تحصیل در انگلستان

تحصیل در انگلستان

تحصیل در انگلستان از پرطرفدارترین مباحث در میان متقاضیان می باشد. جهت تحصیل در انگلستان یا اخذ بورسیه تحصیلی در انگلستان شما می توانید به وب سایت دانشگاه های این کشور مراجعه کرده و اطلاعات کسب فرمایید. اگر شما متقاضی تحصیل در انگلستان هستید، می توانید قواعد تحصیل در انگلستان را از دانشگاه های این کشور و سایت های معتبر دولتی این کشور کسب نموده و سپس جهت فراهم کردن مدارک و اقدامات نهایی اقدام فرمایید. تحصیل در انگلستان که ذهن بسیاری از متقاضیان را در کل دنیا به سمت خود جذب کرده است، دارای مزایا و گاها معایبی نیز می باشد. در این مقاله سعی بر این داریم علاوه بر توضیحات در باب قوانین تحصیل در انگلستان، امکانات مورد نظر برای زندگی دانشجویی را تشریح کرده است، همچنین از قواعد اصلی زندگی دانشجویی در انگلستان مختصرا صحبت کنیم.

همانطور که می دانید اقامت در انگلستان و هزینه های تحصیل در انگلستان همگی موضوعاتی هستند قابل بحث و در سایر صفحات وب سایت هم به عرض رساندیم، جهت کسب اطلاعات دقیق از اصول و قوانین اقدام برای تحصیل در انگلستان می توانید به گروه های مشاورین و وکلای موسسه MIE جهت اخذ مشاوره مراجعه نموده و پس از این که اطلاعات کامل دریافت نمودید سپس دست به اقدام نمایید. آموزش و تحصیل در انگلستان تحت نظارت وزارت آموزش و پرورش پادشاهی بریتانیا قرار دارد. مقامات محلی مسئولیت اجرای سیاست آموزش عمومی و مدارس دولتی را در سطح محلی بر عهده دارند. مدارس مستقل (گاهی «مدارس عمومی» نامیده می­شود) و آموزش خانگی در انگلیس قدمتی طولانی دارد. قانوناً والدین گزینه­ ی مناسب آموزش فرزندان خود را برمی­گزینند.

نظام آموزشی دولتی براساس سن به دو مرحله تقسیم می­شود: مرحله­ ی بنیادین سال­های اولیه (۳-۵ سال)، آموزش ابتدایی (۵-۱۱ سال)، که تقسیم می­شود به مرحله­ ی مهم ۱ (KS1) خردسالان (۵ تا ۷ سال) و مرحله­ی مهم ۲ (KS2) جوان­ترها (۷ تا ۱۱ سال)؛ آموزش متوسطه (۱۱ تا ۱۶ سال) که به مرحله­ ی مهم ۳ (KS3، سن ۱۱ تا ۱۴ سال) و مرحله­ ی مهم ۴ (KS4، سن ۱۴ تا ۱۶ سال)، آموزش پس از ۱۶ سال (۱۶ تا ۱۸ سال) تقسیم می­شود؛ و آموزش دانشگاهی (بالای ۱۸ سال).

دانش ­آموزان معمولاً در سن ۱۶ سالگی برای گواهی عمومی آموزش متوسطه یا سایر مدارک سطح ۱/۲ در آزمون شرکت می­کنند. هرچند آموزش تا ۱۸ سالگی اجباری است، تحصیل فقط تا ۱۶ سالگی اجباری است.

آموزش عالی اغلب با یک مدرک کارشناسی ۳ ساله آغاز می­شود. مقاطع بالاتر شامل مقطع کارشناسی ارشد (آموزش محور یا پژوهشی) و دکترای پژوهش­ محور است که معمولاً حداقل ۳ سال زمان می­ برد. شهریه­ ی مقطع نخست هر سال تحصیلی ۹۰۰۰ یورو برای دانشجویان اتحادیه اروپا، ولزی و انگلیسی است. هرچند برای دانشجویانی که از سال ۲۰۱۷ آغاز به تحصیل می­کنند ممکن است تا ۹۲۵۰ یورو شهریه افزایش یابد. چهارچوب تنظیم شده­ ی مدارک (RQF) آزمون­های مدارس دولتی و مدارک آموزش فنی و حرفه­ ای را پوشش می­دهد. این چهارچوب به چهارچوب مدارک اروپا و همینطور سایر چهارچوب­ های سراسر اتحادیه اروپا اشاره می­کند.

چهارچوب مدارک آموزش عالی (FHEQ)، که ارتباط تنگاتنگی با RQF دارد، مقاطع و سایر مدارک را پوشش می­دهد. این چهارچوب به چهارچوب مدارک آموزش عالی اروپا توسعه یافته تحت فرآیند بولونیا اشاره می­کند.

مقاطع تحصیل اجباری به مراحل زیر تقسیم می­شود:

مرحله ­ی پایه (در واقع آخرین بخش آموزش اختیاری و نخستین بخش آموزش اجباری را پوشش می­دهد)، ۴ مرحله­ ی مهم و آموزش پس از ۱۶ سالگی (گاهی به طور غیررسمی مرحله­ ی مهم ۵ نامیده می­شود) که به اشکال مختلفی شامل فرم ششم (۲ سال آخر آموزش متوسطه در مدارس را پوشش می­دهد) است.

مدارس و مقاطع

مدارس گرامر معمولاً دولتی هستند ولی گزینشی هستند و دانش ­آموزان را از سن ۱۱ سالگی به بعد می­پذیرند. ولی استثناهایی نیز نظیر مدرسه گرامر منچستر وجود دارد.

مدارس دولتی

۹۳ درصد از افراد ۳ تا ۱۸ ساله در مدارس دولتی به صورت رایگان تحصیل می­کنند (به جز فعالیت­هایی نظیر شنا، بازدید از تئاتر و سفرهای علمی که برای آن­ها مبلغی داوطلبانه درخواست می­شود و برخی مبالغ ناچیز در مدارس شبانه ­روزی دولتی).

از سال ۱۹۹۸ شش نوع مدرسه دولتی در انگلستان دایر بوده است:

  • مدارس آکادمی (فرهنگستان)، توسط دولت کارگر ۱۹۹۷-۲۰۱۰ تأسیس شد تا جایگزین مدارس کامیونیتی ضعیف در مناطق محروم اجتماعی و اقتصادی شود. هزینه­ های راه­ اندازی آن­ها معمولاً از راه­های خصوصی نظیر کارآفرینان یا سازمان­های خصوصی (NGO) و هزینه­ های اداره توسط دولت مرکزی تأمین می­شود و مانند مدارس پایه اداره­ ی آن­ها تحت کنترل مستقیم مقامات محلی قرار ندارد.

دولت ائتلافی دموکرات لیبرال ـ محافظه­ کار ۲۰۱۰ نقش آکادمی­ ها را در برنامه­ ی آکادمی گسترش دارد. طبق این برنامه مدارس بیشتری در مناطق غیرمحروم نیز تشویق شدند که تبدیل به آکادمی شوند، درنتیجه اساساً جایگزین نقش مدارس پایه تأسیس شده توسط دولت کارگر پیشین شدند. این مدارس مستقیماً توسط وزارت آموزش و پرورش نظارت می­شود.

  • مدارس کامیونیتی (سابقاً به نام مدارس شهرستان بودند)، کارکنان این مدارس توسط مقامات محلی استخدام می­شوند، مقامات محلی مالک زمین و ساختمان این مدارس است و مسئولیت پذیرش بر عهده­ ی مقامات محلی است.
  • مدارس آزاد، توسط ائتلاف دموکرات لیبرال ـ محافظه­ کار پس از انتخابات عمومی ۲۰۱۰ معرفی شد، به تازگی در انگلیس تأسیس شده ­اند و توسط والدین، آموزگاران، خیریه­ ها یا تجار راه ­اندازی شده­اند. این مدارس در محلی بنا شده­ اند که ضرورت وجود مدرسه­ ی بیشتر احساس شده است.

توسط مالیات­دهندگان تأمین می­شوند، از لحاظ علمی غیرگزینشی هستند و برای عموم آزاد است و مانند مدارس پایه و آکادمی­ ها توسط مقامات محلی اداره نمی­شوند. این مدارس تحت نظارت وزیر امور خارجه آموزش و پرورش قرار دارند. ۲۴ مدرسه­ ی آزاد نخست در پاییز ۲۰۱۱ افتتاح شد.

  • مدارس پایه: مسئول اداره­ ی این مدارس کارکنان را استخدام می­کند و مسئولیت پذیرش را برعهده دارد. مسئول اداره ­ی مدرسه یا یک بنیاد خیریه مالک زمین و ساختمان­های مدرسه است. در سال ۲۰۰۵ دولت کارگر به تمام مدارس پیشنهاد داد که در صورت تمایل می­توانند تبدیل به مدارس پایه شوند.
  • مدارسی که داوطلبانه به آن­ها کمک می­شود و با انواع سازمان­ها مرتبط هستند. این مدارس می­توانند مدارس مذهبی (اغلب کلیسای انگلیس یا کلیسای کاتولیک روم) یا مدارس غیرمذهبی، نظیر مدارسی که به اتحادیه­ ی صنفی مرتبط هستند، باشند.

بنیاد خیریه هزینه ­های اصلی مدرسه (معمولاً ۱۰ درصد) را تأمین کرده و تقریباً اکثریت مسئولین اداره­ ی مدرسه را تعیین می­نماید. مسئولین اداره­ ی مدرسه نیز کارکنان مدرسه را استخدام کرده و مسئولیت پذیرش را بر عهده دارند.

  • مدارسی که داوطلبانه اداره می­شوند: تقریباً همیشه مدارس کلیسا هستند و یک بنیاد خیریه اغلب مالک ساختمان­ها و زمین ­های آن است. با این حال مقامات محلی کارکنان مدرسه را استخدام کرده و مسئولیت پذیرش را برعهده دارند.

به علاوه ۳ تا از ۱۵ کالج سیتی تکنولوژی تأسیس شده در دهه­ ی ۸۰ میلادی هنوز باقی هستند و بقیه­ ی آن­ها به آکادمی تبدیل شده ­اند. این کالج­ ها مدارس متوسطه­ی دولتی بشمار می­روند که هیچ شهریه­ ای دریافت نمی­کنند و تحت اختیار مقامات محلی قرار ندارند. همچنین تعداد اندکی مدرسه­ ی شبانه­ روزی دولتی نیز وجود دارد.

مدارس ابتدایی دولتی انگلیس تقریباً همه مدارسی محلی هستند. بیش از نیمی از این مدارس تحت اختیار مقامات محلی قرار دارند، هرچند بسیاری نیز (اسماً) به صورت داوطلبانه اداره می­شوند و کمک­ه ای داوطلبانه به آن­ها می­گردد.

برخی مدارس فقط شامل کودکان ۴ تا ۷ ساله است و برخی فقط ۷ تا ۱۱ ساله. برخی به هم مرتبط هستند و دانش ­آموزان به صورت یک توالی خودکار از مدرسه­ ی کودکان زیر ۷ سال به مدرسه­ ی ۷ تا ۱۱ سال می­روند. برخی نیز به این صورت نیستند. مناطق اندکی دارای مدارس ابتدایی برای سنین ۴ تا ۸ سال و مدارس راهنمایی برای سنین ۸ تا ۹، ۱۲، یا ۱۱ سال دارند.

مدارس متوسطه انگلیس اغلب جامع هستند، هرچند ورودی مدارس جامع ممکن است به طور گسترده­ای متفاوت باشد بخصوص در مناطق شهری که چندین مدرسه­ ی محلی دارند.

تقریباً ۹۰ درصد از مدارس متوسطه دولتی مدارس تخصصی هستند و به منظور توسعه ­ی یک یا دو موضوعی که در آن تخصص دارند بودجه­ ی مازاد دریافت می­کنند. این مدارس می­توانند ۱۰ درصد از ورودی­ های خود را از استعدادهای یک تخصص (هرچند نسبتاً تعداد اندکی از آن­ها این گزینه را بکار برده­اند) برگزینند.

در مناطق اندکی افراد پس از گذراندن آزمون اضافی یازده می­توانند وارد مدرسه­ ی گرامر شوند. همچنین تعدادی مدرسه­ ی گرامر کاملاً گزینشی (fully selective) و چند مدرسه­ ی بخشی گزینشی (partially selective) وجود دارد. اقلیت قابل توجهی از مدارس دولتی مدارس مذهبی هستند که به گروه­های مذهبی و اغلب کلیسای انگلیس و کلیسای کاتولیک روم مرتبط هستند.

تمام مدارس دولتی به طور منظم توسط اداره استانداردهای آموزش و پرورش که تحت عنوان «Ofsted» شناخته می­شود، بازرسی می­شوند. اداره ­ی رسمی (Ofsted) کیفیت آموزش در هر مدرسه را به طور منظم گزارش می­دهد.

مدارس مستقل

تقریباً ۷ درصد از دانش ­آموزان در انگلیس در مدارس مستقل شهریه­ ای خصوصی تحصیل می­کنند. برخی مدارس مستقل برای سنین ۱۳-۱۸ سال به دلایل تاریخی به عنوان «مدارس عمومی» و برای سنین ۸-۱۳ سال به عنوان «مدارس آمادگی» شناخته می­شوند.

برخی مدارس به افرادی که مهارت­ ها یا استعدادهای ویژه دارند یا افراد کم بضاعت بورسیه می­دهند. مدارس مستقل مستلزم نیستند که از برنامه درسی ملی پیروی کنند و آموزگاران این مدارس لازم نیست که دارای مدارک رسمی تدریس باشند.

آموزش به روش­هایی غیر از تحصیل در مدرسه

قانون آموزش ۱۹۴۴ (بخش ۳۶) مقرر داشت که والدین مسئول آموزش و پرورش فرزندان خود از طریق مدرسه یا روش­های دیگر (آموزش در خانه) هستند.

قانون برای والدینی که نمی­خواهند فرزند خود را به مدرسه بفرستند تا از برنامه درسی ملی پیروی کند هیچ اجباری تعیین نمی­کند و لازم نیست برای آموزش فرزندان خود آموزگارانی مجرب باشند.

تعداد اندک و در حال افزایشی از والدین ترجیح می­دهند فرزندانشان خارج از سیستم مدرسه معمولی آموزش ببینند. «آموزش در منزل انتخابی» از تحصیل در خانه با استفاده از برنامه­ ی درسی مدرسه تا آموزشی متفاوت با برنامه ­ی درسی مدرسه دسته­ بندی می­شود.

به علاوه آموزش و پرورش از والدینی که می­خواهند فرزندان خود را در خارج از مدرسه آموزش بدهند از دهه­ ی ۷۰ میلادی حمایت کرده است. از سوی دیگر دولت به والدینی که ترجیح می­دهند فرزندانشان در خارج از مدرسه آموزش ببینند هیچ گونه کمک مالی نمی­کند.

آموزش پس از ۱۶ سالگی

دانش­ آموزان مدارس مستقل و دولتی معمولاً آزمون­های GCSE را برگزار می­کنند که نشان دهنده­ ی پایان تحصیل اجباری در مدرسه است.

بخش­های دولتی و مستقل در سن بالاتر از سنین فارغ­التحصیلی از لحاظ ساختاری مشابه هستند. در گروه سنی ۱۶ تا ۱۸ سال آموزش فرم ششم اجباری نیست، ولی آموزش اختیاری در سن ۱۸ سالگی تحت قانون مهارت­ ها و آموزش و پرورش ۲۰۰۸ اجرا می­شود. این سن در سال ۲۰۱۳ به ۱۶ سالگی و در سپتامبر ۲۰۱۵ به ۱۷ سالگی تغییر کرد. در حالی که دانش ­آموزان ممکن است در آخرین جمعه­ی ماه ژوئن مدرسه را ترک کنند، هنوز تا تولد ۱۸ سالگی به روشی آموزش می ­بینند.

کالج فرم ششم/ کالج آموزش تکمیلی

دانش­ آموزان بالای ۱۶ سال معمولاً در فرم ششم یک مدرسه، در یک کالج جداگانه فرم ششم یا در کالج آموزش تکمیلی (FE) تحصیل می­کنند. در دوره ­های کالج ­های آموزش تکمیلی، که به دوره ­های آموزش تکمیلی شناخته شده ­اند، نیز بزرگسالان بالای ۱۸ سال می­توانند تحصیل کنند. دانش­آموزان معمولاً مقاطع سطح ۳ نظیر سطوح A، جوایز ملی BTEC و NVQs سطح ۳ را تحصیل می­کنند. برخی دانش­ آموزان ۱۶ تا ۱۸ سال تشویق خواهند شد که مهارت­ های مهم ارتباطات و فناوری اطلاعات را بیاموزند.

آموزش عالی

آموزش عالی در انگلیس توسط کالج­های آموزش عالی (HE)، کالج­های دانشگاه، دانشگاه­ها و کالج­های خصوصی فراهم می­شود.

افراد معمولاً از سن ۱۸ سال به بالا به عنوان دانشجوی مقطع کارشناسی شروع به تحصیل در سطح آموزش عالی می­کنند و می­توانند در رشته­ های دانشگاهی و فنی و حرفه­ ای مختلفی تحصیل کنند، شامل گواهی­ های آموزش عالی و گواهی ­های عالی ملی در سطح ۴، دیپلم آموزش عالی، دیپلم عالی ملی و مدارک پایه در سطح ۵، مدرک لیسانس (معمولاً با افتخارات) در سطح ۶، و مدرک کارشناسی ارشد پیوسته و مدرک پزشکی، دندان پزشکی و علوم دامپزشکی در سطح ۷٫

از لحاظ تاریخی آموزش در مقطع کارشناسی از دهه­ ی ۶۰ میلادی به جز تعداد اندکی از کالج ­ها و دانشگاه­های خصوصی به طور وسیعی توسط دولت تأمین مالی شده است، ولی از اکتبر ۲۰۱۲ شهریه­ ای تا مبلغ ۹۰۰۰ یورو برای هر سال در نظر گرفته شده است. یک نوع سلسله مراتب میان دانشگاه­ها وجود دارد و گروه راسل به عنوان ترکیبی از برترین دانشگاه­های این کشور شناخته می­شود.

دولت سرفصل دانشگاه­ ها را کنترل نمی­کند بلکه از طریق اداره ­ی «Fair Access OFFA» بر مراحل پذیرش تأثیر می­گذارد و با نظارت بر آن از دسترسی عادلانه به آموزش عالی حمایت می­کند.

آژانس مستقل تضمین کیفیت آموزش عالی از دانشگاه­ها بازرسی می­کند تا از استانداردها اطمینان حاصل کند، به مسئولین اعطای مدرک و در مورد عنوان دانشگاه پیشنهادات بدهد و کد کیفیت آموزش عالی را که شامل چهارچوب مدارک آموزش عالی می­شود حفظ کند.

برخلاف بیشتر مقاطع و رشته ­ها دولت بر دوره­ های تربیت مدرس نظارت دارد و استانداردها توسط ناظران OFsted رسیدگی می­شود.

نخستین مدرکی که در دانشگاه ­های انگلیس اعطا می­شود معمولاً مدرک لیسانس است که معمولاً ۳ سال طول می­کشد، هرچند مدارک فنی و حرفه­ای پایه معمولاً ۲ سال زمان می­برد و در برخی مؤسسات موجود هستند.

بسیاری از مؤسسات دوره ­های کارشناسی ارشد پیوسته را بخصوص در رشته­های STEM به عنوان نخستین مدرک که معمولاً ۴ سال زمان می­برد برگزار می­کنند، ۳ سال نخست برابر با دوره­ ی لیسانس است.

در طول دوره ­ی مدرک نخست دانشجویان به عنوان «undergraduates» شناخته می­شوند. تفاوت شهریه­ ی کارشناسی ارشد ناپیوسته و پیوسته، دوره ­ی کارشناسی ارشد پیوسته را جذاب­تر می­نماید. دوره­ ی کارشناسی ارشد پیوسته اغلب مسیری استاندارد به سوی وضعیت خبره برای متخصصین STEM در انگلیس است.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا

دانشجویانی که دوره ­ی مدرک نخست خود را به اتمام رسانده ­اند می­توانند برای مقطع کارشناسی ارشد و دکترا درخواست بدهند.

این دوره­ ها عبارتند از:

  • گواهی، دیپلم، گواهی حرفه­ ای: دوره ­های سطح ۶ برای افرادی که دوره­ ی لیسانس خود را به اتمام رسانده­اند.
  • گواهی­ های postgraduates، دیپلم postgraduate، گواهینامه آموزش postgraduate، دوره ­های سطح ۷ کوتاه­تر از یک دوره­ی کامل مقطع کارشناسی ارشد.
  • دوره­ های کارشناسی ارشد (معمولاً در یک سال به اتمام می­رسد، هرچند دوره­ ی کارشناسی ارشد پژوهش محور ممکن است ۲ سال طول بکشد): آموزش محور یا پژوهش محور در سطح ۷
  • دوره ­های دکترا (معمولاً ۳ سال زمان می­برد): دوره ­های پژوهشی در سطح ۸، بالاترین سطح چهارچوب مدارک، اغلب پیش­نیاز آن مدرک کارشناسی ارشد است. این دوره­ ها (PhD/ DPhil) کاملاً پژوهش محور هستند یا پژوهش و تمرین (دکترای حرفه­ای). دوره­ی «New Route PhD» معرفی شده در سال ۲۰۰۱، حداقل ۴ سال طول می­کشد و شامل تدریس در مقطع کارشناسی ارشد است.

آموزش در سطوح بالاتر از لیسانس عموماً توسط دولت تأمین مالی نمی­شود.

شهریه­ ها

تا سال تحصیلی ۲۰۱۱-۲۰۱۲ بیشتر دانشجویان مقطع کارشناسی شهریه­ هایی را پرداخت کردند که حداکثر ۳۳۷۶ یورو در هر سال تعیین شده بود.

این شهریه ­ها بعد از فارغ ­التحصیلی نیز قابل پرداخت هستند، مشروط به داشتن سطح معینی از درآمد، دولت تمام هزینه­ های دانشجویان کم بضاعت را پرداخت می­کند. امکان وام گرفتن برای دانشجویان انگلستان وجود دارد.

دانشجویان مقطع کارشناسی که از سال تحصیلی ۲۰۱۲-۲۰۱۳ پذیرفته شدند شهریه­ هایی مبلغ حداکثر ۹۰۰۰ یورو در هر سال پرداخت کرده­اند. شهریه­ ی بیشتر دانشگاه­ها بیش از ۶۰۰۰ یورو و سایر مؤسسات آموزش عالی کمتر است.

شهریه­ ی مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا متفاوت است ولی به طور کلی با توجه به دانشگاه و رشته بیشتر از شهریه­ ی مقطع کارشناسی است. بورسیه­ های بسیاری به دانشجویان کم درآمد اعطا می­شود. بورسیه­ های کامل معمولاً برای تمام رشته­ ها وجود دارد و اخذ بورسیه­ی کامل بسیار رقابتی است.

دانشجویان خارج از انگلیس و اتحادیه اروپا که در دانشگاه­های انگلیس تحصیل می­کنند اغلب مبالغ مختلفی را پرداخت می­نمایند که سالانه برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکترا بین ۵۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰ یورو متفاوت است. مبلغ واقعی شهریه با توجه به رشته و مؤسسه مورد نظر متفاوت خواهد بود و رشته­ های آزمایشگاهی معمولاً شهریه­ ی بیشتری را متحمل می­شوند.

آموزش بزرگسالان

آموزش بزرگسالان، آموزش مداوم  یادگیری مادام­ العمر در اختیار تمام سنین قرار دارد.

شامل مدارک فنی و حرفه ­ای ذکر شده و همچنین موارد زیر است:

  • دوره­ های یک یا دو ساله، که به بزرگسالانی که مدارک مناسبی ندارند این اجازه را می­دهد تا وارد دانشگاه شوند
  • دانشگاه مجازی برنامه­ های آموزش راه دور مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را برگزار می­کند.
  • انجمن آموزشی کارگران دوره ­های بسیاری را (با مدرک یا بدون مدرک) برگزار می­کنند. این دوره­ ها در رشته­ های بسیاری نظیر زبان­های تعطیلات، صنایع دستی و هدایت قایق بادبانی برگزار می­شود.

چهارچوب مدارک

دو چهارچوب مدارک در انگلیس چهارچوب تنظیم شده­ی مدارک (RQF) برای مدارک تنظیم شده توسط Ofqual و چهارچوب مدارک آموزش عالی (FHEQ) برای مدارک اعطا شده توسط مسئولین مربوطه و دانشگاه­ها تحت نظارت آژانس تضمین کیفیت وجود دارد.

این دو یک طرح شماره ­گذاری مشترک را برای سطوح خود دارا هستند که همچنین برای چهارچوب اعتبار و مدارک پیشین نیز استفاده می­شد. RQF به چهارچوب مدارک اروپا (EQF) و FHEQ به چهارچوب مدارک آموزش عالی اروپا (QF-EHEA) پیوند می­خورد.

همانطور که در بالا توضیح دادیم، تحصیل در انگلستان جزو پر طرفدارترین گزینه جهت ادامه تحصیل در کشورهای خارجی است

اخذ تابعیت انگلستان هدف بسیاری از متقاضیان تحصیلی می باشد . اما مهاجرت تحصیلی به انگلستان یا مهاجرت کاری به انگلستان در همین راستا قواعد خاص خود را دارند که در صفحات مربوطه توضیح داده شده است. قوانین سرمایه گزاری در انگلستان نیز به همین صورت می باشد.

البته به طور کلی این مسیر دچار سختی هایی هم می باشد که اگر شما با یک وکیل مهاجرت به انگلستان بتوانید مشورت نمایید بهترین مشاوره را از وی اخذ کرده اید. تحصیل در انگلستان  جزو مواردی است که اگر شما بخواهید به آن اقدام فرمایید حتما می بایست قوانینی مانند تحصیل زبان انگلیسی ، همچنین میزان شهریه دانشگاه های انگلستان  و میزان هزینه ثبت نام در دانشگاه های انگلستان  را بدانید و سپس این که مدارک شما چگونه فراهم شده و جهت تحصیل در انگلستان کدام مدارک باید تایید سفارت شود، همه ی این اطلاعات را اخذ نموده و اقدام فرمایید. همچنین است که می توانید جهت کسب اطلاعات مکفی در باب تحصیل در انگلستان با مشاورین موسسه MIE یا مشاوره ای تماس حاصل نموده که در این سایت این موسسات معرفی شدند و نسبت به پرونده ی خود اقداماتی انجام دهید.

 

نگارنده : نفیسه هاشمی

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *