مهاجرت به سوئد از طریق ازدواج

مهاجرت به سوئد از طریق ازدواج:

در این مقاله در رابطه با مهاجرت به سوئد از طریق ازدواج برای شما عزیزان شرح می دهیم. آیا در مورد مهاجرت به سوئد از طریق ازدواج اطلاعاتی دارید؟ آیا به مهاجرت  به سوئد از طریق ازدواج می اندیشید؟ آیا قصد مهاجرت به سوئد از طریق ازدواج را دارید؟ آیا با مهاجرت به سوئد از طریق ازدواج می توان اقامت و تابعیت سوئد را اخذ کرد؟ شرایط مهاجرت به سوئد از طریق ازدواج چگونه است؟ با توجه به اینکه راههای متفاوتی برای مهاجرت به سوئد وجود دارد اما برخی افراد مهاجرت به سوئد از طریق ازدواج را به عنوان یک گزینه برای مهاجرت انتخاب می نمایند. اشخاصی که قصد مهاجرت به سوئد از طریق ازدواج را دارند بهتر است بدانند که باید دارای شرایطی باشند. اشخاصی که مهاجرت به سوئد از طریق ازدواج را بر می گزینند می توانند به اقامت و سپس تابعیت سوئد دست یابند. ما در این مقاله سعی داریم تا مهاجرت به سوئد از طریق ازدواج را برای شما شرح دهیم و به سوالات شما در زمینه مهاجرت به سوئد از طریق ازدواج پاسخ دهیم.

بهتر است بدانید که اگر یک فرد غیر تبعه سوئد قصد ازدواج با فردی از تبعه سوئد را داشته باشد پس از ازدواج با فرد سوئدی می تواند اقامت و تابعیت سوئد را از طریق ازدواج اخذ نماید. فرد خارجی که قصد ازدواج با یک تبعه سوئدی دارد باید به سن ۱۸ سال تمام رسیده باشد تا بتواند با فرد مورد نظر خود از تبعه سوئد ازدواج نماید همچنین این ازدواج باید به طور رسمی به ثبت برسد.

کشور سوئد برای افراد غیر تبعه که قصد ازدواج با فرد تبعه ی سوئد را دارد قوانین خاصی را وضع کرده است و اگر فرد سوئدی با شخصی خارجی ازدواج نماید باید شرایطی را برای اخذ اقامت و تابعیت دارا باشد که این شرایط عبارتند از:

۱: فرد باید درآمد کافی داشته باشد تا بتواند هزینه های خود و همسرش را نیز بپردازد.

۲: فرد باید بتواند مسکن مناسب برای زندگی هر دو نفر را فراهم نماید.

نکته حائز اهمیتی که وجود دارد این است که این قوانین شامل برخی از افراد نمی شود. این افراد عبارتند از:

۱: افرادی که تبعه کشور سوئد و یا کشورهای عضو اتحادیه اروپا می باشند.

۲: اشخاصی که دارای اقامت دائم سوئد می باشند و از اقامت آنها در سوئد بیش از ۴ سال گذشته باشد.

۳: اشخاصی که در کشور سوئد پناهنده شده اند.

مدارک مورد نیاز برای قبل از مصاحبه سفارت:

از جمله مدارکی که قبل از مصاحبه برای اخذ ویزای ازدواج سوئد ضروری می باشد عبارتند از:

۱: گواهی تجرد فرد متقاضی.

۲: ملغی شدن تمام ازدواج های فرد متقاضی در صورتی که ازدواج قبلی داشته باشد.

۳: گواهی فوت همسر متقاضی در صورت داشتن همسر.

فرد متقاضی اخذ ویزای ازدواج بعد از تحویل مدارک برای مصاحبه حضوری دعوت می شود که حداکثر ۵ ماه زمان مورد نیاز است. در هدف اصلی برای مصاحبه این است که بیان شود ازدواج آنها یک ازدواج واقعی می باشد و ازدواج آنها برای اخذ ویزا نمی باشد. پس از مصاحبه حضوری و به اثبات رسیدن ازدواج آنها و همچنین رابطه عمیق عاطفی میان آنهاا یک ویزای دو ساله برای اقامت فرد متقاضی در کشور سوئد صادر می شود و فرد می تواند به مدت ۲ سال در سوئد اقامت داشته باشد. پس از گذشت ۲ سال از اعتبار این ویزا فرد می تواند برای اقامت دائم و سپس اخذ تابعیت کشور سوئد اقدام نماید که البته انجام این پروسه هم خود مستلزم سپری شدن مراحلی می باشد.

شخصی که قصد ازدواج با یک تبعه ی سوئدی را دارد باید بتواند اثبات نماید که ازدواج آنها سوری نمی باشد و مهمتر اینکه باید به دولت سوئد نشان دهد که چندین سال از آشنایی آنها می گذرد و بهتر آن است که عکس، فیلم و…. از مسافرتهای خود به دولت سوئد نشان دهد تا سوری نبودن ازدواج آنها به اثبات برسد. نکته حائز اهمیتی که وجود دارد این است که برخی از افراد برای گرفتن اقامت دائم اروپا از جمله کشور سوئد از طریق ازدواج سوری اقدام به انجام این امر می نمایند که در این صورت فقط ازدواج آنها به ثبت می رسد اما در واقع با یکدیگر زندگی مشترک نخواهند داشت. اگر فرد در کشور سوئد به صورت سوری ازدواج نماید و دولت سوئد متوجه سوری بودن ازدواج شود حتی اگر شخص خارجی تابعیت سوئد را هم اخذ کرده باشد دولت سوئد می تواند از فرد سلب تابعیت نماید.

هموطنان و سروران گرامی برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت به سوئد از طریق ازدواج می توانید با وکلا و مشاورین موسسه MIE برگزیده در زمینه مهاجرت مشورت نمایید و اطلاعات کامل و جامعی را اخذ نمایید.

اخذ اقامت دائم سوئد پس از ازدواج:

فردی که قصد اخذ اقامت دائم سوئد از طریق ازدواج را دارد باید بتواند اثبات نماید که ۲ سال از زمان ازدواجشان گذشته است و در این ۲ سال رابطه عاطفی با همسر خود داشته است البته اداره مهاجرت سوئد موارد دیگر را مورد بررسی قرار خواهد داد که از جمله این موارد:

۱: پرینت حساب بانکی شخص متقاضی.

۲: رفتار فرد در مدتی که در کشور سوئد زندگی کرده است و همچنین میزان انطباق پذیری فرد با کشور سوئد.

و…….

پس از اینکه فرد اقامت دائم سوئد را اخذ کرد این امکان را دارد که بعد از ۱ سال برای تابعیت کشور سوئد و یا به عبارتی پاسپورت کشور سوئد اقدام نماید که فرد پس از اینکه تابعیت سوئد را اخذ کرد از تمام حق و حقوق شهروندان سوئدی برخوردار خواهد شد. شخصی که ویزای کشور سوئد را اخذ می نماید این امکان را دارد که  در کشور سوئد کار مورد نظر خود را بیابد و به کار و فعالیت مشغول شود و نکته مهمی که وجود دارد این است که با توجه به اینکه کشور سوئد عضو شنگن و عضو اتحادیه اروپا می باشد افراد براحتی و بدون هیچگونه محدودیتی می توانند به سایر کشور های عضو شنگن سفر نمایند.

ازدواج همجنس گرایان در سوئد:

در قانون کشور سوئد ازدواج همجنس گرایان آزاد می باشد و هیچگونه منعی نخواهد داشت اما تعدد زوجین در کشور سوئد منع قانونی دارد مثلا یک مرد نمی تواند همزمان با دو یا چند زن ازدواج نماید و یا برعکس. تعدد زوجین در قانون کشور سوئد خلاف می باشد و منع قانونی دارد. کشور سوئد در قاره اروپا و در شبه جزیره اسکاندیناوی قرار دارد. سوئد با کشورهای نروژ، فنلاند، دریای بالتیک و دانمارک همسایه است. پایتخت کشور سوئد شهر زیبای استکهلم می باشد. سوئد دارای آب و هوای نسبتا سرد است. زبان رسمی مردم سوئد، سوئدی می باشد اما اکثر مردم به زبان انگلیسی صحبت می کنند. کشور سوئد عضو اتحادیه اروپا و عضو شنگن می باشد و افرادی برای مهاجرت به سایر کشورهای عضو شنگن محدودیتی نخواهند داشت.

هزینه های زندگی در سوئد:

در رابطه با هزینه زندگی در سوئد بهتر است بدانید که هزینه زندگی هر فرد با فرد دیگر کاملا متفاوت است و بستگی به سطح زندگی افراد دارد اما در کل هزینه زندگی در سوئد بین ۸۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ یورو در سال متغیر می باشد و بستگی به سطح زندگی افراد دارد.

در نهایت بهتر است اینگونه بیان نماییم که فردی که قصد مهاجرت به سوئد از طریق ازدواج را دارد باید بتواند سوری نبودن ازدواج خود را به اثبات برساند تا از این طریق بتواند به اقامت و سپس تابعیت سوئد دست یابد. شخصی که قصد مهاجرت به سوئد از طریق ازدواج را دارد پس از اخذ اقامت از تمامی امکانات یک شهروند سوئدی همچون حق کار برخوردار خواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت به سوئد از طریق ازدواج می توانید با وکلای برگزیده و همچنین مشاورین موسسه MIE در امر مهاجرت مشاوره نمایید و اطلاعات لازم را دریافت نمایید.

 

نگارنده: نگار ولی یاری

1 پاسخ دادن
  1. Avatar
    محمدرضا می گوید:

    سلام،همسر من که صیغه ی ۹۹ساله هم هستیم تبعه ی کشور سوئد هست و ۱۲سال در آنجا زندگی کرده است.آیا میتواند برای من دعوتنامه بفرستد و من هم بروم آنجا و در سوئد ازدواج رسمی هم بکنیم؟یعنی اگر همسرم برای من دعوتنامه بفرستد،سفارت سوئد با همچین شرایطی به من ویزای موقت میدهد که برم پیش همسرم؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *