مهاجرت کاری به دانمارک

مهاجرت کاری به دانمارک

در این مقاله در رابطه با مهاجرت کاری به دانمارک برای شما شرح می دهیم.

آیا قصد مهاجرت کاری به دانمارک را دارید؟ آیا در مورد مهاجرت کاری به دانمارک سوالی دارید؟ شرایط مهاجرت کاری به دانمارک چگونه است؟ آیا با مهاجرت کاری به دانمارک می توان اقامت و تابعیت دانمارک را اخذ کرد؟

همه ساله اشخاص بسیاری قصد مهاجرت به دانمارک و همچنین اخذ اقامت و تابعیت دانمارک را دارند که می توانند از طریق مهاجرت کاری به دانمارک اقدام نمایند و اقامت و تابعیت دانمارک را اخذ نمایند. اشخاص به آسانی می توانند با مهاجرت کاری به دانمارک کار مورد نظر خود را بیابند و پس از کار در دانمارک به اقامت و تابعیت دانمارک دست یابند. ما در این مقاله برآن شدیم تا در مورد مهاجرت کاری به دانمارک برای شما شرح دهیم و به سوالات شما در زمینه مهاجرت کاری به دانمارک پاسخ دهیم.

در ابتدا بهتر است بدانید که شرایط کاری دانمارک از ۱۰ ژوئن سال ۲۰۱۶ تغییر کرده است. در مورد مهاجرت کاری به دانمارک بهتر است اینگونه بیان شود که اشخاصی که قصد مهاجرت کاری به دانمارک را دارند باید در دانمارک یک job offer یا کارفرما داشته باشند تا بتوانند در دانمارک کار نمایند که داشتن کارفرما خود مستلزم انجام پروسه ای طولانی می باشد و بدین صورت است که کارفرمای دانمارکی باید به مدت ۳ ماه کار مورد نظر را در دانمارک آگهی نماید و فرد مورد نظر در دانمارک یافت نشود و سپس به مدت ۳ ماه دیگر در اتحادیه اروپا آگهی نماید و باز هم فرد مورد نظر برای کار در دانمارک یافت نشود سپس کار مورد نظر به فرد خارجی برسد که انجام این پروسه عملاً محال و غیر ممکن است در این صورت کارفرمای دانمارکی برای اینکه بتواند فرد خارجی را وارد بازار کار نماید باید شرایط خاصی را برای فرد قائل شود تا بتواند دولت دانمارک را متقاعد نماید که چنین شخصی در دانمارک یافت نمی شود تا بتواند فرد خارجی را وارد بازار کار نماید. در صورتی که شخص متقاضی کار در دانمارک بتواند کار مورد نظر را در دانمارک اخذ نماید می تواند همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود را نیز همراه ببرد و فرزندان بالای ۱۸ سال هم تحت شرایط خاص می توانند اقدام نمایند.

برنامه fast_track یا به اصطلاح طرح سریع

در واقع هدف از برنامه fast_track شروع به کار به صورت سریع برای اتباع خارجی است که دارای توانایی و استعداد بالا می باشند. این برنامه این امکان را برای افراد فراهم می نماید تا بتوانند در مدت زمان کوتاه نیروی کار ماهر و مجرب را بدون نیاز به آگهی از سوی آژانس های بین المللی استخدام نمایند. نکته مهمی که در اینجا وجود دارد این است که این برنامه این امکان را برای اتباع خارجی فراهم می نماید تا بتوانند هم در داخل و هم در خارج از کشور دانمارک به کار بپردازند.

 تقسیم بندی انواع برنامه fast_track

برنامه fast_track را می توان به ۳ دسته تقسیم کرد.

۱: اتباع خارجی که امکان پرداخت برنامه fast_track را دارا باشند.

یکی از شرایطی که این برنامه برای افراد دارد این است که باید درآمدی که برای این اشخاص در نظر گرفته می شود در حدود ۴۰۰۰۰۰ کرون دانمارک در سال باشد. این مبلغ باید درآمد سالیانه افراد باشد که هر سال در ۱ ژانویه مورد محاسبه قرار می گیرد.

۲: اشخاص خارجی که به عنوان محقق اسخدام می شوند:

در اینجا این نکته ضروری می نماید که برنامه fast-track برای اشخاصی که قصد مطالعه و تحقیق دارند و همچنین دانشجویان phd که وارد دانمارک می شوند نمی شود.

بهتر است این گونه بیان نماییم که اتباع خارجی که به قصد تحقیق وارد دانمارک می شوند باید دلایل خود را از ورود و تحقیق در خاک دانمارک بیان نمایند. نکته دیگری که در اینجا وجود دارد این است که اگر فرد خارجی به عنوان محقق در کشور دانمارک اجازه اقامت داشته باشد و در حین انجام تحقیقات خود شغل فرد تغییر پیدا کرد نیازی به اجازه اقامت و اجازه کاری مجدد نخواهد داشت.

۳: هدف اشتغال به صورت کار آموزی:

اشخاصی که قصد مهاجرت کاری به دانمارک را دارند بهتر است بدانند که در صورتی که نیروی کار مجرب و دارای استعداد خاص باشند مشمول برنامه fast_track خواهند شد همچنین اگر هدف فرد از اقامت در دانمارک کار آموزی در یک کمپانی معتبر باشد و یا هدف فرد یادگیری در سطح پیشرفته باشد همانند سایر کارمندان آن کمپانی خواهند بود.

شما عزیزان می توانید با مراجعه با سایت های موسسه MIE اطلاعات لازم و جامعی را از مهاجرت کاری به دانمارک بدست آورید همچنین این امکان را دارید که از مشاورین و وکیل مهاجرت به دانمارک بهره مند شوید و اطلاعات لازم را کسب نمایید.

شرایط مهاجرت کاری به دانمارک

پیرو مهاجرت کاری به دانمارک، اگر فردی شهروند یک کشور خارجی باشد و یا خارج از اتحادیه اروپا باشد برای اینکه بتواند در دانمارک کار نماید باید مجوز کار و اقامت در دانمارک را داشته باشد تا بتواند به کار در دانمارک مشغول شود. در حال حاضر شرایط کار در دانمارک بدین صورت است که تحصیلات فرد و همچنین شغل فرد باید در فهرست positive list  دانمارک آمده باشد و یا یک قرارداد کار و یا پیشنهاد کاری از کارفرمای دانمارک داشته باشد.  positive list شامل شغل و حرفه ای می باشد که در دانمارک وجود نیست و یا با کمبود نیرو مواجه هستند. حداقل سطح آموزش افراد برای اینکه در positive list قرار گیرند مدرک لیسانس حرفه ای است.

نکته حائز اهمیتی که وجود دارد این است که اشخاصی که قصد مهاجرت کاری به دانمارک را دارند پس از یافتن کار در دانمارک می توانند گرین کارت دانمارک را اخذ نمایند و پس از آن این امکان را دارند که تابعیت دانمارک را نیز اخذ نمایند.

مدت اقامت افراد در دانمارک بر اساس قرارداد کار نامحدود

مدت اجازه اقامت افراد در دانمارک در صورتی که دارای قرارداد کار نامحدود باشند به طور معمول ۴ سال می باشد. پس از گذشت ۴ سال در صورتی که افراد در شغل خود باقی مانده باشند می توانند مجوز اقامت خود را در دانمارک تمدید نمایند.

مدت اجازه اقامت در دانمارک بر اساس قرارداد کار موقت

مدت اجازه اقامت اشخاص متقاضی کار در دانمارک همان زمانی است که در قرارداد کار افراد ذکر شده است به علاوه مدت ۶ ماه اضافه که به اجازه اقامت افراد افزوده می شود. نکته حائز اهمیتی که وجود دارد این است که اگر فرد در دانمارک کار خود را از دست دهد اجازه اقامت به مدت ۶ ماه دیگر به فرد داده می شود تا بتواند در دانمارک کار مورد نظر دیگری بیابد.

 

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت کاری به دانمارک

در این بخش می پردازم ه مدارکی که متقاضی مهاجرت کاری به دانمارک نیازمند آن می باشند:

۱: دعوت نامه از شخص کار فرما در دانمارک

۲: پاسپورت شخص متقاضی کار در دانمارک که باید مدت اعتبار آن بیشتر از ۶ ماه باشد.

۳: گواهی اجازه کار در دانمارک

۴: گواهی سلامت فرد متقاضی کار در دانمارک

۵: عکس رنگی از فرد متقاضی کار در دانمارک

۶: نامه تمکن مالی فرد متقاضی کار در دانمارک

در نهایت بهتر است بدانید که اشخاصی که قصد مهاجرت به دانمارک را دارند می توانند از طریق مهاجرت کاری به دانمارک اقدام نمایند و به کار مورد نظر در دانمارک مشغول شوند و از این طریق اقامت و تابعیت دانمارک را اخذ نمایند همچنین اشخاصی که قصد مهاجرت به دانمارک را دارند می توانند از طریق مهاجرت تحصیلی به دانمارک و یا سرمایه گذاری و ثبت شرکت در دانمارک اقدام نمایند و اقامت و تابعیت دانمارک را اخذ نمایند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت کاری به دانمارک می توانید به سایت های معتبر موسسه MIE مراجعه نمایید و اطلاعات لازم را در زمینه مهاجرت کاری به دانمارک بدست آورید همچنین این امکان را دارید که از مشاورین و وکیل مهاجرت به دانمارک بهره مند شوید و اطلاعات لازم را اخذ نمایید.

نگارنده: نگار ولی یاری اسکندری

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *