راه های مهاجرت غیر قانونی به قبرس

راه های مهاجرت غیر قانونی به قبرس

آیا شما نیز مطالب مطرح شده در خصوص راه های مهاجرت غیر قانونی به قبرس برخی از موسسات به اصطلاح مهاجرتی را شنیده یا خوانده اید؟ آیا مایلید درباره ی راه های مهاجرت غیر قانونی به قبرس اطلاعاتی به دست بیاورید؟ آیا به غیر از راه های مهاجرت غیر قانونی به قبرس طریقه ای دیگر برای مهاجرت به این کشور وجود ندارد؟

چنانچه سوالاتی مشابه سوالات اخیر ذهن شما را به خود مشغول ساخته پیشنهاد می کنیم مقاله زیر با موضوع راه های مهاجرت غیر قانونی به قبرس را به دقت مورد مطالعه قرار دهید. مقاله ی زیر توسط کارشناسان موسسه MIE نگاشته شده است. شما مخاطبان گرامی می توانید پس از مطالعه این مقاله و شناخت مخاطرات راه های مهاجرت غیرقانونی به قبرس برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص روش های امن تر و مطمئن تر مهاجرت به قبرس و سایر کشورهای جهان با وکیل مهاجرت موسسه MIE مشاوره ی تخصصی دریافت نمایید.

کشور قبرس به عنوان یکی از دروازه های ورود به اتحادیه ی اروپا، مقصد بسیاری از مهاجرین قانونی و غیرقانونی است. متاسفانه راه های مهاجرت غیر قانونی توسط قاچاقچیان انسان و به اصطلاح آدم پران ها هر روز جان و مال بسیاری از هموطنان عزیزمان را به خطر می اندازد و نهایت تاسف و تاثر اینجاست که بعضاً موسسات به اصطلاح مهاجرتی و حقوقی به افراد مهاجرت از طریق پناهندگی را پیشنهاد می کنند. ما بر پایه مقررات موجود در خصوص پناهندگی و تجربیات خود در مورد مخاطرات و مشکلات این روش به هیچ وجه این طریقه ی مهاجرت را به مراجعین محترم توصیه نمی کنیم.

 

بعلت افزایش فزاینده ی مهاجرت غیر قانونی به قبرس در سالهای اخیر اداره ی مبارزه با مهاجرت غیر قانونی در سال ۲۰۰۴ به منظور مقابله با مشکل جدی مهاجرت غیرقانونی و حمایت از سازمان های دیگر تشکیل شد. مسئولیت این تشکیلات عبارت است از:

جمع آوری، طبقه بندی، ارزیابی و تجزیه و تحلیل اطلاعات مربوط به مهاجرت غیر قانونی
ارائه اطلاعات مربوط به مهاجرت غیرقانونی به پلیس و سایر ادارات و مراکز مرتبط
حفظ و نگهداری سوابق مهاجرت های غیرقانونی و برخورد با مهاجرین غیرقانونی

با توجه به قوانین مصوب در خصوص پناهندگی در قبرس درخواست پناهندگی باید خارج از کشور یا در مرزهای ورودی کشور صورت بگیرد. متاسفانه حمایتی که از افرادی که با ویزاهای معتبر به این کشور ورود پیدا می کنند از کسانی که به عنوان پناهنده وارد این کشور می شوند . قبرس یکی از کشور های اتحادیه اروپاست ولی هنوز به حوزه ی شنگن ورود پیدا نکرده است. برای ورود به حوزه ی شنگن باید قوانین مخصوص کشورهای این حوزه را رعایت نماید. تعداد زیادی از پناهندگانی که به این کشور وارد می شوند توسط ارگان های غیر دولتی و غیر رسمی کنترل می شوند. برابر قانون پناهندگی ، پناهجو باید درخواست خود را به پایگاه پلیس ارائه کنند، اگر چه در عمل افراد به نزدیک ترین اداره ی پناهندگی موجود در فرودگاه ها و بندرگاه ها درخواست پناهجویی خود را ارسال می کنند. بعلت دسترسی سریع به فرایند پناهندگی برای همه مقامات دولتی قبرس تلاش کردند دسترسی به وضعیت پناهندگی را محدود نمایند و به این ترتیب مهاجرین غیر قانونی یا مهاجرینی که دلایل آنها برای پناهندگی کافی نیست بلافاصله بعد از بررسی به سرزمین خود بازگردانده می شوند.

پناهنجویان طی فرایند پناهندگی با مشکلات زیر روبه رو هستند.

اداره پلیس بروشور یا اطلاعاتی از حقوق و تکالیف وفرایند پناهندگی که به زبان های بین المللی و برای پناهجو قابل فهم باشد ارائه نمی کند و این موضوع در قانون پیش بینی نشده است.

بعضاً وضعیت پناهجویان به علت سهل انگاری ماموران به خوبی بررسی نمی شود و ممکن است فرد حتی با داشتن شرایط لازم برای استفاده از امکانات پناهندگی رد می شود.

وضعیت پناهندگان

با توجه به قوانین و استاندارهای بین المللی و منطقه، رسیدگی به درخواست پناهندگی باید عادلانه، کافی و موثر باشد. دولت قبرس نیز اخیراً قوانین و فرایند رسیدگی به پناهندگی را تحت عنوان KISA تصویب کرده اما این تاسیس هنوز نتوانسته عادلانه، کافی و موثر بودن فرایند بررسی را محقق نماید.

وضعیت پناهجو توسط اداره ی خدمات پناهندگی مورد بررسی اولیه قرار می گیرد و سپس اداره ی بررسی پناهندگی به عنوان یک مقام مستقل بررسی و اعلام وضعیت نهایی را انجام می دهد. برابر قانون اساسی فرد متقاضی که نسبت به روند رسیدگی وضعیت پناهندگی خود معترض باشد می تواند رسیدگی در دادگاه عالی کشور را خواستار شود. دادگاه عالی کشور صلاحیت بررسی ماهوی را ندارد بلکه بر اساس قوانین فرایند را ارزیابی می کند. تصمیم در این دوره باید ظرف ۲۰ روز کاری به متقاضی ابلاغ گردد. چنانچه در این مرحله درخواست تجدید نظر نیز رد شود فرد ملزم به ترک خاک قبرس است.

هیچ کمک مالی در هیچ مرحله ای از فرایند بررسی وضعیت پناهدگی به فرد پناهجو تعلق نمی گیرد و عملاً تا قبل از اتخاذ تصمیم قطعی وضعیت پناهجو بسیار نامناسب است. حتی هزینه استفاده از نماینده ی قانونی یا وکیل نیز به عنوان یک معضل برای پناهجویان به شمار می رود. بعلاوه هیچ تلاش خاصی هم در خصوص آموزش قوانین پناهندگی به وکلا و قضات صورت نگرفته و از این جهت نیز شرایط به زیان پناهجویان است.

از جمله مشکلاتی که پناهجویان ممکن است با آن رو به رو شوند طولانی بودن مدت رسیدگی به درخواست است که بعضاً حتی تا ۵ سال هم به طول می انجامد و هیچ روشی برای کوتاه کردن این مدت زمانی صورت نگرفته است. ضعف قانون گذاری دست قضات وتصمیم گیرندگان را نیز برای اخذ تصمیمات سلیقه ای باز گذاشته است به شیوه ای که حتی ملیت پناهجو می تواند در طولانی شدن فرایند رسیدگی تاثیر گذار باشد. این روند ممکن است در بسیاری از مواقع تاثیر بدی بر پرونده ی کسانی که نیاز جدی به حمایت دارند مثل اتباع سوریه، فلسطین و عراق دارند داشته باشند.

از دیگر مشکلات رسیدگی به پناهندگان در قبرس که می توان به آن اشاره کرد کمبود افسران واجد شرایط و همینطور مترجمان برای بررسی پرونده های متقضایان است. تعداد زیادی گزارشات مبنی براشتباهات، توهین، فساد اخلاقی، تبعیض، فشار و آزار روحی و روانی و مسائلی از این دست به مقامات ذیصلاح رسیده است. در حالیکه این افراد باید بتوانند اعتماد پناهجو را برای شرح وضعیت خود جلب نمایند.

عدم بررسی شواهد و مدارک جدید در پرونده ی پناهجویان نیز از جمله ضعف های قانونی موجود در قوانین مهاجرت غیر قانونی به قبرس است و سازمان های ذیربط بدون استفاده از حق خود برای مصاحبه ی مجدد با متقاضی درخواست وی را رد می نماید.

اداره ی بررسی پناهندگان بعنوان یک سازمان مستقل معرفی می گردد در حالیکه بسیار از مقامات این سازمان دارای جهت گیری های سیاسی هستند و بعلت روابط نزدیک این سازمان با پلیس مهاجرت و مقامات مهاجرت وزارت کشور، استقلال سازمان عملاً وجود ندارد.

با توجه به مواردی که در خصوص راه های مهاجرت غیرقانونی به قبرس مطرح گردید و خلاهای قانونی مرتبط با این موضوع، پیشنهاد می گردد افراد از سایر طرق قانونی و مطمئن تر برای مهاجرت و نقل مکان استفاده نمایند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این طرق، مقالات نگارش شده در سایت را به دقت مطالعه فرمایید یا از طریق مشاوره ی تخصصی با وکلای دادگستری و کارشناسان که با تسلط بر قواعد بین المللی و قوانین کشورها بهترین راه های مهاجرت را به شما پیشنهاد می دهند برای مهاجرت به کشور مورد نظر خود اقدام کنید.

فرشاد پورآذر

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *