ویزای کار ایرلند

ویزای کار ایرلند :

همانطور که می دانید همه ساله افراد زیادی از طریق ویزای کار ایرلند به این کشور مهاجرت نموده و به جستجوی کار مشغول می شوند می توان گفت بهترین نوع مهاجرت به ایرلند از طریق ویزای کار ایرلند می باشد . را های مهاجرت به ایرلند مختلف ومتعدد می باشد.یکی از پر طرفدار ترین این راه ها ویزای کار ایرلند میباشد . و افراد برای این امر باید به این نکته توجه داشته باشند که برای اخذ ویزای کار ایرلند باید شرایط مدارک خاصی را دارا باشند و همچنین بهتر است بدانید ویزای کار ایرلند به عنوان یکی از راه های ورود به یک کشور محسوب می شود . ویزای کار ایرلند انواع مختلفی دارد . ویزای کار ایرلند شرایط ومدارک خاصی دارد که ما در این مقاله  ویزای کار ایرلند ، انواع ویزای کار ایرلند به تفصیل به آن می پردازیم. مهاجرت از طریق ویزای کار به ایرلند چگونه میباشد؟ چند نوع ویزای کار در ایرلند وجود دارد؟ شرایط و مدارک اخذ ویزای  کار در کشور ایرلند چیست؟ هزینه های اقامت از طریق ویزا کار در کشور ایرلند چه مقدار است؟ ویزاهای کار در کشور ایرلند چه مدت زمان اعتبار دارد؟

حق کار در ایرلند :

کشور ایرلند همواره برای مهاجران به عنوان مقصد اولیه کار تبدیل شده است . به دلیل وضعیت اقتصادی قوی و همچنین سطح رفاه بالا  و خدمات اجتماعی کشور ایرلند را به یکی از مقاصد محبوب مهاجرت در سطح اتحادیه اروپا مطرح کرده است . کشور ایرلند به عنوان یک از ثروتمندترین کشور های دنیا محسوب می شود که از نظر رشد تولید ناخالص رتبه پنجم را  در  دنیا دارد . برای دریافت اجازه کار در ایرلتد به عنوان یک کارگر  وهمین طور به منظور راه اندازی کسب و کار جدید عوامل دیگری مانند تابعیت شخص متقاضی بسیار مهم می باشد . طبق قوانین مهاجرتی ایرلند کسانی که در اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا زندگی می کنند و همچنین شهروندان کشور سوئیس اجازه کار و راه انداختن یک بیزینس جدید را در کشور ایرلند دارند . بنابراین کسانی که تابعیت کشورهای عضو اتحادیه اروپا را دارند برای کار در کشور ایرلند نیازی به اجازه کار ندارند . و همچنین می توانند اعضای خانواده خود را با خود به ایرلند ببرند .

از زمانی که کشور ایرلند به اتحادیه اروپا پیوسته است اخذ ویزای کار ایرلند برای کار منتفی شده است . البته توجه داشته باشید که ایرلند شمالی جدا از جمهوری ایرلند می باشد و به عنوان یکی از مناطق تحت حکومت بریتانیا قوانین مهاجرتی اش تابع قوانین مهاجرتی انگلستان می باشد . اما اگر متقاضیان کار در کشور ایرلند تبعه یکی از کشورهای حوزه اتحادیه اروپا نباشد برای کار در ایرلند نیاز به اخذ ویزای کار ایرلند دارد . و همچنین برای بردن همراه بستگی به نوع مجوز اشتغال و ویزای کار ایرلند دارد . البته لازم به ذکر است که در ایرلند تعداد ۹ ویزای اشتغال مختلف وجود دارد .

اجازه کار دانشجویان : دانشجویانی که با ویزای تحصیلی وارد کشور ایرلند شده اند طبق قونین مهاجرتی اجازه کار دارند . به طور معمول در هفته اجازه ۲۰ ساعت در هفته اجازه کار دارند و در طول تعطیلات  می تواند به صورت فول تایم کار کنند .

ویزای کار هلند :

یکی از راه های قانونی اخذ ویزای کار هلند  داشتن یک پشنهاد کار از سمت یک کارفرمای ایرلندی ، یک شرکت ثبت شده واجد شرایط  ( دعوتنامه کاری ) می باشد . در این حالت کارفرمای ایرلندی می بایست ابتدائا به مدت زمان سه ماه آگهی استخدام (تامین نیروی کار) در کشور ایرلند بدهد و سپس سه ماه دیگر هم این آگهی تامین نیروی کار در اتحادیه اروپا اطلاعیه می کند . در صورتی که پس از مدت های ذکر شده شخصی با ویژگی هایی که کارفرما اعلام می کند پیدا نشود در این حالت کارفرمای ایرلندی می تواند برای استخدام نیروهای کار  از اتباع خارج از اتحادیه اروپا و همچنین اتباع جمهموری اسلامی ایران اقدام نماید . بنابراین شخص متقاضی کار در ایرلند  پس از اینکه موفق به دریافت مجوز کار ایرلند شد می تواند برای اخذ ویزای کار ایرلند اقدام کند . البته لازم به ذکر است که روش ذکر شده در بالا سخت ترین را برای در یافت ویزای کار ایرلند می باشد .

مطابق قوانین مهاجرت ایرلند اشخاص با داشتن یک پیشنهاد کار از یک کارفرمای ایرلندی با حقوق ۳۰ هزار یورو در سال امکان دریافت  ویزای کار هلند را دارند .

ویزای کار هلند که در خصوص مهارت های خاص و حرفه ای یک اجازه کار در خصوص پیشنهاد کاری می باشد که مطابق با آن اشخاص می توانند برای دریافت ویزای کار ایرلند و اجازه اشتغال در آن جا اقدام نمایند . توجه داشته باشید که فهرست شغل های مورد نیاز ایرلند هر سال  از سمت دولت ایرلند اعلام می شود .

مدت زمانی که اشخاص می توانند پس از اینکه ویزای کار ایرلند را دریافت کردند اقامت داشته باشند ۲ سال می باشد که در این حالت افراد می توانند برای چهار STAMP  اقدام کنند .که در این صورت به متقاضیان کار در ایرلند مجوز اقامت طولانی مدت  داده می شود . که این نوع ویزا کار به مدت سه سال تمدید می شود .

انواع stamp در کشور ایرلند :

نوع اول stamp 0  :  اجازه ی اقامت برای یک دوره ی کوتاه مدت در ایرلند است .

نوع دوم Stamp 1 : مجوز کار یا راه اندازی یک کسب و کار در ایرلند است .

نوع سوم  Stamp 2 :  فرصت مطالعه ی تمام وقت برای یک دوره مشخص می باشد .

نوع چهارم  Stamp 3 : اجازه اقامت در ایرلند برای یک دوره مشخص است .

نوع پنجم Stamp 4  : اجازه اقامت در ایرلند برای یک دوره مشخص است .

نوع ششم  Stamp 5 : اجازه اقامت در ایرلند بدون محدودیت زمانی .

نوع هفتم Stamp 6 : متقاضی یک شهروند ایرلندی با دو تابعیت می باشد .

اشخاص خارجی که به صورت قانونی در کشور ایرلند کار می کنند طبق قانون کار ایرلند  از همان حقوق شهروندی ایرلندی ها برخوردار  هستند.

توجه داشته باشید که کارفرمایان اجازه کسر هزینه های مرتبط با استخدام از حقوق کارمندان مهاجر را ندارند واین اجازه را ندارند که مدارک شخصی آن ها را پیش خود نگه دارند .

هزینه درخواست برای ویزای کار ، ویزای اشتغال مهارت های برتر ۱۰۰۰ یورو می باشد .

 

در کل با توجه به مطالب گفته شده می توان گفت که اخذ ویزای کار ایرلند یکی از راه های ورود به کشور ایرلند می باشد . همانطور که در مطالب فوق گفته شد اخذ ویزای کار ایرلند با مصائب و دشواری های زیادی همراه می باشد  افراد می توانند برای اخذ ویزای کار کشورهایی مثل اتریش و آلمان را اقدام نمایند زیرا که ریسک کمتری دارند و مدت زمان کمتری افراد می توانند ویزای کار را دریافت نمایند . البته متقاضیان ویزای کار ایرلند می بایست مدارک واسناد مورد نیاز جهت اخذ ویزای کار ایرلند را داشته باشند و به سفارت ایرلند ارائه دهند .

نگارنده : مریم مومنی

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *