شرایط اخذ اقامت فنلاند

شرایط اخذ اقامت فنلاند

شرایط اخذ اقامت فنلاند از طرق و راه های متفاوتی قابل دست یابی می باشد. که در این مقاله سعی بر آن داریم شرایط اخذ اقامت فنلاند را به اطلاع شما خوانندۀ گرامی رساینم. اما با توجه به اینکه شرایط اخذ اقامت فنلاند راهکارهای مختلفی را شامل می شود لذا بهتر است اگر قصد جدی مهاجرت به فنلاند را دارید به طور اختصاصی با وکیل مهاجرت به فنلان که مسلط به قوانین فنلاند می باشد تماس حاصل نمائید تا ایشان به طور کامل شرایط اخذ اقامت در فنلاند را برایتان عزیزان بازگو نمایند و شما را در مسیر صحیح مهاجرت به فنلاند هدایت و راهنمائی نمایند.

مقدمه

موضوع مقالۀ حاضر در خصوص شرایط اخذ اقامت در فنلاند تهیه  تنظیم شده است. اما به طور کلی تبعۀ خارجی که می خواهد در فنلاند اقامت داشته باشد باید اجازۀ اقامت دریافت نماید. حال چه به صورت تحصیلی، چه به صورت کاری و چه به هر طریق دیگری اقدام نمائید نیازمند اجازۀ اقامت می باشید. اما در خصوص زمینۀ اجازۀ اقامت نیز باید به این نکته اشاره نمائیم که این اجازۀ اقامت ممکن است به دلیل حضور اقوام در این کشور، بنا به دلایل کاری و یا بنا به دلایل تحصیلی و یا سایر موارد صادر شود.

اما در خصوص اینکه چه اشخاصی نیازمند دریافت اجازۀ اقامت نمی باشند، شامل کشورهائی نظیر سوئد، نروژ، دانمارک، ایسلند می باشد که می توانید بدون نیاز به اجازۀ اقامت به این کشور ورود داشته باشید. حتی برای ویزای کاری نیز نیازمند اجازۀ ورود و اقامت نمی باشید. البته همچنین است در خصوص سایر کشورهای عضو اتحادیۀ اروپا و همچنین کشور لوگزامبورگ، سوئیس نیز نیازمند اجازۀ اقامت نمی باشید. اما به هر روی باید در ادارل مرکزی پلیس ثبت نام نمائید و تا مدت سه ماه فرصت دارید تا نسبت به ثبت نام خود اقدام نمائید.

 

انواع اجازۀ اقامت در فنلاند

پیرو موضوع مقاله که در خصوص شرایط اخذ اقامت در فنلاند تهیه و تنظیم شده است، در این بخش می پردازیم به انواع اجازۀ اقامت در فنلاند. و به طور کلی اقامت به انواع مختلفی قابل تقسیم بندی می باشد که این موارد عبارتند از:

  • اجازۀ اقامت در فنلاند از طریق تحصیل در این کشور
  • اجازۀ اقامت در فنلاند از طریق کار در این کشور
  • اجازۀ اقامت در فنلاند به منظور پیوستن به خانواده
  • اجازۀ اقامت در فنلاند بنا بر سایر موراد مهاجرتی

 

مراحل مختلف اقدام جهت کسب اجازۀ اقامت در فنلاند

در این بخش می پردازیم به مراحل مختلفی که جهت کسب اقامت در فنلاند نیازمند گذراندن آن می باشید:

مرحلۀ اول: اولین مرحله به منظور کسب اجازۀ اقامت در فنلاند، تهیه و تکمیل فرم های مربوطه به صورت آنلاین می باشد. دقت نمائید با توجه به قصد و هدفی که از مهاجرت به فنلاند را دارید فرم صحیح را انتخاب و سپس آن را تهیه و تکمیل نمائید. به طور مثال زمانی که برای مهاجرت تحصیلی اقدام می نمائید باید فرم های مربوط به مهاجرت تحصیلی، زمانی که برای کار می خواهید اقدام نمائید فرم مربوط به کار و زمانی که به منظور پیوستن به خانواده می خواهید اقدام نمائید به طریق اولی باید فرم های به آن را باید تهیه و تکمیل نمائید. البته همواره این اطمینان را داشته باشید که مدارک مورد نیاز را به فرم خود ضمیمه کرده اید.

 

مرحلۀ دوم: مبلغ مربوط به رسیدگی به فرم درخواست را پرداخت نموده و فرم خود را ارسال کنید.

مرحلۀ سوم: سپس فرم و درخواست شما به منظور رسیدگی در نوبت قرار خواهد گرفت.

مرحلۀ چهارم: لطفاً منتظر بمانید تا درخواست شما مورد بررسی قرار گیرد.

مرحلۀ پنجم: ممکن است از شما خواسته شود تا مدارک تکمیلی دیگری را نیز به منظور کامل شدن اطلاعاتتان ارسال نمائید. سپس باید برای انجام مصاحبه خود را آماده نمائید. اما این را در نظر داشته باشد که ممکن است مجبور باشید برای مدت طولانی برای انجام مصاحبه صبر نمائید.

مرحلۀ ششم: جواب مثبت یا منفی، در خصوص پروندۀ خود کسب خواهید کرد.

مرحلۀ هفتم: در صورتیکه پاسخ به درخواست شما مثبت باشد، کارت اجازۀ اقامت خود را ظرف مدت ۲ الی ۳ هفته از سفارت محل زندگی خود دریافت خواهید کرد. لذا لطفاً صبورانه منتظر باشید.

 

نحوۀ تکمیل فرم اجازۀ اقامت فنلاند

اما از جمله عوامل دیگری که ذیل شرایط اخذ اقامت فنلاند باید مورد بررسی قرار گیرد نحوۀ تکمیل فرم مربوطه می باشد. اجازۀ اقامت در فنلاند چه از طریق مهاجرت تحصیلی باشد  و چه کاری، می تواند به صورت آنلاین تکمیل گردد. این نکته را در نظر داشته باشید که هر نفر، حتی کودکانی که در پاسپورت خانوادۀ خود هستند باید فرم جداگانه ای برایشان تکمیل گردد. در این خصوص همچنین هزینه ای در نظر گرفته شده است.

تمامی فرم درخواست ها می توانند به صورت آنلاین تهیه گردند. در غیر این صورت و در صورتیکه این امکان فراهم نباشد می توایند به سفارت فنلاند در کشور خود مراجعه نمائید. اما به طور کلی به منظور کسب اجازۀ اقامت فنلاند نیاز هست که حتماً پاسپورت معتبر و یا مدرک سفر معتبری را در دست داشته باشید. اما کودکانی که پاسپورت شخصی و یا مدارک سفر جداگانه برای خود ندارند، برچسب اجازۀ اقامتشان به پاسپورت و یا مدرک سفر یکی از والدین و یا قیم شان ضمیمه خواهد شد. برچسب اجازۀ اقامت شما در برگیرندۀ عکستان خواهد بود و به زبان انگلیسی و فنلاندی صادر خواهد شد. در خصوص زبان مربوطه نیز، باید زمانی که فرم درخواست را پر می نمائید زبان مربوطه را مشخص نمائید. و امکان اینکه که برچسبت اجازۀ اقامتتان به زبان دیگری صادر شود وجود ندارد.

 

هزینۀ اخذ اجازۀ اقامت

هزینۀ اجازۀ اقامت در همان ابتدا قابل پرداخت می باشد و باید در زمان پر نمودن فرم درخواست پرداخت گردد. هزینۀ مربوطه در وب سایت اصلی ادارۀ مهاجرت فنلاد لیست شده است به منظور کسب اطلاع در این خصوص می توانید به سایت مربوطه مراجعه نمائید. اما نکته ای که در این خصوص بسیار حائز اهمیت می باشد این است که هزینه های پرداخت شده قابل عودت نمی باشند.

 

مزایائی که اجازۀ اقامت در فنلاند به همراه دارد

با اجازۀ اقامت فنلاندی شما آزاد به زندگی و سفر در فنلاند، تا زمانی که اجازۀ اقامتتان اعتبار داشته باشد. اجازۀ اقامت در فنلاند این امکان را فراهم می آورد که در هر یک از کشورهای حوزۀ شنگن که تمایل داشته باشید ورود داشته باشید البته باید این نکته را در نظر داشته باشید این اجازه تنها تا زمانی معتبر می باشد که اجازۀ اقامتتان معتبر باشد و اینکه موردی برای منع ورودتان وجود نداشته باشد. نکته ای که بد نیست در اینجا به آن اشاره داشته باشیم این است که اجازۀ اقامت همواره برای مدت ثابت و مشخصی صادر می شود. و مدت اجازۀ اقامت به طور معمول برای مدت زمان یک ساله می باشد و یا به میزان مدت زمان ویزای کاری و تحصیلی صادر خواهد شد. اما به طور کلی در صورتیکه جهت اخذ اقامت فنلاند اقدام نمائید پس از گذشت ۴ سال می توانید برای اخذ اقامت دائم اقدام نمائید.

 

نتیجه گیری

در این مقاله سعی بر آن داشتیم شرایط اخذ اقامت فنلاند را هر چند به صورت کوتاه و مختصر به اطلاع شما عزیزان رسانیم. به طور کلی اقامت در فنلاند از طرق مختلف امکان پذیر می باشد این طرق عبارتند از طریق تولد، ازدواج، پناهندگی، کاری، سرمایه گذاری و تحصیل. که همانطور که در خلال مقاله به آن پرداختیم هر یک نیازمند نوع خاصی از ویزا می باشند. اما در نهایت به منظور کسب اطلاعات کامل در خصوص شرایط اخذ اقامت فنلاند با وکیل مهاجرت به فنلاند که مسلط به قوانین فنلاند می باشد تماس حاصل نمائید تا ایشان اطلاعات کامل در خصوص شرایط اخذ اقامت فنلاند را در اختیار شما عزیزان قرار دهند و شما را با شرایط اخذ اقامت فنلاند آشنا نمایند و در مسیر صحیح مهاجرت هدایت و راهنمائی نمایند.

نگارنده:جیران  تاجبخش

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *