پاسپورت سازمان ملل ك فرموديد دريافت كنم،اما اما اما پس از آن متوجه شوند بنده ب بيماري “اچ آي وي مثبت” “HIV+” مبتلا ميباشم و نيازمند درمان هستم،آيا در اينصورت بنده را از اروپا يا بريتانيا اخراج ميكنند؟؟؟؟ يا اينكه در همان مرحله اول بازجويي آزمايش خون ميگيرند و در صورت داشتن بيماري لاعلاج يا صعب العلاج،ديگر پرونده شخص را رسيدگي نميكنند و او را در همان ابتداي امر ديپورت ميكنند؟ البته در مورد كانادا ب من گفتند ك اگر در تركيه درخواست پناهندگي بدي ب دليل داشتن اين بيماري پرونده شما سريعتر رسدگي ميشود و امکان گرفتن پناهندگي از كانادا بيشتر ميشود ب دلايل حقوق بشري. اما در تركيه پروسه پناهندگي خيلي طول ميكشد،من ميخوام در اروپا شرايط من چگونه خواهد بود؟؟؟ هنوز قرص يا دارو مصرف نميكنم،اما با وخيم شدن شرايط جسماني براي جلوگيري از ورود بدنم ب مرحله آخر ك به اصطلاح ايدز گفته ميشود بايد در ايران روزانه سي چهل قرص بي كيفيت با عوارض جانبي فلج كننده مصرف شود تا آخر عمر،اما در اروپا شبي فقط يك قرص با كمترين عوارض جانبي. البته درمان دارويي در ايران مانند اروپا رايگان است. مرسي لطف كنيد جوابمو بديد،اگر برم اروپا ميتونم تا حداقل سي سال ديگه راحت زنده بمونم،الان سي ساله هستم،مرد،مجرد.ممنون از سايت خوبتون.

    پاسخ
    • Avatar
      گلنوش باقری می گوید:

      در صورت کسب اطلاعات بیشتر با موسسه حقوقی پیشگامان عدالت ایلیا یکی از شعب همکار دکتر ملکپور واقع در نیاوران ، تماس برقرار نموده و از مشاوره رایگان تلفنی مشاوران و کارشناسان ارشد برخوردار شوید . تلفن تماس : ۰۲۱۲۲۸۲۹۵۳۸ و ۰۲۱۲۲۸۲۹۵۴۸

      پاسخ
    • Avatar
      گلنوش باقری می گوید:

      با سلام و عرض ادب
      مخاطب گرامی ، در صورت کسب اطلاعات بیشتر با موسسه حقوقی پیشگامان عدالت ایلیا یکی از شعب همکار دکتر ملکپور واقع در نیاوران ، تماس برقرار نموده و از مشاوره رایگان تلفنی مشاوران و کارشناسان ارشد برخوردار شوید . تلفن تماس : ۰۲۱۲۲۸۲۹۵۳۸ و ۰۲۱۲۲۸۲۹۵۴۸

      پاسخ
  2. Avatar
    سارا می گوید:

    سلام
    اگر در یه کشور اروپایی درخواست پناهندگی مذهب بدیم و در حالی که پرونده در حال بررسی هست میشه با یه کسی که در یه کشور اروپایی دیگه اقامت داره ازدواج کرد و به اون کشور رفت ؟؟؟

    پاسخ
    • Avatar
      امین نخشبی می گوید:

      سلام و عرض ادب
      پناهندگی راه غیر قانونی مهاجرتی می باشد و با توجه به شرایط بد موجود حال حاضر زندگی و اجتماعی پناهندگان این راه هرگز توصیه نمی گردد.

      پاسخ
  3. Avatar
    حدیث سید صالخ می گوید:

    با درود فراوان
    مرسی از مطالب خوبتون.
    دو تا از اقوام درجه یک من از پناهندگی در انگلستان استفاده کردند.و هیچ گونه مشکلی تا به امروز براشون پبش نیومده.و در کمپ نبوده اند.گعتند که انگلستان کمپ ندارد بر خلاف بقیه کشورها.به پناهنده ها سوییت میدادن.

    پاسخ
  4. Avatar
    فرزین می گوید:

    به نظر شما پس اقدام از چه طریقی بهتر است که هم مشکلاتش کمتر باشه هم بتوان تا اخر عمر در ان کشور زندگی کرد

    پاسخ
    • Avatar
      گلنوش باقری می گوید:

      با سلام و عرض ادب
      مخاطب گرامی ، شما می توانید از طرق قانونی مهاجرت اعم از تحصیلی ، کاری ، سرمایه گزاری ، ثبت شرکت ، ازدواج ، خاک و خون و……. با توجه شرایط تان اقدام نمایید . در صورت کسب اطلاعات بیشتر ، با برقراری تماس با مشاورین و کارشناسان موسسه حقوقی پیشگامان عدالت ایلیا ، یکی از شعب همکار دکتر ملکپور واقع در نیاوران ، اقدام نموده و از مشاوره تلفنی رایگان برخوردار شوید . تلفن تماس : ۰۲۱۲۲۸۲۹۵۳۸ و ۰۲۱۲۲۸۲۹۵۴۸

      پاسخ
    • Avatar
      امین نخشبی می گوید:

      سلام و عرض ادب
      از راه های قانونی مهاجرت کرده مانند مهاجرت از طریق تحصیلی ،کاری ، سرمایه گذاری و…

      می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با دفتر نیاوران ما تماس حاصل فرمایید.
      ۲۲۸۲۹۵۳۸-۴۸

      پاسخ
    • Avatar
      گلنوش باقری می گوید:

      با سلام و عرض ادب
      مخاطب گرامی ، در پاسخ به سوال شما بایستی به استحضار عالی برسانم که ؛ اخذ ویزای کاری آلمان مشمول به دارا بودن شرایطی می باشد . متقاضی بایستی حداقل چهار الی پنج سال سابقه کار مرتبط با رشته تحصیلی ارائه دهد / حداقل زیر ۴۰ سال سن ایشان باشد / متقاضی ، در حد زبان A2 آلمان ، توانایی صحبت کردن به زبان آلمانی را داشته باشند . در صورت اطلاعات بیشتر ، می توانید با برقراری تماس ، از مشاوره رایگان تلفنی ما بهره مند گردید. تلفن : ۰۲۱۲۲۸۲۹۵۳۸ و ۰۲۱۲۲۸۲۹۵۴۸ ( موسسه حقوقی پیشگامان عدالت ایلیا همکار دکتر ملکپور )

      پاسخ
    • Avatar
      امین نخشبی می گوید:

      با سلام و عرض ادب
      سوال بسیار کلی بیان شده است. با توجه به شرایط شما می توان از طرق حقوقی مختلف اقدام نمود.

      جهت اطلاعات بیشتر می توانید با دفتر نیاوران تماس حاصل فرمایید.
      ۰۲۱-۲۲۸۲۹۵۳۸-۴۸

      پاسخ
  5. Avatar
    Reza می گوید:

    یک سوال دارم لطفا بهم پاسخ بدین آیا کسی که باتغییردین پناهندگی دریافت میکند پس ازچندسال میتواند برای بازدید وبصورت تفریحی به کشورش بازگردد یاهرگزنمیتواندلطفا پاسخ دهیدعزیزان ممنون میشوم

    پاسخ
    • Avatar
      گلنوش باقری می گوید:

      با سلام و عرض ادب
      مخاطب گرامی ، همانطور که مستحضر می باشید . پناهندگی یکی از راه های غیر قانونی مهاجرت می باشد و خطرات و تبعات بدی را بدنبال خواهد داشت . من جمله ؛ خطرات جانی ، مالی و ….. . در صورت کسب اطلاعات بیشتر ، با برقراری تماس با مشاورین و کارشناسان موسسه حقوقی پیشگامان عدالت ایلیا ، یکی از شعب همکار دکتر ملکپور واقع در نیاوران ، اقدام نموده و از مشاوره تلفنی رایگان برخوردار شوید . تلفن تماس : ۰۲۱۲۲۸۲۹۵۳۸ و ۰۲۱۲۲۸۲۹۵۴۸

      پاسخ
  6. Avatar
    Reza می گوید:

    درود برشما یک سوال؟ایا کسی که باکیس مذهبی قبول شود میتواند بعدازقبولی برای مسافرت به کشورش سفرکند ومدت کوتاهی درانجا باشد یانه؟؟خواهشاتوضیح دهید

    پاسخ
    • Avatar
      گلنوش باقری می گوید:

      با سلام و عرض ادب
      مخاطب گرامی ، اگر منظور شما ، پناهندگی می باشد . بدلیل اینکه این راه ، غیر قانونی می باشد . تبعات و آثار حقوقی را بدنبال خواهد داشت. ضمن اینکه تصمیم با کشور می باشد و شرایط شخص متقاضی . در صورت کسب اطلاعات بیشتر ، با برقراری تماس با مشاورین و کارشناسان موسسه حقوقی پیشگامان عدالت ایلیا ، یکی از شعب همکار دکتر ملکپور واقع در نیاوران ، اقدام نموده و از مشاوره تلفنی رایگان برخوردار شوید . تلفن تماس : ۰۲۱۲۲۸۲۹۵۳۸ و ۰۲۱۲۲۸۲۹۵۴۸

      پاسخ
  7. Avatar
    babak eskandari fard می گوید:

    سلام
    سایتتون خیلی هم عالیست
    خاستم بپرسم من با یه خانم مسن ایرانی ساکن امریکا آشنا شدم که توافقی در ازای ضمانت پولش منو با ویزای نامزدی به امریکا میاره
    اول اینکه چه مدت طول میکشه گرین کارتم بیاد ؟
    بعد اینکه گرین کارت گرفتم آیا من نسبت بهشون تعهدی دارم؟
    آیا واسه مخارج زندگیش میتونه از من اخاذی کنه؟
    و آیا بعد از گرین کارت میتونم خودم کسی از ایرانو به این روش بیارم؟
    ممنون

    پاسخ
    • Avatar
      گلنوش باقری می گوید:

      با سلام و عرض ادب
      مخاطب گرامی ، بحث ضمانت ، بار حقوقی به دنبال خواهد داشت و بهتر است قبل از اقدام به هر عمل حقوقی تحقیقات بیشتری بنمایید. در صورت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان و مشاوران موسسه حقوقی پیشگامان عدالت ایلیا ، یکی از شعبات همکار موسسه حقوقی دکتر ملکپور واقع در نیاوران تماس برقرار نمایید و از مشاوره تلفنی رایگان برخوردار شوید . تلفن تماس : ۰۲۱۲۲۸۲۹۵۳۸ و ۰۲۱۲۲۸۲۹۵۴۸

      پاسخ
  8. Avatar
    مهدی ابراهیمی می گوید:

    با سلام
    آیا برای درخواست پناهندگی از یک کشور ثالث ، باید درآن کشور نیز زندگی کرد؟

    پاسخ
    • Avatar
      علی تقوی می گوید:

      با سلام و عرض ادب دوست عزیز و گرامی زمانی که میشود به طور صحیح و قانونی ورود به کشوری کرد پناهندگی هیچ معنایی ندارد

      پاسخ
  9. Avatar
    محبوبه نوبندگانی زاده می گوید:

    سلام میشه حین ادامه تحصیل بری و درخواست پناهندگی کنی اگر راهنمایی بفرمایید ممنون میشم

    پاسخ
  10. Avatar
    Ashking می گوید:

    با سلام و خسته نباشید خدمت شما و مرسی از اطلاعات مفیدتون …من ۱۹سالمه دیپلم دارم پاسپورتم دارم میخواستم از شما کمک بگیرم ک برای مهاجرت به فرانسه بهترین روش و گرفتن اقامت اوجا چیه،از طریق پناهندگی میتونم یا…اگه میشه مختصر کمکم کنید ک از سردرگمی در بیام خیلی ممنون میشم

    پاسخ
    • Avatar
      گلنوش باقری می گوید:

      با سلام و عرض ادب
      مخاطب گرامی ، پناهندگی راه قانونی و صحیحی جهت مهاجرت نمی باشد و خطرات و تبعات بدی را پشت سر خواهد داشت . شما می توانید از طرق قانونی مهاجرت ، از قبیل تحصیلی ، ازدواج ، کاری و …. که متناسب با شرایط شما باشد اقدام نمائید . در صورت کسب اطلاعات بیشتر ، با برقراری تماس با مشاورین و کارشناسان موسسه حقوقی پیشگامان عدالت ایلیا ، یکی از شعب همکار دکتر ملکپور واقع در نیاوران ، اقدام نموده و از مشاوره تلفنی رایگان برخوردار شوید . تلفن تماس : ۰۲۱۲۲۸۲۹۵۳۸ و ۰۲۱۲۲۸۲۹۵۴۸

      پاسخ
  11. Avatar
    گلنوش باقری می گوید:

    با سلام و عرض ادب
    مخاطب گرامی ، پناهندگی یکی از روش های غیرقانونی مهاجرت می باشد و ما به شما به هیچ عنوان پیشنهاد نمی نمائیم ، چراکه اثرات و خطراتی را بدنبال دارد .

    پاسخ
  12. Avatar
    حدیث می گوید:

    سلام یه دوست دارم نظامیه و میخاد از کشور خارج بشه چون نظامیا ممنوع الخروجن و پاسپورت بهشون نمیدن این شخص چگونه میتونه به امریکا المان یا سوئد درخواطت پناهندگی بده

    پاسخ
    • Avatar
      گلنوش باقری می گوید:

      با سلام و عرض ادب
      دوست گرامی ، پناهندگی از طرق غیرقانونی مهاجرت می باشد و عواقب و خطراتی را به دنبال دارد . ما به شما این راه را پیشنهاد نمی دهیم .

      پاسخ
  13. Avatar
    حدیث می گوید:

    اما وقتی به هیچ عنوان امکان خروج نداره باید چکار کنه بسوزه و بسازه؟راهی بجز غیر قانونی نیست چون پاسپورت بهشون نمیدن لطفا عواقبش در کشور مقصد و چون راهی برا خروج نیست راهکار بفرمایید سپاسگذارم

    پاسخ
  14. Avatar
    محمد می گوید:

    سلام. من ۱۸ سال سن دارم و پدرم ۷۰ سال سن و مادرم ۵۸ سال سن.
    مدتی دیگر من برای ویزای f-1 آمریکا اقدام میکنم و از طرف دانشگاه ایالتی نیویورک پذیرش میگیرم.
    پدر من از سال ۱۹۶۹ میلاری تا ۱۹۷۹ میلاری در آمریکا تحصیل کرده و تا مدتی دیگر پدرم همراه مادرم برای ویزای توریستی آمریکا اقدام میکنند و به همراه من سه نفرا تا سال ۲۰۱۷ وارد آمریکا می شویم.
    سوالی که از شما داشتم این است که اگر پدرم برای پناهندگی آمریکا اقدام کند چقدر شانس دارد ؟
    مدارک پدرم به شرح زیر هست :
    ۱- لیسانس الکترونیک دیجیتا از دانشگاه stony brook با رنک ۶۵
    ۲- فوق لیسانس تکنولوژِی مدیریت از دانشگاه new york با رنک ۲۲
    ۳- سابقه بیمه دانشجویی لول گولدن
    ۴- سابقه ۱۰ سال کار در آمریکا و پرداخت ۱۰ سال مالیات به دولت آمریکا
    ۵- دارا بودن کواهینامه آمریکا
    ۶- دارا بودن social security number
    ۷- تسلط کامل به زبان انگلیسی (چون ۱۰ سال آمریکا بوده)
    ۸- سابقه خرید و بیمه ۳ ماشین در آمریکا و پرداخت بیمه ماشین.
    ۹- ۲ سال عضو موسسه IEEE در نیویورک.
    ۱۰- سابقه ۲ اخراجی : یکی در سال ۱۳۵۷ موقعی که انقلاب شد پدرم برای شرکت air taxi کار میکرد و با انقلاب اونو اخراج کردن و گفتم تو آمریکایی هستی و دیگری اخراج در سال ۱۳۶۲ در موقع انقلاب فرهنگی اونو از یه موسسه تدریس اخراج کردن به خاطر تحصیلاتش در آمریکا
    به نظر شما آمریکا به پدر من پناهندگی میده ؟ مخصوصا این که ما خانوادگی قصد سفر به آمریکا رو داریم و من اونجا دانشجو هستم. با تشکر.

    پاسخ
    • Avatar
      علی تقوی می گوید:

      با سلام و عرض ادب و احترام دوست گرامی لطف بفرمایید اطلاعات بیشتر از خودتان بدهید سن ،تحصیلات و سطح زبان
      جهت کسب اطلاعات بیشتر با موسسه نیاوران در تماس باشید با تشکر
      ۰۲۱۲۲۸۲۹۵۳۸-۰۲۱۲۲۸۲۹۵۴۸

      پاسخ
  15. Avatar
    محمد می گوید:

    سلام من میخوام برم المان باید چ دلیلی بیارم تا قبولم کنن
    سن ۱۹
    تحصیلات زیر دیپلم
    سطح زبان معمولی
    لطفا راهنمایی کنین

    پاسخ
  16. Avatar
    امیر می گوید:

    با سلام چون بنده کارت پایان خدمت ندارم می خواهم به صورت غیر قانونی از ایران خارج شوم ایا شما می تونید کمکم کنید و در ضمن می شه هزینه خروج غیر قانونی رو هم بگید
    من میخوام به یکی از سه کشور های سوئیس و انگلیس و المان و یا هلند بروم و در خواست پناهندگی بدهم و در ضمن ایا شما میتوانید در موردتهیه کیس قوی کمکم کنید
    منتظر جواب شما هستم
    این ایمیل منه می شه پیام بدید
    amirmohamadi3335@gmail.co
    ممنون

    پاسخ
  17. Avatar
    حسین می گوید:

    سلام… قبل از مصاحبه پناهندگی، چقدر کمک مالی میشه و بعد از قبولی چقدر!؟
    لطفا به ایمیلم هم بفرستید جواب رو.
    تفاوت کمک مالی در ارمنستان و انگلیس

    پاسخ
  18. Avatar
    رهاااااایی می گوید:

    با سلام همسر با عنوان تغییر دین خود را به unدرترکیه معرفی کرده واسم من رو به عنوان تحت پوشش داده ولی من تغییر دین ندادم وبه ایرات رفت وامد دارم ولی ایا برای گرفتن اقامت کشور سوم که کانادا یا استرالیاس موقع مصاحبه مشکلی برام پیش نمیاد یا مجبورک تغییر دین بدم؟واگر به عنوان همسر فرد به من هم اقامت بدن برتی اومدن به ایران مشکلی ندارم؟لطفاااا راهنماییم کنید

    پاسخ
  19. Avatar
    مهی می گوید:

    با سلام من و همسرم از ایتالیا برای المان اقدام کردیم .ایا امکان این هست که مارو به ایتالیا برگردونن.؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *