هزینه های تحصیل و زندگی در انگلیس

 هزینه های تحصیل و زندگی در انگلیس

آیا به فکر تحصیل و زندگی در انگلیس هستید ؟آیا هزینه های تحصیل و زندگی در انگلیس را می دانید ؟آیا شرایط تحصیل و زندگی در انگلیس را می دانید ؟آیا می خواهید بدانید هزینه های تحصیل و مسکن وخوراک و پوشاک  ودر کشور انگلیس ماهانه چه مقدار است؟

انگلستان ازسمت شمال با اسکاتلند و از غرب با کشور ولزهممرز است و مهمترین و عمدهترین بخش تشکیلدهندهی کشور بریتانیا است. مرزهای آبی این کشور در شمال غرب دریای ایرلند، در جنوب غرب دریای سلتیو , در شرق دریای شمال هستند، و در جنوب نیز کانال مانشآن را از اروپای قارهای و کشور فرانسه جدا میکند .

انگلستان دارای بیشتر از صد جزیره کوچک و بزرگ است که از جمله آنها میتوان به جزیره وایتو اشاره کرد. شهر لندن پایتخت انگلستان و در عین حال پایتخت پادشاهی بریتانیا می باشد . پرآبترین رود انگستان، رود تایمزاست که از میان شهر لندن میگذرد و به دریای شمال میریزد.

مساحت کشور انگلستان ۱۳۰٬۳۹۵ کیلومتر مربع است و جمعیت آن ۵۱٬۴۴۶٬۰۰۰ نفر می باشد .

هزینه های زندگی در انگلیس

 به عنوان یک دانشجو، یکی از سوالات در مورد مطالعه در انگلستان است که هزینه آن چقدر خواهد بود . اجازه دهید یک نگاه سریع در هزینه های زندگی در انگلستان داشته باشیم . (همه بر اساس تبدیل USD در یک £ ۱ به ۱٫۵۵ $ نرخ تبدیل ) .

هزینه زندگی در انگلستان با توجه به این که در چه بخشی از کشور زندگی کنید فرق می کند. اگر، به عنوان یک دانشجو ، شما تصمیم به زندگی در لندن دارید ، هزینه های بیشتری نسیت به زندگی در سایر مناطق مختلف کشور انگلیس خواهید داشت . در ماه مارس سال ۲۰۱۲ ، لندن  در رده بیست و پنجمین شهرهای گران قرار گرفت. البته، راه هایی برای خلاص شدن از شر برخی از هزینه ها وجود دارد، اما هنوز هم بسیار گران خواهد بود. مردم در بخش های شمالی انگلستان ارزان تر نسبت به جنوب انگلستان زندگی می کنند .

 شما برای تنظیم و محاسبه تورم باید بسته به جایی که شما زندگی می کنید را مد نظر قرار دهید . به عنوان یک دانشجوی تنها , زندگی در انگلستان، بودجه هفتگی خود از جمله اجاره باید در حدود £ ۲۴۰٫۸۹ ($ ۳۷۰ USD) باشد.

 

اجاره : اجاره خانه بستگی به مکان و محلی دارد که شما در انگلستان زندگی می کنید . میانگین یک اتاق خواب  ۶۵۰ £ (~ $ ۱۰۰۰ دلار) در هر ماه است . اگر شما در شهرستان هستید , هزینه £ ۵۵۰ (~ $ ۸۵۰ USD) می باشد. اگر شما در خارج از شهرستان هستید , ممکن است هزینه های انرژی در اجاره گنجانده شده باشد .

مالیات : اگر شما در انگلستان زندگی می کنید، شما مجبور به پرداخت مالیات هستید . آنها محاسبه می کنند که چقدر شما باید در هر سال بر اساس آنگونه که زندگی می کنید  پرداخت کنید و چند نفر همرته با شما زندگی می کنند. (اگر شما تنها زندگی می کنید، میزان آن  بسیار کمتراست ) . این مالیات کمک می کند تا پرداخت هزینه برای جمع آوری زباله، نیروهای پلیس، و تعمیر و نگهداری خیابان تامین شود . این حالت معمولا به طور میانگین حدود £ ۲۵ ($ ۴۰ USD) در هر هفته می باشد .

آب و برق : اگر این ها در اجاره گنجانده شده باشد ، در کل برای گاز طبیعی، برق، آب و در هر هفته حدود £ ۴۰ / $ ۶۰ USD  نیاز است. اگر شما به تنهایی زندگی می کنید یا این که اغلب دردر خانه نیستید , به دلیل گشت و گذار، اجتماعی، یا مطالعه، این هزینه ها ممکن است کمتر باشد . ولی اگر میزان مصرف شما پایین تر باشد می تواند به اقتصاد و صرفه شما در طول سال کمک زیادی بکند .

مجوز تلویزیون: در انگلستان، اگر شما در حال تماشای تلویزیون در همه مواقع هستید , شما باید برای مشاهده تلویزیون هزینه پرداخت کنید . حتی اگر آن را بر روی یک کامپیوتر و یا تبلت نگاه می کنید . هزینه مجوز £ ۱۵۰ ($ ۲۳۰ USD) در هر سال برای تلویزیون رنگی است. خوشبختانه، این هزینه برای هر خانه است و نه هر فرد ، بنابراین اگر شما هم اتاقی داشته باشید ، شما این هزینه را تقسیم می کنید و هزینه کمتری متقبل خواهید شد و نیازی نیست که به صورت فرد به فرد پرداخت شود .

هزینه های سفر: بسیاری از مردم در انگلستان پاس را به جای داشتن یک وسیله نقلیه  خریداری می کنند . این باعث می شود رفت و آمد سریع تر و شما می توانید خیلی کمتر برای سفر هزینه کنید . یک پاس ماهانه برای بسیاری از خدمات است که هزینه میانگین آن درحدود  £ ۵۵ است ، اما دانش آموزان می توانند برخی از تخفیفات بزرگ دریافت کنند. وب سایت بین المللی کارکنان به شما کمک خواهد کرد که هر نوع مسافرت و حمل و نقل که در انگلیس دارید را انجام دهید .

سایر هزینه های دیگر: مانند غذا ، اینترنت ، کتاب ، لوازم آرایش ، و اقلام و خدمات شما ممکن است نیاز باشد. اطمینان حاصل کنید که شما نیز یک مقدار مشخصی از پول نقد برای مسائل بالقوه مراقبت های بهداشتی که پیش می آیند داشته باشید تا هزینه های مدرسه بیش از حد که شما انتظارش را نداشتند و اورژانس، عمومی نجات دهد.

 

دید کلی

 وعده غذایی در یک میخانه یا رستوران ها: £ ۱۰ (۱۵٫۵۰ دلار).

غذا دسته کوچک موسیقی جاز در یک رستوران فست فود: £ ۵ (۷٫۷۵ دلار)

۱لیتر شیر: £ ۱ (۱٫۵۵ دلار)

۱ کیلوگرم (۲٫۲ پوند) سینه مرغ: £ ۷ (۱۰٫۸۵ دلار)

یک جفت شلوار جین: £ ۵۱٫۲۵ ($ ۸۰ USD)

نیمی از یک لیتر آبجو £ ۳ ($ ۴٫۶۵ USD)

۱٫۵ لیتر بطری آب £ ۱ (۱٫۵۵ دلار)

تولید هر کیلوگرم: £ ۱ تا £ ۲ (۱٫۵۵ به ۳٫۱۰ USD)

 

همانطور که می بینید، قیمت در انگلستان بسیار شبیه به خرید بسیاری از افرادی است که در ایالات متحده یا استرالیا زندگی می کنند . برخی از آنها بسیار ارزان تر (به عنوان مثال، تولید) هستند که در درجه اول به آب و هوا و در دسترس بودن این محصولات در انگلستان به دلیل نسبت به در دسترس بودن آنها در طول سال در کشورهای دیگر بستگی دارد .

ممکن است شما تصمیم به انجام کار و شاغل شدن در حالی که در حال تحصیل در انگلستان هستید را داشته باشید , بسیاری از دانشجویان تصمیم به کار در انگلستان می گیرند , در حالی که آنها در دانشگاه مشغول به تحصیل هستند ؛ اکثر کارفرمایان با برنامه دانشگاه خود را  به خوبی و تایم شما مطابقت می دهند . حتی اگر شما  کاری را انجام می دهید  که پنج تا ده ساعت در هفته است ، اما این کار می تواند به کاهش برخی از هزینه های شما در حالی که شما در انگلستان تحصیل می کنید کمک کند .

اگر شما به دنبال برای یک لیست جامع از  اطلاعات بودجه و کسب اطلاعات بیشتر در هزینه های زندگی در انگلستان هستید ، بررسی کنید Numbeo گزارش هزینه زندگی در انگلستان را و بنیاد جوزف Rowntree را .

 

هزینه های تحصیل و دانشگاه

بسیاری از دانشجویان دوره کارشناسی در انگلستان تا ۹۰۰۰ £ در سال هزینه پرداخت می کنند . در شهریه (هزینه آموزش توسط دولت پوشش داده می شود) میانگین حدود ۶۰۰۰ £ در سال است. در حال حاضر، مراقب باشید از اصطلاحاتکلمهشهریه”  در زبان انگلیسی آموزش عالی استفاده نمی شود. به جای آنها از واژه «هزینه.” استفاده می شود . هزینه پوشش کل هزینه های آموزشی به همراه هر گونه خدمات اضافی شما را ممکن است از دانشگاه دریافت کنید، مانند خدمات تدریس خصوصی، فناوری اطلاعات، و خدمات کتابخانه که آنها ممکن است فراهم کنند. این استفاده از اصطلاحهزینه” , متفاوت از آن هایی است که در مکان هایی مانند ایالات متحده آمریکا، که در آن کلمههزینهبرای توصیف هزینه غیر از آنچه شما برای پرداخت شهریه است استفاده می کنید . اگر شما یک شهروند بریتانیا (انگلستان، اسکاتلند، ولز، ایرلند شمالی) نیستید ، شما به احتمال زیاد هزینه بیشتری از کسانی که شهروندان  بریتانیایی می باشند پرداخت خواهید کرد . در برخی موارد، دانشجویان مقطع کارشناسی بین المللی ممکن است  تا و بیش از ۱۰،۰۰۰ £ در سال پرداخت کنند .

 اگر شما در انگلستان تحصیل می کنید ، شما ممکن است برای به دست آوردن درجه کارشناسی ارشد  بیش از ۲۰،۰۰۰ £ در سال پرداخت کنید و مقدار آن  بر اساس دانشگاهی که شما در آن حضوردارید واین که در چه رشته ای تحصیل می کنید متفاوت است .

 همچنین برای خرید کتاب و تجهیزات برای کلاس هایی که حضور دارید ، دانشگاه به شما کمک خواهد کرد که شما چه هزینه ای برای این منظور نیاز دارید و به طور متوسط به شما کمک خواهد کرد .

 در مقطع کارشناسی، تنها سه سال تحصیلی و تحصیلات کارشناسی ارشد تنها یک سال طول خواهد کشید . بنابراین حتی اگر هزینه ممکن است بالا به نظر برسد ، اما در دراز مدت، با هزینه کمتر و مدت کمتر و زودتر می توانید مدرک خود را دریافت نمایید .

 

هزینه های سالانه و طول مدت دوره ها در مقاطع مختلف 

 کالج زبان :

 ۸ تا ۱۳ هزار دلار هزینه دارد و از دوره هاي فشرده دو هفته اي تا ۱ سال زمان می برد .

کارشناسی :

هنر و علوم انساني ۱۳ تا ۲۰ هزار دلار

علوم ۱۳ تا ۲۳ هزار دلار

باليني ۱۳ تا ۳۰ هزار دلار

۳ سال و برای رشته های پزشکی ۵ سال زمان می برد و ترم تحصیلی ۹ ماهه است .

كارشناسي ارشد :

هنر و علوم انساني ۱۳ تا ۲۰ هزار دلار

علوم ۱۳ تا ۲۳ هزار دلار

باليني ۱۵ تا ۳۰ هزار دلار

دوره کارشناسی ارشد ۱ ساله و طول ترم تحصیلی ۹ ماهه است .

دکتری :

۲۰ تا ۳۰ هزار دلار هزینه اش است و ۳ سال زمان می برد .

MBA :

۱۳ تا ۲۰ هزار دلار هزینه اش است و ۱ سال زمان می برد.

هزینه های تحصیل و پذیرش در کشور انگلیس در مقایسه با کشورهای دیگر اروپایی نسبتا هزینه بالایی است , اما با توجه به اینکه طول دوره های کالج و دانشگاه ها در مقایسه با دیگر کشورها پایین تر است , می توان گفت تحصیل در این کشور با توجه به شرایط کلی مقرون به صرفه است . در مورد هزینه های زندگی  در انگلیس هم باید به این نکته اشاره داشت که این هزینه ها در حد هزینه های زندگی در کشورهایی مثل آمریکا و استرالیاست و نسبت به کشورهای اروپایی در میزان نسبتا بالایی است .

 

نگارنده : سعید آزاد

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *