تولد در استرالیا

تولد در استرالیا

 

در این مقاله بر آن هستیم تا تمام اطلاعات مربوط به چگونگی دریافت اقامت دایم وتابعیت استرالیا از طریق تولد را در اختیار شماقرار دهیم.سیستم تابعیت ویا همان خاک و خون  در استرالیا چه شرایطی دارد ؟ آیا این امکان وجود دارد که از طریق تولد در خاک استرالیا تابعیت کسب شود ؟ این امکان وجود دارد که والدین از طریق فرزند خود بتوانند تابعیت استرالیا را به دست آورند؟ اخذ تابعیت کشور استرالیا از طریق اصل خون چگونه می باشد ؟ اخذ کردن تابعیت کشور استرالیا طبق چه قانونی می باشد و شرایط آن کدام است ؟

یکی از راه های بسیار خوبی که بسیاری از افراد به آن توجهه خاصی داشتند اخذ کردن اقامت ودریافت تابعیت در یک کشور از طریق تولد فرزند می باشد .کشور های مثل کانادا استرالیا و آمریکا از طریق تولد فرزند از مواردی می باشد که جذابیت زیادی برای هموطنان ما دارد و افراد به این مورد توجه بسیار زیادی دارند . هر کشوری قانون به خصوص خود را دارد لذا کسانی که متقاضی این کار هستند قبل از هرگونه اقدام باید قوانین جدید مهاجرت به استرالیا را دریافت کنند.

تابعیت و اخذ کردن تابعیت رابطه سیاسی معنوی است که باعث می شود شخص به دولت مشخصی تعهد داشته باشد.

از انواع تابعیت می توان به تابعیت از طریق تولد اشاره کرد که جزء اصلی ترین تابعیت ها می باشد ، تابعیت مورد نظر از ۲ روش خاک و خون به دست می آید .اصل خاک در مقابل اصل خون می باشد که یکی از شیوه های اعطای تابعیت است. بر اساس اصل خون هر کسی که فرزند یکی از اتباع کشوری باشد تابعیت آن کشور را دارا می شود . بسیاری از دنیا هم تلفیقی از اصل خون و خاک را در نظام تابعیتی خود گنجانده اند . تابعیت ازطریق تولد یکی از مهمترین تابعیت ها به شمار می آید . تولد تابعیتی است که با متولد شدن فرد شروع و در طول زندگی ادامه دارد . در بیشتر موارد این تابعیت غیر ارادی و تحمیلی می باشد .

 a

تولد در استرالیا

سیستم تابعیت در کشور استرالیا سیستم خاک می باشد اگر فردی در خاک استرالیا متولد شده باشد از اتباع کشور استرالیا محسوب محسوب می شود . چه والدین او از اتباع استرالیا باشد ویا اینکه از اتباع استرالیا نباشد ، با متولد شدن فرزند جزء تبعه استرالیا محسوب می شود .

تابعیت کشور استرالیا مبتنی بر قانون تابعیت مصوب ۱۹۸۴ میلادی می باشد . از سال ۱۹۸۴ به بعد در کشور استرالیا بارها قانون تابعیت دستخوش تغییرات شده است یکی از موارد مهم در این موضوع این می باشد که تابعیت افراد بستگی به زمان تولد آن ها در کشور استرالیا و قانون لازم الا اجرا شدن در آن زمان می باشد .

قبل از ژانویه ۱۹۴۹ در قوانین مهاجرت کشور استرالیا تصویب شده بود که متقاضیانی که تبعه کشور های تحت استعمار بریتانیا  بودند به تابعیت کشور استرالیا در آمدند اما بعد از آگوست ۱۹۸۶ قانون کشور استرالیا تغییرپیدا کرد و مقدر شد که در صورتی که شخص در خاک کشور استرالیا متولد شد تابعیت کشور استرالیا را دریافت می کند . بعد از ۲۰ آگوست ۱۹۸۶ در صورتی که شخص در استرالیا متولد شود در صورتی که یکی از والدین فرزند تبعه استرالیا و یا مقیم دایم کشور استرالیا باشند می تواند به تابعیت یا شهروندی کشور استرالیادر بیاید .

اخذ تابعیت کشور استرالیا از طریق سیستم خون :

اخذ کردن اقامت و تابعیت کشور استرالیا از طریق اصل خون بر اساس زمان تولد وهمچنین ثبت تولد امکان پذیر می باشد . زمانی که یکی از والدین فرزند از طریق تقاضای تابعیت استرالیا را دریافت کرده باشد در صورتی می تواند برای فرزندانش اقدام کند که حداقل بیشتر از ۲ سال در استرالیا اقامت قانونی داشته باشد .افرادی که به سن قانونی رسیده باشند می توانند برای کسب تابعیت از طریق نسب اقدام کنند که در خارج از استرالیا بین ۲۶ ژانویه ۱۹۴۹ تا ۱۵ ژانویه ۱۹۷۴ از والدین استرالیایی به دنیا آمده باشند .

زمانی که یکی از والدین طفل تابعیت کشور استرالیا را داشته باشند فرد می تواند برای کسب تابعیت این کشور را اقدام کند فقط این تقاضا باید قبل از سن ۱۸ سالگی باشد ، حتی زمانی که والدین این طفل فوت کرده باشند قیم آن طفل می تواند با نیابت از طفل تقاضای تحصیل تابعیت نماید .

تولد در شرایط خاص :

اگر نوزاد در کشتی دولتی کشور استرالیا متولد شود حتی اگر فرزند در آبهای آزاد متولد شود در کشور استرالیا جزء تبعه کشور استرالیا محسوب می شود و شرایط خاصی به آن تعلق می گیرد .

 

 برای دریافت پاسپورت استرالیایی از راه تولد چه مدارکی نیاز دارد:

شما برای دریافت گذرنامه خود را اثبات کنید که یک شهروند استرالیایی هستید .

اگر شما در استرالیا ویا پس از ۲۰ اوت ۱۹۸۶ متولد شده اید و یکی از والدین شما استرالیایی بود شما می توانید با ارایه این مدارک درخواست پاسپورت بدهید.

شناسنامه کامل پدرو مادر خود که توسط رجیستری تولد استرالیا و وفات ازدواج RBDM  که نشان دهد پدر و مادر شما متعلق به فرزند است که قبل از ۲۰ اوت ۱۹۸۶
گذرنامه استرالیایی پدر و مادر خود قبل از ۲۰ اوت ۱۹۸۶

گواهی شهروندی استرالیا پدر و مادر خود در مورد جزییات کسب شهروندی در قبل از تولد خود .

اگر شما در خارج از استرالیابه دنیا آمده اند ، شما باید یکی از مدارک زیررا با اعلام شهروندی خود ارایه دهید :

>> گواهی شهروندی استرالیا

>> فرزند خواندگی مطابق با تصویب کنوانسیون لاهه در نسب دو جانبه

>> نسب با هبوط شهروندی

>> و چکیده از ثبت نام تولد در خارج از کشور استرالیا

امکانات رفاهی و شرایط آن در  کشور استرالیا

دولت استرالیا هیچ گونه هزینه ای برای تولد نوزاد از والدین او دریافت نخواهند کرد . و به کودکی که متولد شده است امکانات زیادی داده می شود ، در کشور استرالیا از زمان قبل از بارداری تا زمانی که طفل متولد می شود هیچ گونه هزینه ای از والدین دریافت نخواهد شد . و شرایط مناسبی  را برای انها فراهم می آورند . یکی از بهترین کشور های دنیا برای تولد فرزند وکسب اقامت و تابعیت برای والدین آنها به واسطه ی  تولد فرزند کشور استرالیا می باشد . استرالیا به خانواده اهمیت بسیار زیادی می دهد و در این مورد احتمال بسیار زیادی دارد که توسط تولد فرزند والدین هم بتوانند اقامت کسب کنند .هزینه های درمانی در کشور استرالیا رایگان یا اینکه هزینه های آن بسیار کم می باشد .

در نتیجه :

توصیه ما به افرادی که قصد مهاجرت دارند این است که بهترین گزینه تولد فرزند در کشور استرالیا می باشد که افراد می توانند با انتخاب یکی از بهترین گزینه ها تولد فرزند در کشور استرالیا می باشد ک با انتخاب یکی از بهترین کشور ها چه از نظر هزینه ای چه از نظر شرایط به اقامت رسیدن می توانند به اقامت دست یابند . ما این افتخار را داریم در سایت ایران مهاجرت دفاتر مهاجرتی حقوقی مجاز که در زمینه اخذ پذیرش وویزای توریستی در ایران مشغول به کار هستند را به شما معرفی می نماییم.

 

نگارنده: سوسن مولوی

منابع:

www.passporty.gov.au

www.wikipwdia.com

WWW.IRANORG.QV

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *